Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 79:sta
    onko hyeenalla vittutalli jonka läpi paska lentäisi, ohohiioohei. vai vittu lentäisi paskan tallin läpi tai paska vittu lentäisi tallin läpi, hehiö. noh, siis polokastaan ja nojataan kevyesti itseään päin ja vähän itse pyörään päin, niinkuin kolmijalka. kunhan on tasajalkainen alusta eli siis samalla korkeudella molempien jalkojen, pyörän keskituen jalkojen, alla tukeva pinta. nousee se hiekallakin, mutta voi upota ja sitten on epävakaampi. kippaa melko helposti.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    ei tartte muuta kuin istua pyörän päällä ja vsemmalla jalalla painaa keskijalka kevyesti maahan ja sen jälkeen etu pumput sisään pikku rykäisy taakkepäin johan on mopo keskituella eikä varmaan kaadu kun itse istuu pyörän päällä pyörä noin 250 kg
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    Lainaa (Blacksmith @ Huhti. 04 2008,12:15) kirjoitti
    Lainaa (dabster @ Huhti. 04 2008,11:34) kirjoitti
    Suorituksen jälkeen voit riisua paidan ja aloittaa ketjujen ja rintalihastesi öljyämisen naapurin irmelin ihaillessa veistoksellista ja voimaa uhkuvaa vartaloasi.
    Toisaalta tosimies aloittaa koko homman autotallissa punnertamalla, jotta saa lihat tarpeeksi pumppiin. Tämän jälkeen pintaan öljy ja nopea poseeraus harjoittelu. Ovesta ulos 'tuplapose' kumallekkin puolelle ja lentosuukot Irmelille... Sitten pyörää nostamaan...

Jos homman haluaa vielä viedä todellisen ammattilaisen tasolle, niin rusketuksen ottaminen solariumissa on aloitettava paria kuukautta ennen suoritusta...
    Nykysinhän on noita itseruskeuttavia aineita joilla sa heti
    kivan rusketuksen
    Honda CBR 1000F -97, Honda VFR 800 -09
    No nyt onnistu ihan mukavasti, vasurilla keskeltä stongaa kiinni ja oikeella pelkääjän kahvasta takaa nostaa niin ei tartte paljon jalalla polkasta kun on ylhäällä.

Ehkä mä en kuiteskaan hae kalastuslupaa kesäksi näille mun onkisiimoille
    Yamaha FZ6
    Lainaa (Koris @ Huhti. 01 2008,00:49) kirjoitti
    Lainaa (aaargh @ Maalis. 31 2008,22:33) kirjoitti
    Älkääs nyt hirnuko itteänne kuoliaiksi mutta, miten FZ6 nostetaan keskiseisontatuelle oikein/turvallisesti?
    Tarkoituksella en lukenut muiden ohjeita, eli tässä voi olla kaikki jo aiemmin kirjoitettua.

Tämä nostotekniikka pätee vain hopean väriseen, sininen on sen verran hitaampi tehdasversio, että siinä pitää käyttää voimaa - kun nääs nopeus ei riitä.

Ohjeeni koskee vain kovalla (asfaltti, betoni), tasaisella alustalla tehtävää nostoa. Sivusuuntaista kallistusta alustassa ei saa olla yhtään.

1. Pidä sivujalka alhaalla, siitä ei ole mitään haittaa suorituksen aikana.

2. Ota vasurilla kiinni vasemmasta stongasta ja oikealla kädellä tukeva ote prätkän takapäässä olevasta ns. matkustajan vasemmanpuoleisesta kauhukahvasta. Seiso lähellä prätkää, matkustajan paikan vieressä (ei siis kaukana sivulla).

3. Nyt seuraa se kriittisin vaihe: paina oikean jalan päkiällä sitä keskiseisontatuen poljentatappia hyvin rauhallisesti, kunnes keskiseisontatuki kevyesti koskettaa asfalttia tasaisesti kummallakin seisontatassullaan. Tämä on se tärkein vaihe, nyt tiedät sen olevan vaaterissa tässä aloitusasennossa.
    Jotkut pelkäävät kippaavansa prätkän itsestään poispäin, ja vetävät varmuudeksi prätkää vähän itseensä päin... *... ja silloin vain se itsensäpuoleinen keskitassu ottaa asfalttiin... ... eli nosto tökkäisee prätkän itsestä poispäin, ja kaataminen on tosi lähellä.

4. Nyt kun molemmat keskiseisontatuen tassut kevyesti koskettavat asfalttia ja täten tiedät sen olevan vaaterissa, niin muista, että tässä asennossa voit pitää sitä vaikka minuutin, mitään kiirettä ei ole. Sehän on balanssissa, ja niin olet sinäkin.

5. Sitten alkaa nosto, ja siinä tärkeintä on tajuta se, että kun aloitat balanssitilasta (eli molemmat keskiseisontatuen tassut koskettavat asfalttia), niin ei ole mitään tarvetta repiä sitä prätkää väkisin ylös. Jos se ei tule ylös, niin annat sen liukua takaisin alas/eteen ja pidät vähän vasemmalla kädellä stongaa itseesi päin, niin se alaslaskeutuessaan kallistuu/ohjautuu itsesi suuntaan eikä hätää.

6. Nosto tapahtuu siten, että hyödynnät prätkäsi massaa. Vasen käsi ei vedä yhtään (sehän on valmiina ohjaamaan sitä prätkääsi vähäsen vasemmalle, jos pyörä ei nousekaan keskiseisontatuelle), varsinainen nosto on yhtäjaksoinen liike, jossa tärkeimmän työn tekee painosi (ruhosi) oikean jalkasi päällä ja jonkin verran prätkää taaksepäin vetävä oikea kätesi.
    Meikäläisen n. 40 kg:n ylipainolla mun ei tartte kuin ihan himppa polkaista keskiseisontatuen polkaisupainiketta, koska se nopeus on tärkeintä - se että ei estä prätkän massaa tuomasta sitä ylös keskiseisontatuelle.

7. Sitten kun onnistuit ekan kerran, tee heti uudestaan, ihan rauhallisesti. Ja taas uudestaan, ja uudestaan. Helppoa, vai mitä? Ja sitä alkuvauhtiakaan ei tartte liioitella, sitten kun osaat? 200 kiloa massaa nousee pienellä alkuvauhdilla todella kepeästi.

8. Jatkossa älä anna ylpeyden kukoistaa: tarkista *aina, että kummatkin keskiseisontatuen tassut ottavat yhtälaisesti maahan, ennen kuin pokkana heilautat prätkän ylös.

9. Ja niille, jotka lukevat ohjeista vain sen viimeisen kohdan, niin avainsana oli vaateri ennen suoritusta.
    Edellisessä pyörässä ei ollut keskiseisontatukea, eikä Seepra halunnut pelkällä voimankäytöllä nousta sen varaan, joten tämänkin "taidon" joutui opettelemaan. Näillä neuvoilla (ja yhden mallisuorituksen jälkeen) mopo suorastaan lensi tuelle. Tekniikkalaji.
    CBR600RR -07
    If you're not confused, then you don't know what's going on.
    Lainaa (aaargh @ Huhti. 01 2008,18:32) kirjoitti
    Joo , vaihde onpi vapaalla kun nostan. Hyviä ohjeitahan täältä tuli, täytyypä treenailla, on kuitenkin välillä pakko nostaa ylös kun ketjuja öljyää. Kiitos neuvoista.
    joo ja jos pehmeemmälle alustalle joutuu parkkaamaan(tosin silloinkin saa olla jotkut lätkät tassujen alla)
    käytössä:
    Honda VT1100 ACE

vanhat:
    Yamaha FZR600
    Honda CB750 SevenFifty
    Honda XL600V Transalp
    Yamaha FJ 1100
    Suzuki TS250
    Suzuki DR600
    Suzuki GSX750F
    Yamaha XT600
    Yamaha XTZ660
    Honda VTR1000f
    Honda VT750 ACE
    En hirnu, kun muistan omat alkuongelmani saada hieman *painava XX keskituelle. Alkuun ei millään tahtonut onnistua, ja tuntui erittäin raskaalta saada se tuelle, kunnes välähti (olen kai jokseenkin hidas). Pyörässä on giwin taka/sivulaukkuteline, ja minä olin oikealla kädellä nostanut siitä telineestä, enkä siitä telineen takana piilossa olevasta kahvasta joka on tähän nimenomaan suunniteltu. Kun tuosta nostin oikealla kädellä, ja samalla poljin keskituen apupedaalia niin jopa XX nousi kuin kevyehkö VFR konsanaan, ilman mitään ähkymistä. Optimaalinen painonjakauma nostokohdissa vaikuttaa siis hyvin paljon operaatioon.

/MarcusB

nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Molemmat tassut maahan, koko ruhosi paino oikealle jalalle joka on keskiseisonta jalan päällä, vedä rungosta (enemmän veto kuin nosto, koska koko ruhosi painaa jo jalkaa niin ei tarvitse nostaa), kaljalle.
    Moi,

mulla jokainen Honda on ainakin noussut kun pitää pyörää suorassa, polkee keskiseisontatuen maahan ja "seisoo" tuen päälle.
    ----------------------------------------

Kawasaki ZZR1400 ABS -07
    ex Honda Sevenfifty -01
    ex Honda 1100 XX Blackbird -06
    ex Honda VFR -98

Hakusessa: Arlen Ness 5920 tai 3306 (54)
    Jos pyörä on tasaisella alustalla niin oikeastaan käsivoimia ei tarvita. Keskituki painetaan maata vasten niin, että se ottaa tukevasti kiinni kummastakin reunasta. Vasen käsi vääntää vaan stongan suoraan ja oikea pitelee pyörää pelkääjän kahvasta, ettei pyörä pääse pyörimään pystyakselinsa ympäri tai peräti ala kallistella. Ja sitten vaan koko painolla polkaistaan oikealla jalalla keskituen ulokkkeen päälle.

No, nuo oli vissiin kerrattu jo eräänkin kerran tuossa aikaisemmin ;-)
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Muutama muukin edellä on havainnut saman minkä minä.
    Eli 330kg Hondaa nousee helposti keskiseisontatuelle pelkästään painamalla lähes koko painollani sitä seisontatuen pedaalia. Kahvoista en pidä kiinni kuin nimeksi.
    Kunnon kengillä homma ei ole kummoinenkaan, mutta jos pyörää pestessä on ohutpohjaiset "suihkusandaalit" jalassa, niin silloin menee jo vaikeammaksi. Tällöin suoritus alkaa jo tuntumaan jalkapohjissa ja sitä haluaisi keventää käsillään. Käytännössä omissa letkuista ei kyllä ole mitään apua siihen nostoon, vaan massalla, jonka saa jalan päälle.

t.Tonza
    <p><span style="color: rgb(0, 255, 255);">Hugo:&quot;</span><span style="color: rgb(255, 0, 255);">Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!</span><span style="color: rgb(0, 255, 255);">&quot;</span></p>
    Yksi pointti on unohdettu tai missasin ainakin vastauksissa, nimittäin mäki. Minulla on autokatoksessa lievä ylämäki. Kerran yritin saada pyörää siinä keskituelle perä ylämäkeen päin ja ihmettelin, että mitäkä "#%ttua. Normaalisti pyörä on persaus tiellepäin (alamäkeen) ja tällöin se nousee lähes itsestään tuelle. Mikäli nostopaikalla on tosiaan pientäkään kaatoa suuntaan tai toiseen, niin kannattaa laittaa se takanakki alapuolelle. Asiaa voi hyödyntää myös treenivaiheessa, jos usko loppuu tasaisella kesken.

Tarttui myös silmään, kun yhdessä ohjeessa kehotettiin kääntämään stongaa kevyesti VASEMMALLE, jos pyörä valahtaa alas. Mielestäni on huomattavasti parempi, että pyörä karkaa poispäin (jolloin se kaatuu itseen päin) eikä hyökkää lähelle. Itse ohjaan pyörän kevyesti minusta poispäin, jos tiputan sen keskituelta alas sivulla seisten. Siis stonga oikealle.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Voimaa tuohon ei kylläkään tarvi, eikä pyörää koskaan kannata "repiä" väkisin tuelle, silloin on tekniikassa hiomista. On myös syytä ottaa huomioon että jos pyörää on esim. madallettu lyhyelle henkilölle voi tuelle laitto vaikeutua huomattavasti.
    "Nälkä ei lähe, se vaan siirtyy..."
    "Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään..."
    On muuten sitten vielä olemassa sellaisia pyöriä, minkä keskituelle nostaminen on helppoa ja sellaisia, missä se on melko hankalaa.

Pyörän paino ei ole tässä se oleellisin tekijä, vaan se mihin kohtaan se keskiseisontatuki on laitettu ja onko siinä kuinka pitkä sakara sitä tuelle polkaisemista varten.

Bemareissa nämä on yleensä melko hyvin suunniteltuja, mutta esimerkiksi vanhassa gpz-kawassa toiminta oli huomattavasti huonommin suunniteltu.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Apuvaa, älkää kuvitelko että minä saisin 250 kilosen äffäni yksin keskiseisontatuelle oliskohan se mahdollista oppia tekemään yksin - ilman että kippaa pyörän nurin....
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
    Lainaa (Hyenna @ Huhti. 27 2009,15:40) kirjoitti
    Apuvaa, älkää kuvitelko että minä saisin 250 kilosen äffäni yksin keskiseisontatuelle * oliskohan se mahdollista oppia tekemään yksin - ilman että kippaa pyörän nurin.... *
    Jos se seisontatuki on oikein suunniteltu ja tekniikka hallussa, niin voimaa tuskin tarvitsee paljon käyttää.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (Jarozlaw69 @ Maalis. 31 2008,22:40) kirjoitti
    Löytyykö penkin sivusta sellanen kahva, josta voit nostaa samalla ku jalalla painat tukea alaspäin. Zetori ainakin mulla nousee kepeesti sillä metodilla.
    On tämä vaan loistava palsta loistavine neuvoineen! Koko viime kesän taistelin välilevyt solmussa kevyttä noin 250 kilon Kawaani keskituelle täysin väärällä tekniikalla. Äsken lueskelin näitä vinkkejä ja ajattelin kokeilla miten onnistuu. Jumaliste!! Voimaa ei tosiaan edes tarvita. Polkaisu keskituen "polkimeen" ja nykäisy satulan sivussa olevasta kahvasta (jonka olemassaolon tarkoitusta olen ihan oikeasti pohtinut). Kawa nousi keskituelle kuin itsestään! Ketjutkin sain nyt kätevästi kiristettyä huomista koeajoa varten! Jii-haa! *
    Hyvä kun tämä aihe taas nostettiin esille, koska se tuelle nostaminen ei tuota kauheasti vaikeuksia minullekkaan ton "mötkylän" kanssa, mutta...se alas laskeminen on niin epävarmalla pohjalla, et aina pakko pyytää joku varmistaa toista puolta.
    Meinaa ihan väkiste loppua kädet ja jalat...
    Tuppaa ryntää aika hanakasti etiäpäin ja lopusta ei oo tietoo..onko siel mopo nutullaan ja akka sen vieres.
    Ehkä totakin pitäis harjotella sen miljuuna kertaa, et tulis sitä varmuutta touhuun, kun sitä puuhaa joutuu kuiteskin kesän aikana harrastaa aika paljon (ketjujen rasvaus, pesut ym,)
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 24 2010,19:00) kirjoitti
    ...se alas laskeminen on niin epävarmalla pohjalla, et aina pakko pyytää joku varmistaa toista puolta.
    Tuppaa ryntää aika hanakasti etiäpäin ja lopusta ei oo tietoo..onko siel mopo nutullaan ja akka sen vieres.
    Pystytkös tekemään toin alaslaskun pyörän päällä istuen? Eli jos jalat ei ylety maahan, saatko "heijattua" vauhtia sen verran että tippuu alas? Oisko helpompi hallita?

Ite en ole tainnut kertaakaan laskea pyörää alas siten, että en istu sen päällä...
    ^^ Ei kyl tulis mieleenkään mopon selästä yrittää... hyvä et töppöset yltää maahan muutenkaan kunnolla (varpasillaan mä sitä tökin muutenkin eteen ja taaksepäin, jos ollaan ihan suoralla asfaltilla)...aika korkee verrattuna ex-mopoihin
    ..tai sit mun jalat on lyhentyny
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 24 2010,19:16) kirjoitti
    ..tai sit mun jalat on lyhentyny *
    ...tai sitten et käytä enää korkkareita ajaessasi..

Mutta asiaakin...Jos säilyttää samassa paikassa pyörää aina, niin hommaa helpottaa todella paljon jos saa "upotettua" noi keskijalat pari senttiä maahan. Eli santapihalla kaivaa esim. vesivanerin hieman maahan tai jos kovalla alustalla esim.betonilla tai asvaltilla, laittaa pyörien kohdalle toin sopivan korkusen vesivanerin tai laudan jolloin vaikutus sama kuin jalat "upottaisi" maahan.

edit: vähän selvennetty tota "upotusta"

^^ vai korkkareita * Johan mulle naurais naapurin kakaratkin *
    Ei pysty "upottaa" töppösiä mihinkään kun pelataan aina asfaltilla, kun noita nostamisia/laskemisia joutuu tekee.
    Onneks saan duunin hallis tehdä nuo huoltohommat ja aina on löytyny ystävällisiä miehiä apuun, tosin pikkusen nälväilyn kera, et "onko pakko olla tollanen mopo, jota ei ite pysty haldaa" *
    Mut mä otan kyl ens kesän operaatioks ton noston/laskun, johan mä kaks kesää olen täs "harjotellu" *
    Tuo on niin tekniikkalajin perikuva..

Möhköharrastaja tuttavani on hyvä esimerkki.. Hän nappaa möhkön keskituelle todella kevyesti.. Itse olen häntä n.25kg painavampi ja 15cm pidempi ja saan tehdä todella töitä, että se murikka nousee tuelle..

Sitten on tietysti pyöriä kuten D-mallin ZZR, joka nousee sille pukille ihan vaan poljinta painamalla. Johtuu varmasti osittain siitä että olen omistanut kyseisen pyörän..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    tärkeintä on se, että painaa jalkaa, eikä yritä nostaa pyörää. moni nostaa pyörää. paina jalkaa koko painollasi ja vedä pyörästä lisää voimaa.

yleisesti ottaen keskijalat on ihan turhia, yleensä jos pyörässäni on keskijalka ollut, niin olen poistanut sen, koska se painaa monesti 10 kiloa ja se on liikaa.

matkapyörissä jotenkin ymmärrän sen, mutten sitä, että se pyörä pitää vivuta sille keskijallalle joka kioskilla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Joo, sehän se virhe onkin, kun oon kattonu ukkoja, jotka yrittää NOSTAA mun mopoa keskituelle.
    Ei kukaan jaksa nostaa 270kg ilmaan, kun se keskitukihan sen tekee (se jopa onnistu multa ihan hyvin *)
    Ja sitä mopoa ei tosiaankaan laiteta keskituelle, kun just noitten ketjujen rasvausten ja pesun ajaks ja että onkin helppoa, kun paria edellistä piti taluttaa pitkin pihaa edestakas ja rasvata ketjuja...naapureilla ainakin oli hauskaa..mitä toi pölhö oikeen touhuu *
    Hyvä kun tämä aihe taas nostettiin esille, koska se tuelle nostaminen ei tuota kauheasti vaikeuksia minullekkaan ton "mötkylän" kanssa, mutta...se alas laskeminen on niin epävarmalla pohjalla, et aina pakko pyytää joku varmistaa toista puolta.
    Ehkä totakin pitäis harjotella sen miljuuna kertaa, et tulis sitä varmuutta touhuun, kun sitä puuhaa joutuu kuiteskin kesän aikana harrastaa aika paljon (ketjujen rasvaus, pesut ym,)
    Joo, minullakin jalat roikkuu tuon 10cm ilmassa kun istun keskiseisontatuella olevan pyörän päällä. Mutta tosiaan siitä vain hivenen heijaa eteen jalat tapeilla niin pehmeästi laskeutuu lähes itsekseen alas; ei mitään ongelmaa, kokeile vaan rohkeasti.
    T7
    Lainaa (W-P @ Huhti. 30 2010,15:12) kirjoitti
    Joo, minullakin jalat roikkuu tuon 10cm ilmassa kun istun keskiseisontatuella olevan pyörän päällä. Mutta tosiaan siitä vain hivenen heijaa eteen jalat tapeilla niin pehmeästi laskeutuu lähes itsekseen alas; ei mitään ongelmaa, kokeile vaan rohkeasti.
    Ei mullakaan ylety jalat maahan keskituelta tuossa vanhemmassa kawassa. Istun siis satulassa niin että toisella jalalla ylettyy polkaisemaan ja kropalla vauhtia lisää. Etujarrulla pysäytys kun pyörä rämähtää alas.

Helppoa kuin mikä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Ekku tuossa hieman aiemmin osui ytimeen. Pyörän paino on monesti sivuseikka. Se miten keskiseisontatuki on sijoitettu pyörän painopisteeseen ja se kuinka korkealle se pyörän nostaa, määrää heivaamisen raskauden.

370kg LT nousee seisontatuelle melkein itsekseen. 250Kg Varadero vaatii oikeasti polkemista ja nostamista ihan (oikeasti) tosissaan.

Eli kaikki kommentit, että "kevyttä on" ja "se menee sinne ihan itsekseen oikealla tekniikalla" ovat joutavia, jos ei tunne kyseistä pyörää. Totta on, että jokaisella pyörällä on oikea tekniikkansa, jolla voiman käyttö taatusti voidaan minimoida, mutta ei kannata viisastella pyöristä joita ei tunne.
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (jaket @ Maalis. 24 2010,20:19) kirjoitti
    yleisesti ottaen keskijalat on ihan turhia, yleensä jos pyörässäni on keskijalka ollut, niin olen poistanut sen, koska se painaa monesti 10 kiloa ja se on liikaa.
    olen samaa mieltä. ei ole keskitukea ikävä. silloin kun jotain rappaan niin nostan haarukkapukilla perän ylös. suosittelen kokeilemaan, nehän ei maksa juuri mitään ja kaikkien jalat on riittävän pitkät niiden käyttöön
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  30.  
    Lainaa (fiuri @ Touko. 01 2010,22:21) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Maalis. 24 2010,20:19) kirjoitti
    olen samaa mieltä. ei ole keskitukea ikävä. silloin kun jotain rappaan niin nostan haarukkapukilla perän ylös. suosittelen kokeilemaan, nehän ei maksa juuri mitään ja kaikkien jalat on riittävän pitkät niiden käyttöön
    Toimii ihan helkkarin hyvin monoperän kanssa! Voi kun me aina katsomme asioita omien lasiemme ja kokemuspiirimme läpi...
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen