Mikäköhän idea on tossa mun kunnossa olevassa koneessa kun ne kumiset tulpat joiden alta synkataan kaasarit,niin 1 ja 4 kaasarit on yhdistetty letkulla toisiinsa ja ne tulpalliset on koneen keskellä?Varaosakoneessa taas kaikissa kaasareissa on ne tulpat.
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Tuoreemmissa zetoreissa on pakokaasun toisioilmajärjestelmä jonka venttiilille menee alipaineletku kaasareiden kurkuilta. Olisiko kyseessä moinen moottori? Sinänsä on ihan sama onko letkulähdöissä tulpat vai onko ne yhdistetty toisiinsa letkulla.
Tästä rohkenen olla eri mieltä. Eri sylintereiden imukanavassa kaasuläpän takana on erilainen alipaine eri kohdissa kampi- ja nokka-akseleiden kierrosta. Tästä johtuen ainakin teoriassa tuollaisen yhdysletkun kautta kulkevalla ilmalla / alipainepulsseilla voi olla vaikutusta kaasareiden toimintaan ja sylinterin saamaan seokseen. Tai riippuen imusarjan nipan koosta ja kaasareiden synkkauksen tasaisuudesta letkussa voisi kulkea koko ajan ilmavirta pienemmästä alipaineesta suurempaan. Onko tuolla mitään käytännössä havaittavaa todellista merkitystä koneen käyntiin, sitä en uskalla lähteä arvuuttelemaan, mutta itse ainakin tulppaisin nuo.
Kone kyllä kävi tolla kombolla erittäin hienosti,mulla on varaosakoneessa nuo tulpat niin varmaan laitan ne kuuluville paikoilleen.
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Oiskos kukaan zzr omistaja ystävällinen ja katsois missä kohtaa lämpömittarin neula suunnilleen on kun termari aukee tai se kohta kun flekti lähtee pyörimään?Mielellään kuva,mutta riittää jos kertoo suunnilleen viisarin etäisyyden punaisesn rajan alusta.
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Ei kai se niin nopeesti aukee.Mulla on propleemana että neula akseleineen lähti irti ja pitäisi saada jotenkin se oikeeseen kohtaan.
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Kokeilin hyppylangalla että flekti lähti pyörimään ja lähtikin,mutta pyöri vaan muutaman sekunnin ja sitten loppui,onko normaali käytäntö?
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Näihin sitten käy flektin antureiksi -80 luvun esim Honda Accordin,Coltin ja jonkun muun mallin anturit ja hinta on vajaat 20e,hiukka on noihinkin saatu prätkälisää..
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Moron!
Muutaman vuoden tauon jälkeen, voisin kokeilla saako zetorin vielä kasaan. Muutama vuosi sitten vaihdoin imuventtiilit ja homman kasaus jäi vähän kesken kun muutin hetkeksi muualle . Nyt vois kokeilla löytyykö enää kaikki osat. Tankin alapuolella oleva iso vesiletku ainakin on hukassa. Työkalupakissa on tuommonen osa (liite), mikäli liite tässä näkyy, mistäköhän tuo vois olla?.
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Oiskohan rungon oikeelle puolelle satulan ja tankin seutuville oleva kannake johtosarjalle,vähän muistele että tollanen siellä oli.Mulla oli kanssa pari vuotta zetori osina.Tällainen siitä tuli.
http://www.moottoripyora.org/keskust...1&d=1592414709
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Todella hieno. Onnittelut.
Ite lähinnä reissailin ennen taukoa. tuola reissukuvia jos sattuu olla tylsää..
http://www.vkukko.fi/MP/mp.html
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Montakos kilsaa te saatte ajettua tankillisella tai siihen saakka kun täytyy kääntää varatankille?
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Eilen tapahtui jotain outoa starttauksessa.Kauheetta metakkaa kuului kytkinkopan puolelta ja epäilin vapaakytkimen hajoomista,mutta tälläistä tuli vastaan.Oli kejunkiristimestä katkennut tappi ja kruunusta kaksi tappia johon jousi tulee kiinniEn kyllä tiedä mikä siellä on ensimmäisenä hajonnut.Onneksi on varakone josta sai ruuvattua tarvittavat osat ja onneksi oli varakoneessa uusien levyjen mitoissa kaikki levyt ja kruunu hyvässä kunnossa,ilman koloja.
IMG_20200702_122035.jpghttp://www.moottoripyora.org/keskust...1&d=1593743572
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Näitä menee. Zrx, Zzr, Gpz, kaikki koneet uhassa. Kiristin antaa startatessa myöten ja kontakti tulee kytkimeen. Homma pahenee jos kytkin pohjassa starttaa. Tai siis, jahka tilanne on päällä eli osa väsähtänyt. Joillakin 10tkm riittää.
Itse laitoin ZZR1100C eräänlaisen patentin joka rajoittaa liikkumista, Gpz sai manuaalisen kiristimen. Startatessa se ketju potkaisee todella paljon takaisin.
https://www.kwick.biz/product/tensio...tensioner-fix/
Tästä näkee videon kireästä ja pari löysää tapaustakin siinä on.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Okei!Ja kiitos linkistä,pitää tuollainen rakentaa.
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Otan osaa. Tuohon koneeseen on onneksi helppo vaihtaa tuo ketju vaikka kerran vuodessa. Tonniäffästä kun menee startinketju, niin lalalaa. Lähtökohtaisesti tuo Kawan kone on huoltoystävällisempi.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ei ole, mutta sitäkään vaihtaessa ei tarvitse sentään irroittaa kampiakselia ja kiertokankia, kuten Hondassa.
Ylipäätään jännä, että monissa 90-luvun tonnisissa on suunniteltaessa jätetty aina yksi kulutusosa, jonka vaihtaminen vaatii lohkojen avaamisen. Nokkaketjuhan noihin Kawoihin on helppo vaihtaa. No Kawoissa on tietysti se kolmosen veivijuttu. Tonniäffässä tarttee kytkimen olla kaikin puolin huollettu ja spekseissä, tai se luistaa.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Mro.. Onko muilla melkein zetori miehillä antaa neuvoa, että mitä öljyä etupumppuihin? Ihan iskari öljyä vai jotain muuta?Vihreää vai mustaa kumia tiivisteet? Ja jos on varaosina c mallin zetoria, niin vois jotain osiakin ostaa pois..
Gsx 1100 -80
Zzr 1100 -91
Yhteen c malliin laitoin 15W motul ja tuli aika hyvän tuntuinen ainakin omaan makuun.
Stefat SKF vihreät on hyvät, mutta tietysti lisähintaan. Kaikista halvimmat eivät välttämättä kestä pitkään tässäkään tapauksessa. Katsoo että stafat tulevat oikein päin ja tutki liukuputket kynnellä onko mitään kiveniskuja tms. pykämiä ja jos on niin hio ne alas 600-1000 hiomapaperilla.
690 Enduro
Speed Triple 1050 Turbo
Ducati 748
D mallin takaiskari passaako C malliin? Onko nuissa linkun osissa eroja?
Gsx 1100 -80
Zzr 1100 -91
D mallin on pidempi. Harrison Stetsonilla heittäisin että nostaa about saman verran kuin taka-akselin säätökiekkojen laitto ylösalaisin. Voin olla väärässäkin. En osaa sanoa onko koiranluissa eroja. Fyysisesti pitäisi mahtua.
Edit: Kawazi.net tietää kertoa
Pituus kiinnitysreiän keskeltä-keskelle
GPZ900R: 310 mm
ZZR1100-C: 313 mm
ZZR1100-D: 335 mm
ZZR1200 : 338 mm
Pituusero vaikuttaa kaksinkertaisella määrällä perän nousuun
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Näkyy olevan D mallin mittarivaijerinpyörittäjä mitoiltaan isompi verrattuna C malliin.. Eli milläs opilla D pyörittäjän saa toimimaan C mallissa?
Gsx 1100 -80
Zzr 1100 -91
Onkos kukaan laittanut c-mallin zetoriin usd-keulaa,ja jos on niin minkä pyörän keulan?
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Nyt kun tuli vaihto d mallisesta c malliin niin löytyiskö keltään linkkiä c-mallin service manuaaliin?
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81
Tilasin ebaysta uuden venttiilikopan tiivisteen kun hiukka tihkuttaa öljyä vasemmalta puolelta,ootteko laittaneet lisäksi mitään tiivisteliimaa vai ihan pelkän tiivisteen?
ex:ät ZZR1100 1993x2
ex Honda cbr1000f -94
Triumpheja
nykyiset
Kawa zzr1100 -91
Kawa GPz1100 -81