Aika kaukana itkupotkusta, lähinnä huvittaa ja naurattaa miten skeptikkojen argumentit käyvät rakennustyön edetessä koko ajan ohuemmiksi. Kai teillä on jotain valmiiksi mietittyä mihin homma kaatuu, kun tuolla sitten elokuussa ajetaan?
P.S. Unohtu taas, että ei pitäs ruokkia trollia, mut menköön ny tämän kerran. 😂
Superbike #7
Tuohon voin vastata ku olen ollut sairaalassa töissä rakentamassa Lohjan aluesairaalaan uutta siipeä vuonna 2002-2003, vetämässä verkkopiuhat kattoon, testaamassa verkkoja jne jne jne jne jne... niin tässä on varsin kattava lista siitä mikä sairaalassa on erilaista kuin tavallisessa kerrostalossa:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
En nyt muista tähän hätään enempää juttuja mitkä on erilaisia mutta noilla pääsee alkuun.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ja jos nyt (en_sano_nickiä) on niin tyhmä ettei ymmärrä vitsiä, ni mä spoilaan tämän vitsin:
SAIRAALASSA JA KERROSTALOSSA EI OLE MITÄÄN ERILAISTA RAKENTEISSA!!!!!!
Mikä muuttaa kerrostalon sairaalaksi? SISUSTAMINEN!
Kaikki.... siis aivan kaikki.... sairaalajutut ovat sisustuskysymys. Leikkaussali vaatii huoneen sterilisaation, pöydän, pari kirurgia, kirkkaan valaistuksen, ja leikkausinstrumentit. Teho-osasto vaatii elvytyslaitteistot, EKG-laitteet, injenktiovalmiudet, apteekin jne jnejne..... ja miten nuo saadaan sairaalaan (tai vaikka partiolaisten vessaan)? No kantamalla ne huoneeseen sisään ja asentamalla!
Mitenköhän paljon yksinkertaisemmin tän voi enää ilmaista?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Elämä on onneksi mutkikasta
Hitto sentäänTässähän joutuu kohta muoviluotikaupoille
Kuulin juttua, että tuolla kurvaillaan mopoilla jo ennen motogp:n harjoituksia. Ei varmaan mitkään avoimet ajelut, mutta erittäin nopeita suomalaisia kuskeja menossa.![]()
Braaaaap
Olin aikanaan itsekin epäileväinen, mutta toiveikas Kymiring-hankkeeseen liittyen. Sittemmin olen ollut enää innostunut sekä optimistinen. Tämän hetken tiedon (ei mutun) mukaan:
- motoGP kisa on tulossa
- motoGP testit myöhemmin tänä vuonna
- rakentaminen etenee aikataulussa
- valmistuessaan rata on pohjois-euroopan paras ja yksi euroopan parhaista rataprofiililtaan
Miten ja miksi näiden edellämainittujen asioiden jälkeen voi kaivaa hankkeesta *askaa ja jauhaa sitä? Itse olen ainakin hyvin onnellinen hankkeen ja meidän kaikkien siitä hyötyvien puolesta.
Ja älkää huoliko, kyllä hankkeen henkilöstö varmasti tietää FIM ratasairaala vaatimukset ja paljon muitakin vaatimuksia mitä me emme tiedä. Se verran olen sopimuksia tehnyt työssäni, että tämän kaltaiset vaatimuket ovat todennäköisesti sopimusliitteenäkin, eivät he niitä foorumilta kuule ensimmäisenä.
Ja radan fasiliteeteista, tuo JiiBeen vertaus Jereziin on suht hyvä, ei silläkään ole pysyviä palatseja radan ympärillä, vaikka onkin yksi suurimmista.. Tai Aragonissa...
Olin joskus Phillip Islandilla katsomassa MotoGP skabaa, sielläkin suurin osa rakenteista tehdään tapahtumaa varten, eikä pysyvät fasiliteetit ole sielläkään älyttömän isot. Rata on kuitenkin yksi maailman "isoimmista" ja tunnetuimmista. Ja sijainnista, Phillip Islandille on yli 2h Melbournesta, joten on sekin aika kaukana kaikesta.
Tähän voisi vielä vetää vertauksen vähän erimaailmasta: Miten Ruisrockin yli 100.000 kävijällä voi järjestää Ruissalossa vaikka siellä ei ole mitään fasiliteettejä ja vielä luonnonsuojelualueella.. No kun voi, se on järjestelykysymys. En olisi huolissaan Kymiringin tilanteesta fasiliteettienkaan suhteen. Tyhmäähän se olisi rakentaa älyttömät tilat joiden käyttöaste olisi 1% luokkaa, kun ne voidaan myös rakentaa isoa tapahtumaa varten väliaikaiseksi.
Ja loppun vielä, hyvä kymiring ja hankeorganisaatio, hienoa työtä! Odotan innolla, että päästään mekin sinne ajamaan ja katsomaan kun siellä ajetaan oikeasti isoo kovaa.
GAAAAAZ!!!!
Vastasin vain ja ainoastaan seuraavaan oletukseen:
"Sairaala olikin sitten vähän muuta kuin yliopistollinen sairaala, noin maalikkona katsottuna on halvempi rakennettava kun pääsuoran katsomo. Sairaalan vieressä nökötti Clinica Mobile, jossa todennäköisesti on parempi varustus."
En mitenkään ottanut kantaa vaikeuteen tai mihinkään muuhunkaan. Kopioin vain FIM:n vaatimuslistan enkä lisännyt mitään omia kommentteja siihen.
En mahda mitään, jos faktat saavat ihmiset pillastumaan. Jack Nicholson voisi räyhätä "You can't handle the truth"
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Aiempiin kirjoituksiisi peilasin noita postaamiasi faktoja, ja siinä viitekehyksessä ne on helposti luettavissa kritiikiksi, johon vastasin sen verran selvällä sarkasmilla, että taisit olla ainut, jolta se meni ohi. Toki voi olla, että minulla on sinusta henkilönä väärä mielikuva, ja et missään kohtaa ole kovin vahvasti kritisoitunut radan rakentamista. Kannattaa muuten muistaa, että lukijan on melko vaikea arvata mihin kommenttiin vastaat jos et ole lainannut ko. tekstiä omaan viestiisi.
Superbike #7
Asfaltointi tuollaiseen länttiin ei vie montaa päivää, siis pelkkään rataan.
Pohjamassat tulee sitä mukaa kun saavat murskepohjia valmiiksi ja pintamassat rataan vetää 2 koneella vuorokaudessa.
Sen puoleen ei hätää.
bmw s1000rr 2011
bmw s1000rr 2012
bmw s1000rr 2014
bmw s1000rr 2015
bmw s1000rr 2017
Don't argue the situation out on the road - you will not win!
Eiköhän tuo ole ens viikolla asfaltoitu.
Ei kun yön pimeinä tunteina radalle.
Muutama ruuvi löysällä
Katselin että lippu testiviikonlopulle kustantaa 70€, tai satasen jos mahdollisesti haluaa istua, mikä kuulostaa meikäläisen korvaan hiukka kovalta kun kyseessä ei ole varsinainen tapahtuma vaan testit. Paljonkohan mahtaa Iitin kisaviikonlopun liput kustantaa kun euroopassa ajettaviin kisoihin on saman hintaiset tai halvemmat liput kuin näihin testeihin... Valistuneita arvauksia?
Eiköhän satasella saa lipun sunnuntaille, kun ne joskus myyntiin tulevat. Testit muuten ma-ti, ettet mene vahingossa viikonloppuna haistelemaan tunnelmaa elokuussa.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Vaikeahan tuota on arvata mutta oletetaan että sama summa rahaa pitäisi yrittää kerätä kuin manner-euroopan kisoistakin. Katsojia tuskin samaa määrää kuitenkaan tulee, ehkä puolet tai kolmannes. Siitähän sen lippuhinnan jollain lailla voi, ehkä, pääteläkin. Joten valistunut arvaus - lisättynä perisuomalaisella ahneudella - lippujen hinnoista on että ovat noin kaksin tai kolminkertaiset manner-eurooppaan verrattuna.
Jos olen väärässä ja hinnat ovat arvaustani halvempia en ole siitä pahoillani.
Itselläni suorinta tietä noin 10km matka radalle, mutten ole mukana kisoissa ainakaan maksavana asiakkaana, koska todellisuudessa ihan vitun kallista, vaikka olisikin "halpaa".
Toivottavasti edes pääsisi radalle ajelemaan itse järkevään hintaan.
Voisin ehkä käydä valokuvaamassa ajeluja harrastuksen vuoksi, mikäli siitä ei tarvitsisi maksaa.
... pitäisikö vetää kesän yössä kierros goprolla kuvaten![]()
Paljonkohan moisesta voisi joutua makselemaan sakkoja...
Viimeksi muokannut: Miikam; 20.06.2019 klo 01:22.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
^
Toisin sanoen kisojen katsominen paikan päällä ei kiinnosta.
Silloinhan se on kallista, vaikka olisikin halpaa.
Ei siinä mitään.
Mitä tulee hinta-arvuutteluun, niin liput 1,5 kertaisia halvimpiin Euroopan kisoihin, mutta nakkisämpylän ja kaljan hinta kerrotaan piillä
Tätä se on Suomessa, menipä vaikka tansseihin.
Ei muuta kuin pikeä pintaan siellä!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aika messevältä tuntuu hinta. Pari vuotta sitten käytiin kaverin kanssa Jerezissä tsiigaa F1 -testejä; päivälippu bungasi kympin ja parillakympillä olisi saanut kuunnella sitä ininää kaikki 3 päivää. Ja ihan vapaasti sai mennä katsomoon istumaan jos halusi.
-jp-
PS. Alkuperäisen viestin lihavointi mun käsialaa.
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Kyseisissä maissa ajetaan testejä/kisoja viikonlopusta toiseen ja jonkun F1-testin hohto lienee melko marginaalinen, joten pääsylipun hinta lähinnä muodollinen. Suomessa näin ei ole, joten kysyntä tapahtumalle jonkin verran suurempi, ratayhtiö tarvitsee rahaa, Suomi, jne. -> liput kalliimpia.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sepä siinä vain on että jos pelkkä pääsylippu yhdelle maksaa satasia niin pelkään että aika harvassa ovat ne perheet jotka tuon viikonlopun gp ajoa seuraten viettävät, kiinnosti se sitten kovasti tai vähästi. Vrt ettei kävisi kuin taannoisissa kiekkokisoissa helsingissä puolityhjässä hallissa, ei kansa maksa sirkushuveista mitä tahansa.
Itseäni pyöräkisat sen verran kiinnostaa että olen ollut useampana vuonna talkoolaisena mukana mp kisoja toteuttamassa, kuitenkin jos gp lippu maksaa jotain 300€ niin jää ikävä kyllä ostamatta.
^
Varmasti näin. On se silti halvempaa kuin viedä sama perhe Valenciaan tai Mugelloon.
Paljonko on paljon.... riippuu keneltä kysytään.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vasta sitten selviää onko liian kallista vai halpaa kun tiedetään myytiinkö lippuja riittävä määrä tai jopa kaikki. Mikäli kaikki liput myytäisiin hetkessä, niin voisi jopa olettaa että liian halpaa.
On monia tapahtumia joiden lippujen hinnat minulle aivan naurettavan suuret.. ja silti kaikki liput myyty, joten hinnat olleet ihan ok riittävä monen mielestä.
.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Juuri näin, katsoo mitä summia ihmiset maksavat esim konserttilipuista, ei sitä tarvitsekaan muiden ymmärtää kunhan asiakkaat ovat tyytyväisiä. Niitä lippuja eivät vaan juuri osta muut kuin ne suurimmat fanit, niitä fanittajia vain tarvitsee olla riittävästiAika näyttää mikä on Iitin gp:n suosio ja millä hinnalla.
Minulle keikkalipun hintaraja on 99,99€.
Oli sitten kyse yhden bändin keikasta tai festarin päivälipusta.
Vaikka se olisikin sillä hetkellä taloudellisesti mahdollista, niin silti en halua omalta osalta tukea omasta mielestä liian kallista sirkushuvia.
Onneksi on muita maksavia asiakkaita, että bändien kannattaa suomeen tulla.
MotoGP:n lipun hintaa en ole vielä pohtinut, mutta olen maksanut 300€ kolmen päivän lipusta Monzan pyhälle maalle.
Mutta jos Iitin kisan lipun hinta on joka vuosi +200€, niin tuskin joka vuosi tulee lähdettyä.