Sivu: 27 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 781:stä 810:een 2024:sta
  1. #781
    Lisätään kipukynnystä. Liekköhän tankki kiinni niillä alkuperäisillä pulteilla sivuiltapäin jotka vaativat takasivukatteidenkin irroituksen. Aloitat siinä tapauksessa irroittelun takalampulta lähtien. Jos pyörässäsi on vielä laukkutelineet niin nekin irti.
    Toivottavasti joku on tehnyt muutoksen siihen kiinnitykseen ja selviät helpommalla.



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  2. #782
    Kertokaas viisaammat mikä on zetorissa vikana. Vaihdoin venakopan tiivisteen, siinä tietysti vähän puoliakin joutu irrottaan...ja kaasarit. Kasasin sitten vehkeen takas kuosiin...

    No, nyt ei lähde mopo käyntiin. Puolan johdot varmaan oli ensin väärin...kun joku ei kattonut purkaessa että miten päin ne oli *

    Eka kysymys lienee että voiko joku "paikka" kärähtää jos yrittää käynnistää kun nuo puolan piuhat on väärin ? Nyt kun ne on (tietääkseni) oikein, niin starttinappulaa painaessa kuuluu vaan (ilmeisesti) tuolta Junction boxista *klik klik. Aiemmin kuului myös - ehkä - bensapumpun nakutusta sieltä hiukan keulempaa mutta se jotenkin vaimeni ja enää napsuu vaan tuo boxi. Voisko tästä jo päätellä että vika on akussa?

    Tässä varmuuden vuoksi oon kuitenkin tarkistanut sulakkeet junction boxista, sen pääsulakkeen siitä start relaysta vai mikä se oli, mutta eipä siellä ainakaan sulakkeet ollu rikki.

    Akku on testattu että antaa ulos sen reilut 12.5v. Tosin kuormituksen alla on hankala testata kun kuuluu vaan pelkkää klik-klikiä eli ei yritä edes käynnistyä.

    Haynesin manuaalissa luki että jos valot palaa ja riikkari niin se kertoo jo "jotain akun latauksesta"...no, palaahan nuo ja töötti toimii.

    Mut oisko se silti akussa vika....tai starttimoottori rikki? (akku on just latauksessa että sitä kokeilen seuraavaks mutta ajattelin silti kysäistä..)



  3. #783
    Lainaa (katfat @ Huhti. 15 2010,21:37) kirjoitti
    No, nyt ei lähde mopo käyntiin. Puolan johdot varmaan oli ensin väärin...kun joku ei kattonut purkaessa että miten päin ne oli *
    Kytkemällä puolan johdot väärin ei kärähdä kyllä mikään.
    Akun jännitteen ollessa 12.5V on akku noin puolillaan virtaa joten luulisi että se sillä vielä pyörittäisi moottoria.
    Voithan vaikka ottaa apukaapeleilla virtaa auton akusta niin ainakin sitä on riittävästi.
    Apukaapeleilla voi johtaa virtaa myös suoraan startille niin näkee toimiiko se.



  4. #784
    Ongelma ratkesi...

    Pelkkä akun lataaminen ei auttanut mutta oli hiukan hapettuneet ne kaapelit, jotka menee pääsulakkeeseen/start relay (käynnistysrele?) boxiin, joka on siinä akun vasemmalla puolella hiukan akun takana. Ne kun puhdisti crc:llä niin pyörä alkoi ilmoitella elonmerkkejä. Puhdistin kyllä muutkin sähköliitokset mitä tankin alta löysin mutta uskon että nimenomaan tuo hapettumien poisto oli se ratkaiseva tekijä.

    Sitten kyllä käynnistystä kun aikani yritin (aina ollut huono käynnistymään tämä yksilö talven jälkeen), niin kuului sellaista kovaa nakutusta joko puolien tai koneen suunnalta mutta ilmeisesti se ei koneesta kuulunut kun kerran käyntiin lopulta - aikani hehkutettuani - lähti...

    Kiitokset ja pitäkäähän muutkin ne sähkösysteemit puhtaina Onneksi vika oli (niinkuin se usein on) yksinkertainen ratkaista...
  5. #785
    startin ketju (?) kai pitää sellaisen kovahkon napsahduksen pitkissä starteissa sillointällöin, muttei kuulu silloin kun normaalisti lähtee käyntiin...

    olenko hakoteillä ja miten sen saa pois vai onko tyyppiominaisuus?

    eipä anneta häiritä vaan ja sitten ja nimenomaan tässä järjestyksessä...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #786
    No joo,, takalampulta homma oli aloitettava, kuten joku tuossa epäilikin.
    Mistä saan helpoiten polttoaine- ja ilmansuodattimet,, ilmeisesti alkuperäiset tulisi ostaa
    Mitä minun tulisi huomioida niitä ostettaessa ja muutenkin tässä vaiheessa, kun tankki on irti, ettei tarvitsi manata jälkeenpäin että voi voi, kun olisi pitänyt samalla se ja sekin
    Venttiilit on kyllä säädetty 5000 km sitten

    Mitkä noiden alkuperäiset varaosa- tai tuotenumerot on



  7. #787
    Suurin osa on varmasti jättänyt ne sivuilta olevat kiinnitysruuvit pois. Venttiilikopan kanssa huolehtia että kaikki tiivisteet (5) varmasti hyvin paikoillaan ja aikaajoin myös vaihtaa ne pulteissakin olevat tiivisteet.
    Ykköspytyn tulpanhatun tiiviys myös huomioitavaa. Sateella sivujalalla pidettäessä helposti menee vettä ykkös tulpankoloon, keskituella ei niinkään.
    Sen ilmanputsarin voi pestä jos ehjä ja uudelleen öljytä. Toki kannattaa pitää kahta suodatinta kierrossa. Stormilta niitä ainakin ennen sai kohtuu hintaan.
    Bensasuodatin ainakin omassa vielä alkuperäinen(yli 20v) eikä mitään ongelmaa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  8. #788
    mulla saa tankin pois kun ottaa sivuposkien etummaiset ruuvit pois ja painaa niitä hiukan ylöspäin , siitä reijästä pitkällä kuusiokoloavaimella ne tankin takimmaiset ruuvit pois...

    putsari stormilta 23 egee ja bensansuodatin oli ainakin mulla ihan tavallinen yleismallin paperifiltteri...

    laita se sitten äkkiä kasaan ettei käy huollon kanssa niinkuin mulla tuolla aiemmin, hiukan pääsi karkaamaan...

    nyt se on muuten nettimotossa myynnissä, ei halpa mutta hyvä, ja kunnossa...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #789
    Mikä olis paras tapa rakentaa rikkimenneen vilkkuvalo systeemin tilalle D- malleista tuttu Bensamittari? onko järkevintä hankkia suoraan D-mallin mittaristo ja siihen sitten sopiva? anturi..
  10. #790
    Pari kyssäriä, joihin en vastausta haulla löytänyt. Paljonko C-mallissa on menovettä vielä tankissa kun nämä (ärsyttävät) kaksi punavaloa alkavat vilkkua?

    Entä saakos C-malliin kolmen laukun telinettä? En ole haulla ainakaan löytänyt muutakuin -93 vuosimallista etiäpäin...

    Koska "pari" on epäselvä numeerinen määre, kysyisin, notta millaisia vakiopleksin korvikkeita on käytössänne? Vakio omassa ja tekis mieli kokeilla korkeampaa muovia.

    Mahdollisia myyntitarjouksia otetaan myös vastaan...
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
  11. #791
    Lainaa (jiipee99 @ Huhti. 28 2010,00:21) kirjoitti
    Pari kyssäriä, joihin en vastausta haulla löytänyt. Paljonko C-mallissa on menovettä vielä tankissa kun nämä (ärsyttävät) kaksi punavaloa alkavat vilkkua?
    Noin 4-6 litraa kun valot palavat koko ajan. (oma kokemus, ei välttämättä päde kaikiin).

    Vakio pleksin sijaan mulla on touring malli http://www.moottoripyora.org/kuva-al....067.jpg mutta ei mielestäni mitenkään dramaattisesti eroa vakiosta. Tankkilaukun kanssa hieman parempi. En tiedä mistä hankittu.

    ----

    Vicmot: Halvemmaksi tulee varmasti korjata ne varoitusvalot. Kerro oireet, niin voin koittaa auttaa analyysissä.

    Toimiiko öljynpaineen varoitusvalo? C-mallissa on mielenkiintoinen kytkentä liittyen p-a:n varoitusvaloihin.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  12. #792
    mulla alkaa vilkkua 7 litran kohdalla ja vilkkuu tyhjäx asti (kokeiltu,on pirun raskas työntää)...
    mulla on nyt touring (+10cm) paikoillaan mutta löytyy myös vakio ja joku race (-10cm) malli...

    molemmat tarvikemallit on hyviä ,vakio ravistaa pottaa eniten, mutta touringilla tulee raskaammaks käännellä vauhdissa,matalalla taas kastuu eniten...

    koko tykki kaikilla osillaan ja varusteillaan nettimotossa, äkillisen Maxiin siirtymisen johdosta...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  13. #793
    KAverin 1100 D -93 polttaa pääsulaketta, jarruvalopiirin kautta..
    Vika on v-mäinen, kun se on sattunnainen..

    Onko kytkimet +., vai maadoitus-puolella.. (Ei ole vielä purettu lampunkantoja/mittailtu kummemmin.)
    Ensimmäisellä tutkimuskerralla sulake paloi välittömästi, kun etujarrun mikrokytkin meni kiinni.. Sen jälkeen parikymmentä kilometria ja sama peli.. Sen jälkeen uusi sulake ja kaikki pelaa.. Kokeeksi otettiin etukytkin irti kokonaan, eikä sulake enää sillä reissulla palanut.. Kytkin on muovirunkoinen, eli se ei voi vuotaa(mikäli kytkin edes on +-puolella).

    Johtosarjaan ei ole kajottu muuten, kuin että kaikkialta on heiluteltu mihin purkamatta pääsee kohtuudella käsiksi, eikä sulaketta saa palamaan sillä pelillä.. Ainoa selkeä havainto on tuo ensimmäinen, joka juurikin rajasi vian jarruvalopiiriin..

    PDF-manuaali löytyy, mutta harmittavasti juuri jarruvalo-kaavio puuttuu..

    Onko havaintoja vastaavasta? Jos tiedossa on yleinen oikosulkupaikka, niin voisi tsekata sen ennen johtosarjan tutkimista?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  14. #794
    Joo , ei oikein aika tunnu riittävän mopoilulle, neljän vuoden aikana oon saanut kaiken kaikkiaan 3000km mittariin, ehkä kannattais myydä Zetori pois. Jos asiallisen tarjouksen saa, niin heti lähtee.
    Viimeksi muokannut: Sumu; 13.05.2017 klo 16:30.
  15. #795
    ZZR D5 Kytkin luistaa... kytkin kiekot ja jouset vaihdettu. Vika vielä erikoinen. kun esim. käy tankilla ja lähtee liikkeelle niin kytkin luistaa, mutta kun on ajanut pari kilsaa niin luisto poistuu. Joten mitä ihmettä, teltta puussa??? Joten ideoita mikä mättää...



  16. #796
    Vika löyty. Uuden kytkinkahvan olin asentanut perssiilleen. Ei ollut kahvasylinterin tappi messinkipuslan pohjassa vaan oli jotenkin vinossa ja kytkin kantoi ja kun lämpes niin ei päässyt paineet mihinkään vaan alkoi avata kytkinpakkaa... Hitto et aiheutti harmaita..
  17. #797
    toinen kuulemma aika yleinen on etu-umpion parkkipolttimo. sen kosketushäiriö on joillakin aiheuttanut harmaita hiuksia.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  18. #798
    Kevätterveisiä!

    D-mallisessa ärsyttävä ominaisuus. Nykii, rätkyttää ja prutkuttaa. Tulpat, puolat ja johdot vaihdettu, ei vaikutusta. Kaasarit putsattu ja neulaventtiilit vaihdettu, sekä bensapinta säädetty... prutkuttaa edelleen....

    Eilen nyppäsin kaasarit irti ja niissä kumikurkuissa oli bensaa, onko toi ihan normaalia? Pöydällä sai nestepinnat hyvin säädettyy ja pysy kohdillaan, mut fuskaako ne neulaventtiilit(tarvike sellaiset) koneen käydessä ja antaa liikaa bensaa ja kastelee tulpat.

    Säädin seosruuvia vähän pienemmälle, nyt se on 1,5 kierrosta auki. (ohjearvo taitaa olla 2 kierrosta). Tuntu että vähän parani, mut ei oo hyvä vieläkään. Paljonko tota uskaltaa ruuvata, ettei mee liian laihalle? Vai mitä tässä nyt pitäis kokeilla??
  19. #799
    Olen ollut skeptinen tuon Delvacin suhteen ja ottanut lähinnä huumorin kannalta koko öljyasian, mutta vaihdettuani nyt em. öljyt sisään ja 30 km lenkin jälkeen on tunnustettava että totta se on mitä tuosta öljystä on puhuttu.
    Pykälät menee nätimmin päälle ja kone "jyrsii" pehmeämmin.
    -92 vm. 1100 ZZR ajettu 36 000 km
    Ihme homma??
  20. #800
    Ihmeitä tekevänä jumalten eliksiirinähän toi delvakki tunnetaan yleisesti
    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  21. #801
    Lainaa (Veivi @ Touko. 05 2010,16:52) kirjoitti
    Kevätterveisiä!

    D-mallisessa ärsyttävä ominaisuus. Nykii, rätkyttää ja prutkuttaa. Tulpat, puolat ja johdot vaihdettu, ei vaikutusta. Kaasarit putsattu ja neulaventtiilit vaihdettu, sekä bensapinta säädetty... prutkuttaa edelleen.... *

    Eilen nyppäsin kaasarit irti ja niissä kumikurkuissa oli bensaa, onko toi ihan normaalia? Pöydällä sai nestepinnat hyvin säädettyy ja pysy kohdillaan, mut fuskaako ne neulaventtiilit(tarvike sellaiset) koneen käydessä ja antaa liikaa bensaa ja kastelee tulpat.

    Säädin seosruuvia vähän pienemmälle, nyt se on 1,5 kierrosta auki. (ohjearvo taitaa olla 2 kierrosta). Tuntu että vähän parani, mut ei oo hyvä vieläkään. Paljonko tota uskaltaa ruuvata, ettei mee liian laihalle? Vai mitä tässä nyt pitäis kokeilla??
    Putsaa/ suihkauta crc:tä stongan ja sivujalan tappokatkaisijoihin jos auttais..
    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  22. #802
    Terve.

    Pyöräni ei ole ZZR mutta pyörässäni on moisen keula, käsittääkseni -98 vuosimallista. Tuli tuossa mieleen että voisi tuota esijännitystä säätää vähän kovemmaksi, keula toimii muuten hyvin mutta hitaassa veivauksessa vähän liian helposti lähtee elämään.

    Olisiko kellään vinkkejä säätämiseen eli mitä säädetään mistäkin kohtaa?
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  23. #803
    Kumpi on parempi kannentiiviste, originaali vai Cometic MLS?

    Tietääkö joku hintoja noille?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  24. #804
    Hmm, kytkin alkaa vedellä viimesiään, pitäisi katsella uutta tilalle.
    Kysymys kuuluukin mitä sinne kannattaa hankkia...

    Toki uudet välilevyt ja ehkä jäykemmät jouset mutta minkälaiset kytkinlevyt sitten ??
    B-King K8, The Black One.
  25. #805
    Osaisko kukaan viisaampi kertoa miksi mun zzr pölläyttelee mustia pilviä pakoputkista, kun vetää kiihdytyksessä kunnolla kierroksia ja vaihtaa vaihdetta. Mustat savut pöllähtää aina siis kun kovilta kierroksilta löysää kaasun pois. Kertokaan joku tyhmälle, että mistä mahtaa tuommoinen johtua
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  26. #806
    Hei.. mitäs ne 2 reikää on C-mallin vakioputkissa ennen "slipareita"..
    Niistä näyttäis puhaltavan reilusti pakoilmaa.. eli onko haittaa jos ne tukkii?



    Suzuki S1 -84 -> Suzuki RG gamma 125 -86 -> Kawasaki ZZ-R 600 -90 -> Kawasaki ZZ-R 1100 -92
  27. #807
    vesireiät. voinee tukkiakin, korroosiopeikko on sitten isompi.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  28. #808
    Lainaa (Utah @ Touko. 12 2010,13:59) kirjoitti
    Kumpi on parempi kannentiiviste, originaali vai Cometic MLS?

    Tietääkö joku hintoja noille?
    originaali
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  29. #809
    Lainaa (Hornis @ Touko. 16 2010,23:22) kirjoitti
    Osaisko kukaan viisaampi kertoa miksi mun zzr pölläyttelee mustia pilviä pakoputkista, kun vetää kiihdytyksessä kunnolla kierroksia ja vaihtaa vaihdetta. Mustat savut pöllähtää aina siis kun kovilta kierroksilta löysää kaasun pois. Kertokaan joku tyhmälle, että mistä mahtaa tuommoinen johtua *
    venttilienohjurienkumit väljät. vaihto sopivassa kohti.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  30.  
  31. #810
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 01 2010,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Hornis @ Touko. 16 2010,23:22) kirjoitti
    Osaisko kukaan viisaampi kertoa miksi mun zzr pölläyttelee mustia pilviä pakoputkista, kun vetää kiihdytyksessä kunnolla kierroksia ja vaihtaa vaihdetta. Mustat savut pöllähtää aina siis kun kovilta kierroksilta löysää kaasun pois. Kertokaan joku tyhmälle, että mistä mahtaa tuommoinen johtua *
    venttilienohjurienkumit väljät. vaihto sopivassa kohti.
    Yleensä kai pukkaa sinistä jos kumit on kuluneet?



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 27 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen