Välyksiä tai mittoja en nyt ulkoa muista mutta katso myös:
Moottoripyora.Orgin foorumi » Merkkikohtaista keskustelua » Kawasaki Talk » ZZR1100 venttiilien säädöstä
ZZ-R1100 1991
Imu 0.13-0.19 , pako 0.18-0.24 .(kostiant @ Touko. 11 2009,16:41) kirjoitti
Paloja löytyy viiden satkun välein. 2mm ohuin ja 3mm paksuin virallisesti,mutta vastaavia löytyy muitakin ja paksuuksista vielä tehdaspaloja vielä tarkemmilla sadasosilla.
Kysymys vielä,mistä välistä mittaat välyksen.
Toinen juttu jos aiot itse vaihtaa paloja tulevaisuudessakin,tee palakartta samalla kertaa.Auttaa huomattavasti seuraavalla kerralla mikäli säätövaroja on vielä jäljellä.
Itse mitannut :imu tulkkipaksuus 0.15 menee 0.20 ei mene millään
pako tulkkipaksuus 0.20 menee 0.25 ei mene millään
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Ja noitten edellisten lisäksi:
- Magneetti on hyvä apuväline
- Keinuvivut pystyy työntään sivuun paitsi päädyistä
- Tilki hyvin nokkaketjun aukko ettei tarvitse kaivaa paloja jakopäästä
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kyllä ne kaikki pystyy sivuun työntämään eli palojen vaihto erittäin helppo.(SamiN @ Touko. 11 2009,18:22) kirjoitti
Hermoja helpottava yksityiskohta,jos tiputat palan sinne nokkaketjun koloon niin saat sen suhteellisen helposti pois verrattuna moneen muuhun joissa nokkaketju keskellä moottoria ja pala tippuu kampikammioon.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Vielä lisää kysymyksiä paloista. Mikä on palojen halkaisija? ts missä muissa pyörissä käytetään samoja paloja?
Mistäs konetta saa näppärästi pyöriteltyä?
Pitääkö välys mitata palan ja keinuvivun välistä vai keinuvivuja ja nokan välistä? Olettaisin ensimmäistä.
Kuinka usein nokkaketju ja kiristäjä pitää uusia? Onko kirisäjällä taipumusta jumittua, niin että tarvitsee putsausta ja huolto. Vai meneekö kenties aina vaihtoon. Siellä on varmaan myös joitain liukupintoja.
Pala on 9,5mm.
Kätevimmin kone pyörii takarenkaasta suurehkolla vaihteella.
Mitataan palan ja keinuvivun välistä.
Kai se ketju sen sen 80-100 menee?? Siinä raossa varmaan voi uusia kiristimenkin, ainakin vaihtaa jousen siihen. Omassani kiristimen rassaaminen ja jousen kevyt "viritys", sai ketjun raksutuksen asettumaan, eli nähtävästi voimakkaampi jousivoima sai karan painumaan sen hampaan yli, joka riitti rauhoittamaan ketjun kulkua..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Pystyy siis juu mutta ne ei pysy siellä (mun kannessa ainakaan) itekseen koska tila ei riitä työntämään sitä jousen ohi. Huonosti selitin.(lippa @ Touko. 11 2009,18:41) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Olen muutamia ZZR-1100 pyörien venoja säätänyt enkä ole törmäännyt vielä yhteenkään kanteen jossa ei keinuvivut pysyisi sivussa.
Kummallinen yksityiskohta..![]()
Suzuki GS 750 -80
Kawasaki ZXR 750 -91
Kawasaki ZZR 1100 C -92
Honda CBR 900 RR -96
Kawasaki ZZR 1100 D -94
Kawasaki ZX-12 R -00
Onkos kuka ajellut Zetorilla Metzelerin Sportec M1:llä? Pitäisi saada uutta takasta kun mänee hermot tuohon Bridgestonen kikkareeseen ja ork-shopista on Z4:t lobu.
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Omassa on kierros nuita M3:sia, oon ollunna tyytyväinen kyllä.
Edelliset kumet oli Z4, niillä paljo kankeampi ajettava.
Venttiilin välyksiä kun olen katellut niin startilla olen sievästi pyöritellyt konetta kun tarvis.
Keinuvivut on pysyny sivussa, tosin aika herkästi hyppäävät paikoilleen
Ja sitten kysymys: Mistä kohtuuhintainen seosmittari?
Vaihdoin uudemmat kaasarit viime syksynä ja nyt kiinnostais värkätä tarkemmin kohilleen nuo seokset.
Varmaan jokin rakennussarja jostain? Ei vaan kiinnosta nuo piirilevyn teko jutut, kolvi kyllä muuten pysyy kädessä.
Niin ja hyllystä löytyy *jo kapeakaistalambda jonka vois kai käyttää tässä hyödyksi.
Tosin laajakaistalla sais paremmin säädöt tehtyä...
Löysin ainakin tuollaisen :Laajakaistaa
B-King K8, The Black One.
En sitten varmaan vaan osaa, ei mitään uutta(Jake21 @ Touko. 12 2009,10:37) kirjoitti
Tai sitten joku on vaihtanut pidemmät päätyjouset keinuvipuakseliin![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Osaat kyllä.Kuvasta ilmenee paljonko keinuvivut siirtyvät sivuun,päissä olevilla tiukemmat varat siirtää sivulle.(SamiN @ Touko. 12 2009,14:12) kirjoitti
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1910230.jpg
Kova homma purkaa aina puoli pyörää saadakseen kohteen hyvin kuvattua..
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
No just tuota tarkoitin. Se ei mene venttiilinjousen taakse vaan pitää viritellä joku systeemi tuohon, niin kuin olet tehnyt, tai olla kolme kättä *(lippa @ Touko. 13 2009,18:35) kirjoitti
Ei tässä mitään sen kummempaa ongelmaa ollut, kunhan tuli mainittua ettei ne pysy itsekseen sivussa.
Tönärilläkö noita paloja mittaat? *
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tulee sitä joskus joitakin paloja tuollakin varmistettua jos on koko merkintä heikosti näkynyt,tarkka tuokin on.
Se jäi siihen lepäämään kun sillä syvyys puolella tutkin kannenpulttien kolojen pohjat moottorin lohkossa ettei ole jäänyt öljyä tai vettä pohjalle kun alkaa kasaus.
Toiveena 20.5 ajoa Alastarolla.
en muokannutkaan
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Mikä projekti sulla on tuossa meneillään, jos saa kysyä?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1717847.jpg(SamiN @ Touko. 13 2009,20:08) kirjoitti
Kannentiivisteen vaihto,ei sen kummempaa.Meni jo viime kesänä mutta mitäs kiirettä tässä vielä.Kesää odotellessa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Mitä takaiskareita olette vaihtaneet kuluneiden tilalle? Alkaa tuntua siltä että wanhan kympin takapumppu olisi suht loppu kun pyörä "nypyttää" ajossa vähänkin huonommalla tien pinnalla. Onhan sillä jo ikääkin.
Äkkiä katsoen löytyisi Stormin luettelosta Progressive Suspension ja Bitubo -merkkisiä pumppuja, 390€ ja 555€ hintaan. On hintaa auton iskareihin verraten
Alkuperäisen huoltaminen ei varmaan onnistu?
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Tuota on kyselty aiemminkin ja vastaus on aina ollut: ei(Utah @ Touko. 14 2009,16:20) kirjoitti
En tiedä miksi tuosta on pitänyt tehdä ns. ikuinen
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kyllä kuumottaa!Piti laittaa kone kasaan tänään mutta "niin tietysti".Eipä tullut sen tarkemmin tiivistepakettia tutkittua kun sen hommasi ja tässä tulos:
http://kuvablogi.com/nayta/1912420/
Ei ihan sovi samaan pakettiin.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Tosimies leikkaa kyllä tuosta sopivan(lippa @ Touko. 14 2009,22:43) kirjoitti
Oliko edes merkki oikea?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Njet, mut Z6 on ihan Yes!(sähköorava @ Touko. 12 2009,12:13) kirjoitti
Siinä on tukevuutta ja ohjautuvuutta nyt edessä ollu jo n. 500 Kmb
![]()
KTM - Ready To Go
Taidan jättää "leikkaa ja liimaa" tekemättä.Kaikki on pielessä,vain sylinterien jako on sama.(SamiN @ Touko. 14 2009,22:49) kirjoitti
Orginaali tuote.GENUINE PARTS
* * * * * * * * * * *made in Japan
* * * * * * * * * * *11004-1111
* * * * * * * * * * *Gasket-head
* * * * * * * * * * *Kawasaki
Hiukan nyppii nyt kun tosiaankin piti mennä sinne Alastaron radalle tulevalla viikolla.Onneksi arki huomenna ja voi ehkä asialle jotain vielä tehdä.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Jaaha tuo tiiviste on 84-85 mallin 900:seen ninjaan (ZX900 A1 ja A2)
Oikea osanumero olisi ollut 11004-1201. Käy C1-C4.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Öhlinsin laitoin, ajamaan ei ole vielä päässyt.(Utah @ Touko. 14 2009,16:20) kirjoitti
ZZ-R1100 1991
Öhlari olis tietysti parasta, mutta ei viiti tuplata pyörän arvoa(tvan @ Touko. 15 2009,18:39) kirjoitti
Tollanen kun Wilbers sattu jostain silmään, onkos siitä mitään sanottavaa? Saksalainen valmistaja, eikä perusmalleissa kauhean kalliskaan, vähän halvempi kuin italiaano-Bitubo. Halvin kai on se jenkki-Progressive Suspension. Ota noista sitten selvää.
Taitaa se 500 eekua kuitenkin palaa tohon remppaan. Vaikka on se kurja ajaa paskalla iskarillakin.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Kyllä sen alkuperäsenkin pystyy huoltamaan, munkin C-malliin se tehtiin (valovuosia sitten) Tampereella Fixtremellä.
Ongelma on vaan löytää kuka sen pytyy/suostuu tekemään koska se ei ole purettavaa mallia eli joutuu vähä leikkaileen ja liitteleen.
Wilbers on huippuiskari, myös perusmallit on hyviä. Ei siltä Hagonilta tohon sopivaa löytyny?
Hagon
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Menikö öljynpaineanturi mykäksi? c-malli 91.
Virrat päälle niin ei vilkuta bensavaloja eikä öljynpainevalo syty.
Kokeilin ohitaa sen ja virrat päällä johto rungossa, alkoi valot palaa ja vilkkua. Onkohan kallis ja mistä tilaan?
Tutkin aikani noita iskarivaihtoehtoja. Wilbers - varmaan hyvä mutta samoilla säätöoptioilla lähes yhtä kallis kuin Öhlins. Hagon & Bitubo halvempia. Maxton oli mielenkiintoinen mutta hinta ei kaukana Öhlinsistä. Valitsin siis Öhlinsin sillä huolto-osaamista löytyy Suomestakin.
Uusi iskari + vanha etupää = ei välttämättä kovin tasapainoinen lopputulos, joten eteen Racetech jouset & Gold Valve Cartridge Emulator kit.
Saas nähdä miten toimii![]()
ZZ-R1100 1991
Meni.(Sumu @ Touko. 17 2009,14:57) kirjoitti
Tilaa paikalliselta huoltoliikkeeltä. Maksaa jonku 30e.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jees aamusella oli kiirus...(SamiN @ Touko. 18 2009,07:17) kirjoitti
Mulla Zetori syö noita kuin leipää... Joka kerta kun olen tuon vaihtanut on pitänyt viritellä joku lämpöeriste pakokäyrän ja anturin väliin mutta en ole saanut aikaiseksi. Käytännössä kolme kokonaista kesää olen nyt ajellut ilman toimivaa öljynpaineen varoitusvaloa.
Anturilla on ulkomailla hintaa about 15-20e paikasta riippuen, muistaakseni, mutta postikulut/välikädet nostaa hinnan sinne 30e kieppeille.
En nyt kuolemaksenikaan muista mistä UK dealerilta olin ensin tilaamassa mutta postikulut olisi olleet 3x varaosan hinta. Siispä tilasin paikallisen varaosaliikkeen kautta, eli tilasivat muun tilauksen yhteydessä. Kesti sitten melkein kuukauden tulla ja kaksi päivää kesti ehjänä
Osanumero: 27010-1313
ja vanha tuotannosta poistunut osanumero: 27010-1155
Sama anturi muuten käy 492:een Kawasakin eri tyyppimerkinällä olevaan laitteeseen (ml. moottoripyörät ja mönkijät)
Jos jostain saisi halvalla niin voisin ottaa vaikka pari varastoon *
Jk: periaatesahan tohon voisi ostaa motonetista/biltemasta jonkun vastaavan missä on sama kierre... pitäis tuo paine-alue vaan tsekata korjausoppaasta ensin.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi