Ok, kiitokset tiedoista. Voisin joltain ostaa tun anturin jos jollain hyllyssä ylimääräisenä. Tai sitten kimppatilauksessa mukana.
Tuolla öljynpainevalolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä bensavalon toimivuuden kanssa?
Ei ole. Kytkentä on tehty niin että kun pyörä ei käy, ts öljynpaine hälyttää, vilkkuu myös bensavalot.(Sumu @ Touko. 19 2009,08:17) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Hmm...(SamiN @ Touko. 19 2009,08:34) kirjoitti
Jomppasin sen releen mikä vilkuttaa bensavaloja siten että valot palavat koko ajan kun bensa vähissä
Vaikuttaakohan tämä siihen öljynpainevalon toimintaan![]()
B-King K8, The Black One.
Vilikuttelipa 1100 zetori öljynpaine ja bensavaloja kone lämpösenä ja lakkas kun vaihdoin kokeeksi paljon puhuttuun delvac mx 15w-40 ölppään.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Ei vaikuta.(Wesipyssy @ Touko. 19 2009,10:20) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jeps, päädyin minäkin sitten Öhlinsiin. Pidin ensin liian kalliina vanhaan kymppiin, mutta katoin kuitenkin mp-racingin sivuilta, ja siellähän oli varastossa sopiva iskari ja vielä melkein puoleen hintaan alennettuna! Ei taida enää tähän ZX-10:iin paljon mennä... mutta kun hinta jäi alle 500 niin tilaukseen läks. Hydraulisella esijännityksen pikasäädöllä vielä. Eiköhän tuo pelittäne.(tvan @ Touko. 17 2009,23:17) kirjoitti
Etupäätä pitää vielä miettiä.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Teitpä melkoisen kaupan!(Utah @ Touko. 20 2009,14:17) kirjoitti
Etupään osalta ainankin öljyjen vaihto lienee paikallaan, mahdollisesti v hieman alkuperäistä jäykempään. Saattaapa toimia hyvinkin.
Tuo Cartridge Emulator kitin asennus etupäähän vaikuttaa aavistuksen hankalalta sillä nykyisiä sisukaluja täytyy muokata poralla ja rautasahalla. Voin raportoida asennuskokemuksista jos jotakuta kiinnostaa.
Racetechin kamat hankin muuten Englannista sillä tällä hetkellä Suomessa ei liene maahantuojaa.. Ainakaan All Right ei sitä enää tee.
ZZ-R1100 1991
Morjens! Tietääkö kukaan viisaampi että millainen vehe se on tuo vm-93 zzr 1100 chimaera?? vissiin joku pikkupajan virittämä malli vai?? on kuulema 174 heppaa ja kulkujaki yli 300 km/h... nettimotosta löyty yks sellanen ja rupes mietityttään ku en oo ennen kuullukkaan moisesta...muuten ihan orkkis zetorin näköinen mut etuvilkkujen takana on teksti chimaera..
Voi persiön persiö. Taukos sitten kausi meikäläisen osalta ainakin yhden pitkän viikonlopun verran. Meinaan keulastefoista on tullut seulastefat, ja asialle on pakko tehdä jotakin. Onkohan D-zetorissa kuinka paha renppa..?
Taas näitä, jotka olisi tehnyt talvella, mutta eihän silloin tiennyt kun ei ne viime kaudella vuotaneet...
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
C-mallin keulan ainakin huoltaa kohtuudella parissa tunnissa...
Vaihdoin toisen stefan pari viikkoa sitten, ja aikaa taisi mennä noin 45 min, tosin olin vaihtanut uudet öljyt aiemmin keväällä eli ei tarvinnut kuin vaihtaa se stefa.
Purkamisen määrä riippuu siitä haluatko irrottaa renkaan ja lokasuojan, muuten aika nätti homma:
Löysäile kaikki pultit auki mitä aiot irrottaa ja nosta keula korkealle esim taljalla tai jollain vastaavalla.
Irrottaa pitää ainakin jarrusatulat, ylä ja alakolmion pultit, nopeusmittarin vaijeri. Rengas ja lokari tosiaan sai olla paikoillaan ainakin itellä.
Kun keula on tarpeeksi ylhäällä niin helpompi sitten pudottaa koko paketti pois.
Likasuoja ja lukitusrengas irti meisselillä. Piikillä reikä stefaan ja sitten siihen reikään pienikantainen ruuvi johon saa papukaijapihdit tai vastaavat hyvin kiinni. Pari napsua vasaralla pihteihin niin pitäs irrota.
HUOM!! Monet ovat tehneet orkosia liukuputkeen edellämainitussa niin kannattaa suojata se esim jesarilla tai vastaavalla...
Tämä varmaan nopein konsti jos ei halua purkaa koko pumppuja osiin. Jos vaihdat samalla öljyt niihin niin kannattaa miettiä sitä renkaan ja lokarin irrotusta kans. Helpompi pumpata öljyt ja ilmat pois kun pumput erillään.
B-King K8, The Black One.
Kiitoksia tuosta vinkistä. Taidan tehdä mainitsemallasi tavalla, kun tuossa stefasetissä ei kerta ole liukuholkkeja mukana. Tartte turhaan purkaa koko panppua... Öljyt vaihdan kyllä samalla, tiedä kuinka vanhaa kuraa siellä nyt on.
Mitens, nuo venanvälit? Ilmeisesti keinuvivun saa siis tyrkättyä syrjään, mutta millä sen shimmipalan kaivaa sieltä h-vettiin? Onko hyviä neuvoja? Kun ei ole aiemmin näihin palasäätöihin tarvinnut koskea kun edellinen flyygelin V-twin oli urvisäätönen...
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Magneetti ja pieni meisseli on aika hyvä yhdistelmä tuohon hommaan, jakopää kannattaa tukkia rätillä.
B-King K8, The Black One.
Hehheh. Tungin kyllä rätin ketjutunneliin, mutta eikös se yks ilkikurinen shimmi silti löytänyt tiensä sinne ja sitäkautta alas syttypyörän luo. No, onneks oli alakatteet jo valmiiksi irti niin ei mennyt montaa minuuttia. Kirotti se silti...(Wesipyssy @ Touko. 25 2009,15:53) kirjoitti
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Nyt on Öhlins-takapamppua testattu viikonloppu, ja parannus entiseen on tietysti huima. Ei ehkä ihan niin täydellinen kuitenkaan kuin odotin, luulin paljon jäykemmäksi. Rebound-säädön saa kääntää melkein tappiin että on sopiva.
Tosin etupään heikkous tulee nyt entistä selvemmin esille. Pistin uudet 20W-keulaöljyt etupumppuihin, mutta yhä vaan vaimennus ei riitä, sisuskalut lienee jo niin kuluneet (jouset on kyllä yhä mitoissaan). Keula vatkaa ajossa liikaa ylös-alas. Täytyy vissiin koittaa vaihteisto-öljyllä jos jäykistyisi tarpeeksiTai alkaa hankkia niitä emulaattoreita.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Mitenkäs tohon ois helpointa/halvinta saada pikkasen mureemmat pakoäänet? Onko kukaan puukottanut orkkisränniä, ja saako tuohon edes minkäänlaista sliparia kiinni? Olis nimittäin ilmeisesti terveydelle suopeaa pitää itestään isompaa elämätä, meinaan tänään eräs puusilmä meinasi teilata meikäläisen aamun työmatkalla. Ilmeisesti metrin päässä auton etukulmastakin tuollainen möhkäle - olkoonkin musta - saattaa olla ilmeisen näkymätön!
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Itselläkin noi etupumput ovat mallia löysät ja menevät helposti pohjaan. Jousia en ole mittaillut että ovatko mitoissaan, mutta koska menee niin helposti pohjaan niin on olettavaa että jouset ovat nähneet parhaat päivänsä. Öljyillä ja virtauksien säädöllähän päästään vaikuttamaan vain vaimennukseen ei siihen että kuinka paljon keula loppu peleissä menee kasaan.
Onko kukaan siis vaihdellut etupään jousia esim tälläisiin WeMoto. Hintakaan ei olisi ihan mikään älytön. Mistä löytyisi etupään räjäytyskuva ja ohjeet purkamiseen. Tarvitaanko erikoistyökaluja?
Jouset saa vaihdettua oikeastaan melkein repimättä pamppuja edes paikaltaan. Nostaa vaan keulan niin ylös, ettei eturenkula ota tonttiin, kahvat irti keulakolmiosta, ylemmän keulakolmion pultit siitä iskarin vierestä löysälle, iskarin yläkorkki auki, jousi pois, uusi tilalle, korkki kiinni jne. Erikoistyökaluja ei tuossa tarvita. Jos sisä- ja ulkoputket joutuu erottamaan, tarvitaan sellainen staaki, jonka päähän hitsataan n. 35mm kärjestä kärkeen teräksenpala. Tuollainen just väsättiin, kun keulastefoja vaihdoin... Ohan siihen joku virallinenkin...
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Mihin tuota tarvitaan? Itse purin ongelmitta ilman erikoistyökaluja.(sähköorava @ Kesä. 11 2009,15:53) kirjoitti
ZZ-R1100 1991
Mäntää paikallaan pitämään. Oli tarpeen, varsinkin kun ei ollut iskevää väännintä jolla homma olisi voinut onnistua ilmankin.(tvan @ Kesä. 11 2009,16:02) kirjoitti
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Ok, nyt ymmärrän(sähköorava @ Kesä. 11 2009,16:13) kirjoitti
Paineilmavääntimellä alapään pultin irroitus sujui tosiaan ilman tuotakin.
ZZ-R1100 1991
No se pelkkä kova ääni on kyllä helkatin huono henkivakuutus... Pitäisi sitten olla luokkaa että tekarit tippuu(sähköorava @ Kesä. 09 2009,20:55) kirjoitti
Mutta joo.. saahan siihen sliparinakin vaikka mitä. Melkein kannattaa ostaa sitten 4-2-1 kokoränni ennemmin kuin 2 sliparia.
En nyt millään jaksaisi googlata sun puolesta noita putkia jos ei oo ihan pakko![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Itse en ole löytänyt, kuin kokorännejä. Kun on ilmeisesti tuo vasemmanpuoleinen änäri yhtä läjää alkukäyrästön kanssa, ellen ole väärin tulkinnut. Ja 4-2-1 olis varmasti ihan käypänen keksintö, mutta kun mielestäni sössii ulkonäön. Tossa kuuluu olla tuplapöntöt, sano.(SamiN @ Kesä. 13 2009,21:45) kirjoitti
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Täytyy myöntää että en taida sittenkään osata auttaa *(sähköorava @ Kesä. 14 2009,00:20) kirjoitti
Näyttäis siltä että jos tuplat haluat pitää niin joudut tekeen sovitteet ja käyttään rälläkkää.
Joku paja teki noita erikoisiakin putkia mutta sen lisäksi että olen unohtanut sen nimen, niin muistelen etta se lopetti toimintansakin *
Full systemillä pääset halvemmalla ja on se hienompi tai ainakin toimii paremmin kuin orkkikseen laitetut sliparit *
edit ja 4-1 siis on se full system tieteski
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ite puukotin orkkisrännit nopeesti ja todella halvalla. Porailin kaikki sisuskalut hevon kuinaseen pöntöistä, reikä putkea ja villaa tilalle ja lähti muuten pituudestakin 10 senttii. Äänet on todellakin kuin japanin matalasointusista uruista. Toimivuuteen ei vaikuttanu millään tavalla mutta ääntä on lisää... ( ja äänihän on monesti voiman merkki ....(sähköorava @ Kesä. 09 2009,20:55) kirjoitti
)
Kawasaki ZZR 1100 -93
Eikä varmaan keneltäkään löytyisi vai löytyisikö sittenkin yhtä ylimääräistä ja ehjää nopeus mittari vaijerin pyörijää D- mallin zetoriin sinne etu akselin suuntaan. Joku edellisistä omistajista saanut sen kahteen osaan mikä oli korjattu kätevästi lemmarilla. Noh aina kun etuakselin kiristää niin sen pyörijän sisäholkki pyörähtää sen verran ettei rattaat enää tavoita toisiaan.... alkaa käydä rahapussin päälle kun ajelee ilman mittaria![]()
Kawasaki ZZR 1100 -93
Englantilainen Renegade Exhaust ainakin tekee tuplasysteemiä, jossa änkkärit joko ylhäällä (high level) tai alhaalla (low level), mutta hintalistan mukaan ovat aika tyyriitä...
Enpä tiedä onko firma enää pystyssäkään, eikä kuviakaan ei ole tarjolla, enkä googletamallakan tuntunut löytyvän mitään...
... eli eipä ollut pajon iloa tästäkään *![]()
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Tuo oli se mitä muistelin. Mielestäni ei pariin vuoteen ole ollut pystyssä *(kawajack @ Kesä. 14 2009,20:57) kirjoitti
Edit: jaa, on siellä jotain eloa >linkki<
"About Renegade and how to contact us.
We have moved to Portugal, our Tel/fax is 00351289703547
Our New site is still under construction, we are sorry for the inconvinience.
For further info please email us at mail@renegade-products.com"
Noh, googlella löytyi jotain: http://www.exoticsportbike.com/zzr1100.htm
Nuo high levelit vois olla kyllä hienot:
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Aivan, zetori vain yhdellä pöntöllä on todella orvon näköinen.
Katsopa Ebay UK ja hakusanoiksi "zzr 1100 exhaust 4-2". Pitäisi löytyä Sandy Bike Spares:in ruostumattomasta teräksestä tehty 4-2-1-2 putkisto Viperin kannuilla. Hankin talvella tuollaisen ja hinta/laatusuhde & ulkonäkö ovat mielestäni erittäin kohdallaan. Hinta oli silloin alle £400 ja toimitus käsittämättömän nopea.
Ajamaan en tosin ole vielä päässyt koska projekti vain jatkuu & jatkuu *![]()
ZZ-R1100 1991
Japanistahan löytyy myös Beetin Nassert-R T2 systeemi joko kokonaan titaanista tai titaani/hiilikuitu -yhdistelmänä. Kyselin tuotakin talvella mutta hinta nousi yli 2000 euron. Mutta eipä taatusti tulisi toista samanlaista vastaan *![]()
ZZ-R1100 1991
Tämmöinen zetori kiinnostaisi, mahtaako kukaan täällä tunnustaa omakseen (=entisekseen) tai kaverin pyöräksi?
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600