Elikkäs ST1300 Pan European (2002) on peli. Onko tietoa, kun takaiskarin esijännityksen säädin "pyörii vain paikallaan", ei napsu. Säädin kyllä liikkuu eestaas muttei ole vastusta. Kaasut on kait kadonneet? Voiko korjata/huoltaa vai pitääkö/kannattaako hankkia uusi? Paljonkohan kustantaa?
Honda ST1300A Pan European 2002
Honda ST1300 Pan European ABS *2002 >> Yamaha XVS1300A Midnight Star 2008 >> Yamaha FJR 1300A 2014
Minun arvaus on että se on jumissa (näin on itsellä). Se säätö on ihan hydrauliikkaa:
- ruuvilla säädetään jousen yläpäässä olevaa "hydraulisylinteriä", joka siis siirtää jousen yläpään kaulusta ylös/alas muuttaen jousen jäykkyyttä.
Tuntuu olevan yleinen vika kun olen lueskellut jenkkien sivustoa. Pitäisi kuulemma muistaa säädellä muutaman kerran kesässä ja voidella. Jousi pois ja jonkinlaiseen prässiin, jossa se saa liikkeelle. Sen jälkeen puhdistusta ja rasvausta. Piti itse tuossa keväthuollossa tehdä, mutta tekemättä jäi toistaiseksi.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Okkei. Kiitos kaunis vinkistä. Sitten vain kokeileen irtoaisko.
Honda ST1300 Pan European ABS *2002 >> Yamaha XVS1300A Midnight Star 2008 >> Yamaha FJR 1300A 2014