Miten asian markkinoi ja toinen tärkeä asia. Markkina kohde olisi ehkä ulkomaankauppaa tekeviin yrityksiin. Selkeä tuottolaskelma mitä suora rahoitus tuo ja mikä on markkina arvo mainos rahoituksella.
Ymmärrän sen että yritykset on varovaisia sijoittaan koska kyseessä ei ole vihreitä arvoja mukana, ellei niitä luoda rahoituksen markkinointiin. Esim. sähköauto kisat tai elbike kisat.
Ducati Diavel
Miksei ei vielä haeta joukkorahoitusta tms. jolla voisi saada pienemmillä summilla isomman potin? Ilmeisesti nyt on haettu koko ajan vain isoja rahoittajia, jotka löisi rahaa tiskiin alkaen miljoonia euroja. Aika monelle firmalla, sijoittajalle tms taholle voi olla hankala kaivaa vaikka 5 miljoonan osuutta, mutta voisiko olla tahoja jotka laittaisi vaikka 100 000eur?
Tämä ei nyt tähän asiaan auta, mutta kaikkinainen "järkevä" moottoriratatouhu vaikuttaa maassamme
pidemmällä tähtäimella, eri näkökulmistakin tarkastellen aika mahdottomalta yhtälöltä.
Pääkaupunkiseutu/lentoaseman melualueet mahdollisuuksineen on sählätty eri syistä varmaas jo useamman
kierroksen verran "käsistä".... mutta silti tuntuu esim. pks:n kuntapäättäjillä olevan pieniinkin juttuihin
liittyen patenttiehdotuksena alueen "kuntien ja toimijoiden" yhteistyö ja hankkeet.
Ihan oikeilla jäljillähän he ovat. Supisuomalainen realiteetti näihin "järkeviin ratkaisuihin ja toimiin"
vaan estää sen. On estänyt ja tulee estämäänkin.
Kun ei mistään, mihinkään paikkaan löydy sellaista massijaskaa, joka näkisi suuremman mittaluokan
faciliteettien ja realiteettien yhtälön edes jollain tapaa tuottavana satsauksena.... vaadittavassa mitassa,
ainoaksi vaihtoehdoksi jää jo "syntyessään kuolleen hevosen" pystyyn nosto ja ajattaminen jonkin aikaa
"julkisin varoin"..... riippumatta yhtiömalleista.... kunnes joku mökkiläinen taas saa kaivettua
maata radan alta eri konstein siinä määrin että se muuttuu ajokelvottomaksi.
"Hevon perseestä" kun optimistisista unista huolimatta puuttuu edellytykset riittävään alustaan
liiketoiminnallisille edellytyksille vaadittavassa laajuudessa ja monimuotoisuudessa.
PKS on oikeastaan ainoa "alusta" johon noin suuri pytinki saadaan toimimaan.
Mielenkiintoista sinällään se, että meidän yhteiskunnassamme muutoin perinteisesti... ja edelleenkin,
"kehitellään" erilaisia "ongelmia", joita sitten ratkaistaan käytännössä "piikki auki iäksi" periaatteella.
Aluepolitiikka on yksi tällainen.... ottamatta edes poliittista kantaa aiheeseen.
Joka vitun niemeen-notkoon-saarelmaan-hevonperseeseen täydet palvelut laadusta ja kustannuksista
piittaamatta . "Pitää taata mahdollisuus kaikkialla". Woe hywä jyssäys kuitennii
.
Paluuta Kekkosen aikaan ja tapoihin ei ole.... eikä tule. PUNKT!
Moni on kuvitellut nähneensä lehmänkin lentävän, mutta kyse on kuitenkin aina kärpäsestä kasvanut
härkänen.
Peräkyliltä voisi kerätä kaikki mammat, papat, peräkammarin pojat sun muut ja laittaa heidät laakista
rahasalkut kainalossa lopuksi elämää Canarialle tai muualle lämpöön laulamaan tyytyväisinä .
Olisi "ongelma" hoidossa, kertaluokan meno ja halpaa kuin makkara muihin yritettäviin unelmiin nähden.....
joissa piikki avataan, eikä maalia näy..... koska se karkaa koko ajan ja väistämättä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Onneks Bone Tölikas saa viel tsuppailla kun se suppailu kaiketi kielletään. Sprägärimoottoreita tai jotai...Finlandiatalol o hitonmoinen döfis ja ne kaks kiukkust fågelii kärsii ku saavat kait melasta daijuun.
Koht pitää kyl olla tonnin stiflatkii et saa dallailla....
Viimeksi muokannut: W-P; 12.03.2018 klo 15:08.
T7
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Seitsemän miljoonan euron ongelmansa KymiRing on tiettävästi ratkaisemassa rakennusoikeuskikkailuilla. Potentiaaliset sijoittajat eivät ole innostuneet epävarmasta hankkeesta, ja näin ollen rataan liittyvät rakennusoikeudet eivät ole menneet kaupaksi. Niinpä KymiRing on tarvinnut kikkakakkosen.
KymiRingin omistajat ovat junailleet rakennusoikeuksiin liittyvät vastuut itselleen, ja nyt ne luottavat siihen, että oikeudet käyvät ennen pitkää kaupaksi. Lisäksi omistajat joutunevat pumppaamaan lisää riskirahaa hankkeeseen.
– Ottamalla taloudelliset vastuut kontolleen yksityisrahoitusongelma vaikuttaa ratkenneen, lähde kertoo.
https://www.is.fi/moottoripyoraily/a...005602858.html
Vielä ei päässyt ulkoiluttamaan uutta hankintaa.
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Tällä hetkellä taitaa olla noin miljoona suomalaista erilaisissa "työllistämistöissä" "harjoitteluissa" "työkokeiluissa" tms, joissa tehdään töitä joko ilmaiseksi tai nimellisellä palkalla, ja hyvin usein yksityiselle yritykselle.
Vaikka varsinaisesta pakkotyöstä ei ole kysymys, voi valtio siis määrätä vaikkapa 100 000 työtöntä "harjoittelemaan" maanrakennusta Kymiringille tai mihin tahansa. Eivät tosin määrää, koska S-ryhmältä saa paremmat bonukset.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Pidätetäänpä nyt kuitenkin vielä hetki hengitystä......![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Eilen ovat asfalttikoneet olleet töissä Iitissä.
http://www.gpuutiset.fi/motogp/kymir...alttia-pukkaa/
Hitto, pitäiskö sitä rupee jossain vaiheessa miettiä omaa kyykkypyörää.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 22.03.2018 klo 10:33.
Braaaaap
Hienoa! Eikös tuo sitten tarkoita että ratahan siitä kuitenkin tulee? Kaikesta pessimismistä huolimatta
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Onko vasta raskaan ksluston treenirataa tuo vai lipsuuko ihan circuitin puolelle (niinku vaikuttais)
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mie vaan sitä, että jos niitä isoja kisoja ihan oikeasti aletaan järjestämään, niin kai siellä joku nakkikoju ja pari bajamajaa pitää olla...
kisatoimistoksi riittää naapurilta lainattu matkailuauto.
Turva alueilta oksat ja suuret kivet pois. Rataan ja varikolle asfaltti. Muutama 63A keskus varikolle josta saa sähköä. Eipä tuohon muuta tarvita. Sit vaan torvi auki Penmanin suoralle.
Elämä on onneksi mutkikasta
Kansainvälisiä kisoja varten täytyy rakentaa hekumalliset tivoliaspektit. Suomi kisoissa niitä ei tarvita. Perinteinen mustalaisleiri riittää.
ESS tänään https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2446474. Hengityksen pidättäminen jatkuu...
Kappas, kun laitoin linkin oli artikkeli vielä kaikkien luettavissa.
No, lopputulema artikelissa oli ettei yksityisestä rahoituksesta kerrota mitään, huhtikuussa ehkä, ja kunnalta pyydetään lisää rahaa. Ja myöskin se että rakennustyöt ovat tällä hetkellä pysähdyksissä. Lisäksi vt. 12 eritasoliittymän tarjoukset umpeutuvat tämän kuun lopussa joten joudutaan järjestämään uusi tarjouskilpailu. Siis mikäli rata joskus valmistuu.
Edit.
Taas pääsin lukemaan artikkelin ilman kirjautumista, outoa touhua. Tässä koko teksti:
Iitin ihme vaatii nopeasti lisämiljoonia – MotoGP tulossa jo ensi vuonna
Valtio lupaa tukensa, jos KymiRing pystyy keräämään oman osuutensa lähiviikkoina. Ratahanketta vetävä yhtiö lupaa kertoa asiasta ensi kuussa.
Kansainvälinen moottoriurheilurata tuntuu kaukaiselta, kun köröttelee Lahdesta Iittiin lumipyryssä rekkojen perässä 40 kilometrin tuntivauhdilla.
Sellainen ihme on kuitenkin rakentumassa Iittiin. Kyseessä on KymiRing, josta kaavaillaan jopa Formula-luokan asfalttirataa. Toistaiseksi siitä muistuttaa vain pieni kyltti, lepattavat liput ja ryhmä harmaita parakkeja tien varressa. Radan pohjatyöt on tehty, mutta juuri nyt työt seisovat. Hankkeen kohtalo punnitaan pian – tai ainakin sen aikataulu.
Valtion rahaa on luvassa, mutta sen oheen vaaditaan näyttöä myös omasta rahoituksesta.
KymiRing-yhtiön hankejohtaja Timo Pohjola on parakissaan erittäin niukkasanainen. Ainoa lausuma on, että hankkeen rahoituksesta kerrotaan tiedotteella huhtikuussa.
Valmis kisaan 2019?
Parakin ikkunoista näkyy luminen kenttä, johon on jo saatu kolme miljoona euroa valtion rahaa. Seinillä on lehtileikkeitä ja ratakarttoja. Pohjola ei nyt anna mitään niistä kuvattavaksi, vaan vetoaa tulevaan tiedotteeseen, jossa asiat on päivitetty.
Hanketta on vedetty jo yli kymmenen vuotta, mutta nyt on silti kiire.
Kiireisintä päätöstä odottaa alueelle rakennettava eritasoliittymä. Samalla valtatie 12:a levennetään ohituskaistatieksi noin viiden kilomerin matkalla. Hinta on noin 17 miljoonaa, josta valtio on luvannut maksaa 14 miljoonaa ja loput Iitti ja Kouvola.
Rahoitus on kuitenkin sidottu siihen, että itse ratahanke todella toteutuu.
Kiire johtuu siitä, että KymiRing on tehnyt sopimuksen, jonka mukaan radalla ajetaan ratamoottoripyöräilyn kuninkuusluokkaa eli MotoGP:tä vuosina 2019–2023.
Sopimukset umpeutuvat
Projektijohtaja Lars Westermark liikenneministeriöistä kertoo, että alun perin tiehankkeen rahoituksen piti olla selvillä marraskuun puoliväliin mennessä. Suunnittelu- ja rakentamisurakka kilpailutettiin jo viime kesänä. Sen voitti Destia.
Rahoituksen etsimiselle annettiin lisäaikaa helmikuun loppuun ja vielä kertaalleen tämän kuun loppuun asti, jolloin alustavat urakkasopimukset raukeavat. Sen jälkeen urakat pitää kilpailuttaa uudestaan, mihin kuluu ainakin puoli vuotta. Westermark uskoo kuitenkin, että tarvittaessa liikennejärjestelyt voidaan kesällä 2019 hoitaa poikkeusratkaisuilla.
Liikuntarahoja
Periaatteessa muulla päätöksenteolla ei ole yhtä tulenpalava kiire. KymiRing-yhtiölle on myönnetty valtion avustusta kolme miljoona euroa, jos yhtiö itse pystyy esittämään omasta takaa 10 miljoonan euron rahoituksen. Valtion tarjous on voimassa tämän vuoden ajan.
Yhtiö jätti jo tammikuussa avustushakemuksen opetus- ja kulttuuriministeriöön. Se lisäksi yhtiön osoitettava todisteet yksityisestä rahasta. Tietoja ei kuitenkaan ole vielä saatu tarpeeksi, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön ylijohtaja Esko Ranto.
Opetus- ja kulttuuriministeriö kuulosta tässä yhteydessä oudolta tuen jakajalta, mutta tuki aiotaan maksaa liikunnan määräahoista.
Iitille avunpyyntö
KymiRing-yhtiön omistajia ovat AKK Sports oy ja Suomen Moottoriliitto ry, molemmat 31 prosenttia sekä Iitin kunta ja A. Ahlström, kumpikin 19 prosentin siivulla. KymiRing on tiettävästi pyytänyt kaikilta omistajiltaan lisäsijoituksia.
Iitin hallinto- ja talousjohtaja Jarkko Salonen myöntää, että rahoituspyyntö on tullut, mutta ei kerro summia. Kouvolan Sanomien mukaan kyse on puolesta miljoonasta eurosta. Pyyntö aiotaan saada kunnanhallituksen käsittelyyn ensi kuussa.
Iitin kunnan omistamien osakkeiden nimellisarvo on nyt 29 700 euroa. Lisäksi kunta on myöntänyt yhtiölle lainaa noin 23 000 euroa. Iitti on sijoittanut hankkeeseen myös välillisesti, kun se on ollut mukana useissa hankeselvityksissä ja kaavoittanut alueen KymiRing-yhtiön laskuun.
Tämä on kuitenkin pientä verrattuna siihen, että varsinainen rakentaminen vaatisi siltä miljoonia euroja.
Idea sorakuopasta
KymiRing sijaitsee Iitin ja Kouvolan kaupungin rajalla. Koko hanke lähti alun perin liikkeelle suuresta soranottoalueesta, jota Kouvolan seudun kunnat halusivat kehittää.
KymiRing-hanketta on ajettu jo vuodesta 2007 ja KymiRing-yhtiö perustettiin vuonna 2013. Alueen oli alun perin määrä olla valmis tähän vuoteen mennessä.
Radalla on tarkoitus ajaa kilpaa niin kaksi- kuin nelipyöräisillä ajoneuvoilla.
Kouvolan kaupunki halusi vuonna 2016 lainata hankkeeseen kaksi miljoonaa euroa. Tuki kuitenkin kaatui vastikään Itä-Suomen hallinto-oikeuden näkemykseen, jonka mukaan kyseessä on liian suuri riski kaupungille. Nyt kaupunki etsii muita keinoja tukea hanketta.
Lahden kaupunki on sen sijaan ainakin toistaiseksi sivustakatsoja koko hankkeessa. KymiRing-yhtiö ei ole pyytänyt rahoitusta, vakuuttaa kaupunkikehitysjohtaja Olli Alho.
Wihurilta ei heru
AKK Sportsin taustalla on AKK-Motorsport-yhdistys, joka on suomalaisen autourheilun kattojärjestö.
– Pyyntöä ei ole tullut. Omistajat pohtivat keskenään, miten rahoitus saadaan kokoon, kommentoi AKK-Motorsport ry:n toimitusjohtaja Tatu Lehmuskallio.
A.Ahlström on mukana lähinnä maanomistajana.
Aiemmin on kerrottu, että varakas moottoriurheilun ystävä Antti Aarnio-Wihuri kieltäytyy osallistumasta rahoitukseen. Hän ei usko hankkeeseen ja perustelee kantaansa Iitin syrjäisellä sijainnilla.
Lisäksi paljon muuta
Moottorirata on osa suunniteltua suurempaa kokonaisuutta, johon liittyvät myös radan oheispalvelut. Tämän kokonaisuuden hinnaksi on arvioitu 25 miljoonaa euroa. Esimerkiksi kuljettajien koulutuskeskus ajoratoineen maksaa miljoonia euroja.
Tämäkin on vasta ensimmäinen vaihe kaikkiaan neljästä suunnitellusta – mutta Timo Pohjola ei nyt halua kertoa niistäkään.
Se hän kuitenkin paljastaa, että Puolustusvoimat käyttää jo harjoitusrataa. Se tarkoittaa ilmeisesti läheisen varuskunnan kuljettajakoulutusta.
Iitin mammuttihanke
KymiRing-yhtiö rakennuttaa moottoriurheilukeskusta Iitissä.
Alueelle rakennetaan asfaltoitu 4,6 kilometrin kilpa-ajorata, jolla voi ajaa sekä autoilla että moottoripyörillä.
Suunnitelman mukaan radalla voidaan ajaa jopa Formula 1-kilpailuja.
Hanketta on suunniteltu yli 10 vuotta. Pääsuunnitelma vuonna 2010.
KymiRing perustettiin 2013. KymiRing-yhtiön osakkaita ovat AKK Sports oy, Suomen Moottoriliitto ry, Iitin kunta ja A. Ahlström-yhtiö.
2015 hanke sai 3 miljoonaa euroa valtion tukea. Hankkeen kustannusarvio on noin 25 miljoonaa euroa.
Asemakaava tuli voimaan 2016 ja rakentaminen alkoi.
Elokuussa 2017 sopimus MotoGP:n Suomen osakilpailun järjestämisestä vuosina 2019–2023.
Valtio lupaa tänä vuonna lisää tukea 3 miljoonaa euroa, jos yhtiö saa kasaan omaa rahaa 10 miljoonaa.
Tieliittymä ei enää ehdi valmistua kesään 2019 mennessä. Mahdollisen kisaliikenne voidaan kuitenkin hoitaa poikkeusjärjestelyin.
Viimeksi muokannut: Patukka; 23.03.2018 klo 16:20.
Tämä päällystystyö koskee ainoastaan PV:n käyttämää harjoitusradan osaa... Päällystettyä rataa on noin 200m. https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...5-b829eb62fe38.
Varsinaisen Kymi-ringin töiden jatkumisesta ei ole mitään tietoa.
Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi valtionavustuksen KymiRingille
http://minedu.fi/artikkeli/-/asset_p...n-kymiringille
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Josko ne asvalttikoneet ajelis joutessaan sen radan ympärikin nyt kun paikalla ovat? https://www.moottoriurheilu.tv/kymir...n-toteutuksen/
Superbike #7
Mahtava homma, että asiat etenee.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden