Sivu: 20 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 2024:sta
  1. #571
    Välyksiä tai mittoja en nyt ulkoa muista mutta katso myös:

    Moottoripyora.Orgin foorumi » Merkkikohtaista keskustelua » Kawasaki Talk » ZZR1100 venttiilien säädöstä
    ZZ-R1100 1991
  2. #572
    Lainaa (kostiant @ Touko. 11 2009,16:41) kirjoitti
    Kertokaas mitkä ovat 1100 C2 zetorin venttilien välyksien säätöarvot?

    Minkä laisia säätöpaloja löytyy, vahvuudet?

    Ja jollain on heittää hyviä niksejä tai linkkejä venttiílien välyksien säätämiseen niin otan mielellään vastaan. Säätö projekti tässä muutaman viikon sisällä.
    Imu 0.13-0.19 , pako 0.18-0.24 .

    Paloja löytyy viiden satkun välein. 2mm ohuin ja 3mm paksuin virallisesti,mutta vastaavia löytyy muitakin ja paksuuksista vielä tehdaspaloja vielä tarkemmilla sadasosilla.

    Kysymys vielä,mistä välistä mittaat välyksen.
    Toinen juttu jos aiot itse vaihtaa paloja tulevaisuudessakin,tee palakartta samalla kertaa.Auttaa huomattavasti seuraavalla kerralla mikäli säätövaroja on vielä jäljellä.
    Itse mitannut :imu tulkkipaksuus 0.15 menee 0.20 ei mene millään
    pako tulkkipaksuus 0.20 menee 0.25 ei mene millään



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  3. #573
    Ja noitten edellisten lisäksi:
    - Magneetti on hyvä apuväline
    - Keinuvivut pystyy työntään sivuun paitsi päädyistä
    - Tilki hyvin nokkaketjun aukko ettei tarvitse kaivaa paloja jakopäästä
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  4. #574
    Lainaa (SamiN @ Touko. 11 2009,18:22) kirjoitti
    Ja noitten edellisten lisäksi:
    - Magneetti on hyvä apuväline
    - Keinuvivut pystyy työntään sivuun paitsi päädyistä
    - Tilki hyvin nokkaketjun aukko ettei tarvitse kaivaa paloja jakopäästä
    Kyllä ne kaikki pystyy sivuun työntämään eli palojen vaihto erittäin helppo.
    Hermoja helpottava yksityiskohta,jos tiputat palan sinne nokkaketjun koloon niin saat sen suhteellisen helposti pois verrattuna moneen muuhun joissa nokkaketju keskellä moottoria ja pala tippuu kampikammioon.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  5. #575
    Vielä lisää kysymyksiä paloista. Mikä on palojen halkaisija? ts missä muissa pyörissä käytetään samoja paloja?

    Mistäs konetta saa näppärästi pyöriteltyä?

    Pitääkö välys mitata palan ja keinuvivun välistä vai keinuvivuja ja nokan välistä? Olettaisin ensimmäistä.

    Kuinka usein nokkaketju ja kiristäjä pitää uusia? Onko kirisäjällä taipumusta jumittua, niin että tarvitsee putsausta ja huolto. Vai meneekö kenties aina vaihtoon. Siellä on varmaan myös joitain liukupintoja.
  6. #576
    Pala on 9,5mm.

    Kätevimmin kone pyörii takarenkaasta suurehkolla vaihteella.

    Mitataan palan ja keinuvivun välistä.

    Kai se ketju sen sen 80-100 menee?? Siinä raossa varmaan voi uusia kiristimenkin, ainakin vaihtaa jousen siihen. Omassani kiristimen rassaaminen ja jousen kevyt "viritys", sai ketjun raksutuksen asettumaan, eli nähtävästi voimakkaampi jousivoima sai karan painumaan sen hampaan yli, joka riitti rauhoittamaan ketjun kulkua..



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  7. #577
    Lainaa (lippa @ Touko. 11 2009,18:41) kirjoitti
    Kyllä ne kaikki pystyy sivuun työntämään eli palojen vaihto erittäin helppo.
    Pystyy siis juu mutta ne ei pysy siellä (mun kannessa ainakaan) itekseen koska tila ei riitä työntämään sitä jousen ohi. Huonosti selitin.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  8. #578
    Olen muutamia ZZR-1100 pyörien venoja säätänyt enkä ole törmäännyt vielä yhteenkään kanteen jossa ei keinuvivut pysyisi sivussa.
    Kummallinen yksityiskohta..
    Suzuki GS 750 -80
    Kawasaki ZXR 750 -91
    Kawasaki ZZR 1100 C -92
    Honda CBR 900 RR -96
    Kawasaki ZZR 1100 D -94
    Kawasaki ZX-12 R -00
  9. #579
    Onkos kuka ajellut Zetorilla Metzelerin Sportec M1:llä? Pitäisi saada uutta takasta kun mänee hermot tuohon Bridgestonen kikkareeseen ja ork-shopista on Z4:t lobu.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  10. #580
    Omassa on kierros nuita M3:sia, oon ollunna tyytyväinen kyllä.
    Edelliset kumet oli Z4, niillä paljo kankeampi ajettava.


    Venttiilin välyksiä kun olen katellut niin startilla olen sievästi pyöritellyt konetta kun tarvis.
    Keinuvivut on pysyny sivussa, tosin aika herkästi hyppäävät paikoilleen

    Ja sitten kysymys: Mistä kohtuuhintainen seosmittari?

    Vaihdoin uudemmat kaasarit viime syksynä ja nyt kiinnostais värkätä tarkemmin kohilleen nuo seokset.
    Varmaan jokin rakennussarja jostain? Ei vaan kiinnosta nuo piirilevyn teko jutut, kolvi kyllä muuten pysyy kädessä.
    Niin ja hyllystä löytyy *jo kapeakaistalambda jonka vois kai käyttää tässä hyödyksi.

    Tosin laajakaistalla sais paremmin säädöt tehtyä...
    Löysin ainakin tuollaisen :Laajakaistaa



    B-King K8, The Black One.
  11. #581
    Lainaa (Jake21 @ Touko. 12 2009,10:37) kirjoitti
    Olen muutamia ZZR-1100 pyörien venoja säätänyt enkä ole törmäännyt vielä yhteenkään kanteen jossa ei keinuvivut pysyisi sivussa.
    Kummallinen yksityiskohta.. *
    En sitten varmaan vaan osaa, ei mitään uutta

    Tai sitten joku on vaihtanut pidemmät päätyjouset keinuvipuakseliin
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  12. #582
    Lainaa (SamiN @ Touko. 12 2009,14:12) kirjoitti
    Lainaa (Jake21 @ Touko. 12 2009,10:37) kirjoitti
    Olen muutamia ZZR-1100 pyörien venoja säätänyt enkä ole törmäännyt vielä yhteenkään kanteen jossa ei keinuvivut pysyisi sivussa.
    Kummallinen yksityiskohta.. *
    En sitten varmaan vaan osaa, ei mitään uutta *

    Tai sitten joku on vaihtanut pidemmät päätyjouset keinuvipuakseliin *
    Osaat kyllä.Kuvasta ilmenee paljonko keinuvivut siirtyvät sivuun,päissä olevilla tiukemmat varat siirtää sivulle.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1910230.jpg


    Kova homma purkaa aina puoli pyörää saadakseen kohteen hyvin kuvattua. .



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  13. #583
    Lainaa (lippa @ Touko. 13 2009,18:35) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Touko. 12 2009,14:12) kirjoitti
    Lainaa (Jake21 @ Touko. 12 2009,10:37) kirjoitti
    Olen muutamia ZZR-1100 pyörien venoja säätänyt enkä ole törmäännyt vielä yhteenkään kanteen jossa ei keinuvivut pysyisi sivussa.
    Kummallinen yksityiskohta.. *
    En sitten varmaan vaan osaa, ei mitään uutta *

    Tai sitten joku on vaihtanut pidemmät päätyjouset keinuvipuakseliin *
    Osaat kyllä.Kuvasta ilmenee paljonko keinuvivut siirtyvät sivuun.Päissä olevat tiukemmat varat siirtää sivulle.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1910230.jpg
    No just tuota tarkoitin. Se ei mene venttiilinjousen taakse vaan pitää viritellä joku systeemi tuohon, niin kuin olet tehnyt, tai olla kolme kättä *
    Ei tässä mitään sen kummempaa ongelmaa ollut, kunhan tuli mainittua ettei ne pysy itsekseen sivussa.

    Tönärilläkö noita paloja mittaat? *



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  14. #584
    Tulee sitä joskus joitakin paloja tuollakin varmistettua jos on koko merkintä heikosti näkynyt,tarkka tuokin on.
    Se jäi siihen lepäämään kun sillä syvyys puolella tutkin kannenpulttien kolojen pohjat moottorin lohkossa ettei ole jäänyt öljyä tai vettä pohjalle kun alkaa kasaus.

    Toiveena 20.5 ajoa Alastarolla.
    en muokannutkaan



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  15. #585
    Mikä projekti sulla on tuossa meneillään, jos saa kysyä?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  16. #586
    Lainaa (SamiN @ Touko. 13 2009,20:08) kirjoitti
    Mikä projekti sulla on tuossa meneillään, jos saa kysyä?
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1717847.jpg
    Kannentiivisteen vaihto,ei sen kummempaa.Meni jo viime kesänä mutta mitäs kiirettä tässä vielä.Kesää odotellessa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  17. #587
    Mitä takaiskareita olette vaihtaneet kuluneiden tilalle? Alkaa tuntua siltä että wanhan kympin takapumppu olisi suht loppu kun pyörä "nypyttää" ajossa vähänkin huonommalla tien pinnalla. Onhan sillä jo ikääkin.

    Äkkiä katsoen löytyisi Stormin luettelosta Progressive Suspension ja Bitubo -merkkisiä pumppuja, 390€ ja 555€ hintaan. On hintaa auton iskareihin verraten

    Alkuperäisen huoltaminen ei varmaan onnistu?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  18. #588
    Lainaa (Utah @ Touko. 14 2009,16:20) kirjoitti
    Alkuperäisen huoltaminen ei varmaan onnistu?
    Tuota on kyselty aiemminkin ja vastaus on aina ollut: ei

    En tiedä miksi tuosta on pitänyt tehdä ns. ikuinen



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #589
    Kyllä kuumottaa!Piti laittaa kone kasaan tänään mutta "niin tietysti".Eipä tullut sen tarkemmin tiivistepakettia tutkittua kun sen hommasi ja tässä tulos:
    http://kuvablogi.com/nayta/1912420/

    Ei ihan sovi samaan pakettiin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  20. #590
    Lainaa (lippa @ Touko. 14 2009,22:43) kirjoitti
    Kyllä kuumottaa!Piti laittaa kone kasaan tänään mutta "niin tietysti".Eipä tullut sen tarkemmin tiivistepakettia tutkittua kun sen hommasi ja tässä tulos:
    http://kuvablogi.com/nayta/1912420/

    Ei ihan sovi samaan pakettiin.
    Tosimies leikkaa kyllä tuosta sopivan

    Oliko edes merkki oikea?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  21. #591
    Lainaa (sähköorava @ Touko. 12 2009,12:13) kirjoitti
    Onkos kuka ajellut Zetorilla Metzelerin Sportec M1:llä? Pitäisi saada uutta takasta kun mänee hermot tuohon Bridgestonen kikkareeseen ja ork-shopista on Z4:t lobu.
    Njet, mut Z6 on ihan Yes!
    Siinä on tukevuutta ja ohjautuvuutta nyt edessä ollu jo n. 500 Km b
    KTM - Ready To Go
  22. #592
    Lainaa (SamiN @ Touko. 14 2009,22:49) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Touko. 14 2009,22:43) kirjoitti
    Kyllä kuumottaa!Piti laittaa kone kasaan tänään mutta "niin tietysti".Eipä tullut sen tarkemmin tiivistepakettia tutkittua kun sen hommasi ja tässä tulos:
    http://kuvablogi.com/nayta/1912420/

    Ei ihan sovi samaan pakettiin.
    Tosimies leikkaa kyllä tuosta sopivan *

    Oliko edes merkki oikea?
    Taidan jättää "leikkaa ja liimaa" tekemättä.Kaikki on pielessä,vain sylinterien jako on sama.
    Orginaali tuote.GENUINE PARTS
    * * * * * * * * * * *made in Japan
    * * * * * * * * * * *11004-1111
    * * * * * * * * * * *Gasket-head
    * * * * * * * * * * *Kawasaki
    Hiukan nyppii nyt kun tosiaankin piti mennä sinne Alastaron radalle tulevalla viikolla.Onneksi arki huomenna ja voi ehkä asialle jotain vielä tehdä.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  23. #593
    Jaaha tuo tiiviste on 84-85 mallin 900:seen ninjaan (ZX900 A1 ja A2)

    Oikea osanumero olisi ollut 11004-1201. Käy C1-C4.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  24. #594
    Lainaa (Utah @ Touko. 14 2009,16:20) kirjoitti
    Mitä takaiskareita olette vaihtaneet kuluneiden tilalle? Alkaa tuntua siltä että wanhan kympin takapumppu olisi suht loppu kun pyörä "nypyttää" ajossa vähänkin huonommalla tien pinnalla. Onhan sillä jo ikääkin.
    Öhlinsin laitoin, ajamaan ei ole vielä päässyt.
    ZZ-R1100 1991
  25. #595
    Lainaa (tvan @ Touko. 15 2009,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Touko. 14 2009,16:20) kirjoitti
    Mitä takaiskareita olette vaihtaneet kuluneiden tilalle? Alkaa tuntua siltä että wanhan kympin takapumppu olisi suht loppu kun pyörä "nypyttää" ajossa vähänkin huonommalla tien pinnalla. Onhan sillä jo ikääkin.
    Öhlinsin laitoin, ajamaan ei ole vielä päässyt.
    Öhlari olis tietysti parasta, mutta ei viiti tuplata pyörän arvoa

    Tollanen kun Wilbers sattu jostain silmään, onkos siitä mitään sanottavaa? Saksalainen valmistaja, eikä perusmalleissa kauhean kalliskaan, vähän halvempi kuin italiaano-Bitubo. Halvin kai on se jenkki-Progressive Suspension. Ota noista sitten selvää.

    Taitaa se 500 eekua kuitenkin palaa tohon remppaan. Vaikka on se kurja ajaa paskalla iskarillakin.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  26. #596
    Kyllä sen alkuperäsenkin pystyy huoltamaan, munkin C-malliin se tehtiin (valovuosia sitten) Tampereella Fixtremellä.
    Ongelma on vaan löytää kuka sen pytyy/suostuu tekemään koska se ei ole purettavaa mallia eli joutuu vähä leikkaileen ja liitteleen.

    Wilbers on huippuiskari, myös perusmallit on hyviä. Ei siltä Hagonilta tohon sopivaa löytyny?
    Hagon
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  27. #597
    Menikö öljynpaineanturi mykäksi? c-malli 91.

    Virrat päälle niin ei vilkuta bensavaloja eikä öljynpainevalo syty.
    Kokeilin ohitaa sen ja virrat päällä johto rungossa, alkoi valot palaa ja vilkkua. Onkohan kallis ja mistä tilaan?
  28. #598
    Tutkin aikani noita iskarivaihtoehtoja. Wilbers - varmaan hyvä mutta samoilla säätöoptioilla lähes yhtä kallis kuin Öhlins. Hagon & Bitubo halvempia. Maxton oli mielenkiintoinen mutta hinta ei kaukana Öhlinsistä. Valitsin siis Öhlinsin sillä huolto-osaamista löytyy Suomestakin.

    Uusi iskari + vanha etupää = ei välttämättä kovin tasapainoinen lopputulos, joten eteen Racetech jouset & Gold Valve Cartridge Emulator kit.

    Saas nähdä miten toimii
    ZZ-R1100 1991
  29. #599
    Lainaa (Sumu @ Touko. 17 2009,14:57) kirjoitti
    Menikö öljynpaineanturi mykäksi? c-malli 91.

    Virrat päälle niin ei vilkuta bensavaloja eikä öljynpainevalo syty.
    Kokeilin ohitaa sen ja virrat päällä johto rungossa, alkoi valot palaa ja vilkkua. Onkohan kallis ja mistä tilaan?
    Meni.
    Tilaa paikalliselta huoltoliikkeeltä. Maksaa jonku 30e.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  30.  
  31. #600
    Lainaa (SamiN @ Touko. 18 2009,07:17) kirjoitti
    Lainaa (Sumu @ Touko. 17 2009,14:57) kirjoitti
    Menikö öljynpaineanturi mykäksi? c-malli 91.

    Virrat päälle niin ei vilkuta bensavaloja eikä öljynpainevalo syty.
    Kokeilin ohitaa sen ja virrat päällä johto rungossa, alkoi valot palaa ja vilkkua. Onkohan kallis ja mistä tilaan?
    Meni.
    Tilaa paikalliselta huoltoliikkeeltä. Maksaa jonku 30e.
    Jees aamusella oli kiirus...

    Mulla Zetori syö noita kuin leipää... Joka kerta kun olen tuon vaihtanut on pitänyt viritellä joku lämpöeriste pakokäyrän ja anturin väliin mutta en ole saanut aikaiseksi. Käytännössä kolme kokonaista kesää olen nyt ajellut ilman toimivaa öljynpaineen varoitusvaloa.

    Anturilla on ulkomailla hintaa about 15-20e paikasta riippuen, muistaakseni, mutta postikulut/välikädet nostaa hinnan sinne 30e kieppeille.

    En nyt kuolemaksenikaan muista mistä UK dealerilta olin ensin tilaamassa mutta postikulut olisi olleet 3x varaosan hinta. Siispä tilasin paikallisen varaosaliikkeen kautta, eli tilasivat muun tilauksen yhteydessä. Kesti sitten melkein kuukauden tulla ja kaksi päivää kesti ehjänä

    Osanumero: 27010-1313
    ja vanha tuotannosta poistunut osanumero: 27010-1155

    Sama anturi muuten käy 492:een Kawasakin eri tyyppimerkinällä olevaan laitteeseen (ml. moottoripyörät ja mönkijät)
    Jos jostain saisi halvalla niin voisin ottaa vaikka pari varastoon *

    Jk: periaatesahan tohon voisi ostaa motonetista/biltemasta jonkun vastaavan missä on sama kierre... pitäis tuo paine-alue vaan tsekata korjausoppaasta ensin.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 20 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen