Joku jossain muistaakseni kirjoitti ettei tuu ensvuodeks.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
http://yle.fi/uutiset/valtiolta_milj...1?ref=leiki-uu
Jospa vihdoin jotain positiivista! Onhan tämäkin taas askel parempaan suuntaan, vaikka avustustarve taisi olla 7milj. euroa(?).
Tuono R -03
Rsv4 -14
Kyllä Iittiin rata saadaan, kunhan kulttuurista ja erityisesti urheilusta vastaavaksi ministeriksi ei enää valita vihervasemmistolaista hippiä ;)
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Vähän lisää uutista aiheesta:
http://yle.fi/uutiset/iitin_liikenne...tiolta/7685383
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Tämä tosiaan jo vanha uutinen, mutta nostetaan ylös.
Kouvolan Sanomien kuva radasta. Hyvältä näyttää. Oliko tuossa tarkoitus ajaa pääsuoralla myös varttimaili ajoja, kun ei erillistä rataa ole.
http://www.kouvolansanomat.fi/f/6/60/big_kymiring.jpg
Vuodella sitten viivästyi hanke Arhinmäen hölmöilyn takia. Harmi juttu sinällään tuollainen viivästys, koska maanrakennuspuolen kapasiteettia olisi juuri nyt Kaakonkulmalla tarjolla, kun nuo moottoritiehankkeet valmistuvat.
Kovin pieneltä kuulostaa tuo ensimmäisen vaiheen kustannusarvio, 22milj €, kun puhutaan kansainvälisestä moottoriurheilukeskuksesta. Toisaalta Suomen mittakaavassa mukava summa. Hotelli- yms majoituskompleksit sitten oma lukunsa. Voi jäädä käyttöaste suht alhaiseksi ja kannattavuuden kanssa sitten niin ja näin. Tietty jos saataisin Venäjältä Pietarin talousalueen 7miljoonaa ihmistä 2h 30min junamatkan päästä kiinnostumaan myös ratailusta, niin saattaisi jopa hotellit kannattaa. Tietty jos 25min ajomatkan päähän Utin lentokentälle saataisiin Charter-lentoja, niin olisi vain taivas kattona moottoriurheilukeskuksen käyttäjämäärän suhteen.
^Mun mielestä siellä ei ollut alkuperäsessä suunnitelmassa tarkotus ajaa ollenkaan varttia, mutta sitähän ei tiedä mitä toteutuma sitten on. Pääsuoralla varttia ei voi ajaa, koska varttimailin radan liimaamiseen käytetty aine tekee asvaltin pirullisen liukkaaksi ajojen jälkeen. Tuon voi helposti todesta esim. Alastarossa, siellä kun tuo pääsuora ja vartin suora on rinnakkain.
Jos tuolla ekan vaiheen 22 miljoonalla saadaan tuonne asvalttirata ja minimifasiliteetit, olen iloisesti yllättynyt. Muuten tää valitettavasti kuulostaa samalta kuin muutkin Suomen ratahankkeet. Suunnitelmat on perhanan hienot, mutta parhaimmillaankin toteutuksessa on päästy siihen asti, että on saatu aikaiseksi rata ja sitten on loppunu rahoitus. Vilpittömästi toivon, että tuo toteutuisi kansainväliset mitat täyttävänä hotelleineen kaikkineen, mutta aika skeptinen olen tuon hankkeen toteutumisen suhteen.
Superbike #7
Olishan se toki hienoa jos saatais noin massiivinen ratakompleksi täydessä komeudessaan tänne kekkoslovakiaankin mutta suoraan sanoen henk koht mä olisin ihan tyytyväinen pelkkään rataankin 60km kotiovelta ;)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Siivottu. Jätetään se lässytys demareista, porvareista, vihervasureista yms. muihin foorumeihin.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Hyvällehä tuo näyttäsi. http://www.iltasanomat.fi/moottoripy...225544359.html
Vielä Bikenkin uutinen http://www.bike.fi/uutiset/racebike/...nkkeeseen#vote
Ison maailman pamppu käynyt vilkasemassa Sunny GP Centerin taivaanrannanmaalaukset ja kertonut sen jälkeen hankkeen Puuha-Peteille sen minkä ne halusi kuulla.
Tai ainakin mä saan sellasen käsityksen tosta biken uutisesta.
Tuossa kattelin jotain netistä googlella löytyneitä 3D-kuvia, niin tuli vaan mieleen että mahtaako vaikka MotOrg olla liian pikkuruinen tekijä tollasiin kuvioihin vuokraaman rata-aikaa![]()
Sen verran leuhkan näköstä oli. Mutta ehkä se totuus on arkipäiväisempää, mutta lienee silti ratavuokrat eri luokkaa kuin näillä perinteisillä suomalaisilla radoilla..? Kuin mahtaa olla. Tietty tonne mahtuu enemmän pyörää kerralla ajamaankin ja kun sijainti lienee hyvä, niin varmaan ratapäivälippujakin saadaan kaupaksi aika surutta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ratamaksut tuon tyylisillä GP-radoilla Euroopassa on luokkaa 100-150€ per päivä. Ite oon maksellu se koko mieluusti, yleensä käyttöön saa pittiboksin sähköineen, vessoineen jnejne. Ite maksaisin tuon vuokran ihan mielelläni, kunhan sillä saa ajoaikaa. JOS tästä nykyisestä nelijaosta vielä ajoaika vähenee, lopetan sellaisilla käynnin ihan kokonaan.
Ehkä kävisin (vieläkin) harvemmin, mutta esim Misanossa kun saa taittaa mutkaan sisään 260 kellossa ja vetää koko mutka tötterö auki - ei sitä tunnetta voi vaan kuvailla. Joku 30-40 kertaa piti tosin yrittää, enneku kantti kesti pitää narun tiukalla.
Pläni on viedä kesäloman jälkeen Panigale anoppilaan Saksaan ja käydä ajamassa Lausitzringillä ja Sachsenringillä vielä joku ratapäivä.
Näköjään KymiRingin nettisivut on auenneet ja sieltä löytyy pdf-tiedostona aika kiva pyöriteltävä 3D malli rataprofiilista, voi siis kattoa monesta kulmasta.
Jumarauta kun on hienon näkönen!Kumpua ja mäkeä mutkien lisäks. Ehkä toi malli vähän liiottelee kuitenkin…
http://www.kymiring.fi/assets/Upload...taprofiili.pdf
Screen Shot 2015-04-03 at 12.22.32.png
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Aikamoinen vuoristorata on piirretty![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Maksimi korkeusvaihtelu 18m ja maksimi nousu/lasku 7,64%, eli ei ihan tasamaata.
Pakollinen vastine tuolle rataprofiilille, hiukan vanhemman porukan naureskeltavaksi...
Testi
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Just sama näkymä tuli mieleen kun rataprofiilia ihmettelin![]()
just tänään sain kuulla tästäkin hankeesta ja pitää sanoa että innostusta on vaikea peitellä. Suuruudenhulluuden asteikolla tämä on tosin luokkaa sunny car center joten pakko niitä odotuksia on vähän hallita.
Olisihan se ihan maagista päästä ajamaan täysimittaista motoGP rataa ihan kotinurkilla kun nykyään täytyy hakeutua melkein keskieurooppaan asti jos sellaista haluaa harrastaa.
Jostain netistä tai muusta feisbuukista kattelin sanomalehdestä otettua valokuvaa, että koneet olis jo hommissa siellä ja metsää laitetaan matalaksi.viherkäisille huom se alue on jo kai valmiiksi soran- ja puunottoaluetta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
...ja mm offroad rata.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Käykää joku nappaamassa valokuvia ja laittakaa tänne jakoon!
Taitaa olla aika iso porukka, ketä aihe kiinnostaa.
Jos tuosta tulee hyvä konsepti, niin joutuu ehkä Triumphin vaihtaa rataisampaan...
Liekö tuolla nyt vielä paljoa muuta nähtävää kuin kalju soramonttu. Kato google mapsista tillola, iitti. Tulee siihen kakstoistasen varteen pohjoispuolelle vähän ennen kun kouvola alkaa. jos jaksat street viewn kanssa pelleillä siinä on pitkä suora jonka vastapuolella on pieni saha.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91