Olen hankkimassa otsikon pyörää ja haluaisin hiukan tietoa millainen ja mitä odotettavissa. jos jollakin on kokemuksia niin kertokaa ihmeessä täällä niitä kaivataan. kiitos jo näin etukäteen.
![]()
Jos tarkoitat vuosimalleja 97-04 niin -02:lla ajoin kaksi kautta ja 25 tkm. Tilojen puolesta mahtuu isompikin kuski ja matkustajallakin on yllättävän hyvin tilaa varsinkin kun hankkii sissybarin, voi turvallisin mielin sitten istua mitättömän kokoisella istuimella.
Tehojakin on riittävästi, varsinkin jos ajelee yksin, kaksi päällä ohituksiin jo kaipaisi lisää tehoja, selkeästi isomman kokoinen ja moottoriltaan vääntävämmän tuntuinen kuin pikkuveli kuussatanen vähäisestä tehonlisästä huolimatta. Matka-ajossa pieneltä tuntuvalta 13 litran tankilla pääsee reilut 250 km, keskikulutuksen ollessa nyt kuuden kauden ja vajaan 35tkm matkalla 4.6 litran tietämillä.
Alla on alkuperäiset ketjut ja rattaat ja ei näytä vieläkään olevan kiirettä niitä vaihtamaan. Kaiken kaikkiaan erittäin miellyttävä keskikoon kokoisella moottorilla oleva täyskokoinen customi.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Vaimolla on -01 750 Shadow ja tyytyväinen tuo on ollut, itsekin pari kertaa tyypännyt ja kyllähän tuo kelpo peliltä vaikuttaa.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
-02 Shadow myöskin täällä ja hyvin toimii. Mittarissa kilsoja jo kohta 90000, eikä minkäänlaisia vikoja ollut. Tankissa vaan jotakin häikkää kun on aina tyhjä...........
Ja tähän lisäisin että jos sulla on uudempi VT niin tankki on isompi ja kardaanin takia ei tarvi ketjuja rasvata. Upea peli ajolleen ja ulkonäöksellisesti. Tosin vuoden päästä kaipasin isompaa kun tulee paljon ajeltua kakspäällä ja se huono puoli on että vaikka kuutioita on 750 niin heppoja ei silti hirveesti(ShadowC2 @ Maalis. 23 2008,15:30) kirjoitti
Harley-Davidson
Road King Classic
SE120R Engine
Jonkun reilu 1tkm tuli tuollaisella ajettua muutama vuosi sitten. Kovin laajasta kokemuksesta ei siis voi puhua, mutta toi oli mulla aikoinaan ensimmänen pidempi siivu kortin saamisen jälkeen ja pakko myöntää ettei Shadow oikein vakuuttanut, aloittelijaakaan. Yksin matkustin, mutta kovin laiskalta tuntui ja jalkoihin meinasin jäädä. Todella mukava ja helppo se kyllä oli ajaa.
Tuolloin olin vielä omaa pyörää vailla ja vahvasti customia hommaamassa, mutta yhteensä muutama tuhat km tolla Shadow'lla ja Viragolla sai vakuuttuneeksi ettei customit ole mun juttu..
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
750 Shadowista ei ole kokemuksia, sillä itse ajoin aiemmin Kawan VN800:lla. Sen minkä voisi sanoa että näin jälkikäteen saattaisin suositella suoraan himpun isompaa, koska kuten joku tuossa mainitsikin, vääntöä/tehoa noissa ei ole hirveitä määriä, eikä numeroa isomman kustomin käsiteltävyys ihmeemmin poikkea, mutta monia ominaisuuksia on muuten sitten enemmän, vaihtotarve isompaan ei tule niin äkkiä vastaan ja pykälä kerrallaan vaihtaminen maksaa sekin.(jr151272 @ Maalis. 20 2008,18:22) kirjoitti
Hondallahan yksi "Shadowista seuraava" on VTX1300, joka on ylempää keskiluokkaa ja siitä on omia kokemuksia 26000 km ja ne ovat olleet oikein hyviä.
Siksi saattaisin suositella, että harkitsisit myös yhtenä vaihtoehtona numeroa isompaa Hondaa, jos sellainen kiinnostaa, niin tässä olisi esim VTX 1300 S vm 2006
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Jos jäät jalkoihin seitenpuokilla niin miten minä en jää jalkoihin edes 125cc Shadowilla?(riisor @ Maalis. 24 2008,23:13) kirjoitti
youtube.com/user/mototuomas
Jos ei ole tilitys liian myöhäistä, niin nyt on sitten parin viikonloppuajelun verran kokemusta seiskapuolikkaasta Shadowista (vm. -06). Hyvältä tuntuu aloittelijan pyöräksi: painopiste on matalalla joten maantiellä meno on kuin VR:llä, paitsi että kyllä sitä tehoa sen verran on että aikataulut pitää. Ei se kaasua kääntämällä lapasesta karkaa tai lähde hyökkäämään nälkäisen suden lailla kun mittarisatasesta vitonen pesässä avaa hanaa, mutta jos tuolla jää Suomen teillä jalkoihin niin kyse on sitten jostain ihan eri jalkoihinjäämisen konseptista kuin minulla. Mitenkään ketterä tuo ei, yllätys yllätys, ole mutta taittuu kuitenkin rauhallisen arvokkaasti mutkiin ihan kivasti ja käyttäytyy niissä johdonmukaisesti. Jouset on mukavat, jarrut eivät ehkä maailman tehokkaimmat mutta helppokäyttöiset nekin. Pitkäkinttuiselle runko voisi ehkä olla isompi tai tapit edempänä, mutta puolentoista tunnin lenkillä eivät kyllä puutuneet jalat sen paremmin kuin persekään, yläselkä ehkä vähän mikä sekin johtuu todennäköisemmin uusnoviisin jännityksestä kuin pyörästä.
En yhtään epäile, etteikö tuo tonnikolmesatanen VTX olisi upea vehje, mutta ainakin niin kauan kun ei paremmasta tiedä, Shadow on vallan oivallinen menopeli.![]()
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08