Osta "kallis" mutta ongelmaton ZZR:(kestijuh @ Elo. 03 2011,15:58) kirjoitti
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zzr/1175587
Vielä ois kateruuvisarja ja valkoiset mittarintaustat myytävänä.
http://www.nettivaraosa.com/moottor....1172331
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Tulin vaan sanomaan että mulla ollu toi 1991 kawa 10vuotta ja ajannut sillä 40tuhatta kilsaa.Nyt 80tuhatta.Vika saldo on yhdet männänrenkaat yhteen mäntään 80 euroa,kansi jonka vaihdoin turhaan käytettynä 190e tai no nyky kannessa säätöväli 10tkm.Vanhassa kannessa joutu venttiileitä säätää turhan tiuhaan kun pehmeet seetit eli 5tuhannen välein.Takarattaan sykäyksenvaimenninkumi osa alle 100e,pahin startin ketjut ja kiristin 300ekeä.Etustefat 30ekeä ,bensatankin letku 5euroa.En vaihtanut koskaan mitään laakereita mihinkään,kytkin ja jarrunesteet vielä samat paitsi takajarrussa jonka jouduin ilmaamaan kun jarruletku katkesi,käytettynä 10ekeä,ketjut ja rattaat samat edelleen,edellinen omistaja uusinnut ne kerran ,jarrupalat 2 kertaa vaihdettu muutama kymppi joten ei hirveitä ongelmia..Muuten näissä metalli vielä metallia kun nykypyörissä sulatettu kierätyksen takia ladoja,relluja,citikoita yms ruostuvaa ja laakeriviat yleistyneet(cb750k82 @ Elo. 03 2011,22:35) kirjoitti
*Osia saa hyvin ja pahin skenaario taitaa mootorissa olla että jos 3:nen sylinterin kiertokanki jää öljyn vähyyden takia ilman voitelua,sitten on motti valmis.Mutta ei käytetyt moottoritkaan kauheita kustanna,tehoputki käyrineen kalliinpaa
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Hyvin tuntuu juu nipussa pysyvän näin wanhaks peliks.(zzr1100kawa @ Elo. 07 2011,22:03) kirjoitti
Eihän näitä kannata myydäkään kun yhtä hyvästä uudemmasta käyttöpelistä joutuu jo pulittaan paljon ja kuluuhan ne kulutus-osat uudemmistakin yhtälailla.
Kyä ne on sitten tehny hyvän keksinnön kun tollasen värkin saaneet aikaan sillon aikanaan kultasella -90 luvulla *
Ei tartte ku bensaa lisäillä.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
-> ZZR1100Kawa
Ei Sitikat ruostu - ne on galvanoituja
Citroen, mon amour![]()
ZZR-1400
no fiat sitten,en hätäpäisäin muistanut kun vanhoja,onhan mulla citroenin serkku peugeot joka myös galvanoitu(fjälle @ Elo. 09 2011,16:09) kirjoitti
Tulin vielä sanomaan että bensaa syö vähän,tankillisella ajat pyhtäältä joensuuhun jolloin 20km ennen joensuuta alkaa varatankki vilkuttaa ja tankissa vielä 6 litraa jäljellä.Testattu vasta![]()
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
himpun alle 5l/100 km pääsee normaali maantie vauhteja vakio zetorilla. Nuukan miehen laite siis.
Jaappanialainen on kyä tehny sitten hyvän keksinnön.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
No näin, ensimmäinen viesti.
Ostin viime viikolla länsi-Suomesta -92 zetorin, mittari ympäri ajettu.
Myyjä kertoi, että siihen olisi vaihettu kone 54tkm sitten (vuosimallia -98). Onko tietoa kuinka saan selville onko kone oikeasti vaihdettu?
Rekisteriotteessa on myös suurin nettoteho 72kW eli eikös silloin ole kuristettu peli? Mietin sit, että kun kone on kerran "vaihdettu" niin onko sekin sit kuristettu?
Pyörä vaikuttaa hyvin pirteältä ja vaihteet toimivat. Kyllä kelpaa ajella. Harmi (tavallaan) ettei ole poikamies, vaan pitää toi vähä vapaa-aika kanavoida muuhunkin kuin![]()
ps. vähän jo toi talven tulo syyhyttää sormissa... Kun saan katteet irtiKatsoo sit onko ensi keväänä kaikki kasassa!
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Täällä on infoa esim.moottoreista
www.zx11.info
Ex. 2 x 1100 GSX-R ,YZ-250
Ilta-ajelulla tuli vähän räpättyä ja kone keitti. Vesiputki räjähti ja nesteet tuli pihalle... *
Onnex vaimo tuli hakemaan (kiukkuisena).
Mutta kyllä kulkee... Voi tsiisus *![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Itsellä 92 tkm ajettu -92 c koneella. Hyvin käy ja kukkuu.. tänä kesänä ei oo muuta tarvinnut tehdä kun keväällä pistää uudet Delvacit sisään ja takakumi uusia koska viime kesänä tuli venat säädettyä ekaa kertaa sitten 3 vuoteen. Samalla tuli vaihdettua ketjut ja rattaat ja etu- kumi. Mitään koneeseen tai muuhun tekniikkaan liittyviä vikoja ei ole kertaakaan ollut. Nopeusmittarin vaijerin toki vaihdoin kanssa, mutta en oikeen laske sitä ns. viaksi. Epäilen ja uskon syynä vähän rahan menoon olevan järkevä ja pyörää ja sen ikää kunnioittava ajatyyli ja tapa.. en revittele koskaan yli 7000:n kierroksen edes kiihdyttäessä, ajan aina isoimmalla vaihteella sekä säästän jarruja käyttämällä tehokkkaasti moottorijarrutusta hyväkseni. Uskon pääseväni pyörälläni helposti yli 120 tkm. Tarkoitukseni onkin ajaa pyörällä kunnes se lopullisesti laukeaa vanhuuttaan (kampiakseli tai muu isompi hajoaminen).
Onnittelut harrastukselle(Vicmot @ Syys. 07 2011,18:13) kirjoitti
![]()
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Oliks tää läppä ?? *(Vicmot @ Syys. 07 2011,18:13) kirjoitti
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Käytin 20 vuotiaan nuorukaisen penkissä ja tulos oli hieman yllättvä, käppyrät tässä.
Ainoat tekemäni muutokset ovat K&N ilmansuodatin, Dynojet ja halpa 4-2-1-2 rst putkisto Viperin vaimentimilla.
Olisikohan aiempi omistaja laittanut tuohon ylikokomännät? Varsinkin vääntö alakierroksilla, lähes 100Nm jo 4000:lla, vaikuttaa epätavallisen hyvältä.
Harkitsin itsekin Wisecojen asentamista mutta pitänee irroittaa kansi ja mitata sylinterit ensiksi.
Onko kellään kokemusta Prätkäpajan dynosta verrattuna muihin? Näyttivät kyllä vanhempia vakiozetorien käyriä, joissa huipputeho oli tavanomainen 125-128 hv.
ZZ-R1100 1991
Tästä koneen mallista vielä(Pade @ Elo. 23 2011,12:25) kirjoitti
eli koneessa on sarjanumero ZXTI00E049462
ja tossa linkin sivustolla näyttäisi olevan alle 1994 pyörissä ZXT10CE000001
eli järjestyksessä E tulisi myöhemminMutta mistä saisin varman tiedon koneen vuosimallista?
Pitäis aukaista kone ja katsoa tarviiko jotain uusia, niin ei tarttis kovasti vekslata onko -92/-98?
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Kiitokset kun viitsit kommentoida.
Sanoit että pyörässäsi on portattu kansi. Omassani ei ole mutta huipputeho näyttäisi silti olevan suurin piirtein sama ja vääntö alakierroksilla melkoisesti muhevampi.
No, yksilöeroja lienee sekä dynoissa että pyörissä
Taidan kuitenkin avata moottorin talven aikana jotta harrastustoimintaa riittää...
ZZ-R1100 1991
joo ei se muuten selviä mitä se on syönyt *(tvan @ Syys. 17 2011,00:38) kirjoitti
tuossa (ex)omassa alaväännön puute kuulemma johtui juuri porttauksesta, mutta kyllähän se sitten mukavasti alkoi laulaa 8k jälkeen. Mahtavia pelejä, nuo vanhat zetorit *
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ohjauspaneeli->Aiheiden seuranta.(Vicmot @ Syys. 17 2011,11:38) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mullaki on nyt -93 d1. Ajanu jotain 500km, tukeva peli. Jes..![]()
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
Kertokaas viisaammat millanen projekti mulla on edessä, kun startatessa väliin tökkii takasin ja startti menee mielestäni jumiin. Käyntiin kun saa toimii ihan ok, mut käydessään tyhjäkäynillä väliin töksäyttelee niin et kierrokset laskee ja taas nousee. Mites paljon pitää konetta purkaa että näkee tuon startin sielun elämää?
Taidan vastata itse itselleni kun löysin ebaystä päivitetyn startin ketjunkiristimen eli toi taitaa olla mun zzr:stä hajalla, tilasin kun halvalla mukamas sain.
http://www.ebay.co.uk/itm....9.l2649
mulla aikoinaan sama oire ja aioin ekaksi vaihtaa vain kiristimen mutta kokenut kawasaki asentaja sanoi että osta startin ketjut myös ja näin ostin molemmat
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Tervehdys kaikille. Ilmoittaudumpa joukkoon, tuli hankittua sitten ekaksi isoksi pyöräksi -92 mallin C3:nen. Kuulemma ajettu vain 58tkm, mutta enpä usko. Kuitteja tuli kuitenkin huolloista jne. ihan mukavasti mukaan ja hyvät kulutusosat, joten ei muuta kuin..
Piti kysymän samalla että onkohan jollakulla tiedossa löytyykö netistä ladattavaa korjaamokäsikirjaa 90-92 malleihin? Uudempaan D-sarjaan kyllä löytyy, mutta kuinka paljon C:n ja D:n välillä sitten eroavaisuuksia on..?
GSX 600 F -93
Ladattavaa korjaamokäsikirjaa C malliin en ole koskaan nähnyt. Omaa ei itseasiassa ole vaan ZX-10:n käsikirja ja siihen ZZ-R1100 lisäosa. Jälkimmäisestä ei yksinään ole paljon apua. Yhdistelmä näyttää olevan tällä hetkellä myynnissä www.ebay.com:issa yhteishintaan $43 + postikulut $14. Se on kyllä mielestäni parempi kuin esim Haynesin manuaali.
C ja D-mallit ovat moottorin sisuskalujen osalta kútakuinkin identtiset, erot lienevät lähinnä ilmanotossa ja -suodattimessa, katteissa, rungossa, etupyörässä, takajarrussa, iskarissa, mittaristossa ja sähköissä.
D-mallin korjaamokäsikirjalla ja terveellä järjellä pärjää aika pitkälle.
ZZ-R1100 1991
Kiitos tvan tiedoista. Täytyy varmaan ebaysta tilata.
Mitenköhän sivutuuliherkkä tuo zetori mahtaa olla? Mietin vain kun tuossa tuli sitten kotiin ajeltua niin keula tuntui elävän aikalailla. Tangossa ei tuntunut mitään tärinää tms. mutta keula tuntui "muljuvan" alla.. Eturengas on uusi (n. 1500 km ajettu), mutta täytyy vielä rengaspaineet tarkistaa. Välyksiä en noin äkkipäätä löytänyt.
GSX 600 F -93
No on se vähän sivutuuliherkkäkin mutta tuo kuulostaa siltä että sulla on liian alhaiset paineet eturenkaassa. 2,9 kylmänä sekä etu- että takarenkaaseen. Sivutuulella täytyy vähän nojata tuulta vasten niinkuin purjeveneellä mutta ei se epävakaa ole.
ZZR 1200 2003
Edellinen ZZR 1100 -92
Itse vaihdoin -92 Zetoriin just ohjauslaakerin ja swingin laakerit kun tuntu uraherkältä. Hyvällä asfaltilla kulki ihan OK mutta urissa vähän tuntui vaeltelevan. Swingin kuulalaakeri oli palanut kiinni akseliin kun ei oltu muistettu työntää rasvaa nipoista sisään pitkään aikaan ja pari neulalaakeria oli korkannut sisältä. Sieltä sitä väljän tuntua ohjaukseen välittyi mutta vaihdon jälkeen täsmentyi ohjaus eikä enää hae vaikka olis vähän uraakin tiessä. Lisäks otin etujarrusatulat auki ja pesuun ja kaikkien kumien vaihto. 8 männästä 1 liikkui kunnolla, muut enemmän tai vähemmän jumissa. En tiedä kumpi enemmän vaikutti swingin laakerit vai päällä makaavat etujarrut mutta nyt tuli hyvä.
ZZR 1200 2003
Edellinen ZZR 1100 -92