Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Raskaammassa matkapyörässä minulla hyvät kokemukset Pilot Road:sta. Pannarissa takanen 17 - 19 tkm, etunen 25+ tkm. Nyt tulee alle Pilot Road 2, jonka pitäisi olla vielä parempi, koska on 2-komponenttirengas eli keskellä kovempaa, reunoilla pehmeämpää. Raskaassa pyörässä Z6 ei tahdo takana kestää. Marathon 880 on oikein perus-touring rengas ja kestää julmetusti kilometrejä, pidon kustannuksella tietysti.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  2. #32
    etunen fj1200 yamaha kesto 11000 km micelin road pilot 2 pito hyvä , kehujen mukaan odotin enmmän kestoa
  3. #33
    Lainaa (Motohtori @ Maalis. 31 2008,08:23) kirjoitti
    Pitäis kohta laittaa uutta kumia taakse ja Pirelli Diablo Strada tuntuu kuluvan melko nopeasti. Ehdotelkaa kestävää taka kiekkoa tourin pyörään. Bikessä taisi olla viime vuonna testikin.
    minulla oli gsx 1400 pyörässä bridgestone 020 ensiasennus renkaana.6000 km ja finito.nyt on alla pilot road 2 ja pian samat 6000 km;ja rengas ei paljon uudelle häpeä.kulutuskesto paaaljon parempi.suosittelen.
    pertti hernejärvi
  4. #34
    Itselle Pilot Road yllätti, se on hyvä rengas, varsinkin takana. Yllättävä pito ja kestää. Voi heittää rataakin jopa polvi maassa, kunhan ei hirveesti kaasua tarjoa samaan syssyyn.

    Perus Diablo on etusena mielestä jarrutuspidossa aivan onneton. Yleensä olenkin sitä mieltä, että pehmeät renkaat on halvimmat vakuutukset. Kuluu nopeemmin, mutta onhan se kivempi että ei luista kun haluat jarruttaa. Rengas oli itsellä niin liukas, että se ulvoo, Voi ajaa nakupyörällä esim 100km/h:ssa, ja jarruttaa moottoria vasten ja rengas ulvoo. ei hirveesti vakuuta eturenkaana. luulin, että pyörän vika(pysty ajoasento),kun speed triplellä ei perä nouse kirveelläkään, vaan etunen luistaa alta. mutta vaihdettuani perus Diablon pois ongelma poistui täysin.


    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #35
    Mulla Z6 takana kesti n.6tkm eipä ollu hyvä saavutus mut pitoa riitti ja rahalla saa uusia! Nyt kokeilussa Pilot Road 2 ja hyvin toimii. Kunhan kestää sen 6tkm....oon tyytyväinen!
  6. #36
    Z6 oikeilla lisäkirjaimilla ko. pyörään/tarkoitukseen...
  7. #37
    Jep! Esimerkkinä Z6 c-malli 1200 RT:ssä on pyörinyt jo reilut 15000 km. Ajo pääosin 2 päällä ja usein reput täynnä tavaraa. Painetta olen pitänyt +0,5 bar yli suosituksen.

    -hessu-
  8. #38
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Maalis. 31 2008,08:42) kirjoitti
    Lainaa (KariFi @ Maalis. 31 2008,08:40) kirjoitti
    Z6 on testien mukaan sekä pitävä että kestävä.
    Käytännössä FJR:n alla takanen kestää (minun käytössäni) 5-7 tkm. Pito on riittänyt hyvin.
    Samat kokemukset myös XJR:n alla.
    Saman kaltainen kokemus Ducati ST4S:llä...
  9. #39
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (nostalgia @ Maalis. 31 2008,10:31) kirjoitti
    Continental Milestone kesti takana 13tkm. Pyörällä painoa yli 300kg ja 5tkm oli kaks päällä.
    Ei oo toi Milestone ihan paras valinta sports toureriin, Harrikaan sitä olen kyllä miettinyt.

    Road Attack muistaakseni jokseenkin samaa seosta kuin Contin talvirenkaat; voisi olla hyvä vaihtoehto Futuraan.
    Dirty Nasty Furriner
  10. #40
    Lainaa (955i @ Maalis. 31 2008,19:53) kirjoitti
    Oletteko ajatelleet sitä, että eri motoristeilla on huomattavan erilainen käsitys siitä, milloin rengas on vaihtokunnossa.
    Tämä on muuten kipeän totta. Mulla on nyt kolmas kierros Z6:sia menossa nykyisessä pyörässäni.
    15500 km pääsin sillä toisella takanakillla niistä, mutta silloin se oli Loppu isolla ällällä.
    Sitä seuraavan vaihdoin suosiolla jo 13 donassa. Kaikki riippuu ajotavasta, teistä, meistä, heistä ja vuodenajasta.
    ZZR 1200
  11. #41
    melkein oikein hävettää kertoa mutta edellinen omistaja oli laittanu meikäläisen mopoon "TOURING" renkaan takaseksi eli metukan Z6 siellä pyörii!

    Mulla ei tohon gummiin oo jotenki ikinä oikein ollu luottoa ku tuntuu niin perkeleen liukkaalta (ehkä se on se ajotapa en tiedä) mutta haluaisin kuitenkin kokeilla pehmeämpää ja pihinä miehenä tietenkin pitää eka ajaa vanha loppuun!

    Vaan kun ei perkele lopu millään!!!

    kyllä sitä reippaalla kaasulla tulee painettua ja ei se kyllä neliskanttisekskaan oo päässy mutta 6k takana ja tuntuu ettei lopu ikinä!

    viimestään kesätripille tulee uus mutta kyllä se Z6 ainaki näin kevyessä pyörässä kestää ikuisuuden kun ei ees näytä yhtään kuluneelta vielä! (tosiaan se voi kyllä hämätä että keskellä ei ole uraa josta kattoa) gummia en kyllä polttele mutta en sitä pahemmin säälikkään
    GSXR-1000 Limited
  12. #42
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tässä on 14 tkm ajettu Metzeler M3 -takanen, pyörinyt ZZR1400:n alla ja lähtee lyhyeksi aikaa kolmannelle kaudelle lähiaikoina. Ajettu katua ja rataa ja lopussa vähän burnattukin. Pitää ja kestää niin hyvin, että en ymmärrä touring-renkaan tarvetta. Kuluu tuokin puhtaassa katuajossa keskeltä lättänäksi, mutta kun piipahtaa radalla aina silloin tällöin laittamassa muodon kuntoon niin kyllä siitä vaan kilometrejä irtoaa. Paineet olen pitänyt aina yli 3 barin.
    1000
  13. #43
    Metzin Z6 pyörinyt takana ja edessä nyt 15 tkm eikä ainakaan vielä K1200RS ole sitä loppuun asti syönyt. Hyvin kestää ja pitoa on riittävästi. Pyörällä kuitenkin painoa karvan verran alle 300 kg, kuskin + varusteiden kanssa +100 kg..
  14. #44
    Lainaa (Tohtori R @ Huhti. 05 2008,02:45) kirjoitti
    Vaan kun ei perkele lopu millään!!!

    kyllä sitä reippaalla kaasulla tulee painettua ja ei se kyllä neliskanttisekskaan oo päässy mutta 6k takana ja tuntuu ettei lopu ikinä!
    Se ongelma toss Z6:ssa on myös, että sen loppumisen huomaa melkein vasta sitten kun se on jo ihan loppu. Kun siinä ei ole sitä "keskiviivaa"


    Tossa vielä kuva siitä kun se sitten loppu:




    - Kenobiitti
    *XT660RR
  15. #45
    Teräspunokset ilmaantuivat Stradan pyörän keskelle joten vaihto paikallaan. Bridgestonesin bt-021 alle 196e alle laitettuna. Katsotaan miten pelittää.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  16. #46
    Lainaa (Matva @ Huhti. 04 2008,23:03) kirjoitti
    Z6 oikeilla lisäkirjaimilla ko. pyörään/tarkoitukseen...
    Komppaan. Raskaille pyörille on monta erilaista kombinaatiota. Väärälle painoluokalle suunniteltu gummero kuluu kovin nopeasti. 8000 takana Z6:lla takasena ja vielä on mielettömästi pintaa jäljellä.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  17. #47
    Lainaa (strider @ Huhti. 17 2008,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Matva @ Huhti. 04 2008,23:03) kirjoitti
    Z6 oikeilla lisäkirjaimilla ko. pyörään/tarkoitukseen...
    Komppaan. Raskaille pyörille on monta erilaista kombinaatiota. Väärälle painoluokalle suunniteltu gummero kuluu kovin nopeasti. 8000 takana Z6:lla takasena ja vielä on mielettömästi pintaa jäljellä.
    Onkos niitä lisäkirjaimia muuta kuin se B

    Z6B on kuitenkin eturengas, vai?
    Z4B sama juttu.

    Noi piti jonkun tiedon mukaan olla suunniteltu nimenomaan BMW:tä ja muita raskaskeulaisia varten.

    Mutta olenko missannut kirjaimet vai onko jotain vastaavia takarenkaan lisämerkintöjä Metzelerillä?

    Mahdollisesti muissakin kun Z renkaissa?
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  18. #48
    Lainaa (Kenobiitti @ Huhti. 17 2008,15:01) kirjoitti
    Lainaa (strider @ Huhti. 17 2008,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Matva @ Huhti. 04 2008,23:03) kirjoitti
    Z6 oikeilla lisäkirjaimilla ko. pyörään/tarkoitukseen...
    Komppaan. Raskaille pyörille on monta erilaista kombinaatiota. Väärälle painoluokalle suunniteltu gummero kuluu kovin nopeasti. 8000 takana Z6:lla takasena ja vielä on mielettömästi pintaa jäljellä.
    Onkos niitä lisäkirjaimia muuta kuin se B

    Z6B on kuitenkin eturengas, vai?
    Z4B sama juttu.

    Noi piti jonkun tiedon mukaan olla suunniteltu nimenomaan BMW:tä ja muita raskaskeulaisia varten.

    Mutta olenko missannut kirjaimet vai onko jotain vastaavia takarenkaan lisämerkintöjä Metzelerillä?

    Mahdollisesti muissakin kun Z renkaissa?
    Tuolta löytyi esite,
    jossa on noita special versioita ja niihin liittyviä kirjaimia, sekä ihan pyörän malleja, joihin ko. rinkulat on tarkoitettu. Katso sivua kymmenen (Z6).
  19. #49
    Lainaa (Kenobiitti @ Huhti. 17 2008,15:01) kirjoitti
    Lainaa (strider @ Huhti. 17 2008,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Matva @ Huhti. 04 2008,23:03) kirjoitti
    Z6 oikeilla lisäkirjaimilla ko. pyörään/tarkoitukseen...
    Komppaan. Raskaille pyörille on monta erilaista kombinaatiota. Väärälle painoluokalle suunniteltu gummero kuluu kovin nopeasti. 8000 takana Z6:lla takasena ja vielä on mielettömästi pintaa jäljellä.
    Onkos niitä lisäkirjaimia muuta kuin se B

    Z6B on kuitenkin eturengas, vai?
    Z4B sama juttu.

    Noi piti jonkun tiedon mukaan olla suunniteltu nimenomaan BMW:tä ja muita raskaskeulaisia varten.

    Mutta olenko missannut kirjaimet vai onko jotain vastaavia takarenkaan lisämerkintöjä Metzelerillä?

    Mahdollisesti muissakin kun Z renkaissa?
    Eri valmistajilla eri tapoja ja lukematon määrä eri kirjaimia eri pyörille. Yleensä joko painon ja/tai pyörimisnopeuden perusteella luokiteltuja. Ja kuluttaja parka on taas kerran ihan pihalla, kun mitään arkijärkeen käypää standardia ei ole.

    Itsellä olisi nyt tavoitteena haarukoida takarengas kestämään noin 7000 km Ison Bandun alla. Se olisi kompromissi rahan ja pidon kesken.

    "Hyvä" rengas kestää Bandussa noin 4000 km ja "huono" 14000 km. Hyvään ei ole varaa ja huonoon ei kanttia.

    Seuraavaksi testiin Z6 (ilman lisäkirjaimia). Upeimmin muutoin toimineet Sportech ja Pilot Power ovat olleet "liian hyviä". Orkkis Macadam taas oli suorastaan vaarallinen.

    Mutta makuasioitahan toki nämä kestävyys/pito -painotukset.

    -hh-
  20. #50
    Lainaa (Hannula @ Huhti. 05 2008,19:35) kirjoitti
    Tässä on 14 tkm ajettu Metzeler M3 -takanen, pyörinyt ZZR1400:n alla ja lähtee lyhyeksi aikaa kolmannelle kaudelle lähiaikoina. Ajettu katua ja rataa ja lopussa vähän burnattukin. Pitää ja kestää niin hyvin, että en ymmärrä touring-renkaan tarvetta. Kuluu tuokin puhtaassa katuajossa keskeltä lättänäksi, mutta kun piipahtaa radalla aina silloin tällöin laittamassa muodon kuntoon niin kyllä siitä vaan kilometrejä irtoaa. Paineet olen pitänyt aina yli 3 barin.
    Mulla on ihan samat kokemukset tuosta M3:sta. Mule tuli viime kesänä 11.000km josta 1500km radalla ja mulla oli kaksi M3 sarjaa alla. Molemmissa on yli puolet kulutuspinnasta jäljellä täksi kesäksi, mutta kun ovat sivuilta kuluneet huonoksi, niin rata-ajoon niistä ei enää ole. Eli toistakymmentä tuhatta pitäisi päästä takanakilla, vaikka välillä tulee rajua ratakäyttöäkin. Ja pito on sekä sateisella, että kuivalla radalla erittäin hyvä. Suosittelen.
    Kitka miehen tiellä pitää!
  21.  
  22. #51
    pilot road2 eli kakkonen on pyörinyt zx12r:n alla edessä ja takana yli 7000 km ja etunen ei paljoa uutta häpeä, takasellakin vielä ajanee monta tuhatta. pito on ollut vähintään samaa luokkaa kuin aiemmin monta sarjaa ajamissani pirellin diabloissa ja metzin rennsporteissa. miseliinin pilot road2 on tähänastisista kumeista ollut kokonaisuutena paras. ajo on melko raskasta kärrynvetoa eri keleissä ja monenlaisilla tiestöillä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12