Ei jostain syystä toimi toi linkki, joten vastaan hatusta(zzr1100kawa @ Touko. 14 2008,23:30) kirjoitti
Joo voihan siitä päästä ottaa ja sitten taas löytyisi paloja mutta.. helpompi se pala on hioa kuin purkaa koko kansi pois ja irrottaa se venttiili. Vaikea sitäkään on muuten hioa.
edit: ja tosiaan ei siinä paljon ole varaa hiontaankaan ennen kuin nostaja ottaa jo kuppiin kiinni säätöpalan asemesta.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
joo, olen kuullut kans tuollaisesta venttiilinvarrenpään hionnasta ja päteehän se nykyäänkin. tosin ei sekään ole kovin järkevää kuten SamiN jo kertoilikin. on enemmänkin semmonen hätäratkaisu ja väliaikainen konsti, jos pyöräsi on vaikka siperiassa eikä kawaan saa paloja eikä osia mistään. mieluummin itekin hieroisin säätöpalasta pikkuisen ja sitten jossain vaiheessa kunnollinen kansiremontti pyörän koneeseen.
neulalaakereista linkuissa. jos sulla on kerran ne avattuna ja ilmeisesti aika paljon ajetut laakerit, niin samalla vaivalla melkein kannattaisi uusiakin. laakeri ei kovin pitkään ennakkoon varoittele kun se sitten on kaputt. nuita laakereita pitäisi löytyä vaikka storm motorilta tai laakerikaupasta. sumekolla ne samanlaiset ovat tietysti paljon kalliimpia. kannattaa ottaa vanhat mukaan kun menee ostamaan uusia. ainakin keulan emäputkenrullalaakerit mun tusinaan löytyi stormilta. maksoivat jtn. parikymmentä €.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tsau!
Saattaa kuulostaa tyhmältä kysymykseltä , mutta mahtaakohan olla miten ison vaivan takana jos haluais zzr 1200 mallin etumaskin valoineen asentaa vm. 96 1100 zetoriin...
Olis vaan niin hiton paljon paremman näköinen...
Kiitollisena odottelen vastauksia asiasta tietäviltä...![]()
En tiedä muuta, mutta ne ei ainakaan sovi yhteen sivukatteiden kanssa. Eli joudut vaihtaan nekin.(turre74 @ Touko. 17 2008,15:46) kirjoitti
Tämä siis ihan vertailemalla valokuvista.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Erehdyin vajaa viikko sitten koe-ajamaan 1100 zetorin ja eikun pyörä vaihtoon. Nyt 1500 km viisaampana muutama havainto;
Aivan upea pyörä, koko ajan tuntuu paremmalta. Tehoja tuntuu olevan ihan loputtomasti ja vaikka matalilla kierroksilla on vähän rauhallisempaa, normaalia matka-ajoa voi tehdä ihan alarekisterillä mukavasti.
Ajo-asento oli kuin luotu minulle, ja sen takia tuli koe-ajo otettua. Ennakkoon ajattelin että pyörä on turhan raskas, mutta mutkat taittuvat tosi kivasti. Kyytiläinen menee melkein huomaamatta mukana, eikä eilisen n. 300 km:n lenkillä kauniinpi osapuoli ainakaa valittanut kyytiläisen tiloista.
Vaihteista ykkönen ja kakkonen, joskus kolmonenkin, kolahtavat aika kova-äänisesti paikalleen, varsinkin kun kone (lue öljyt) pääsee lämpenemään, mutta se lienee normaalia?
Minulla on takana viisi pyörää, ja 18 vuotta enemmän ja vähemmän aktiiviista harrastusta (välissä oli 10 vuotta pelkkiä lainapyöriä, parin viikon satseissa *), ja nyt tuntuu että löytyi se justiinsa oikea mulle *
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
Onko millaisilla kilometreillä d-mallin zetoreihin jouduttu tekemään venttiiliremontteja? Kovasti täällä mietitään, että millasilla kilometrimäärillä pyörän vielä uskaltaa ostaa, ettei heti ole isompaa remonttia edessä.![]()
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Mulla nyt D1:ssä (1993) 85 tkm, eikä ole ollut ongelmia. Välykset vielä ihan jees, ja säätöpaloissa valinnanvaraa.
Venttiiliongelmat on tietääkseni enemmän vanhempien mallien tauteja (siis C-version ja ZX-10, 1000RX jne).
Tätä oletusta tukee esim. www.buykawasaki.com varaosakatalogi, jonka mukaan venttiilit menee näin:
C1-C3 (1990-1992)
12004-1093 *VALVE-INTAKE
12005-1148 *VALVE-EXHAUST
D1-D6 (1993-1998)
12004-1115 *VALVE-INTAKE * *(imu vaihtunut, parempi?)
12005-1148 *VALVE-EXHAUST
D7-D) (1999-2001)
12004-1115 *VALVE-INTAKE
12005-1240 *VALVE-EXHAUST * (pako vaihtunut, parempi?)
ZX1200-C1 (2002-2005)
12004-1115 *VALVE-INTAKE
12005-1240 *VALVE-EXHAUST
siis samat kuin viimeisissä 1100-D -malleissa.
Eli näyttäis menneen "kohdalleen" vasta vuonna 1999...
-kawajack
[edit: karkasi kesken kirjoittamisen...]
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
niin, venttiilit kyllä ovat hiljalleen kehittyneet, mutta kannenpuolen seetit ovat olleet se varsinainen ongelma, eivät itse venttiilit niinkään paljoa. joitakin kansieriä tiedetään olleen liian pehmeitä jo alkaen möhkökawan kansista 80-luvun alussa.
monissa zetoreissa kansiremppa, jossa toki kannatta vaihtaa venat samalla, on tullut vastaan 100 000 km kahta puolta ajettuina. sitten on yksilöitä, kuten mulla on tuo c-mallinen, johon ei ole tarvinnut tehdä minkäänlaista remonttia, ei mihinkään. ajettu on sentään jo paljon ja kovaakin, 200 000 km lähestyy.
v-kaks, kunnon rusahtelu ja kolahtelu kuuluu asiaan kawassa ja zetorissa varsinkin. ekoja kertoja kun ite ajoin c-mallisella, nii se tuntui erittäin tykiltä vehkeeltä ja onhan se tykki peli, ampuu suoran päästä toiseen, mutkat saa ottaa vähän tarkemmin kun painoakin pyörällä on kohtuullisesti ja kallistusvarat eivät ole ihan sporttisimmat mahdolliset. suhteessa polttoaineenkulutukseen zzr1100 on varmasti kaikkein suorituskykyisin prätkä kautta aikojen, näin uskallan väittää. vaikeahan sitä on todistaa oikeaksi tai vääräksi, mutta tällainen on kokemus tästä vehkeestä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Projekti edistyy
Nyt on venttiilit säädetty. Eipä niissä paljoa heittoa ollut, sinne tänne 5 satkua pienempi pala ja kymmenen satkua yhteen tai kahteen. Viimeksi noita on tietääkseni vaihdeltu 2005.
Onnistuin myös pudottamaan yhden säätöpalan jakopäähänkin!
Onneksi löytyi magneetin avulla kohtuu helposti läheltä kampuran päätä.
Ketjut+rattaat+takarengas+tubeless venttiili on myös nyt uusittu, ilmanputsari pesty ja öljytty, vaijerit+takahaarukka rasvattu ja akku latauksessa. Eturattaan yläpuolelta onnistuin jollain ihmeellä rikkomaan pienen pätkän kaulusta.
Öljyn+suodattimen vaihto, öljykellon vaihto, ohjauslaakerin kiristys, yhden bensaletkun vaihto ja jarrujen ilmaus/tarkastus tarvis vielä tehdä... Josko nyt viikonloppuna sais jo otettua kesän ensimmäiset savut![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
johan se samiN on aikakin tälle suvelle ekat savut ottaa zetorista. kyllä siitä hyvä tullee. jos tästä lähtisi vähän ajelemaan tuolla kuningasninjalla ja samalla rakkeja ulostuttamaan kun ilma on todella nätti jne. tekosyitä ajamiseen pitää muka keksiä, hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
No nyt on savut otettu(kawabata @ Touko. 22 2008,13:13) kirjoitti
Ajoon en vielä saanut mutta eiköhän se viikonloppuna liikahda..
Ihan putkeen ei tämänkään illan remontit menny...
- Naarmutin tankin
- Kaadoin koneeseen melkein puoli litraa liikaa öljyä kun kattelin vaan tarkistusikkunaa enkä pullon kylkeä (ihme homma ettei sinne ikkunaan tuu mitään ennen kuin on konetta käyttänyt tovin).
- Sain palkeenkielen keskelle kämmentä.
- Laiton tankin paikalleen ja aloin käyttään konetta kuumaksi: lämmityään kone alko kakoon ja pätkiin eikä lähtenyt enään käymään.. No, purkuoperaatio käyntiin vain huomatakseni että pensahana oli kiinni!
- Lorotin paisuntasäiliön piripintaan ajatuksissani.
Lähellä on.. huomenna jarrujen ilmaus ja katteet kiinni ja koeajolle
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Vaikka kiviäkin kiinnostaa, niin raportoin silti, että nyt se on ajossa..
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
no niin, upea homma. kyllähän se aina kiinnostaa kun kuulee, että kawasaki on saatu liikenteeseen ja toimimaan, hehiö, tässä on hieman itseironiaa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
vielä kun oppis ajaan![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
no nyt kun on vauhtiin päästy niin jatketaan..
onko kellään koskaan ollut tarvetta säätää tasapainoakselia ja miten sen säätötarve ilmenee? vissiin kaikki zetorit resonoi tossa 4k kieppeillä ja se on kaiketi luonteen piirre?
helppohan se säätö on, noin niinku fyysisenä suoritteena, mutta jos ei siihen ole tarvetta, niin mun ainakin kannattaa sekin jättää viime aikaisten sattumusten jälkeen väliin.
muoks; ja se etujarru on vieläkin pehmeä.. kahva painuu säätö ykkösellä vieläkin pohjaan. täytyy näköjään ilmata uusiksi.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
ei ole mulla koskaan ollut säätötarvetta tasapainoakselille. onhan tuon rivinelkun yksi ominaisuus suht korkeataajuuksinen tärinä tai värinä joillakin kierroksilla. mun pyörissä se sattuu melkeinpä säännönmukaisesti oikein lievänä ensin 3500 rpm, silleen että sen huomaa vasta kun on oikein pitkään ajanut samalla omalla pyörällä, sitten kaikkein eniten n. 4500 rpm tienoilla ja sen huomaa jo äkkinäisempikin kuski melko pian. sitten on taas lievempi alue siinä 5500 rpm tienoilla, jota ei kans ihan heti huomaa.
monesti aivan huipputehonkierrosten lähellä on kans värinäalueita näissä gpz1100 ut-, zzr1100 c- ja zx12r a-malleissa.
etenkin wanha gps tärisee aivan sikana kun kierrokset nousee 8000-9500 kieppeille. silloin vaihdekiksi hakkaa vähänkin ohuemman saappan läpi jalkaterän mustaksi ja kuskin näkökenttä sumenee hurjasta värinästä.
muutenkin tehoalueella tapahtuu sen verran, että pikkuvärinöitä ei niin hoksaa.
ei ole ilmennyt säätötarvetta toistaiseksi. vai onko sitten niin tottunut värinöihin, ettei kaikkea muutosta huomaa.
juu jarrut kanattaa ilmata huolella ja jos sulla ei vielä ole teräspunosletkuja, niin niitä voin suositella. myös radiaalipääsylinteri on kannattava ostos. mulla on sirkiössä nissinin 19 mm radiaalipääsylkky, ainakin jarrutuntuma on paljon parempi kuin vakiosylkyllä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
jeespoks, on mulla rautaiset letkut. kai se toi ilmaaminen sitten jäi vaan huonosti tehtyä kun ero on ihan selkeä viime syksyyn. pirun hankalaa vaan yksin tehä ilman mitään apuvälineitä kun ei ole mitkään apinan kädet, vaikka naama olisikin
tarttee katella letku siihen nippaan jostain.
tosta värinästä: ei se oikeastaan häiritse muuten, mutta tietyillä kiekoilla joku katteen kulma/lokasuoja/tms pärisee niin helkatisti. toinen mikä resonoi läpi lähes koko kierrosalueen on techmount peilinkiinnikkeessä (GPS teline). se pitää ihan tajutonta sirinää eli värähtely kertaantuu telineen vartta pitkin.. stonga itessään ei värise mitenkään huomattavasti.
vaihdoin muuten sen Z6 takasen nyt Pilot Road II. zetalla ajoin 7k ja pintaa oli vielä vaikka kuinka jäljellä, veikkaan että olis mun ajolla 12-15k kestänyt mutta sen nirhauman ja vuodon takia laitatin uuden (ja vajaista paineista johtuen se oli tietty kantilla).
aina yllättyy siittä miten paljon tuo renkaiden "pyöreys" vaikuttaa ajoon kun vaihtaa uuden kumin.
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
jee.. 100km kesti se öljykello. täytyy vissiin siirtää koko anturin paikkaa seuraavaksi. mietin jos laittais kulmaliittimen tilalle ja... tai...
kaiken lisäksi pimahti xenoni samalla reisussa. marketista hakeen H4 tilalle ja katteet auki parkkipaikalla
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Pyöräkuumeen lopputuloksena nyt on kärryssä pihalla odottamassa -96 vuosimallin zzr-1100. Ennen kuin pääsee ajelemaan pitää tehdä jonkinverran remonttia. Ainakin etupään stefat pitää vaihtaa, kun toinen vuotaa ihan valtoimenaan. Sen lisäksi molemmat renkaat on ihan finaalissa. Jospa tämä osoittautuisi lopulta kuitenkin hyväksi ostokseksi![]()
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Prkl, alkoi öljyletku tihkumaan öljyä ,sijainti vesipumpun alapuolella ja lähtee eteenpäin, taitaap olla varmaan se ohuin niistä...
Ja tippasee suoraan pakoputken päälle.
Ei ois sattunu jäämään nurkkiin kenellekään tuollaista ehjää..??
B-King K8, The Black One.
Eiköhän siitä hyvää tule, tervetuloa klubiin(Hornis @ Touko. 25 2008,14:05) kirjoitti
![]()
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
Luultavasti löytyy moinen, tervetuloa penkomaan romuläjää.(Wesipyssy @ Touko. 27 2008,15:20) kirjoitti
Zetorimiehet heiluttaa
Huoltomanuskan mukaan pitäis pyörästä purkaa suunnilleen kaikki katteet irti, että etupumput saa pois paikaltaan. Onko tuo nyt tarpeellista vai saako ne sieltä sievemminkin pois? Tietenkin kaikki osat saa hyvin näkysälle, jos purkaa katteet, mutta ei nyt millään jaksais ensimmäisenä siihen hommaan![]()
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Lähtee ne sieltä ilman katteiden purkuakin, etulokasuojan joutuu irroittamaan, että saa etupyörän pois, siinä se.(Hornis @ Touko. 27 2008,21:55) kirjoitti
Zetorimiehet heiluttaa
hornikselle hauskoja ropailuja kawasi kanssa tai siihen. juu ja paahtoleipä jo sanoikin ettei tarvi irrottaa kuin lokasuoja, nop.mit.vaijeri ja eturengas.
pumput kantsii viedä johkii osaavalle pajalle ja käyttää orggisstefoja. voi ne itekin vaihtaa, jos on kaluja ja viittii. aika työläs mun mielestäni se homma. kerran ne oon ite vaihtanu ja silloin päätin, että mieluummin maksan siitä ammattimiehelle seuraavilla kerroilla.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Olis kaupan http://kuvablogi.com/blog/14297
-99, 1100, kameleontti maali, uudehko etukumi taka on uusi + jarrupalat kaikki uudet.
Venat + kaasarit säädetty ja tulpat vaihdettu 6000km sitten mp liikkeen huollossa. Corbin satula, ledi vilkut, katteitten sisällä yö valaistus (konehuone sininen, takarengas punainen). Krossitanko (hyvä käsiteltävyys). Erikoinen takakate. Teho putki devil 4/1. yms... Toki tää ilm kuuluis esim nettimotoon tms mut ajattelin teille tovereille ensin tarjota jos sinä tai joku vaik tuttunne etsii hyvää...
Ajett. 41th km hp.7 600€
Tekee mieli zx-14....
Zzr1100 -99 kameleontti ankanpyrstö
Joo näin ne sieltä pumput irtoo kuten poijaat tuossa aikaisemmin haastelivat.. Stefojen vaihto aikasta simppeli homma noin niinku työnä. Itelle vaihdoin tuossa kuukausi sitten ja ensimmäisessä meni noin 2 tuntii ja toisessa noin puol tuntia(Hornis @ Touko. 27 2008,21:55) kirjoitti
ensimmäisessä pumpussa tuli vähän ryssittyä että kasasin vähän väärässä järjestyksessä ja purkuun meni
Suosittelisin öljyiksi w15 niin tulisi vähän jäykempi. Itse laitoin w10 ja joutui laittaa säädöt aika lopuilleen että on vähintään kohtuullinen ajaa ja joutuu vielä ylitäyttämään vähän ku meinaa keula tipahtamaan kun nostaa pyörän jalalta. Laitoin 470 ml /putki ja meinaan lisätä viel varmaan noin 30 ml/putki.
Kawasaki ZZR 1100 -93
Nyt on pumput irti... pienen ähertämisen jälkeen. Toinen pumppu oli aivan sökö. Todennäköisesti melkein kaikki öljyt tulleet jo ulos. Ainakin vanne ja itse putki oli sen verran öljyiset. Vien todennäköisesti nuo nyt liikkeeseen huoltoon vaikka olenkin jo kolmesti eri pyöriin saman homman tehnyt. Aika vaan ei riitä kaikkeen. Öljyä oli tosiaan valunut ihan kunnolla ja sitä on myös jarrusatulassa ja paloilla. Saako noita paloja puhdistettua jollain aineella vai pitääkö tässä ostaa uudet palatkin remontin jatkoksi?Takarengasta yritin kans saada pois, mutta se homma jäi yrityksen asteelle. En yksinkertaisesti saanyt taka-akselin pulttia aukeamaan. Joko minä olen niin rimpula etten jaksanut vääntää vaan sitä auki tai edellisellä kerralla liikkeessä se on vedetty vaan alyttömän tiukkaan.
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Jos paloille on kernnyt imeytyä öljyä niin vaihtoon menee. Millään et saa puhtaaksi muuta kuin levyt bräkleenillä ..(Hornis @ Touko. 28 2008,21:33) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1100 -93
Hmm, mitäs oisit vailla siitä?(Paahtis @ Touko. 27 2008,21:26) kirjoitti
Kaveri asuu sielä kangasalla, se varmaan joutas käymään...
B-King K8, The Black One.