Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 59:sta
    Kauheesti on vanhakäpy miettinyt, et onko teidän ajoasun alla muuta kuin alusasu. HALOO, ei mitään kaksmielistä kun oikeesti oon miettinyt, et tartteeko sinne alle laittaa esim farkut. Meikä kun vaan ajelee sellasia päiväajeluita, et asua ei tartte riisua missään, no joo pöksyt alas tietty vessassa, mut muuten vermeet pysyy päällä. Et tämmönen kyssäri ennen kesää hankien keskeltä.
    Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
    No riippuu kelistä, allahan voi olla kosteuden siirtävä alusasu ym ym.
    Ite tosin käytän vaa alushousuja ja suojapaidan alla T-paitaa. Ei oo ollu vielä tarvetta erikoisalusasuille.
    0-20 astetta niin pidän farkut välissä. helteellä en
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
    mulla on useesti verkkahousut alla, huomattavasti mukavemmat kun farkut. Yleensä ne on sitävarten jos johonki sattuu pysähtymään ni kehtaa riisua ajokamat pois

Hidas ollakseen nopea.

Suzuki GSX-R 1000 K6
    Eriassie on tottakai jos pitää jossae saaha kamppeet pois. Tosin se on yleensä kaupungissa / lähellä ni sillon on päällä maastohousut ja huppari. (Suojat on tottakai alla..!!! Ilman en aja.)
    Ja maastohousut? Hirvimetsällä keskustassa?
    Kyllä armeijassa ja kertauksissa on saanut noista tarpeeksi.

Mullakin yleensä farkut alla.

Useimmiten tulee noissa nahoissa ajettua, ja sinne alle ei kauheesti mahdu muuta kun alusvaatteet, noh paitaa nyt tietysti takin alle mahtuu.
    Työmatka-ajossa sitten ollut välillä housuina Lizardit joiden alla farkut niin ei tarvi niin kauheesti vaihdella vaatetta. Eli ihan tilanteen mukaan, mihin on menossa, ihan vaan ajamaan vai tekeekö pyörällä pelkän siirtymän. Mitä enemmän vaatetta on päällä sitä kankeampi olo, joten niin vähän kerrospukeutumista kun ilmasto antaa myöden.
    -nomen est omen-
    Syksyllä ja myöhään keväällä käytän kerrospukeutumista seuraavasti

urheilijoiden suosima tekninen alusasu ihoa vasten. Siihen päälle poolopaita ja pitkät kalsarit. Jos keli on kylmä niin sitten vielä väliin verkkari housut ja takki. Jos keli on vielä kylmempi niin pistän vielä verkkaritakin päälle fleeshe takin.

Ajelen muuten nakulla prätkällä joten tuuli tuntuu aikas kylmältä sitten kun on oikeasti kylmää.

Kesällä sitten lyhyet kalsarit ja poolopaita alle. Laukkuun mukaan verkkarit ja lenkkitossut.

Verkkarit silti kulkee aina laukussa mukana, kun ei koskaan lämpötiloja tiedä. Eikä myöskään sitä, että missä pysähtyy ja kuinka kauan.

* * * * * * * * * * *

Tää on allekirjoitus!

* * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
    Töihin mennessä on yleensä farkut ja normi paita alla, mutta normaalisti ajellessa on yleensä vain alusvaatteet.
    Pitkääperjantaita...

Moni käyttää noita farkkuja ajopuvun alla, mut mun sopivammat olis kyllä jokin pehmeämpi ja joustavampi asusute.

Sopiva kerrospukeutuminen kaiken a ja o.

Kylmällä säällä alle kosteutta siirtävä alusasu ja sen päälle esim.fleece kerrasto . Ja tarkenee,eikä hierrä taikka kiristä.

Kuumallakin kelillä kandeis käyttää jotakin tossa paljaan ihon ja etenkin nakaasusteen välissä.

Toi fleece on mielestäni parhain materiaali lämmön säätelyyn.

Tohon alusasun valintaan kandee kiinittää tosi paljon huomiota...

Pysyäkseen kuivana ja lämpimänä ei todellakaan tarvitse pukea kovin paksusti.

Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Onko kellään tietoa tuulen pitävistä pitkähihaisista paidoista, ohuista aluspaitatyylisistä, joissa on tuulen pitävää kangasta myös hihojen takapuolella? Ajoasento on sellainen että etupuolelle oleva ei riitä.
    Näin -6c kelissä oli sopiva vaatetus lämpökerrasto, collegepusero sekä goretexit.. Sekä uudet, lämpimät hanskat..
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
    joo, viileällä kelillä tulee pidettyä farkkuja alla. lämpimällä laitan ohuet shortsit alle, mukava siitä, että voi ottaa ajopuvun pois ja hengailla shortseissa, ei tarvitse kalsareissaan pomppia.

yläkerrassa on helteellä t paita. kylmemmällä on sitten flanellipaitaa, pitkää teknistä kerrastoa. Kerran huomasin, että villa slipooveri, eli liivi on todella hyvä varuste, se lisää keskitorson lämpimyyttä, mutta ei aiheuta villapaidan paksuutta käsiin. erittäin kylmällä on fleeze paras. korkealla kaulaosalla se lisää nahkatakin lämpimyyttä huomattavasti. ja on riittävän ohut mahtuakseen takin alle.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 21 2008,11:34) kirjoitti
    Ja maastohousut? Hirvimetsällä keskustassa?
    Kyllä armeijassa ja kertauksissa on saanut noista tarpeeksi.

Mullakin yleensä farkut alla.
    No tällä hetkellä käytän ihan housuina, vähän niiku farkut. Tajuuksää? Samakai se on vaikka mulla ois reikäset pieruverkkarit.

Edit: Ei, ei hirvimettälle va akka jahtii

Itellä kaks osanen nahkapuku ja alla kerros pukeutumista kelistä riippuen. Urheilukerrastoo ja microfleeseä tai fleeseä, mutta nahkapöksyt on aina jalassa takki voi olla olalla roikkumassa. Tarkotin että en viitti missään shortseissa tai verkkareissa kekkuloida, kun kuitenkin on ajosaappaat jalassa. Jos on tarvis liikkua suntis vehkeissä menen kotilolla.
    Ajolenkit on korkeintaan 1000 km per päivä täällä kotimaassa kyykyllä.

Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
    Viileillä keleillä olen käyttänyt noita teknisiä alusasuja sekä ajopuvun vuoria tarpeen mukaan. Kesäksi lämpöisille keleille hankin tuommoiset irroitettavilla lahkeillä olevat housut. Katsotaan nyt toimiiko ne mitenkään, kokemusta ei ole vielä niistä.
    Viime kesänä helteillä oli ongelma mihinkä ajopuvun olisi pysäyksissä säilönyt kun oli laukut melko täynnä ja kuumahan niissä oli liikkua.
    Enskesällä kokeillaan nahkatakkia ja noita kevyimpiä housuja kuinka toimii. Kun lähtee jalan liikenteeseen niin lahkeet irti, sandaalit jalkaan ja takki sekä bootsit säilöön. Jos nuo housut ovat liian kuumat tarttee laittaa alle t-paita sekä shortsit ja jättää ajokamat teräsverkkopussiin pyörään kiinni. Tuon verkon ostin partioaitasta ja siihen mahtuu hyvin molempien ajovarusteet.

Tulipa sekava sepostus, sorry. Toivottavasti tajusit ajatuksen...
    -
    Nahka-asun alla tekninen alusasu normikeleillä. Lämpimällä verkkohousut ja t-paita ja kylmällä teknisen alusasun lisäksi mikrofleecet.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Miks helvatassa sinne pitäs laittaa esim. farkut? Eköhän se alusasu kannata laittaa kelin ja muun ajokamppeen mukaan.
    Taivas saa odottaa
    Lainaa (BlackCat @ Maalis. 21 2008,21:41) kirjoitti
    Miks helvatassa sinne pitäs laittaa esim. farkut? Eköhän se alusasu kannata laittaa kelin ja muun ajokamppeen mukaan.
    Samaa olen tässä ihmetellyt. Mun mielestä nuo farkut on ajohousujen alla vielä helkkarin epämukavatkin. Joskus vuoskausia sitten eräs rättikauppias sanoi, ettei ole suositeltavaa että ajohousujen alla pidettäis farkkuja. Älkää kysykö multa miksi. En saanut tietää syytä silloin, enkä tiedä sitä vieläkään.

Itse pidän ajohousujen alla boksereita tai Rukan pitkiä alushousuja. Joskus tosi kylmällä vielä ohuita verkkareita lisäksi, mutta harvoin niin kylmällä lähen edes ajelemaan...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 21 2008,21:48) kirjoitti
    Mun mielestä nuo farkut on ajohousujen alla vielä helkkarin epämukavatkin.
    Niimpä. Viime kaudella oli ihan hirvittävää ajaa ajohousuilla, mut nyt ku kokeili ilman muita housuja ni paremmat päällä ku housut mitkä on nyt jalassa.
    Nahkatakin alla pikkutoppi, kylmemmällä laitan vuoren takkiin.
    Nahkahousuihin mahtuu juuri ja juuri stringit mun lisäksi. Näillä tarkenee niin pitkään kuin on muutenkin mahdollista ajella, oon aika lämminverinen...
    Indian Scout

Annen Lasipuoti
    Lainaa (anne.b @ Maalis. 21 2008,21:54) kirjoitti
    Nahkatakin alla pikkutoppi, kylmemmällä laitan vuoren takkiin.
    Nahkahousuihin mahtuu juuri ja juuri stringit mun lisäksi.

Kerrospukeutumista tulee harrastettua kelien mukaan...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Tekninen alusasu ajopuvun alla ja kylmällä kelillä fleece kerros siihen väliin. Näin mulla.
    Honda VT 750 C2 Shadow
    Lainaa (jummijammi @ Maalis. 21 2008,19:52) kirjoitti
    Näin -6c kelissä oli sopiva vaatetus lämpökerrasto, collegepusero sekä goretexit.. Sekä uudet, lämpimät hanskat..
    Ai niin, uudet strigit unohtu
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 21 2008,21:48) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Maalis. 21 2008,21:41) kirjoitti
    Samaa olen tässä ihmetellyt. Mun mielestä nuo farkut on ajohousujen alla vielä helkkarin epämukavatkin.
    Vain siksi kun on epämukavaa pyöriä ajohousut päällä tuntikausia muualla kuin pyörän selässä.
    Ei viitsi laukkujakaan pitää mukana vaihtovaatteille ja vaihdella niitä jossakin parkkipaikoilla.

Jos lähden vain ajamaan niin silloin ei tosiaankaan ole farkut alla vaan jotakin mukavampaa.

Mulla on lähes aina reppu selässä ja siellä on mukana rullana repun kokoinen, yksinkertainen vedenkestävä säkki (Partiovarusteesta ja vastaavista löytyy). Säkki on mukana sen takia että sinne saa sateen yllättäessä piiloon tavaraa, reppu kun kuitenkin päästää veden läpi. Mutta tuo vedenkestävä säkki on aivan erinomainen taittaa kaksinkerroin ja sujauttaa ajotakin alle suojaamaan vatsapuolta ajoviimalta jos reissu venyy yöhön. Viime keväänä ja syksynä tuossa käytössä lähes joka päivä. Tai siis yö :-D
    Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
    Lainaa (Athene @ Maalis. 21 2008,21:38) kirjoitti
    Lämpimällä verkkohousut ja t-paita
    Valista mua...mikkä nuo on? Ton t-paidan taidan tietää
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 21 2008,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Maalis. 21 2008,21:38) kirjoitti
    Lämpimällä verkkohousut ja t-paita
    Valista mua...mikkä nuo on? Ton t-paidan taidan tietää
    Pikasella Googlettamisella löytys tietty just sellaiset mistä oli puhe.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Työreissulla suorat housut ja kauluspaita. Huviajelulla tekninen kerrasto. Ja tietysti Gerbings lämpötakki, josta vaan potikalla säätää sopivasti lämpöä. Ehdottomasti yksi parhaita hankintoja, kerrospukeutumiset loppui siihen.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  30.  
    Pohjois-Suomen kansallispukumyymälän (lue Erätukku) alus- ja väliasuja tulee pidettyä vähän viileemmillä keleillä.

Muuten riittää bokserit ja joku paitaressu
    "Parempi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla."
    Siis kuskilla...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen