Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 79:een 79:sta
  1. #61
    Kyllä ne omat voimavaransa pitää jo huomioida sitä pyörää ostaessa.
    Ihan peruslähtökohtaisesti siellä mopokaupoilla, jos ei nouse suosiolla keskijallle, niin tuskinpa silloin sitä ko. mopoa ei voi turvallisesti hallita omilla voimavarannoillaan enää muutenkan. Parkkipaikat ym.
    Murjaanien kuningas!
  2. #62
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 01 2010,23:14) kirjoitti
    Lainaa (fiuri @ Touko. 01 2010,22:21) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Maalis. 24 2010,20:19) kirjoitti
    yleisesti ottaen keskijalat on ihan turhia, yleensä jos pyörässäni on keskijalka ollut, niin olen poistanut sen, koska se painaa monesti 10 kiloa ja se on liikaa.
    olen samaa mieltä. ei ole keskitukea ikävä. silloin kun jotain rappaan niin nostan haarukkapukilla perän ylös. suosittelen kokeilemaan, nehän ei maksa juuri mitään ja kaikkien jalat on riittävän pitkät niiden käyttöön
    Toimii ihan helkkarin hyvin monoperän kanssa! Voi kun me aina katsomme asioita omien lasiemme ja kokemuspiirimme läpi...
    Häh? Milläs luulet et ducatit nostetaan ilmaan? Jeesusteipillä?

    Kyllä single side swingi pukkeja on olemassa, sovitintappi pitää vaan olla akselireijälle sopiva, ja reikähän tossa munkin Gessun perässä on. ;)
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  3. #63
    Lainaa (sakuc @ Touko. 02 2010,23:28) kirjoitti
    Häh? Milläs luulet et ducatit nostetaan ilmaan? Jeesusteipillä?

    Kyllä single side swingi pukkeja on olemassa, sovitintappi pitää vaan olla akselireijälle sopiva, ja reikähän tossa munkin Gessun perässä on. ;)
    Joo. Olet toki oikeasssa. Pukkejahan löytyy joka reiälle.

    Keskiseisontatuki ja pukki toki ajavat samaa asiaa kotitallissa, mutta eivät reissun päällä.
    <p>2002-2014</p>
  4. #64
    Tässä tekniikasta hyvä ja selkeä video.

    Wassoguu, näin ne nousee isommakki pyörät.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  5. #65
    Hyi sinua C-A-D! Tämähän on koko perheen foorumi!
  6. #66
    Just eilen kamppailin Fjr.n kanssa. Tankki täynnä en saanut mopoa keskituelle. *

    Otti sen verran miehisyyden päälle, että
    on pakko treenata tuo homma. * * * * * * *

    Kylläpäs meni videon Bemari kevyen näköisesti jalalle.

    Eipä nouse fjr ihan yhtä kevyesti. *
    Mää vaan

    Yamaha FJR -09
    Honda CB 750 Four -72
    Honda Monkey Z50 -76
  7. #67
    Lainaa (Diapason @ Touko. 03 2010,09:29) kirjoitti
    Just eilen kamppailin Fjr.n kanssa. Tankki täynnä en saanut mopoa keskituelle. *

    Otti sen verran miehisyyden päälle, että
    on pakko treenata tuo homma. * * * * * * *

    Kylläpäs meni videon Bemari kevyen näköisesti jalalle.

    Eipä nouse fjr ihan yhtä kevyesti. *
    Menee 1200Gs melkein vielä helpomman näköisesti kuin tuo 650... se on oikeesti helppo nostaa keskiseisontatuelle.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  8. #68
    Kylläpä kannatti tämäkin threadi lukasta, nyt nousee fillari ajatuksen voimalla
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  9. #69
    Lainaa (Diapason @ Touko. 03 2010,09:29) kirjoitti
    Just eilen kamppailin Fjr.n kanssa. Tankki täynnä en saanut mopoa keskituelle. *

    Otti sen verran miehisyyden päälle, että
    on pakko treenata tuo homma. * * * * * * *

    Kylläpäs meni videon Bemari kevyen näköisesti jalalle.

    Eipä nouse fjr ihan yhtä kevyesti. *
    Näyttää se FJR:kin nousevan suht ketterästi *

    Harjotusta vaan.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  10. #70
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 24 2010,19:00) kirjoitti
    Hyvä kun tämä aihe taas nostettiin esille, koska se tuelle nostaminen ei tuota kauheasti vaikeuksia minullekkaan ton "mötkylän" kanssa, mutta...se alas laskeminen on niin epävarmalla pohjalla, et aina pakko pyytää joku varmistaa toista puolta.
    Meinaa ihan väkiste loppua kädet ja jalat...
    Tuppaa ryntää aika hanakasti etiäpäin ja lopusta ei oo tietoo..onko siel mopo nutullaan ja akka sen vieres.
    Ehkä totakin pitäis harjotella sen miljuuna kertaa, et tulis sitä varmuutta touhuun, kun sitä puuhaa joutuu kuiteskin kesän aikana harrastaa aika paljon (ketjujen rasvaus, pesut ym,)
    Itse yleensä laitan vaihteen päälle ennen pyörän pudotusta keskituelta. Pysähtyy tällöin automaattisesti takapyörän osuessa tonttiin eikä lähde ryntäilemään.
  11. #71
    Lainaa (mustax8 @ Touko. 03 2010,19:13) kirjoitti
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 24 2010,19:00) kirjoitti
    Hyvä kun tämä aihe taas nostettiin esille, koska se tuelle nostaminen ei tuota kauheasti vaikeuksia minullekkaan ton "mötkylän" kanssa, mutta...se alas laskeminen on niin epävarmalla pohjalla, et aina pakko pyytää joku varmistaa toista puolta.
    Meinaa ihan väkiste loppua kädet ja jalat...
    Tuppaa ryntää aika hanakasti etiäpäin ja lopusta ei oo tietoo..onko siel mopo nutullaan ja akka sen vieres.
    Ehkä totakin pitäis harjotella sen miljuuna kertaa, et tulis sitä varmuutta touhuun, kun sitä puuhaa joutuu kuiteskin kesän aikana harrastaa aika paljon (ketjujen rasvaus, pesut ym,)
    Itse yleensä laitan vaihteen päälle ennen pyörän pudotusta keskituelta. Pysähtyy tällöin automaattisesti takapyörän osuessa tonttiin eikä lähde ryntäilemään.
    Hyvä pointti!
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  12. #72
    Lainaa (kosander @ Maalis. 31 2008,23:50) kirjoitti
    Lainaa (Tachometer @ Maalis. 31 2008,23:10) kirjoitti
    Eipä Fasusta taida löytyä vakiona keskiseisontatukea... Tai ei mulla ainakaan moista ole, niin ei voi käydä koettamassa miten se parhaiten nousisi...

    Tarvikejalka ei välttämättä toimi ihan niin hyvin kuin tehdasvalmisteinen (?)

    Fasussa on aika hyvät matkustajan hantaakit, josta voisi kokeilla nostoa, taikka sitten matkustajan jalkatapista...

    Täytyy oikein muistella miten edellinen pyörä nousi kivuttomasti... Muistaakseni kun piti vasemmalla kädellä stongasta ja oikealla nosti matkustajan kahvasta, samalla kun polkaisi keskiseisontatuesta, niin pyörä nousi ilman sen kummempaa voimailua... ja tuo edellinen oli jotaan 30 kiloa painavampi kuin tuo...
    No mun FZ6-S:stä löytyy keskiseisontatuki ihan vakkarina Eli kyllä se ainakin '06 -mallissa on.
    Nakussa keskiseisonta tuki on lisä varuste, S-mallissa vakio. näin ainakin vuonna -07, kun itse ostin omaani.

    Sekä FZ6 ja Iso-Rosvo nousee helposti tuelle, eikä tartte paljoa voimaa. Tekniikka harjoitteluksi meni aluksi itsellänikin.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  13. #73
    Kuka muistaa aikaa,jolloin joissakin polkupyörissä oli keskiseisontajalka??
    I do.
  14. #74
    Lainaa (polip @ Touko. 03 2010,20:24) kirjoitti
    Kuka muistaa aikaa,jolloin joissakin polkupyörissä oli keskiseisontajalka??
    I do.
    Omistanu yhen missä oli .... silloin aikoinaan........
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  15. #75
    Pani nousee varsin kevyesti keskituelle, ilmeisesti tuen paikka on oivallisesti valittu. Tuo bemarin nostovideo oli hyvä, siinä kannattaa huomata yksi seikka. Kroppa on koko ajan pyörän "ulkopuolella", eli sitä ylävartaloa ei viedä repiessä pyörän päälle. Se johtaa helposti kaatoon.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  16. #76
    Lainaa (JeTi @ Touko. 03 2010,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Diapason @ Touko. 03 2010,09:29) kirjoitti
    Just eilen kamppailin Fjr.n kanssa. Tankki täynnä en saanut mopoa keskituelle. *

    Otti sen verran miehisyyden päälle, että
    on pakko treenata tuo homma. * * * * * * *

    Kylläpäs meni videon Bemari kevyen näköisesti jalalle.

    Eipä nouse fjr ihan yhtä kevyesti. *
    Näyttää se FJR:kin nousevan suht ketterästi *

    Harjotusta vaan. *
    NO JUU !!! *
    Yritin kiskoa kahvoista samalla kun polkasin alaspäin tukea!
    No, saahan sen silläkin systeemillä, mutta vaatii melkosen tempasun.

    Pienen miettimisen jälkeen (ennen tuota filmiä) tajusin, että pyöräähän pitää nostaa samalla ylös kun painaa keskijalkaa alas.
    Elikkäs oikea käsi "kyljestä" kines, niin nousi fjr.kin helposti jalalle.
    Tuolla tekniikalla pyörä saa olla vaihka puolta painavampi.
    Mää vaan

    Yamaha FJR -09
    Honda CB 750 Four -72
    Honda Monkey Z50 -76
  17. #77
    Ohje numero yksi.Olipa mikä hyvänsä merkki,niin ensiksi keskijalan
    kumpikin haara yhtä aikaa maahan.Pysäytä tässä vaiheessa vaikka
    tunniksi (oikeesti pariksi sekunniksi)Pyörä on nyt varmasti tasapainossa.
    Nyt vain rauhallisesti jalalla painaen (kättä ei tarvitse kuin tasapainon
    pitämiseen)Kädellä voi toki hieman keventää nostamalla ylöspäin.
    Pahin virhe on rytkäyttää vauhdilla heti alussa.
  18. #78
    En mää mistään ohjeista mitään ymmärrä, eikä mulla voimaakaan ole...
    Mää vaan painan nappia ja hyvin nousee keskijalalle, vaikka painoa on 385kg ajokunnossa.
    Aikansa kutakin...
  19.  
  20. #79
    Lainaa (polip @ Touko. 08 2010,19:44) kirjoitti
    Nyt vain rauhallisesti jalalla painaen (kättä ei tarvitse kuin tasapainon
    pitämiseen)Kädellä voi toki hieman keventää nostamalla ylöspäin.
    Pahin virhe on rytkäyttää vauhdilla heti alussa.
    Pakko käyttää voimaa ja vauhtia kun ei keskijalassa ole minkäänlaista polkusinta...

    Ja varsinkin matkatavaroiden kanssa tuollaista pitkäjoustoista pyörää saa nostaa jonkin verrankin ylöspäin.



Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123