eikö se ole tutkittu että pessimismi ja rajaton vahingonilo takaa suomalaisen iloisen elämän.........
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Huoli pois. MÄ en ota itseeni täällä juuri mistään, ja etenkään niistä viesteistä, joista paistaa huumori tai taidokas sarkasmi.
Rakennuskustannuksista veikkaan, että ei kovin isoa muutosta tule, jos ei jotain ihan spesifiä ala rakentamaan. Aamuliikenteessä rakennusmiehet menee töihin kuten ennenkin. Ei naula mene puuhun kotona vasaraa heiluttamalla, vaan kyllä sitä pitää mennä ihan oikeasti paikan päälle
Eri juttu on ne projektit, jossa osaamista on vähän koko valtakunnassa, ja miehet ja vankkurit liikkuu paikasta toiseen. Niiden projektien osalta saattaa hinta "pompsahtaa", kun ei ole tekijöitä.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Jep, niin kauan kuin Suomi/Viro liikenne jumissa niin tekijät ovat vähissä. Osa hommista seisoo/hidastuu ja hinnat nousee uusille tilaajille varsinkin jos työllä on kiire. KymiRingillä todennäköisesti sopparit tehty suurelta osin, joten hinnat kaiketi lyöty jotakuinkin lukkoon. Niinkuin Riisor tuossa mainitsi niin yksi onni onnettomuudessa saattaa siis olla;tosin laiha lohtu.
Anyway..kyllähän tilanne kaikinpuolin todella pahalta näyttää..3,5kk on pirun lyhyt aika kääntelee tilannetta miten päin tahansa. Noh..kristallipalloa meillä ei kuitenkaan ole.
T7
Toimitsijamailista päivitystä:
- Toimitsijakoulutus siirtyy huhtikuun lopusta toukokuulle.
- RR SM kisa kesäkuun alusta 5-7.6 on siirretty myöhempään ajankohtaan
Naamakirjasta kopattu lajiryhmän tiedote.
SML Circuit Racing lajiryhmä tiedottaa
17.4.2020
Vallitsevan korona tilanteen vuoksi KymiRing:n avauskilpailu 5-7.6.2020 joudutaan valitettavasti perumaan. Kilpailutapahtuma oli tarkoitus järjestää SM-luokille yhdessä AKK:n kanssa. Tutkimme edelleen mahdollisia vaihtoehtoja kilpailun järjestämiseen myöhemmin tänä vuonna, kunhan korona tilanne selkeytyy.
Toivotaan, että SM-sarja saadaan käynnistettyä Kemorassa 26-28.6.2020. Mikäli Kemoran osakilpailu joudutaan perumaan, tiedotetaan perumisesta viimeistään 25.5.2020.
Terveisin
Circuit Racing lajiryhmä Petri Paavilainen
SM-sarja Mika Mäkinen
Superbike #7
Tällaista tänään, aloituskisa saatetaan ajaa Iitissä, tosin tyhjille katsomoille. Saas nähdä kuinka käy, GP luokitustakaan ei radalla vielä ole. https://kouvolansanomat.fi/uutiset/u...a-96c3ca1a586f.
Iitin Kymiringillä saatetaan ajaa MotoGP-kauden avauskilpailu, mutta tyhjille katsomoille.
Sarjan kaupalliset oikeudet omistavan Dornan toimitusjohtaja Carmelo Ezpeleta kertoi espanjalaiselle AS-lehdelle, että yksi mahdollisuus kauden aloittamiselle on kilpailujen ajaminen ilman yleisöä.
Alkuperäisen suunnitelman mukaan Iitissä oli tarkoitus ajaa sarjan kahdeksas osakilpailu. Kymiringin paikka on kilpailukalenterissa edelleen 10.–12. heinäkuuta, mutta vallitsevassa koronatilanteessa kilpailun toteutuminen on hämärän peitossa.
Koronavirus on aiheuttanut Kymiringille myös toisen ongelman, sillä radalla ei ole päästy tekemään järjestäjien virallista tarkastusta. Näin ollen Kymiring ei vielä täytä kisakelpoisuutta.
Dornan turvallisuuspäällikkö Franco Uncini kertoi Speedweek.com -sivustolle olevansa kotimaassaan Italiassa, eikä pysty matkustamaan tällä hetkellä Suomeen.
– On totta, että KymiRingillä ei ole tällä hetkellä Grand Prix -luokitusta. Milloin voin sen antaa, se on epävarmaa. Se selviää vasta, kun voin matkustaa. Toistaiseksi olen jumissa kotona Recanatissa kotiarestissa, Uncini kertoi.
MotoGP-kauden piti alkaa maaliskuun alussa Qatarissa. Tähän mennessä on peruttu jo kuusi kisaa, joista osa on siirretty syksyyn. Kalenteriin toukokuun 31. päiväksi merkitty Italian GP Mugellossa kokee suurella todennäköisyydellä saman kohtalon.
MotoGP-sarjan Suomen MM-osakilpailu on tarkoitus ajaa Kymiringin radalla 12. heinäkuuta.
Toisaalta miksi rahdata kalusto pohjolaan kun lipputuloja ei kuitenkaan tule. Toinen asia on mistä rahat järjestää ellei järjestysoikeutta saa ilmaiseksi. Keskieuroopan radat ovat lähellä pienempien kulujen päässä.
Mutta katsotaan, näinä aikoina ei tiedä vaikka asia kääntyisi hyvään suuntaan. Matkustuskiellot karanteeneineen pitää kuitenkin saada paljon aikaisemmin purettua mikäli tapahtuma toteutuu.
Itse kanssa mietin, että eiköhän siellä Espanja ja Italia koita kovasti hyvävelitaktiikalla saada kisojaan itselleen niin voimakkaasti kun mahdollista. Maksaa vaikka vähän, jos se auttais päätöksen tekemiseen.
Mutta katsojamäärät eivät vaikuta tallien saamaan fyrkkaan (ellei sponssijutuissa oo erikseen kriteereitä). Katsojien ostama fanikrääsä jää nollille ja onhan siinäkin paljon rahaa jaossa.
Ja tohon matkustuskieltoon. Itse veikkaan, ettei Suomi tykkää hyvää jos ympäri eurooppaa (tai maailmaa) tulee useampi kymmenen tuhatta samaan paikkaan... Kieltävät sen ihan varmaan, jos meinaa alkaa toteutumaan.
Tällai laitoin noin sata viestiä sitten (s73):
![]()
Braaaaap
Yleisradio: "Hallitus linjasi: yli 500 hengen tilaisuudet kielletään heinäkuun loppuun asti, ensi viikolla päätös koulujen avaamisesta, muista rajoituksista päätetään vapun jälkeen"
Edit: toki teoriassa mahdollista, että tulisivat ajamaan TV-kameroille. Joka tapauksessa harmittaa.
MT-09 SP -24
Ei mahda mitään. Onkohan Kymiringillä kiinnostusta/rahkeita järjestää kisaa edes ilman yleisöä? Toki koko MotoGP kausi edelleen hämärän peitossa, eikä tätä kisaa olisi välttämättä edes ajettu, vaikkei täällä mitään kokoontumiskieltoa olisi ollutkaan.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Joo,harmi kyllä.Toivotaan et tästä lopuks seurais jotain hyvääkin,ainakin taitaa tulla vuosi aikaa funtsia kuvioita radan ja muun viimeistelys ja järjestelyis.Niin monta kisaa peruttu/siirretty jottei olla yksin syyllisiä jottei kisoja voi järjestää eikä jouduta silmätikuksi.
En tiedä mistä pelimerkit löytyis ajaa kisa ilman yleisöä,jonku pitäis ne sponssata Kymiringille.Ja max 500 henkilöä on kyllä ehkä liian pieni määrä et joka luokan tiimit sais sinne väkensä ja vielä radalle henkilökunnan.Taitaa joutua luopuun lipuistaan akan kans hyväntekeväisyyden nimis jos vaikka ens vuonna vielä paremmat kisat.
Akan vanhalla pyörällä
Eikös täällä ole ennustettu moneen otteeseen, että motogp-rätkä ei Kymiringillä ajele 2020...
Luonnollisesti yrittäjä joka on kilpailujen järjestämisestä sopimuksen tehnyt, siis Lahti events ja Kymi ring. Toki aina on olemassa vaihtoehto esimerkiksi konkurssin muodossa.... Tämä on todella ikävä tilanne. Parasta olisi että kilpailuja siirrettäisiin dornan toimesta vuodella, silloin ei näitä sopimusoikeudellisia juttuja tarvitsisi miettiä, ei ainakaan vielä.
Jos matkustusrajoitukset pysyvät voimassa heinäkuulle on siinä hyvä syy siirrolle, eiväthän kilpailijatkaan silloin pääse saapumaan maahan. Avoimia kysymyksiä on ja aika näyttää millaiseksi tilanne lopulta muodostuu.
Viimeksi muokannut: Patukka; 22.04.2020 klo 22:51.
Kymiringin toimitusjohtaja sanoi 20.4. Kouvolan Sanomissa, ettei näe tyhjille katsomoille ajamista vaihtoehtona. Samassa jutussa totesi, ettei rataa ja rahoitusta ole rakennettu yhden viikonlopun varaan.
Tämä ulkomuistista, digitaalisena näyttäisi olevan maksumuurin takana.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Näin Kouvolan Sanomissa tänään, https://kouvolansanomat.fi/uutiset/u...f-efad5a43b415
Etelä-suomen sanomat otsikoi näin,Kymiringin toimitusjohtaja Markku Pietilä otti tyynesti vastaan hallituksen linjauksen kieltää yli 500 hengen yleisötapahtumat heinäkuun loppuun.
Käytännössä ohjeistus estää upouuden radan MotoGP-tapahtuman järjestämisen alkuperäisessä aikataulussa 10.–12. heinäkuuta.
– Ei oikeastaan tullut suurena yllätyksenä. Tämä oli itse asiassa hyvin oletettavaa, Pietilä kommentoi hallituksen linjausta.
– Ja on tietysti selvää, että viranomaismääräyksiä on noudatettava.
Pietilä ei ota kantaa, estääkö koronaviruspandemian takia annettavat ohjeet tapahtuman järjestämisen tänä kesänä vai haetaanko kilpailulle uutta päivämäärää loppukesästä.
Kilpailun promoottorina toimii Dorna Sports Oy, jota kisajärjestäjät nyt informoivat Suomen hallituksen päätöksestä.
– Dorna hallinnoi tätä tapahtumaa, joten he päättävät, miten tästä mennään eteenpäin ja he tiedottavat asiasta, Pietilä totesi.
Pietilä kertoi vastaanottaneensa uutiset juuri niin rauhallisesti, miltä hän STT:n puhelinhaastattelussa kuulosti.
– Olen ollut pitkään liike-elämässä ja tottunut yllätyksiin. Niihin täytyy vain sopeutua, Pietilä sanoi.
– Eikä tässä sovi valittaa. MotoGP on tärkeä asia, mutta kansanterveys vielä tärkeämpää.Varsinainen artikkeli on maksumuurin takana. https://www.ess.fi/paikalliset/1619048Kymiringillä ei ajeta MotoGP:tä heinäkuussa ainakaan yleisön edessä, sanoo ratayhtiön toimitusjohtaja – virallista peruutus- tai siirtoilmoitusta odotetaan vielä
Tämä meni Lahti Eventsin osalta erittäin onnettomasti, koska valmistelutöitä ehdittiin tekemään pitkälle. Tässä kutsutaan nyt lahtelaista veronmaksaa kolehdille; Iitin talvivaaraan kyllä rahaa mahtuu.
Kun on normiajat ja "busines as usual", pelin luonteeseen kuuluu olennaisena osana
kärkkäätkin näkemykset ja mielipiteet.
Nyt kuitenkin eletään aikoja, jolloin "sivistys punnitaan".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Näin tulee käymään:
- Ratatarkastajaa Italiasta ei nappaa tulla Iittiin, vaikka koneita lentää koko ajan eli ei ajeta motogp:tä tänä vuonna.
- Kaupunki joutuu käsittelemään radan hätäraha-anomusta. Persaukisella kaupungilla ei ole rahaa antaa. Äänestyksestä tulee tiukka.
- Ratayhtiö konkkaan.
YLE aiheesta
https://yle.fi/urheilu/3-11318838
Tuolla on hyvin raotettu sitä tuskaa, jota tapahtumajärjestäjä nyt kokee kun rahaa on kulutettu ja tulot jäävät tulematta. Festarijärkkärikin toivoo, että lipun ostaneet jättäisivät lippunsa palauttamatta ja säästäisivät ne ensi vuoteen, ettei häviäisi tuhkatkin pesästä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006484409.html
Olisiko MotoGP-kilpailun peruminen kuolinisku KymiRingille?
Näin vastaa toimitusjohtaja Julkaistu: 23.4. 17:57
https://www.is.fi/moottoripyoraily/a...006484669.html
^Tuossa jutussa oli 'uutta' se, että Kymiringin ja LE:n välinen sopimus sisältää aluevuokran. Se on siis -ainakin ensimmäisen kisan osalta- se mekanismi jolla ratayhtiö saisi tulovirtaa MotoGP -kisoista. Eli LE ilmeisesti sitten hoitaisi kisajärjestelyt 'avaimet käteen' -periaatteella?
Kymiringin talouden piti perustua ratavuokrien sijaan alueelle rakennettavien luksuskiinteistöjen tuomien tulojen varaan. Nyttemmin ansaintamalli on uudistettu. Se on niin nerokas ja salainen, ettei sitä ole julkisuuteen kerrottu.
Itse ajattelin pitää lipun, vaikka kisoja ei tulisi. Hyvällä tuurilla se voi kelvata seuraavalla kerralla, ja toisaalta tilanne käy sen verran sääliksi, ettei viitsi ruoskia enempää
Jos eurojaskassa napsahtaa, niin kyllä tällä pitää siivu antaa
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ostettu lippu voisi oikeuttaa ratapäivään noille päiville. Rata kuitenkin tapahtumalle varattu ja ei tarvitsisi peruuttaa lippuja.