Millasia kokemuksia muilla tosta sportec kolmosesta? Alkanu nyt muutaman tonnin ajettuna luisteleen etunen aikalailla, jopa siinämäärin, ettei luottoa enää oikein tohon ole. Kylmänä jopa ihan perus liikenneympyrä tuntuu liukkaalta! Millään muulla kumilla en moista ole huomannut, ainoastaan yhden talvisäilytyksen jälkeen, kun alla oli reilusti alipaineinen conti TKC 80 ja hiukan eri pyörä.
ooo
Kylmänä ovat kyllä liukkaat, mutta lämpenevät mun mielestä aika nopeasti. Joskus tuli kunnon liukastelut aamulla kun lähdin töihin.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Loistavat renkaat ainakin Hayabusassa, tuli mutkii ihan eri luotto ja toimi radallakin hyvin.
Kylmällä renkaalla ei kyllä pidä mutenkaan availla ihan liikoja..ja ei se engas nyt mikään öljymatto ole.
Rohkeasti alle jos edullisesti saat.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Toimii täälläkin Busan alla loistavasti, kylmänä tosin ei toimi kunnolla mikään rengas...(Matso @ Touko. 03 2010,00:00) kirjoitti
![]()
Honda nsr 125- 01
Honda cb 900f hornet- 04
Suzuki Hayabusa- 06
"Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa"
"Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen"
Itsellä eka sarja alla ja toinen on jo tilauksessa. Omasta mielestä on olleet hyvät renkaat niin kadulla kuin radallakin. Kulutuskestävyydestä ei ole vielä tietoa, mutta kaveri ainakin kehu renkaan kestävän ihan hyvin.
R6R räärääpyörä
Täälläkin on pelkkiä hyviä kokemuksia nurkka-ajosta ratailuun, tosin vasta eturenkaan osalta. Taakse vaihtuu samanmoinen lähiviikkoina.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
En oo pariin vuoteen käyttänyt, mutta 5 kiekkoa on niitäkin ollut alla, kaks edessä ja kolme takana. Mun mielestä ne ovat olleet tähän mennessä parhaat mahdolliset _KATU_ renkaat. Toki ne radallakin pelittää ihan hyvin, mutta radalle nyt vaan sattuu löytymään parempiakin renkaita
M3:n kylmänsään ominaisuudet olivat nimenomaan pari vuotta sitten ehdottomasta parasta mahdollista luokkaa. Käytännössä tämä tarkoitti sitä että ne lämpenivät todella hyvin kylmälläkin säällä ja pitoa piisasi näin ollen.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Niin, olihan sulla paineet nyt kohdillaan siinä etusessa? Paine laskee sään kylmetessä, eli jos olet lämpimässä tallissa laittanut paineet, niin ei se +4 asteen lämpötilassa ole välttämättä tarpeeksi.(Rajala @ Touko. 02 2010,22:47) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pitkän Michelin (Pilot Power/Pilot Road2)-jakson jälkeen alla on nyt nuo Sportec M3:t ja mielipiteeni niistä ei kestä päivänvaloa. Niin surkeat koppurat ovat ja kylmänä ne OVAT liukkaat. Lipsuilee niin, että on aika heikko luotto noihin renkaisiin. Ekat ja vikat samalla kertaa.
Tuntuu jakautuvan mielipiteet noista aika lailla. Onkohan niiden tuotantoa sitten mahdollisesti niin eri paikoissa, että se näkyy ja tuntuu tuotteessakin?
Samat kokemukset Pilot Powereista, ei tule ko. rinkuloita alle toista kertaa...(matula @ Touko. 04 2010,21:53) kirjoitti
Takana pyörinyt M3:nen abt.4k km, ja ei mitään pahaa sanottavaa! Loistava kiekko![]()
Litranen sisävessa
Ei hitto jos on tosissaan liukkaammat kuin pilot road2(matula @ Touko. 04 2010,21:53) kirjoitti
Meinasin M3 laittaa taakse kun pilot road2 on täysin pee, liukas kun mikä jo viime kesänä.
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Ihan hyvin on M3 pelannut ja pystyssä on pysytty, täytyy nyt seuraavaksi testata tämä uutuus M5
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
No eivät satavarmasti ole liukkaammat kuin Pilot roadit... Ainakaan lämmettyään. Tosiaan alkumetrit kannattaa ottaa varovasti, mutta lämpenevät kyllä nopeasti. Sitten ne pitääkin tie ja satunnaiseen ratakäyttöönkin varmasti riittävästi. Itse ajoin niillä kuitenkin ihan nollakeleilläkin ja lämpenivät jo kilometrin kahden matkalla täysin pitäisi. Sateella pitoa niissä oli huomattavasti enemmän kuin esim. Z6:ssa tai tolberon puheiden mukaan pilot road 2:ssa.
Tai näin siis ainakin bladessa. Tulihan noita kolme takakumia ja kaksi etukumia rullattua. Pilot Power 2ct:stä nyt saman verran kokemusta ja jotenkin olen tykästynyt misukkaan enemmän. Seuraavaksi varmaan lähdetään kokeilemaan jotain rataisempaa kumia joskus lähempänä loppukautta.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Onkohan ESIM rengaspaineissa (missä lämpötilassa), mopon/kuskin painossa, tehoissa, alustassa, alustan säädöissä, ajotyyleissä mahdollisesti SUURIA eroja...???(matula @ Touko. 04 2010,21:53) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Hyvin on pelanneet 12R:n alla.. Näilläkin keleillä.. Ainakin noihin bridgestonen touring-kumeihin verraten luottoa löytyy..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Kohta uudet m3:t alle, huippu rengas. Pelkästään positiivista sanottavaa. Ja on myös rankka sateessa kokeiltu 200km verran ja pysy tiessä kuin tauti.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Ja taas toisin päin. M3:t ei ansainneet luottoa kuin kaikkein lämpöisimmillä keleillä, kylmällä ehdottoman liukas. Kuluneena täysin kelvoton, kuin tyhjä rengas. Paineita kokeiltu vaikka mitä.(Tomber @ Touko. 04 2010,22:06) kirjoitti
Pilot Power setit (ei 2CT) on pelanneet heti uudesta ja kylmälläkin. Ja paaaljon mukavampi pehmeä tuntuma perusajossa, ei tunnu urat/saumat eikä karheudet. Aivan kuin eri alusta olis pyörässä.
M3 on tietääkseni "teräspunosrengas"(?) Onhan se mahdollista että renkaan koostumusta on vaihettu viime vuosina ja siitä on tullut ihan paska. Tämähän ei tosiaan selviä muulla tavalla kuin ostamalla ko rengas satsi alle.... Mutta ku ei viitsis, voin kokeilla jos joku maksaa! *(hidas57 @ Touko. 05 2010,09:45) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kyllä siellä paineet on ok. Tuntuu kyllä vaihtelevan kokemukset aika paljon noista.(sky @ Touko. 04 2010,21:16) kirjoitti
ooo
Tänään tulivat uudet M5:t kotiin. Jos ovat saaneet parannettua jo ennestään erinomaista M3:sta, niin voidaan puhua jo melko hyvästä renkaasta![]()
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Muutaman Pilot power kierroksen jälkeen on ollu ny M3:set alla. 5 tonnia ajettu ja pintaa on vielä siten, että ajaa muutaman tonnin.
Radalla elävät enemmän kuin misukat, mutta kyllä niissä musta pitoa on. Ainakin enemmän itse noihin radalla luotan.
Ja ei kai niitä renkaita kadullakaan helposti saa lipsumaan, jos ny muistaa tosiaan ettei kylmänä kauheesti ala urheilemaan.
Niin, siis kirjoitin tämän vain ja ainoastaan siksi, että toi tuntuu lipsuvan todellakin ihan normaali ajossa, ei urheilua, ei extremeä. Koskaan en ole tänne mistään kumeista valitellut ja nämäkin hankin positiivisten, suorastaan ylistävien kommenttien innoittamina. Siitä suuri ihmetys. Miksei toimi? Mikä mättää, kai noissa on jo jotain vikaa...
ooo