Jos se löytyy, niin takas paikalleen vaan, vai mitä muuta on edessä? Nimittäin jos se venttiili on tippunut?
Meinaan vaan sitä, että kannattaako mun edes alkaa availemaan venakoppaa, mikäli toimenpiteet venttiilin osalta vaatii erikoistyökaluja tahi kannen irrottamista mahd. venan vääntymisen takia...?
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Jos se on sylkäissyt pelkän shimmin, vahingot voi olla vähäisiä. Tsekkaa nostajan pinta, lautanen ja lukkopalojen paikallaan olo/asento tarkasti.
Jos venttiilin lukkopalat on irroneet(venttiili "pudonnut", lautanen+jousi on silloin myös irti), joudut kyllä irroittamaan kannen ja siellä on ainakin venttiili, ohjuri ja mahd. myös mäntä paskana, pahimmassa tapauksessa kiertokankea yms menee.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ei se ruiskupeleissäkään oo hirveästi parempi jos/kun aletaan katkoa suuttimien tuottoa... ...varmaan jollain nitrojen kanssa pelaavalla vois olla vieläkin parempaa tarjottavaa asiasta
Hienoa prätkätalli-insinööriyttä ja innovatiivisuutta, mut hyi sstana kun on ruma![]()
Viimeksi muokannut: MustaSurma; 15.04.2012 klo 09:29.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
EI se haittaa ku on ruma kuskikin..Hökötys sopii piiloon tuonne takavalon etupuolelle, katteen sisään, pitää jatkaa
tuon säätämistä joskus ku ei oo muuta tekemistä. Laittelin katkaisian valmiiksi mittariston viereen ,joten ei ny kauheesti enää tarttis säätää että pääsee kokeileen.Vähä mietin että jos porais eturataskoteloon reiän mutta täytyy ny katella.
noissa kaupallisissa se on laitettu lähelle takaratasta.
Ekat 50km käyty kokeilemassa. Uus ohjaustanko vaikuttaa ihan kohtuuliselta, täytyy ajella enempi että näkee onko hyvä. Korotusta alkuperäisiin tuli ehkä 2-3 cm .
Semmonen kysymys olis että onko tuola takajousessa mitä kaikkea (järkeviä/mahdollisia) säätöjä. Takalinkun laakerointi tulee varmaan tehtyä ennen reissua, joten samalla tuota joustakin vois ihmetellä. Onko korkeussäätö siitä kierteestä? onko jykkyyssäätöä yms.
Haynesistä voi katella mutta ajattelin vähä jos joku kommentois joka on säätäny ettei tarvisi moneen kertaan ihmetellä että mikä vaikuttaa ja kuinka paljon.
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 15.04.2012 klo 19:44.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Preload säädetään siitä kierteestä.
Vaimennukselle oli muistaakseni 4 asentoa jonkun kumitutin tms takana.
Kannattaa mitata painumat ennen kuin puret. Helpompi ehkä säätää osat kädessä.
Korkeutta voi säätää vaihtamalla koiranluut säädettäviin.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Onko kelleen jääny ylimääräiseksi muovinpalaa( -92) jossa takavalo on kiinni. Eli se kate joka on penkin jatkeena. ?
Voisin olla kiinnostunut jos etuinen, vois kokeilla yhtä juttua. Takavaloa en tarvi pakosta.
Pitäs olla edullinen koska siihen tulee keskelle iso reikä, enkä tiedä kuinka tuo kestää porata halkematta.
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 17.04.2012 klo 20:56.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Sellainen juttu olis et pyöräs lämmöt nousee paikalla ollessa (antaa olla riittävän kauan) ihan flektille asti mut sit ajaessa putoaapi melkein nollille, ehkä 2mm nollast ylöspäin. Että onkohan mun termostaatissa jotai häikkää (jumissa?) vai onkos tämä ihan pyörän ominaisuus? Ja missäs se termostaatti sijaisee/onko kallis jos vaihtaisi joka tapauksessa? Ja pyörähän on -98 ZZR1100.
Toinen on venttiilien nakutus. Käynti ääntä on verrattu arvosteluissakin vanhaan Eskorttiin mutta missä tulee raja vastaan ja kannattaa alkaa venttiilejä säädättää. Nakutteli se kylläkin viime kaudella ajetut 10tkm mutta ny talven jälkeen ääni tuntuu voimistuneen, vai kuvittelenko vain?
Pikaisesti jeesii, huomen on aikaa roplailla. Uudet Delvacit ja k&n putsari + renkaat ku ehtii
Suzuki TS 125R -92
Suzuki DR 350 -92
Kawasaki ZZR 1100 -98
Nyt on koko pää jumissa...siis oma. Kertokaapa kuinka löydän öljyn anturin? Pistäkää vaikka kuvaa..nyt tunnen itseni niin tyhmäksi.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1993-d...ist/E1432.html
Osa numpero 27010 on sielä oljypohjassa.
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
No niin...nyt hiffasin. Eli tohon oli laitettu jostain syystä öljynpainemittari ja mie heitin sen mäkeen. Eipä tullut mieleen että siihen se anturi tulis. No huomenna tilaukseen anturi. Kiitos tiedosta.
Jos sulla on kokoputki ja alkukäyrä menee öljykellon vierestä niin se välttämättä ei kestä pitkään (oma päätelmä). Mulla meni niitä pari ja kolmatta en jaksanut enää vaihtaa. Ehkä siihen oli siksi mittari laitettu?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Joo 4-1 putki on laitettu. Mietin tuota itsekkin mut pakkohan sitä on kokeilla.
Jep jep. Vika ilmeisesti paikallistettu. Startin ketju venynyt pahasti ja meni vaihtoon. Käynnistymisessä pitikin aika kolinaa ja löi tyhjää välillä. Se myös piti sitä rätinää ja kolinaa, ja toivottavasti oli syypää myös tehohäviöön. Se voi vaikuttaa (huoltomiehen mukaan ainakin) kampiakselin menoon jos resonoi löysänä pahasti...
Ja jarrumännät oli aivan juntturassa, sekin vaati lopulta huoltomiehen kosketusta kun ei riittäny pelkkä tee-se-itse-huolto.
Mopoilu on kiva ja mukava harrastus. Köyhälle kallis mutta onneks raha ei o ongelma...![]()
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Onko kenelläkään tietoa, mistä voisi tiedustella syyläriä -93 D -malliin??
Irrotin syylärin pois ja sehän oli jo ihan haperoa. Pytyn puolella oli pientä vuotakin ja syyläri oli sieltä märkä.
Tiedustelin uutta tilalle, niin huusivat ~800€ hintaa moisesta. Samoin öljynlauhdutin pitäisi vaihtaa ihan samasta syystä. Moinen maksaa ~500€
Tuo kaarevuus on osaltaa oma ongelmansa, kun sellaista eivät luvanneet edes tehdä jäähdytinpalvelussa.
Pyörä on nyt purettuna nosturilla, etupää on osina pöydällä. Tänään pitäis saada etupamput asennettua takas paikoilleen jne. Tuo syyläri nyt vain oli jotenkin niin odottamaton paikka.
Siis, jos jollain on mitä tahansa infoa, myydä vanhaa tms, niin kaikki info otetaan ilolla vastaan. Muuten jää tämän kesän ajelut ajelematta.
![]()
Olisiko tuosta apua: http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-Z...item5ae0c1f9c5
Ja täältä löytyy lisää: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nk....c0.m270.l1313
Tuossa vielä muutama vaihtoehto: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nk....c0.m270.l1313
Lisätään vielä että näyttää löytyvän myös WE-motosta, ehkä hiukan kalliimpi mutta luotettava puoti. http://www.wemoto.com/bikes/kawasaki...ture/radiator/
Viimeksi muokannut: Patukka; 20.04.2012 klo 15:51. Syy: Lisätty linkki
Lueskelin (taas) noita LP- melumittausjuttuja. Onko joku katellu onko zetorissa jotku arvot tyyppikilvessä. Ei jaksaisi taas purkaa laukkutelinettä että saa katteet pois.Jonkun lätkän joskus josain näin.
Muistaakseni joku oli poraillu änkkäreistä nuo niitit auki ja modannu pönttöjä. Vois tehä saman operaation. Olisko tästtä mitään kokemuksia heittää ilmoille ...
Ketjunöljystin rojektiin tulossa ens viikolla osia ja tulee vähä sirompi ja siistimipi(kun kerran oli niin ruma) .
Muovista päädyt ja toisessa täyttökorkki
, toisessa mag.venttilille kierre. Pitää viikonloppuna vähän zoomailla että saako vaihdevivun nivelen lähelle mikrokytkintä järkevästi kiinni . Jos vaikka öljystin toimis vain kun on 1 tai 2:s vaihde päällä.
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Kiitos tiedoista!
Päätin sitten uskaltautua tilaamaan tuolta eBaystä noita tavaroita ja sieltä olis nyt sitten tulossa syyläri hintaan 130€
Jos kaikki onnistuu, niinkuin luvataan, niin sitten uskallan ehkä tilata sieltä jatkossakin. Valitsin sellaisen myyjän, jolla oli tuo "Top Rated" sertifikaatti.
Kiitoksia tiedoista![]()
Etupamput on irrotettu ja huollettu. Kohta alkaa etupään kasaaminen. Noloa tässä kohtaa sanoa, että en saa takapyörää irti. Koitin etsiskellä huoltomanuaalia, mutta eipä löytynyt. En viitsisi "kokeilla", kun siellä takana on paljon alumiinia ja se ottaa heti itseensä, kun vähän "Kokeilee".
Napojen päältä on sokat irrotettu, koko epäkeskopyörä (ketjunkiristin) pyörii mukana, jos akselin päästä pyörittää. Lukitu kumpiakin puolia ja koitettu pulttipyssyllä avata akselia. Eipä ole onnistunut. Tähänkin kaivattaisiin apuja.
Jaa fbk... mikä se on?? finet.binaries.keskustelu..? ;)
Nevö hööd.... :-D
njoo, sieltä muistin... vaikken ole pariin vuoteen seurannutkaan..
http://www.newssit.com/viewtopic.php...33896b19e1c5e1
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Sunnuntaina (22.4) sai hakea pyörän pajalta.. 3:lla käymisen syy oli onneksi vain paskaiset kaasarit, puristuspaineet OK jne..
Kyllä nyt käy ja vetää hienosti!!
Se neula/suutinsarja vois olla kova juttu..Teho penkki näytti nyt 118hv takaselta..Lazerin putkella, mutta vakio kaasutin osilla..
Käykös Givin D mallin 3-laukkuteline C malliin? ja jossei niin millasilla modailuilla sen saa kiinnitettyä?
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Mulla olis d-malli yläkate jouten lamppuineen plekseineen...
Nii joo... Hei arvon herrat. Mikäs tarkoitus on sillä letkulla mikä tulee ram air putkien sisältä kaasareille ? Ei toimi ei ollenkaan tasakaasulla jos niitä ei ole jotenkin paikoillaan . Tyhjää käy hyvin mutta kuormitettuna tasakaasulla alkaa röpeltää ihan kuin ei sais bensaa? Pitääkö siihen tehdä ram air mode mistä on pätkä youtubessakin? Siis tää on nyt tullu nakuksi rakentelu jälkeen..
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Kaveri teki viikolla muovista osia ja nyte meni ketjunöljystin ver3 kiinni pyörään. Magneettiventtiili kytketty jarruvaloon (toistaiseksi). Kuristin voiteluletkussa on penkin alla ja joutu vähän ruuvaan pienemmälle kun meni 0,5 desiä viikossa.
http://www.vkukko.fi/kawasaki/oiler31.jpg
Kokeilin myös purkaa änkkäreitä ku on läpiporattu. Totesin että ei onnistu ehjänä purkaminen. No, ehkä tuo menee vanhojen pyörien arvoihin ... ikävää jos josain kilpisjärvellä lähtee kilvet.. ens viikolla halppismittari(dB) tilaukseen, löytynee muutakin käyttöä.
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90