Hienoa että hommat etenee!
Toivottavasti tämän uuden hiljattain perustetun yhtiön kunniajäsenenä ei ole Timo Pohjola...
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Toivottavasti ei ole samanlaisia Unkarilaisia kun sijoitti Heinola peliittoihin 😁no Toivottavasti asiat saadaan mallilleen.
YLE:n tarina aiheesta.
https://yle.fi/a/74-20033300
Hienoa kun saadaan hommaa eteenpäin. Toivottavasti yhtiöllä on vakavat aikeet eikä vain jotain hämärähommia.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Kauppa levittää iloa...
Iitti iloitsee Kymi Ringin mahdollisesta elpymisestä – ”Olemme halukkaita tapaamaan ostajat myös kunnan puolesta”
https://yle.fi/a/74-20053694
Kylmä totuus: Suomalaiset velkojat saivat turpaansa lähes 20 miljoonan verran, ja unkarilaiset ostivat yli 30 M€ maksaneen rata-alueen toistaiseksi tuntemattomalla (pienellä) hinnalla.
Niin jokainenhan olisi voinut tehdä tarjouksen kuten unkarilaiset. Meillä mätetään surutta rahaa ties mihin halleihin, mutta tämä olisi pitänyt saada maaliin vaikka sitten verorahoilla. Nyt ei menetetty pelkästään verorahoja vaan myös kisat ja sitä kautta euromiljoonat, turistit sekä Suomen tunnettavuus. Kohta me ollaan vain se eksoottinen kummallinen köyhä maa jossakin meren takana johon tullaan katsomaan millainen maailma oli ennen.
Joko satsaat kunnolla tai sitten et ollenkaan.
Ei verovaroista pelasteta vituiksi menneitä yksityisiä bisneshankkeita. Jos alan rakentaa laskettelukeskusta, kylpylää tai jurassic parkia ja homma kusee ja teen konkan ennen valmistumista, on melko turha itkeä valtiota apuun. Voi toki kunta tai valtio hankkeen alussa jotakin avustaa tai sijoittaa, mutta eivät ne rahoita kustua konkurssikypsää hanketta maaliin.
Olisihan tuohon rataan saanut kuka tahansa sijoittaa matkan varrella, mutta mistään ei löytynyt hankkeeseen uskovia edes massimiehistä. Kukaan massikeisari ei edes ostanut konkurssipesää. Saa nyt nähdä onko nuo ostajat kepulimiehiä vai jotakin muuta. Rahaa menee vielä aivan helvetisti, jos tuosta meinaa tehdä kansainvälisen moottoripyhätön. Sitten se hatusta vedettynä esim 15 miljoonan summa pitäisi saada joskus kuoletettua ja tuottamaan takaisinkin.
No se lohtu, että millään pietarin radalla ei ajeta vuosikymmeniin kuin korkeintaan jotain kansallista Lada-cuppia.
Viimeksi muokannut: B12; 06.10.2023 klo 17:44.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Nyt olisi hyvä tietää millaisella minimi-investoinnilla radan saa pyörimään.
Varmasti vesi/viemäröinti on aivan välttämätön, mutta tarvitseeko varikkorakennus ja itse rata vielä pakollisia satsauksia, jotta sinne saisi kv-kisoja? Nimittäin ei unkarilaiset tänne ole tulossa pelkkiä ratapäiviä, rullaluistelukisoja ja running day'tä pyörittämään.
Ostajista on ollut hyvin niukasti julkisuudessa tietoa. Sen vähän perusteella mitä on julkaistu, niin eivät monimiljonääreiltä vaikuta. Mutta olkaamme turvallisin mielin - KR ei saa enää latiakaan suomalaista velkarahaa. Pankit nimittäin nyt tietävät paljonko KR:n arvo on vakuutena.
Toivoa sopii..
Ei taida minun ajopäiville vesihuoltoa ehtiä sinne tulla (eli vesi tulee ja menee muutenkin kuin tankkiautolla..) Jos ne ois ollu edulliset sinne toteuttaa, ne ois jo ollu siellä heti.
Jos nyt tulis edes niitä ajopäiviä vielä joskus. Mut bajamajat on mun osalta ohi kyl.
Mielenkiinnolla odottelen uutisia uusien omistajien suuunnitelmista ja aikaisintaan 2025/2026 tiedetään paljon enemmän.
Kaudelle 2024 rata ei ehdi edes rahalla. Siis muulle kuin paikallispyöritykselle.
[QUOTE=Mikeyx;6752616]Nyt olisi hyvä tietää millaisella minimi-investoinnilla radan saa pyörimään.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä sinä sillä tiedolla tekisit?
^^Tällaisia ovat ihmiset, jotka eivät kykene erottamaan asioita ja ihmisiä toisistaan.
Heille pahaa oloa tuottava viestintä antaa kokemuksen, että viestijä itse on se paha - eikä asia joka heille tuottaa ahdistusta.
Nyt olisi hyvä tietää millaisella minimi-investoinnilla radan saa pyörimään.
Minusta tuo on täysin neutraali ja ketään/mitään dissaamaton -ja relevantti- lausuma. Mutta niin se vaan herätti sietämätöntä kaunaa. Noh, jokainen meistä on oman lapsuutensa uhri.
Se vesihuolto. Viimeksi kun kunnan virkamiesten kanssa juttelin se vesiputken pää oli suunnillen Kuukson risteyksen tienoilla, teollisuuslaitoksen ( oliko se Softcell ? ) kulmalla. Eli radalle suunnilleen viitisen kilometriä.
Joten kaivuutyöstä tulee kyllä jonkinmoinen kustannus. Tämä on minulla viimeinen tieto, tilannehan on sen jälkeen voinut muuttua. Tosin epäilen ettei.
Viemärin suhteen minulla ei ole tietoa onko sitä vai ei. Luultavasti ei.
Joten muutama euro pitäisi löytyä että nämä pari pikkuasiaa saa kuntoon. Enkä usko että tuolle työmaalle löytyy sellaista urakoitsijaa joka ilman ennakkomaksua tekee yhtään mitään...
Kyllähän radalla varmaankin voi aivan mukavasti ajella, tilaisuuden johon tulee vähänkin isompi yleisömäärä järjestäminen onkin sitten jo toinen juttu. Kun bajamajat ja tankkiautovesi ei kaikille nappaa...
Olen kanssasi ihan samaa mieltä periaatteellisella tasolla. Katson kuitenkin että tässä on kyseessä uuden luominen Suomi tasolla. Vertaisin tätä perusinfraan johon valtion tulisi satsata jotta se saadaan kuntoon. Yrittäjän rooli on sitten pyörittää itse bisnestä jolla verorahoja saadaan aikanaan takaisin hotelli- ravintola- ja matkailuyrittäjien kautta.
Kyllä ainakin viemärit ja vedet pitää saada tontin nurkalle muuten kuin yrittäjän toimesta. Tai sitten tehdään vain tyhjennettävä jätesäiliö ja porakaivo jos se on parempi ratkaisu. Tosin luulen että eka ratkaisu on parempi noille voluumeille.
Se että tämän tyyppiset melua tuottavat keskukset pakotetaan kauaksi asutuskeskuksista on vaatimus jolla on hinta ja kustannus joka ei mielestäni kuulu yrittäjälle. Patruuna-aikaan näin oli mutta se on mennyttä aikaa.
Kornél Öry kannattaisi kutsua seuraamaan tätä säiettä. Parviäly on kerännyt valtavan määrän tietoa hankkeesta tänne ja täällä näyttää olevan se paras tieto Kymiringin tilanteesta, business caseista ja siitä mitä sinne pitää vielä investoida.
-- Brake later and open the gas earlier --
Vesihän sinne mun ymmärtääkseni tulee perille asti, mutta viemäri oli kai vielä muutaman sadan metrin päässä. Tästä syystä myöskään ei ole lupaa avata vesiliittymää käyttöön ennen kuin viemäröinti on tehty. Saa korjata, jos jollain on parempaa tietoa.
Isoin rojekti tuolla lienee ne öljynerotuskaivojen kaivaminen varikkorakennuksen taakse ja sen jälkeen varikkokentän ja sisääntulotien asvaltointi. KV kisoja varten sitten lisäksi rengasvallien rakentaminen sääntöjen mukaiseksi. Varikkorakennuksessa on sitten X -määrä sisätilojen viimeistelyä.
Superbike #7