Ostettu lippu voisi oikeuttaa ratapäivään noille päiville.
Rata kuitenkin tapahtumalle varattu ja ei tarvitsisi peruuttaa lippuja.
Huonoja uutisia Kymiringille: MotoGP-kausi alkaa aikaisintaan heinäkuun lopussa – Suomen kisaa siirtynee.
Julkaistu IL 27.4.2020 8:15
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a...1-4ef98b749067
Jotkin näkivät tämän jo ennalta vuosia sitten
Lienevät pörssimiljönäärejä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kisa ajetaan kesällä, se on Suomessa ainoa vaihtoehto. Sää on tällaisissa maissa riski. Meidän täytyy ajaa silloin, kun mahdollisuus lämpimään säähän on suurin, Dornan urheilutoimenjohtaja Carlos Ezpeleta totesi Iltalehdelle viime vuonna.
Olisi toisaalta melkoista eksotiikkaa ajaa kisa jääradalla. Rallissakin on talvikisoja.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Jotkut jostain kumman syystä ovat.
Monella menee itse asiassa ihan mukavasti, kun vaan koittaa jotenkin pitää
mielessä miten maailma on aina pyörinyt.... pyörii edelleen ja tulee aina pyörimään....
ja kiertelee pahimmat suonsilmäkkeet.
Sitten on luvattoman paljon niitä, jotka löytää itsensä asiassa kuin asiassa
saman edestä..... "Did not see it coming".
Kysehän ei ole pelkästään Kymistä, vaan enemmänkin siitä, että oli kerroin kuinka hyvä tahansa,
kaikkia paukkuja ei vaan kannata laittaa siihen että karhu paskoo aina muualle kuin metsään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei ne aja mitogp:tä talvellaliian kallista.
Päitsinkin mm-statuksen lopettu, kun oli liian kallista hommata talvivermeet ja vähän harjoitella ennen kisaa.
Braaaaap
Ihan hyvä lopputulema tässä tilanteessa kun säiden puolesta ajankohtaa olisi voinut viedä eteenpäin ehkä max 1.5-2kk ja siihen puskee varmasti muitakin kisoja eikä ole varmaa edes että saako elokuussa vielä tapahtumia järjestää yleisön kanssa.MotoGP™:n Suomen osakilpailu ajetaan KymiRingillä kesällä 2021.
Ratamoottoripyöräilyn MM-kilpailuoikeudet omistava espanjalainen Dorna Sports on yhdessä ratayhtiö KymiRing Oy:n, ja tapahtumayhtiö Lahti Events Oy:n kanssa päättänyt perua Suomessa heinäkuuksi suunnitellut MotoGP™-kisat.
– Peruuttamispäätöksen vuoksi myös viisivuotinen sopimuksemme astuu voimaan ensi vuonna, joten kaksipyöräisten kuninkuusluokka nähdään KymiRingillä vuosina 2021-2025.
Jo ostetut tapahtumaliput käyvät sellaisenaan kesän 2021 kisoihin. Liput voi halutessaan myös palauttaa lippu.fi -sivujen kautta 30.9.2020 mennessä. Ohjeet löytyvät täältä: https://web.lippu.fi/palautus/
MotoGP™ Finland 2020 is cancelled due to ongoing coronavirus outbreak
The Grand Prix debut of the KymiRing will be rescheduled to season 2021. Dorna Sports will announce MotoGP™ calendar for season 2021 later this year.
Already purchased MotoGP™ tickets for KymiRing will be valid for the upcoming MotoGP™ race held in 2021.
You can request reimbursement for the price of tickets unused due to cancellation until 30.9.2020. Please follow the instructions here: https://web.lippu.fi/palautus/
https://www.is.fi/moottoripyoraily/a...006490817.html
"Heinäkuun kisaan oli jo myyty 37 000 pääsylippua. Liput käyvät sellaisenaan ensi vuonna. Ensi vuoden kisapäivät ratkeavat syksyllä."
Braaaaap
Kertokaahan selvännäkijät, ajetaanko vuonna 2021.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Uskoisin että uponneiden kustannusten harha yhdessä lahtelaisen kunnallispoliitikon höveliyden kanssa mahdollistaa kisat 2021. Nyt peruuntuneiden kisojen jäljiltä mahdollisesti syntyvät ruumiit tosin pulpahtavat ajan oloon pintaan, mikä voi tuoda ylimääräisiä esteitä kanan lentoon.
2021 jälkeen Dorna alkaa kysellä arviolta 7 M€ vuosittaisen suojelurahansa perään, mikä pistää kravatit kireälle.
^sinä se olet niin ennalta-arvattava
Ihanaa kesän odotusta!
Muutama ruuvi löysällä
Varsinainen juttu on maksumuurin takana mutta otsikkokin kertoo oleellisen, https://www.ess.fi/paikalliset/1768465.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006506097.htmlLahti päätti KymiRing-osakkuudesta lainvastaisesti, hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksen
Hämeenlinnan hallinto-oikeus on kumonnut Lahden kaupunginvaltuuston päätöksen tapahtumayhtiö KOKO Lahdelle myönnettävästä kahden miljoonan euron pääomalainasta KymiRing-yhteistyötä varten.
Ismo Uusitupa HS
Julkaistu: 11:48
Kymiringin moottorirata Iitissä on menettämässä kahden miljoonan euron pääomasijoituksen Lahden kaupungin tytäryhtiöltä Koko Lahti oy:ltä. Tämä johtuu siitä, että Hämeenlinnan hallinto-oikeus kumosi maanantaina Lahden kaupunginvaltuuston viime vuonna tekemän päätöksen.
Lisäksi kysymysmerkiksi jää Koko Lahden ja sen tytäryhtiön Lahti Events oy:n suhde Kymiringiin: rahoituksella piti saada 12,5 prosentin omistusosuus Kymiringistä ja yksinoikeus tapahtumajärjestäjäksi (Koko Lahti) sekä myynnistä ja markkinoinnista vastaaminen (Lahti Events).
Lahti Events on jo hoitanut muun muassa Kymiringin MotoGP-osakilpailun lippujen ennakkomyyntiä.
Hallinto-oikeuden mukaan Lahti ei selvittänyt, sisältyykö pääomasijoitukseen valtiontukea. Jos siihen sisältyy, se pitäisi ilmoittaa Euroopan komissiolle. Vaikka Suomessa ei olekaan toista vastaavantasoista moottorirataa, niitä on Euroopan unionin alueella. Toisin sanoen kaupunginvaltuuston päätös kaatui muotovirheeseen.
Asia meni hallinto-oikeuden käsittelyyn kahdeksan lahtelaisvaltuutetun valituksella. Heidän mukaansa Lahden ei pitäisi olla tukemassa Kymiringiä, jota he pitävät riskisijoituksena eikä muutenkaan kaupungin toimintaan kuuluvaksi asiaksi.
Mitä hallinto-oikeuden päätös lopulta tarkoittaa?
”Pikkaisen vaikea ottaa kantaa, kun en ole siihen vielä tutustunut. Meidän täytyy katsoa se [päätös] tosi tarkkaan, mitä se tarkoittaa”, sanoo Kymiring oy:n toimitusjohtaja Markku Pietilä.
”Koko vyyhti pitää katsoa, mihin se vaikuttaa ja mitä Lahti tekee omalta osaltaan. Tämä ei ole juridisesti helppo tapaus.”
Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen totesi Ylelle, että hallinto-oikeuden päätöksestä ei kannata valittaa. Siihen ei ole otettu kantaa, pyrkiikö Lahti tekemään uuden päätöksen, jossa muotoseikat menevät oikein.
Koska koronaviruspandemian takia Kymiringillä ei kilpailla muun muassa MotoGP:n MM-osakilpailua tänä kesänä, tapahtumajärjestämistäkään ei nyt ole, mutta kahden miljoonan euron karsiutuminen pois ratayhtiön kasasta näkyy. Rahasummalla piti rakentaa varikkorakennus.
”Se on osa isompaa kokonaisuutta, mutta totta kai sillä on vaikutusta, ja kaikelle rahalle on ollut tarkoituksensa”, Pietilä toteaa.
Sen sijaan Pietilän mielestä MotoGP-osakilpailun siirtymisellä ensi vuodelle on hyvätkin puolensa.
”Pahimmat kiireet helpottivat. Meillä oli suhteellisen haasteellinen rakentamisaikataulu, ja nyt se ei välttämättä toteudu sellaisenaan.”
Kymiringillä ei ole tälle vuodelle kalenterissa muitakaan kilpailuja, sillä myös kaikki kansalliset kisat on peruttu Suomessa koronaviruksen takia.
”Lajiliitot ovat peruuttaneet lähes kaikki kilpailut. Kun tapahtumien henkilömäärärajana on 500 [heinäkuun loppuun asti], kyllähän tämäntyyppisissä kilpailuissa aina pamahtaisi sen yli. Katsomme, miten tilanne kehittyy. Jotenkin tuntuisi vaikealta uskoa, että suurtapahtumia voisi vapaasti järjestää [tänä kesänä]”, Pietilä pohtii.
Sen sijaan kesäkuusta alkaen radalla harjoittelu on mahdollista.
Viimeksi muokannut: Patukka; 13.05.2020 klo 15:57.
Onkos mitään uutta? Kuulin huhun jonka mukaan pääurakoitsija olis vieny koneet pois maksamattomien laskujen takia.
Liekkö pelkkää netti paskaa vai onko joku perä asiassa.
Joku ajellut ohi hiljattain?
Aprilia RSV4-R
Vähän kyllä näyttää siltä, että tämä oli nyt tässä.
Pari miltsiä on näinä aikoina aika hemmetin iso raha ihan kelle tahansa.
Ikävä uutinen jos noin on. Jos väkisin haluaa positiivisen kautta nähdä, niin ehkä GP-kisan peruuntuminen vaan lopetti kiireet tältä kesältä..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sehän nyt on selvää ettei rataprojekti konkurssiin kaadu, joku vaan pääsee konkurssin jälkeen hyötymään jo tehdystä työstä pienemmillä riskeillä.
<p></p>
Jos spekuloidaan, niin eihän se fyysinen rata mihinkään katoa.
Joku määrä sijoitettua alkupääomaa (yleensä veronmaksajien raha) katoaa, mutta uutta rahaa tulee tilalle, toki huomattavasti vähemmän, mutta riittävästi uuteen omistussuhteeseen.
Jonka jälkeen homma jatkuu siitä, mihin edellinen toimija(t) jäi.
Suomessahan on tapana suurissa urakoissa asettaa pääurakoitsija/toimija pari kertaa selvitystilaan ja velat velkojien ja veronmaksajien maksettavaksi. Tämän jälkeen uusi yrittäjä aloittaa "puhtaalta pöydältä", ja tämän jälkeen alkaa "pisnes" rullata. En arvioi että Kymi-ringillä näin käy, mutta ennusmerkit on ilmassa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Tästä, vanhasta moneen kertaan koetellusta ja toistuvasti hyväksi todetusta konseptista, on jotkut
koittaneet ujosti välillä vihellellä
Toki poikkeus aina vahvistaa säännön, mutta aika lailla toisilla kertoimilla vaan tahtoo
"historia toistaa itseään"...… kerta toisensa jälkeen.
Nohh…. Yksi lysti. Olennaisinta olisi kuitenkin saada uusi, hieno suorituspaikka käyttöön tavalla tai toisella.
"Notta annetaanha poikain ajaa... " on vanha hyvä toteamus. Pyykit pestään kuitenkin muualla kuin radoilla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kymiringin osalta keskeinen ongelma on tässä hetkessä se, että siellä on olemassa vasta pinnoitettu ajorata. Muu infra on pahasti keskeneräinen - ja jos tämän kerran uskotaan Pietilän puheita - niin 10 M€ pitäisi satsata lisää.
Jos ratayhtiö menisi selvitystilaan (mihin en itse vielä usko), niin ostajan pitää haarukoida tuolle 10 miljoonalle + ostohinnalle niin takaisinmaksu (=vuosittaiset poistot) kuin pääomalle vuotuista korkoakin. Konkurssipesä ei voi rata-aluetta ilmaiseksi antaa vaan velkojat arvioivat omalta taholtaan kuinka suuri osa veloista olisi mahdollista saada kuitatuksi.
Pankkivelkaa on tiettävästi n. 3M€, jolla täytyy olla vakuus, joka on oletettavimmin juuri rata-alue. Pankki haluaa konkurssitilanteessa saada omansa pois, joten sille riittää 3 miljoonan kauppahinta - siis jos löytyy niin paljon maksava ostaja. Tuollaiselle kohteellehan ei ole olemassa mitään käypää hintaa vaan se on juuri niin paljon kuin joku on siitä valmis maksamaan.
Leikitellään tuolla 3+13= 13M€ hinnalla. Uuden omistajan pitää uskoa saavansa tuolla pääomakuormalla oma liiketoimintansa kannattavaksi. Koska kyseessä on korkean riskin hanke, niin ostaja haluaa saada vähintään 10% tuoton ottamalleen riskille; siis 1.3 M€/vuosi. Lisäksi 20 v pitoajalla ostaja poistaa 0,65M€/vuosi. Elikä ostajan pitää luottaa saavansa 2 M€/vuosi enemmän tuloja kuin on menoja. MotoGP -kisan järjestäminen on valitettavasti raskaasti tappiollista puuhaa ellei ostaja saa hankittua julkista sponsoria pumppaamaan joka vuosi useita miljoonia euroja ostajan taskuun.
Uskoisin nykyisten omistajien uponneiden kustannusten harhassaan antavan ratayhtiölle pääomalainaa, jotta Kymiring pääsee ensi vuoteen asti kokeilemaan siipiensä kantavuutta.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 20.05.2020 klo 11:05.
Valmistahan on rata turva-alueineen ja asvalttiplattaa varikoksi. Eli about sama infra kuin Suomen muillakin radoilla.
Tuo 10M€ lienee se summa, jolla rata täyttäisi pysyvästi FIA:n ja FIM:n luokitukset vai onko siinä mukana jotain muutakin, kuten hotellia, ajoharjoittelurataa, kartingia tms.?
Jos kävisi niin ikävästi, että selvitystilaan päädytään ja rata menee myyntiin, tehnee ostajaehdokas uuden investointi- ja liiketoimintasuunnitelman eikä jatka sokeasti olemassa olevan suunnitelman mukaan?
Superbike #7
Autot on ilmeisimminkin menossa Kymiringille 2 vk päästä, eli 1.6. alkaen. Että eiköhän siellä kaiken maailman toimintaa pyritä pitämään.
Veikkaan myös, että motocrossin MM-kisa järjestetään ilman suurempaa draamaa. Siinä oli tarkoitus,että maa-aines ajetaan sinne 2 vk ennen kisaa. Kunhan katsomot jostain saavat, niin sillä pääsee jo pitkälle.
Braaaaap
Mulla oli varattu tuonne ratavuoro viikko juhannuksen jälkeen (crmoto).
Ainakaan vielä ei ole tullut sieltä tietoa että keikka olisi peruttu, crmoto lähettää suht usein päivityksiä niiden eri ratavuoroista kun niitä on tietenkin jouduttu perumaan koronan takia
https://www.kymiring.fi/uutiset/uuti...-kaudella-2020
Ajetaanko tuolloin?
Ei kai tuolla oo normisti hiljasia- ja melupäiviä?![]()
Ring race club pitää päivät 13.-14.6.2020:
https://www.instagram.com/p/CAJApqdgekb/
Braaaaap
Mahtoikohan tää pelivideo olla jo linkattuna täällä. Aika autenttisen sään ne on tuohon onnistuneet tekemään. Katoin alkuun että radan reunuksilla on lunta..
https://youtu.be/-7_eMJyenc0
Toivotaan edelleen että todellisuus näyttää ens vuonna tältä. Vaikka sitten säätä myöten.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S