Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Hei onko kellään tietoa suzukin venttiilivälys arvoista.
    Haynesin manual näyttäisi:
    intake * *0,010 to 0,037 mm
    exhaust *0,035 to 0,062 mm
    Onkohan kyseessä painovirhe vai luetun väärinymmärrys??? Tuntuvat vain todella pieniltä arvoilta, kun autojen kanssa totuttu pelaamaan 0,4 ja 0,6 välillä.
  2. #2
    aika pieneltähän nuo tuon mukaan vaikuttaa.

    olisko niin että ne on tuumia?
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Eipä ne tuumina ole.
    Tuuma-arvot
    intake * * *0,0004 to 0,0015 inc
    exhaust * *0,0014 to 0,0024 *että ota tuosta sitten selvä !!

    Eri foorumeista katsellessani sain tuollaisia yleisarvoja *imupuoli olisi 0,1 ja 0,2 välillä ja pakopuoli 0,15 ja 0,3 välillä.
    Tuntuisi järkevältä.
    Ei vaan viitsisi käydä duuniin väärillä arvoilla.
  4. #4
    oliskohan sitten painovirhepaholainen hyökännyt Haynes:in kimppuun

    kyllä toi 0,1-0,2 ja 0,15-0,30 kuullostaisi ainakin minun mielestä olevan lähempänä oikeita arvoja.

    tosin ei tuosta kyseisestä suzukin mallista ole kokemuksia



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    Näyttäs livahtaneen ylimääränen nolla noihin.

    Kopio manuaalisivusta

    Lähde:

    Marauder-keskustelua

    Heittääkö arvot vuosimalleittain, en tiedä. Intrussa ainakin samat arvot, eikös ainakin vanhemmat ole samalla koneella.
  6. #6
    Oisko imu 0,08-0,13 ja pako 0.13-0,18
    Taivas saa odottaa
  7. #7
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    molemmat kun säädät 0.10 mm niin hyvä on. Niin imu kuin pako. Ja jos ei satu olemaan välysmittaa, niin 1/8 osa säätöruuvia nollavälyksestä auki, ja siinä se.
    GHOSTWRITER
  8. #8
    Ei ehkä ihan ruuvikierteellä arvioimalla tarkkuus riitä? Kyllä se liuska kannattaa sinne keplotella. Mulle muuten RM Heinolla säädettiin imu 0.10, pako 0.12, kannattanee pakovälykset laittaakin himpun imua isommalle kuten ohjearvoissa sanotaan.
  9. #9
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (HarriS @ Huhti. 02 2008,16:40) kirjoitti
    Ei ehkä ihan ruuvikierteellä arvioimalla tarkkuus riitä? Kyllä se liuska kannattaa sinne keplotella. Mulle muuten RM Heinolla säädettiin imu 0.10, pako 0.12, kannattanee pakovälykset laittaakin himpun imua isommalle kuten ohjearvoissa sanotaan.
    Ihmeellinen se sellanen säätöruuvi on, jossa kierteennousu vaihtelee
    Ja jos sattuu olemaan pikkasen jo kuopalla venttiilivarren pää, niin sillä liuskalla et koskaan saa säädettyä oikein.
    Mutta ei se venttiilin säätö mitään pilkunnussimista ole. Se nollakymppi on suzukin nestejäähy v2 melkein vakio.
    Eikä se pakopuolen isompi välys oikeastaan johdu koskaan siitä, että venttiili lämpöpitenisi niin paljon enemmän kuin imuventtiili. Sillä on vaan varmistettu se, että on sulkeutuessaan varmasti kiinni, jotta lämpö ehtii siirtyä venttiililautasesta pois.
    Välykset ovat pitkälti kiinni sen ympäröivän alumiinirakenteen lämpölaajenemisesta. Monessa moottorissa välukset suurenee kun kone lämpenee. Johtuen siitä, että alumiini laajenee enemmän kuin teräs.
    GHOSTWRITER
  10.  
  11. #10
    Lainaa (wellarttu @ Huhti. 02 2008,11:37) kirjoitti
    Hei onko kellään tietoa suzukin venttiilivälys arvoista.
    Haynesin manual näyttäisi:
    intake * *0,010 to 0,037 mm
    exhaust *0,035 to 0,062 mm
    Onkohan kyseessä painovirhe vai luetun väärinymmärrys??? Tuntuvat vain todella pieniltä arvoilta, kun autojen kanssa totuttu pelaamaan 0,4 ja 0,6 välillä.
    Nuo on venttiilin välykset ohjuriin joka on siis aivan eri asia kuin välys nostajaan/keinuvipuun. Kyllä kai ne venttiilin välykset haynesin kirjassa on mutta ne on jossain huoltopuolella ei korjausalueella.