tervehdys kaikille kawalaisille..ajamme hienolla pyörällä..
olisiko muuten kellään hyllyssä vaihdepoljinta? tuli kantattua liikaa,
siis kippasin pyörän.itsellä -93 1100ccm
jos löytyy,niin soitelkaa,0400795948. jussi.
mitä,kaaduinks mä taas?
onkohan raiderin entinen? hällä oli aikanaan uutena viimeinen suomeen tullut 2001 mallinen zzr1100 muistaakseni vai oliko se sittenkin viimeinen sumekon tuoma 1998 vm. jonka jälkeen sumeko piti jostain syystä pari välivuotta zzr1100:n suomeen tuonnista, kunnes taas toi 2001 jonkun erän ja sittenhän 2002 tulikin jo 1200 malli.(piston @ Kesä. 17 2009,15:18) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Juolahti mieleeni sekoittaa hiukan tätäkin ketjua.
Ajattelin tuossa ennen kesän pidempiä reissuja vaihdella öljyt vielä kertaalleen, kun nuo nyt sisällä kiertävät Motulit eivät oikein täysin miellytä. Vaihteet tuntuvat takkuilevan, ja konekin pitää enemmän rutinaa kuin Castrolin hiposteluöljyillä. Kastrollin tonkka oli niin törkyhintainen, että ajattelin kokeilla noita paljon mainostettuja Delvakkeja.
Kawapaatilla noista tuntuisi kokemusta olevan: Eli minkälaista maatalousöljyä -92 C-mallin isozetoriin? 15W-40?
.
Zetor
.
MX tai 1400. En ainakaan ite ole noiden välillä huomannut eroa.
MX jos haluaa hifistellä![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Oliko noissa joku hipostelukikka, jonka mukaan ensimmäisen delvac-vaihtovälin tulisi olla lyhyt? Niin, että ensimmäisellä setillä "pestään" paskat koneen sisästä liikkeelle, ja vaihdetaan pikimiten uusiin ja puhtaisiin. Minkälaista matkaa sillä ensimmäisellä tonkalla voi ajella?(SamiN @ Kesä. 22 2009,11:20) kirjoitti
.
Zetor
.
Takarenkaan tilaus taas lähenee ja aloin miettimään että onko ne vahvistetut renkaat tarkoitettu vielä painavemmille mopoille vai kannattaako setorinkin alle laittaa sellaiset ?
En koskaan aiemmin ole tullut ajatelleeksi asiaa niin aattelinpa kysyä täältä jos joku osais heittää kommenttia siihen.
B-King K8, The Black One.
Tonnista nuo puhuu. Ite kyllä ajoin ihan normi vaihtovälin.(Djinn @ Kesä. 22 2009,11:32) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Laitahan kuvia tänne, että näkee minkänäköset on paikoillaan. Joko olet päässy savut ottamaan pöntöistä? Kiinnostaisi tietää minkälaiset sävelet niistä lähtee..(tvan @ Kesä. 15 2009,22:54) kirjoitti
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Projekti on edelleen levällään kun työ pyrkii tehokkaasti häiritsemään harrastustoimintaa. Pari viikonloppua vielä(Jassu9 @ Kesä. 23 2009,01:14) kirjoitti
Alkukäyrät ovat kiinni (on muuten alkuperäistä fiksumpi kiinnitys) ja toinen vaimennin on koemielessä aseteltu paikoilleen ilman isompia ongelmia. Vaimennin on isokokoinen, kuten alkuperäinenkin ja miellyttää ainakin minun silmääni. Ei turhia ja räikeitä logoja vaan hillitty "Viper" kannun kylkeen pakotettuna.Ebayssa on kuvia myös asennettuna ZZR:ään.
Äänenvoimakkuudesta en vielä tiedä mutta väittävät katulaillisiksi. Mukana tulee irroitettava dbkiller, jonka irroittamalla ääni varmasti riittä. Lisää tietoa vaimentimista: Viper Race Cans
ZZ-R1100 1991
Delvakin äm-äksät sisässä, ja n.80km lenkura takana. Ero Motulin litkuihin ainakin on selvä: vaihteet toimivat jouheammin, kytkin pelaa paremmin eikä välivapaitakaan enää löydy. Venttiilikoneistokin tuntuisi ääntelevän hiukkasen pehmeämmin siihen entiseen paukutukseen verrattuna.
Karma is a bitch, though, ja itku lyhyestä ilosta. Lenkin viimeiset kilometrit nimittäin mentiin ilman nopeusmittaria, . Onko jollakulla kokemusta, notta räpsiikö näistä vaijerit poikki, vai löytyykö ongelmapesä useammin sieltä rataslootan päästä etupyörältä? Pääsen halkomaan tuon palasiksi vasta huomenissa.
.
Zetor
.
Viikonloppuna vaihdoin etupyörän laakerit ja puhdistin samalla nuo nopeusmittarin "anturin" rattaat. Ne ovat varsin jykevää tekoa joten en usko että vika löytyy sieltä. Veikkkaan vaijeria tai pahimmassa tapauksessa mittaria. Ellei sitten vaijeri ole yksinkertaisesti löystynyt jommasta kummasta päästä...(Djinn @ Kesä. 25 2009,23:12) kirjoitti
ZZ-R1100 1991
Vaijeri näemmä nasahtanut poikki noin 5cm siitä etupyörän ratas-askista. :S(tvan @ Kesä. 26 2009,00:22) kirjoitti
.
Zetor
.
Moron.
Muistaako kukaan oliko takarenkaan laakerit tyyppiä
2 x 6204 ja 1 x 6206
Ollako oikeassa vai ei![]()
Kawasaki ZZR 1100 -93
601 *BEARING, BALL, #6206UUC3 1(Terppis @ Kesä. 26 2009,16:00) kirjoitti
601A *BEARING, BALL, #<span style='color:red'>6304</span>UUC3 2
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No kato meni toinen oikein ... ei huono.. kiitosta vaan(SamiN @ Kesä. 26 2009,21:22) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1100 -93
Valokate olisi edelleen hakusessa, jos jostain löytyy. Purkuilla "ei-oota" tai sitten ei viittitä edes vastata, mitä kyselin.
eBayssa oli pari mutta kumpikaan ei ehjä, joten samalla vaivaa sitten korjauttaa ton vanhankin?? Pelottaan vaan millon toi jeesusteippi/nippari-viritys pettää ja sivukate lentää tuulen mukana ja ittelle tai jollekin muulle sattuu jotain.
Toinen vaiva mitä joskus valittelin oli toi 1->2 vaihdon vaikeus. Se vaan näköjään tarttee tarpeeksi jämptit otteet (siis ilman kytkintä).
Liikaa varomalla ehtii kierrokset tippua liikaa, jollonka se aina rusahtaa.
Sais nyt noi katteet kuntoon... vituttaa ajella pikku/sorateitä kun rämisee joka paikka![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Taitaa olla itsella kytkinremppa kohta edessa. Ei oikein tunnu enää kytkin irroittavan kunnolla... pitää vetää kahva ihan kiinni tankoon, että irroittaa ja liikkeelle lähtiessä pienilla kierroksilla kytkin tärisee ikävästi.
Minkähänlainen homma tuo kytkin levyjen vaihtaminen mahtaa olla? ilmeisesti koneesta ainakin öljyt tulee samalla ulos, kun kytkinkopan avaa. Meneekö tuo kopan tiiviste muuten samalla vaihtoon vai säilyykö se ehyenä? EBC:n levyjä näyttää olevan eniten myynnissä. Onko noistä levyistä ja jäykemmistä jousista kellään kokemuksia zzr:ssä?
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Lisää kymysyksiä ysikakkoseen isotsetoriin:
Koneen yläkerta rallattaa "normaalisti" kylmänä, ja semmoinen selvä venttiilien kalkatus vaimenee kyllä koneen lämmetessä ja turvotessa. Toisaalta yläkerran puolelta kuuluu kuormittaessa hieman pienemmillä kierroksilla ( semmoinen alle 3k ) hiukkasen korkeampi säksätysmäinen naksutus, joka voimistuu samassa suhteessa kaasun kanssa, eikä tuo häviä motin lämmön kera. Voiko tuollainen korkeahko napsutus lähteä kaasariosastolta, vai onko kyseessä kuitenkin joku säädöistään eksynyt venttiili?
.
Zetor
.
Oikeastaan hiukkasen tyhmä kysymys... Eikai kaasuttimissa ole mitään koneen käyntinopeuden tahtiin soutavia osia(?), joten jäljelle jää pelkästään venttiilien säätö.(Djinn @ Kesä. 30 2009,13:28) kirjoitti
.
Zetor
.
Tuskin ääni syntyy kaasuttimissa, en oikein keksi mekanismia, joka sen voisi aiheuttaa.(Djinn @ Kesä. 30 2009,13:28) kirjoitti
Kaasuttimet ovat niin heikkoa ainetta, mitälie sinkkiseosta, että ne kuluisivat nopeasti pienestäkin mekaanisesta rasituksesta, jonka kuuluva napsutus aiheuttaisi.
ZZ-R1100 1991
Juu, näinhän minä itsekin sen loppupeleissä järkeilin. Tuli vain möläytettyä tyhmä kysymys ennen sen parempaa miettimistä :P(tvan @ Kesä. 30 2009,13:36) kirjoitti
Nyt vain sitten pitäisi lyödä motti yläpäästä halki ja mitata ne välykset. Mistäs olette noita säätöpaloja muuten tilailleet? Taitavat olla painoonsa nähden kalliita kamppeita.
.
Zetor
.
Stormilta taitaa löytyä paloja. Ihan kaikista säksätyksistä ja rallatuksista ei tartte huolestua, kuuluu asiaan, ei siitä koneesta ihan hondamaista saakaan. Ajan myötähän välykset pienenee ja äänet hiljenee, sillon on oikestaan säädön paikka ;)(Djinn @ Kesä. 30 2009,14:11) kirjoitti
Jakoketjun kunto ja kiristin kannattaa vilkaista samalla, ettei äänet tule sieltä.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Projekti on vihdoin lopuillaan. Sunnuntaina putket alustavasti kiinni ja kone käyntiin. Ääni varsin alkuperäisen kaltainen, sikäli kun muistan. Mökää saa halutessaan helposti lisää muokkaamalla dbkilleriä(tvan @ Kesä. 23 2009,18:39) kirjoitti
Eilen illalla aloitin lopullisen kokoonpanon, joka osoittautuikin oletettua hankalammaksi.
Alkukäyrät, väliputki, vaimennin ja vaimentimen kiinnitin kiertyvät vapaasti suhteessa toisiinsa eli vaimentimen asennossa on valinnanvaraa. Tästä johtuen molempien vaimentimien saaminen kutakuinkin symmetrisiksi vaati aikaa ja hermoja ja hieman kekseliäisyyttä.
Samaten alkukäyrä ja väliputki sekä niiden väliin tuleva tiivisteholkki on syytä asetella täsmälleen oikein, muuten liitos jää löysäksi ja vaimennin vaappuu holtittoman oloisesti.
Alumiinikuorinen vaimennin myös naarmuuntuu hyvin helposti, joten huolellisuutta tarvitaan.
Edullisen hinnan vastapainona on siis tarkkutta ja huolellisuutta vaativa asennus mutta lopputulos on lopulta aivan hyvä. Jos joku näitä asentelee niin minulta saa muutaman vinkin ettei kaikkien tarvitse opetella kantapään kautta![]()
ZZ-R1100 1991
Itsellä tuosta sen verran kokemusta kun viime syksynä vaihdoin 165tkm ajetut kaasarit 20 tkm ajettuihin.(tvan @ Kesä. 30 2009,13:36) kirjoitti
Ne luistit oli kuluneet jo niin pahaksi että pitivät ylimääräistä louskutusta matalilla kierroksilla ajaessa. Taisipa sen äänen paikallistaa myös tyhjäkäynnillä puukepillä kuunneltaessa, siis joku harjanvarsi tms. korvaa vasten ja sitten vaan varren päällä läpi käymään mahdollisia äänen aiheuttajia...
Muuttui pyörä aivan eriksi uudemmilla kaasareilla, kalvot oli kans aika löysät niissä vanhoissa.
B-King K8, The Black One.
Projekti on vihdoin lopuillaan. Sunnuntaina putket alustavasti kiinni ja kone käyntiin. Ääni varsin alkuperäisen kaltainen, sikäli kun muistan. Mökää saa halutessaan helposti lisää muokkaamalla dbkilleriä *
Eilen illalla aloitin lopullisen kokoonpanon, joka osoittautuikin oletettua hankalammaksi.
Alkukäyrät, väliputki, vaimennin ja vaimentimen kiinnitin kiertyvät vapaasti suhteessa toisiinsa eli vaimentimen asennossa on valinnanvaraa. Tästä johtuen molempien vaimentimien saaminen kutakuinkin symmetrisiksi vaati aikaa ja hermoja ja hieman kekseliäisyyttä.
Samaten alkukäyrä ja väliputki sekä niiden väliin tuleva tiivisteholkki on syytä asetella täsmälleen oikein, muuten liitos jää löysäksi ja vaimennin vaappuu holtittoman oloisesti.
Alumiinikuorinen vaimennin myös naarmuuntuu hyvin helposti, joten huolellisuutta tarvitaan.
Edullisen hinnan vastapainona on siis tarkkutta ja huolellisuutta vaativa asennus mutta lopputulos on lopulta aivan hyvä. Jos joku näitä asentelee niin minulta saa muutaman vinkin ettei kaikkien tarvitse opetella kantapään kautta[/QUOTE]
Hieno homma, että olet saanut huippupyörän kasaan. Kyseinen putkisto on kyllä ollut harkinnassa. Oletko kokeillut kokonaan jättää killerit pois, että kuinka hyvät/pahat äänet on? Tarkoitus kun olisi nimenomaan saada zetori kuulostamaan moottoripyörältä eikä mopolta *
![]()
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Muistaako kukaan pakosarjan tiivistepesän ulkomittaa? Pitäisi kaverin pyörästä käyttää putkea pois, niin voisi katella tiivisteet valmiiksi.. EPC näyttää vain osanr. ja paikallisessa ei ole mitään hyllyssä. Jotain on, mutta kun tietäisi mitä sinne mahtuu, niin ei tarttis tilailla.
Siis kysymyksessä on kannessa olevien "massatiivisteiden" oikea ulkohalkaisija..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Se taitaa olla sama kun kympissäkin eli 47mm.(Elmeri H. @ Heinä. 11 2009,10:10) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Onko kellään säädetty nokkien ajoituksia uudelleen, löytyisi tuollaiset säädettävät nokkapyörät niin kiinnostaisi että kannattaako ruveta värkkään niiden kanssa...
B-King K8, The Black One.
ei taida maksaa vaivaa, paitti virinokkien kanssa... *(Wesipyssy @ Heinä. 11 2009,14:12) kirjoitti
....
entäs ootteko käyttäny 190 takasta? mietin vaan... mahtaako muuttua miten? mulla oli tossa joskus kun sen ostin mutta se oli korkeampaa profiilia ja muutenkin loppu, että ei juuri kokemusta tullut, kun muutenkin oli uusi laite mulle. 180:stä olen käyttänyt, Z6 ja pilot road 2.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Nokkien ajoituksesta oli muun ohessa jotain juttua tuolla, katso kohta 4. Tuon mukaan ajoitukset olivat tehtaan jäljiltä varsin pielessä ja uudelleen säätö Muzzyn suosittelemiksi toi lisää tehoa koko kierroslukualueelle.(Wesipyssy @ Heinä. 11 2009,14:12) kirjoitti
Brittiläisessä Performance Bikes lehdessä puolestaan oli talven ja kevään aikana juttusarja ZX-10R:n virittämisestä paremmin vääntäväksi ala- ja keskikierroksilla. Siinä muokattiin nokkia (hyvin lievästi, muistaakseni imu- tai pakopuolen maksiminousun pieni alennus) ja muutettiin ajoitusta samaan suuntaan kuin yllä. Tuloksena oli ihan huomattava tehon nousu ko. kierrosalueella eikä huipputehokaan kärsinyt.
Joten eikun pyörä penkkiin, ajoituksen muuttaminen vaikkapa Muzzyn suosittelemaksi 102 in / 104 ex ja uudestaan penkkiin. Kerro ihmeessä tuloksista jos teet tuon. Jos et viitsi niin voisin harkita nokkapyörien ostoa sinulta
ZZ-R1100 1991