Sivu: 132 / 136:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3282122130131132133134 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3931:stä 3960:een 4064:sta
  1. #3931
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Meillä oli LPR:ssä aikoinaan yksi Teemu Kaukonen, joka pystyi omalla panoksellaan tuomaan ihan uutta pöhinää kaupunkiin. Jätkällä oli ideoita ja draivia, ja hän oikeasti toi uusia elementtejä tänne. En tiedä/muista mihin kaikki sitten kaatui.

    Joku vastaava tyyppi saattaisi kyetä tekemään KR:stä happeningien tapahtumapaikan. Siis niin paljon riippuu yksittäisen hlön visiosta ja kyvystä saada muut mukaan; mutta useimmiten nuo feilaa. Joskus aikoinaan Hesasta tultiin junalla juhannuksena Kultakiveen - eli kaikki on kiinni tekemisestä, markkinoinnista ja imagon luomisesta. Mutta pelkkä rata-alue vetää puoleensa vain paarmoja.

    EDIT: Kaukosen firmalla oli rantakirppu, jonka rekkari oli GAY-69
    Just näin eli 2-3 vuotta kestävä pöhinä saadaan aikaiseksi ja lopulta kaikki kaatuu muiden maksettavaksi.

    Kyllähän motorg on täynnä rahan päälle ymmärtäviä ihmisiä , jotka eivät olisi euroakaan sijoittaneet Kymiringiin.

    Mut hauskahan se on näitä juttuja lueskella ja toivoa et joku muu maksaa lystin .
  2. #3932
    Onhan noita velkarahalla pöhisijöitä ollut maailman sivu. Sitten kun pitäisi saada liikevaihtoa ja tuloja velkojen maksuun, niin pöhinä muuttuu hönkäykseksi.

    Kaikki kunnia niille jotka jaksavat uskoa ja yrittää. Itsellä ei kyllä pöhinä ja usko riittäisi tuollaisiin hankkeisiin. Erilaista startupeista ei kovinkaan monesta tule menestystä. Tämä rata ollut harvinaisen outo tapaus. Vähän kun miljoonia ynnäilee ruutupaperilla tai excelissä, niin on kyllä ihan mahdoton laskutoimitus saada viivan alle plussamerkkinen luku. Lähtien ihan vaikka Dornan provikoista.
    Viimeksi muokannut: B12; 10.12.2023 klo 13:09.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #3933
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    En muista, onko tässä ketjussa jo käyty läpi, mutta Gotlandringin perustaja Alec Arho-Havrén kertoi asiasta kun siellä joskus 2010(?) yhdistyksen porukalla käytiin ajamassa.

    Hänellä oli ollut pitkään tavoitteena rakentaa eteläsuomeen kansainvälisen mittapuun täyttävä moottorirata. Tyyppi on kuitenkin bisnesmies ja realisti, vaikkakin kovan luokan moottoriurheiluihminen. Hän totesi, että kyseisellä suunnitelmia ei ole mahdollisuuksia onnistua suomessa, ei vaikka miten päin lukuja pyörittäisi, jos homma toteutetaan puhtaasti kaupallisena projektina. Velatonta ratayhtiötä pystyisi pyörittämään kaupallisessa mielessä, mutta investointikuluja ei koskaan saisi takaisin.

    Hän sanoi, että rahaa pitäisi saada yhteisöltä ja yrityksiltä paljon vailla vastinetta. Eli siis myydä etukäteen tapahtumien tuottamaa pöhinää ja turismia niille jotka siitä hyötyvät, tai löytää joku massikeisari, joka haluaa pistää miljoonia hommaan ihan rakkaudesta lajiin. Lisäksi pitää voittaa puolelleen lähiseudun asukkaat, politikot ja yritykset. Kritiikkiä sai myös Suomen luvituskäytännöt, yleinen valituskulttuuri, lisäksi tietysti lyhyt ajokausi sekä rakentamisen ja ylläpidon kuluja nostava talvikausi.

    Ei siis ihme, että tämä hanke kaatui, vaikka sitä ilmaa myytiin miljoonilla esim. Lahden kaupungille.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  4. #3934
    ^ Alecilla oli 90-luvulla melko pitkälle viedyt suunnitelmat perustaa rata Espooseen Oittaalle (!).
    Mutta kuten totesit, taloudelliset realiteetit estivät suunnitelmien eteenpäin viemisen.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  5. #3935
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Hän sanoi, että rahaa pitäisi saada yhteisöltä ja yrityksiltä paljon vailla vastinetta. Eli siis myydä etukäteen tapahtumien tuottamaa pöhinää ja turismia niille jotka siitä hyötyvät, tai löytää joku massikeisari, joka haluaa pistää miljoonia hommaan ihan rakkaudesta lajiin. Lisäksi pitää voittaa puolelleen lähiseudun asukkaat, politikot ja yritykset. Kritiikkiä sai myös Suomen luvituskäytännöt, yleinen valituskulttuuri, lisäksi tietysti lyhyt ajokausi sekä rakentamisen ja ylläpidon kuluja nostava talvikausi.

    Ei siis ihme, että tämä hanke kaatui, vaikka sitä ilmaa myytiin miljoonilla esim. Lahden kaupungille.
    Pöhinää ja turismia tämä seutu kyllä kaipaisi. Ehkä sitä kohta saadaan, kun Kouvola laittaa 30 miljoonaa euroa uuteen teatteriin, jonka pyörittämiseen mennee jatkosssa muutama miljoona vuodessa...

    Mutta joo, ei Suomessa oikein miään onnistu, sen kaavan kirjoitti jo Lönnrot Kalevalaan

    Edit: Jos tuo rata nostaisi jonkun kiinteistöjen arvon uudelle tasolle, kuten vaikka Kimolan kanava tai Malmin lentokentän jyrääminen, niin asiahan olisi sillä ratkaistu
  6. #3936
    Ilmeisesti tää on ny saatu valmiiksi...
    Meni vähä kuin Kymiringillä, eli " pientä" säätöä, ja budjetti venähti n. 200miltsii väitetään..
    Hienolta näyttää, ja CR moto myy ratapäiviä , eli kai siellä sit pääsee ajamaan

    https://www.balatonparkcircuit.com/
    Viva la figa
  7. #3937
    Lainaa jules kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti tää on ny saatu valmiiksi...
    Meni vähä kuin Kymiringillä, eli " pientä" säätöä, ja budjetti venähti n. 200miltsii väitetään..
    Hienolta näyttää, ja CR moto myy ratapäiviä , eli kai siellä sit pääsee ajamaan

    https://www.balatonparkcircuit.com/
    Ettet nyt luule, että kyseessä olisi lupaava kilparata Balatonring, jota ei koskaan saatu valmiiksi. Kesken jäänyt Balatonring on 99,2km Balaton Park Circuitilta Balaton järven toisessa päässä. Tämän Balaton Park Circuitin rakentaminen alkoi 2019 ja se avattiin toukokuussa 2023
  8. #3938
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Pöhinää ja turismia tämä seutu kyllä kaipaisi. Ehkä sitä kohta saadaan, kun Kouvola laittaa 30 miljoonaa euroa uuteen teatteriin, jonka pyörittämiseen mennee jatkosssa muutama miljoona vuodessa...
    Tähän olis Hesan vihreillä yksinkertainen ja halpa ratkaisu: poistetaan parkkipaikat ja kielletään yksityisautoilu, ainakin polttiksilla. Kyllä pisnes alkais kulkee!
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #3939
    Lainaa SUOLA kirjoitti Katso viesti
    Ettet nyt luule, että kyseessä olisi lupaava kilparata Balatonring, jota ei koskaan saatu valmiiksi. Kesken jäänyt Balatonring on 99,2km Balaton Park Circuitilta Balaton järven toisessa päässä. Tämän Balaton Park Circuitin rakentaminen alkoi 2019 ja se avattiin toukokuussa 2023
    Juu, oikeassa olet, meni Balatonit sekaisin😄
    Vajaat 200 miltsii kuitenkin tää uus maksoi, ja hienolta näyttää.
    Eli aika " pikkurahalla" kymiä on toistaiseksi tehty.
    Viva la figa
  10. #3940
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Tähän olis Hesan vihreillä yksinkertainen ja halpa ratkaisu: poistetaan parkkipaikat ja kielletään yksityisautoilu, ainakin polttiksilla. Kyllä pisnes alkais kulkee!
    Voisivat palkkaa sen ex Ultra Bran sanoittajan konsultiksi kymiringille, joo😄
    Viva la figa
  11. #3941
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Pöhinää ja turismia tämä seutu kyllä kaipaisi. Ehkä sitä kohta saadaan, kun Kouvola laittaa 30 miljoonaa euroa uuteen teatteriin, jonka pyörittämiseen mennee jatkosssa muutama miljoona vuodessa...
    Onkohan teatteriharrastajien keskustelupalstalla käynnissä tämän suunnitelman haukkuminen?
    Mikäli ovat samasta puusta kuin motoristit niin näppiksen takana varmasti vaahdotaan aiheesta ja kaivetaan tietoja kuinka tuo ei missään nimessä saa onnistua.
    Ei tule ikinä kannatavaksi... Verovaroja tuhlataan...
    -
  12. #3942
    Pöhinää ja turismia ... muistan parin vuoden takaa jotku SM ratakisat tuolta. Jengiä saapui oikein urakalla ihmettelemään uutta MotoGP rataa taskut täynnä käteistä.

    Olihan sinne paikalle saatu sitten YKSI "makkarakoju" jossa YKSI mies laittoi sekä annoksia/ruokaa ja vieläpä rahasti. Kilometrin jono. Vesisade. Ei voinu kuin ihmetellä. Sääliksi kävi tätä yhtä herraa. Tilipussi saattoi täyttyä mutta kokonaisuutena rahat jäivät kyllä turistien taskuun.

    Tuolla tavalla sitä pöhinää ja turismia ei kyllä tavoiteta.

    Taisi ne sitten hätäisesti yrittää saada sinne rinnalle jotain grillejä kun tajusivat tilanteen hulluuden. Ei paljoa parantunut. Toista kertaa ei tarvinnut hetkeen miettiä ja nyt ei enää ollenkaan.

    Mutta sattuuhan sitä muuallakin. Mm. Malagan Davis Cupissa Suomi-Kanada matsissa oli kyllä paikalle saatu nuorisoa runsaasti tiskin taakse mutta kun kukaan ei johtanut joukkoja eikä kokemusta näyttänyt olevan niin kyllä Suomalaisilla paloi hermo super hitaaseen palveluun. Säälittävää toimintaa tuollakin siis vaikka yleensä sielläpäin massatapahtumat hoituvat tyylillä ja tehokkaasti.

    Hyvää Joulua sinne! Tulipahan nyt ajankuluksi avauduttua haha
    ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
  13. #3943
    Lainaa mikarinne70 kirjoitti Katso viesti
    Pöhinää ja turismia ... muistan parin vuoden takaa jotku SM ratakisat tuolta. Jengiä saapui oikein urakalla ihmettelemään uutta MotoGP rataa taskut täynnä käteistä.

    Olihan sinne paikalle saatu sitten YKSI "makkarakoju" jossa YKSI mies laittoi sekä annoksia/ruokaa ja vieläpä rahasti. Kilometrin jono. Vesisade. Ei voinu kuin ihmetellä. Sääliksi kävi tätä yhtä herraa. Tilipussi saattoi täyttyä mutta kokonaisuutena rahat jäivät kyllä turistien taskuun.

    Tuolla tavalla sitä pöhinää ja turismia ei kyllä tavoiteta.

    Taisi ne sitten hätäisesti yrittää saada sinne rinnalle jotain grillejä kun tajusivat tilanteen hulluuden. Ei paljoa parantunut. Toista kertaa ei tarvinnut hetkeen miettiä ja nyt ei enää ollenkaan.

    Mutta sattuuhan sitä muuallakin. Mm. Malagan Davis Cupissa Suomi-Kanada matsissa oli kyllä paikalle saatu nuorisoa runsaasti tiskin taakse mutta kun kukaan ei johtanut joukkoja eikä kokemusta näyttänyt olevan niin kyllä Suomalaisilla paloi hermo super hitaaseen palveluun. Säälittävää toimintaa tuollakin siis vaikka yleensä sielläpäin massatapahtumat hoituvat tyylillä ja tehokkaasti.

    Hyvää Joulua sinne! Tulipahan nyt ajankuluksi avauduttua haha
    Joo, nämä kisat jäi mieleen, yleisömäärä yllätti ilmeisesti järjestävän tahon täysin. Lipunmyynnissä oli ruuhka, makkarat loppui jo aamupäivästä ja joku siitä lähti tulisella kiireellä etsimään lisää myytävää lähikaupoista jne. Harmi kyllä sinänsä, kerrankin oli RR-kisoissa katsojia paikalla.
  14. #3944
    Kävin KR:n sivuilla - Rönnholm on yhä yhteyshenkilönä.

    Olisiko käynyt niin että unkarilaiset ovat vetäytyneet hankkeesta?
  15. #3945
    Kunhan tuolla nyt jollain vehkeillä, jossain puitteissa ajellaan, niin onhan sekin... jotain.
    Muutoinhan homma näyttää määrätystä näkökulmasta "ihan onnistuneelta pisnisoperaatiolta", kuten moni muukin vastaavalla kaavalla toteutettu hanke.
    Siinäkään mielessä ei mitään yllättävää, että kovin ideologisesti orientoituneet lienevät tappiin asti vilpittömästi sitä mieltä, että "Didn't see it coming".
    "Follow the money" on ihan yhtä laittamaton klisee kuin se, että öisin ei pidä mennä siskon huoneeseen😉.
    Rahan seuraaminen on kuitenkin käytännössä vähän vaikeampi rasti, suoraan tai väärään, ellei touhuta pankissa, poliisissa, tai verovirastossa.
    Mutta.... Tällanen viritelmä tuo tällä kertaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #3946
    Kymiring mainittu.

    Ensimmäinen tapaus liittyi Lahden tapahtumayhtiön pääomasijoitukseen Iitin moottorirata-yhtiö Kymiringille.
    https://yle.fi/a/74-20070663
  17. #3947
    Kymi Ringille on löytynyt uusi omistaja, kertoo Helsingin Sanomat. Lehden mukaan Iitissä sijaitsevan moottoriradan on ostanut unkarilainen TRP Hungary, joka on perustanut Suomeen rataa hoitavan yhtiön Finland Motorsport Circuit Holding oy:n.

    Helsingin Sanomien mukaan uusi omistaja on sama, jonka kerrottiin ostaneen radan jo viime lokakuussa.

    Sen jälkeen konkurssipesän pesänhoitaja viestitti pitkään, että kauppoja ei ole tehty. Lehden tietojen mukaan kauppa on vahvistunut. Yle ei ole toistaiseksi tavoittanut pesänhoitaja Tuomas Penttilää vahvistamaan uutista.

    Kauppahinnasta ei ole vielä tietoa. TRP Hungary on perustanut Suomeen Finland Motorsport Circuit Holding oy:n jo viime elokuussa. Kaupparekisteriin se merkittiin Helsingin Sanomien mukaan 21. syyskuuta.

    Lehden selvityksen mukaan yhtiön toimitusjohtaja Kornel Őry on mukana muun muassa Kansainvälisen autourheiluliiton Fian rallikomissiossa. Yhtiön puheenjohtajana on Tamas Őry, joka on Unkarin ulkoministerin Péter Szijjártón lanko. Tamas Őry on myös TRP Hungaryn toimitusjohtaja.

    Szijjártó kuuluu Fidesz-puolueeseen, jonka voimahahmo on pääministeri Victor Orbán.


    Kunnanjohtaja: ”Toivotaan, että kaikki tapahtuu lakien ja sääntöjen mukaisesti”
    Iitin kuntaan tieto kiinteistökauppojen toteutumisesta eli maa-alueen myynnistä tuli keskiviikkona iltapäivällä kiinteistönluovutusilmoitusten muodossa.

    Kunnanjohtaja Jarkko Salosen mukaan Iitti on tehnyt jo aiemmin päätöksen, että etuosto-oikeutta ei käytetä.

    – Toivotaan nyt, että ratahanke menee vihdoinkin eteenpäin ja alue siihen käyttötarkoitukseen kuin on ajateltu, sanoo kunnanjohtaja Salonen.

    – Kyllähän se 150 hehtaarin alue on seissyt pitkään, ja kaavoitettua rakennusoikeutta on hurja määrä. Helpotuksesta voi huokaista.

    Kunta ei ole ollut yhteydessä uusiin omistajiin Unkarissa.

    – Siinä on oltu lehtitietojen varassa. Toivotaan, että kaikki tapahtuu lakien ja sääntöjen mukaisesti. Uskon, että konkurssipesä on varmistanut taustat.

    Ratayhtiön konkurssissa kunta menetti puolen miljoonan euron pääomasijoituksen yhtiöstä ja muutama kymmenen tuhatta euroa osakepääomaa.

    Konkurssipesän velkojana Iitti on kuitenkin kunnanjohtajan mukaan pieni.

    https://yle.fi/a/74-20074319
  18. #3948
    Kunnanjohtaja: ”Toivotaan, että kaikki tapahtuu lakien ja sääntöjen mukaisesti”
    Unkarilaiset ja lakien ja sääntöjen noudattaminen - ei ehkä paras mahdollinen yhdistelmä. Viktor Orbán takuumiehenä ei vakuuta edes Vladimir Putinin vertaa. https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010223718.html
  19. #3949
    Tämä on kyllä mielenkiintoinen käänne
    ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
  20. #3950
    Mahtava uutinen näin kevään kynnyksellä! Vaikka rata on nyt unkarilaisessa omistuksessa niin eipä unohdeta sen olevan fyysisesti Suomessa ja hyödyttävän täällä olevia moottoriurheiluihmisiä. Toivottavasti uusi yhtiö saattaa ratainfran pikaisesti maaliin ja päästään sinne taas ajamaan Hieman huvitti Viktor Orbanin vetäminen tähän. Eikö media keksinyt muuta negatiivisti asian tiimoilta?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  21. #3951
    https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010229952.html

    Melko realistisilla puheilla esitti tj toimintaa.

    Toivottavasti saavat 'myymälän' auki nopeasti, jotta päästään ajamaan.
    H2 SX SE -18
    ZX-6R -05
    projekti GPz750 turbo -84
  22. #3952
    Ei helvetti, eihän tätä lankaa voi vieläkään sulkea! Mutta mitään motogeepeepöhinöitä ei tuolla tulla koskaan näkemään. Kunnanjohtaja vaikuttaa vähän sivustaseuraajalta. Kannattaisi vähän panostaa hommaan. Ei siinä, hyvää viihdettä tämä on. Lisää poppareita mikroon!
  23. #3953
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Eikö media keksinyt muuta negatiivisti asian tiimoilta?
    Ehkä ne oli reiluja ja jätti mahdollisuuden foorumin tietoviisaille keksiä niitä lisää?
    Superbike #7
  24. #3954
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ehkä ne oli reiluja ja jätti mahdollisuuden foorumin tietoviisaille keksiä niitä lisää?
    Maltetaan hetki vielä niin kyllä niitä sieltä alkaa tulla.
  25. #3955
    Kovat on henkilöillä tavoitteet.

    Ensin infra kuntoon.
    Sitten sitä perushommaa, mitä Suomen radoilla nykyään tehdään.
    Seuraavana ralli- ja motocross-radat kuntoon.
    Kolmannessa vaiheessa aletaan funtsia miettiä kansainvälisen autoliiton Fian ja Kansainvälisen moottoripyöräliiton Fimin säädöksiä.
    Lopulta olisi tarjolla kestävyysautot, touring- ja GT-autot, ratakuorma-autot, rallicrossin ja moottoripyöräsarjoista superbiken, motocrossin ja niin edelleen.

    Lainaus:
    Täyttä kisakalenteria voitaisiin pyörittää kenties vuonna 2026. Kukoistukseen Kymiringin suunnitellaan nousevan 3–5 vuoden kuluessa.
    Pitkän aikavälin tavoitteena on luoda koko Pohjois-Euroopan moottoriurheilukeskus. Tällöin sijoitus tuottaisi myös rahaa.


    Toki rata on jo valmis, turva-alueet viimeistelyä vailla ja ratavarikkokin on melekein valamis.
    Tästä on hyvä jatkaa ja 2030 on semmoinen kisakalenteri tarjolla, että saa muut katsella kateellisena.
  26. #3956
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Mahtava uutinen näin kevään kynnyksellä! Vaikka rata on nyt unkarilaisessa omistuksessa niin eipä unohdeta sen olevan fyysisesti Suomessa ja hyödyttävän täällä olevia moottoriurheiluihmisiä. Toivottavasti uusi yhtiö saattaa ratainfran pikaisesti maaliin ja päästään sinne taas ajamaan Hieman huvitti Viktor Orbanin vetäminen tähän. Eikö media keksinyt muuta negatiivisti asian tiimoilta?
    Ehdottomasti näin, iha sama kuka sen omistaa jos vaan saavat homman toimimaan ja päästään ajamaan
    Joo, tää Orban-veto taattua suomi- uutisointia
    Viva la figa
  27. #3957
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ehkä ne oli reiluja ja jätti mahdollisuuden foorumin tietoviisaille keksiä niitä lisää?
    "Tietoviisaat" = alusta asti oikeassa olleet?
  28. #3958
    Lainaa jules kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti näin, iha sama kuka sen omistaa jos vaan saavat homman toimimaan ja päästään ajamaan
    Joo, tää Orban-veto taattua suomi- uutisointia
    Ei ollenkaan sama kuka omistaa, nykyisessä maailmantilanteessa. Jos taustalta paljastuu joku venäjä-mielinen natovastainen änkyröijä aiheuttanee tämä jonkin sortin kitkaa toiminnalle...
  29. #3959
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    "Tietoviisaat" = alusta asti oikeassa olleet?
    Vaikea sanoa kehen viittaat, mutta pitää kyllä hattua nostaa ja melkein kylmä olut tarjota, jos joku tuossa reipas 15 vuotta sitten ennusti, että rata päätyy Unkarilaiseen omistukseen vuonna 2024.
    Superbike #7
  30.  
  31. #3960
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vaikea sanoa kehen viittaat, mutta pitää kyllä hattua nostaa ja melkein kylmä olut tarjota, jos joku tuossa reipas 15 vuotta sitten ennusti, että rata päätyy Unkarilaiseen omistukseen vuonna 2024.
    Eikö media keksinyt muuta negatiivisti asian tiimoilta?

    Vaikea tuohon kommentoimiseen on liittää 15v jälkeisiä unkarilaisia omistajia?

    Sori siitä - nitroilen.
Sivu: 132 / 136:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3282122130131132133134 ... ViimeinenViimeinen