Kiitosta infosta ZX-10:ä koskien. Niinhän siinä vaan kävi, että kymppi löysi tiensä talliin, joten kysymyksiä saattaa tulla lisääkin. Onneksi täällä tuntuu Kawa-tietoa olevan. Peli on vuodelta 1988, ja maantietä kyllä nähnyt, mutta toivottavasti tulee vielä näkemään lisää. Ensin tietysti seuraa perusteellinen keväthuolto, joka tuskin jää pelkkään öljynvaihtoon.
Ensimmäinen kummastus on tuo 18" takavanne. Lieneekö mahdollista vaihtaa 17" zetorin vastaava, olisi rengasvalikoima hieman laajempi? Sopivalla nakilla takarenkaan halkaisijahan ei juuri muuttuisi.
On muuten ihmeen modernin näköinen pyörä vieläkin ollakseen kuitenkin 20-vuotias. Ja kulkee kuin juna, tosin mutkissa hiukka raskas, mutta tottumiskysymys varmaan. Tehotkin riittää meikälaiselle enemmän kuin hyvin.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
hyvin toimii delvac tusinassa. kytkin on jopa hanakmpi kuin niillä edellisillä "kunnollisilla" öljyillä. vaihteet liikkuvat todella sukkelasti. ei ole ennen ollut noin herkkä loota sirkiössä. tämä kapsulle ja muillekin näin ensiraporttina kun ajelin delvaceilla ensimmäiset vajaa sata kilsaa tänään.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
30% bonuksilla ympärivuotinen 385 ekua.(SamiN @ Huhti. 16 2008,15:32) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02
Joo, mut kaikkien "kantaäiti" GPz900R on ZX900A. ZX900B taas on ZX-9R '94-'95.(kawabata @ Huhti. 17 2008,00:56) kirjoitti
Oikein bata muistaa, se ero kampiakselissa tulee vain isommista kammen tapeista, kun laakerikokoa on kasvatettu. Iskun pituus on sama, eli zetori on vain ylikokoon porattu kymppi, eikä kuutioitakaan ole kuin 1052, kun kympissä on 998.(kawabata @ Huhti. 17 2008,00:56) kirjoitti
Tuo symmetrinen kahden syöttöputken käyttö tuli tietääkseni siitä, että jossain sivutuuliolosuhteissa c-mallin toispuoleinen imu alkoi kärsiä "hapenpuutetta".(kawabata @ Huhti. 17 2008,00:56) kirjoitti
Oli yllätys minullekin, mutta ainakin tämän listan mukaan G-malli on '98-01. Se olisi myös linjassa sen kanssa, mitä kirstian kirjoittaa tässä ketjussa moottorien "paremmuudesta" '98 mallin jälkeen. Mitä muutoksia kaikkia on, en tiedä. Olen lukenut ainakin öljynpaineen ylipaineventtiilin olevan tyyppiä, joka pitää korkeampaa painetta.(kawabata @ Huhti. 17 2008,00:56) kirjoitti
[EDIT: varaosanumerojen mukaan ylipaineventtiileitä on kaksi, mutta molemmat esiintyvät varaoslistassa kaikissa d-malleissa (D1-D9), josko sitten olisi tullut takautuvasti? Sen sijaan kampiakselille näyttää tulevan eri varaosanumero D7 (1999) mallista eteenpäin. Onko syy erilainen lämpökäsittely tai materiaali, en tiedä eroista.]
Tuossa edellisessä postauksessa jo totesin, että ZXT-10E on uudempi, vesijäähdytetty GPZ1100, ja ZXT-10F sen ABS-jarrullinen versio.(kawabata @ Huhti. 17 2008,00:56) kirjoitti
1200 zetori on ZXT-20C ('01-'05). Tämä taas on vähän outoa, kun ZXT-20A on zx-12r a-malli ('99-01'), ja ZXT-20B on se zx-12r:n uudempi versio ('02>).
1400 zetori on ZXT-40A ja zxt-40B (abs-jarruilla), uusin '08-malli on ZXT-40C ja ZXT-40D sama absilla.
sori, mentiin vähän OT, mut on noi isosiskotkin zetoreita *
-kawajack
EDIT: noita D- ja G-mallin eroja pohdin..
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Kun vaihdat öljyt, muista avata MOLEMMAT proput öljypohjasta. Etummaisesta tulee vielä ainakin kolme desiä, joka jää muuten koneeseen. Niin, ja vaihda myös suodatin, se on aika halpa.(Utah @ Huhti. 17 2008,08:29) kirjoitti
Sopinee hyvinkin, koska mulla on ollut zetorin 17" vanne jopa GPz900R:n takapäässä.(Utah @ Huhti. 17 2008,08:29) kirjoitti
Varaosanumerovertailun mukaan kympin ja c-zetorin takavetopäät on ihan samat, mutta akselitappi on eri numerolla. Onko sitten eri mittainen?
Uudemman mallisessa d-zetorissa on takavetonapa erilainen ja vaihteiston pään ketjurattaat on kympissä ja zetorin c-mallissa "syväytetty", kun taas d-mallin zetorissa on suora, johtuen ilmeisesti tuosta takavetopään erilaisuudesta. Se erilainen vetopää saattaa vaikuttaa myös vanteen rakenteeseen niin, että vanteen keskiö on erilainen c- ja d-mallien välillä, jolloin vanteen lisäksi pitäisi vaihtaa vetonavat sen mukaan. C-mallin takapyörä olisi siten helpompi, kun takanavat on samat.
Jos vaihdat vakiotakarenkaan 160/60-18 zetorin 170/60-17 ( c) tai 180/55-17 (d) renkaisiin niin tehollinen halkaisija taitaa hieman pienentyä, mutta toisaalta ketjurattaiden hammasluvut 17/45 on samat kympeissä ja molemmissa zetoreissa, joten ei liene iso ero. Sen sijaan GPz900R:ssä kun oli 130/80-18 takarengas, oli takimmaisessa ketjupyörässä 49-hampainen ratas.
Kannattaisi siis tosiaan metsästellä c-mallin takapyörää, koska 17" rengasvalikoima on todella paljon laajempi kuin 18".
- kawajack
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
No tohon samaan sain tingattua kun olin muistanut bonukset väärin, joten kaupat tuli. Ero Tapiolaan oli merkittävä(BASS @ Huhti. 18 2008,21:21) kirjoitti
Toisaalta Bonuskertymä on IF:llä pienempi, mutta moon muutenki elänyt aina päivän kerrallaan![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Onko kokemusta kellään että meneekö 49 takaratas jo liian suureksi? Olisiko 47 parempi? Alunperinhän on 45.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Miksi alkuperäinen pitäisi vaihtaa?Konehan jaksaa vääntää jo varsin alhaalta ja ainakin matka-ajossa kierrokset pysyvät mukavan alhaalla ja kulutus myös.(TuomasJ @ Huhti. 19 2008,20:14) kirjoitti
Huom. viiden tähden viisautta
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
mulla on zetorissa ollut vain vakiovälitykset. on aika sopivat moneen ajoon soolona. jos tiuhentaa haluaa, niin joku 46 tai 47 ehkä olisi jo melko selvä muutos, eikä tarvitse vältämättä pidentää vakioketjuakaan. jos haet keulimisvälityksiä, niin miksei joku 49, mutta sitten se välitys on jo todella tiuha ja moottoritiellä tai muuten pitempään ajaessa voi tuntua tylsältä kun kone käy isoilla kiekoilla aina vain.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Joo tuo 49 voi tosiaan olla jo liian iso, täytyy tuo vaihtaa 47 jos vaihdan ollenkaan. Elikkä tässähän haetaan lisää kiihtyvyyttä ja nopeuden kustannuksellaToki onhan nuo välitykset kohdallaan vakionakin mutta pikkusen lisää alkaa kaipailemaan, vaikka ei tuo maailmaa mullista tuokaan muutos
![]()
-91 Kawasaki ZZR 1100
No niin ja on tälle keväälle noin 300 km täynnä ja yllätys.... etupään stefat alkoi vuotamaan
Se on että vaikka koko talven korjaa remonttia niin aina sitä vain jotain jää näin ajokaudellekkin... Ja sitten tietoa minkä kokoiset stefat niistä putkista löytyy että vois ostaa skf.ltä valmiiksi oikeanlaiset ja mitä öljyä ootte käyttäny niissä?
Ei kait pitäisi hirmuinen homma olla itsekkään vaihtaa vai kuinka??
Kawasaki ZZR 1100 -93
Sen stefan koon saa selville vaikka allrightin varaosahaulla.
Tuollaine tieto löytyi:
FORK SEALS 43x55,1x9,5/10
B-King K8, The Black One.
Mulle laitettiin viime kesänä yhden pienempi eturatas ja kaksi isompi takaratas (16/47). Kiihtyvyys paikalta ja ohituksissa on niin hieno, että seuraavat on samanlaiset.(lippa @ Huhti. 19 2008,21:59) kirjoitti
Alunperin halusin muuttaa rataskokoja siksi, että alkuperäisillä välityksillä maantienopeuksissa n.4000 kierroksilla tuntui 'värinää' kahvoista käsiin, joka sai kädet puutumaan pitkillä etapeilla. Nyt samoissa nopeuksissa kierrokset n.5300, ei värinöitä, ei puutumista. Lisänä hauskuuskerroin![]()
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Menisiköhän se sittenkään liian isoksi jos laittaisi 49 taakse ja eturattaan jättäisi saman kokoiseksi.(ZZR_TRE @ Huhti. 20 2008,22:09) kirjoitti
Löytäis vielä jonkun laskurin jolla sais laskettua tuon suhteen että paljonko se sitten muuttuu jos olis 17/49 rattaat.
Samaa tässä ite oon hakenu että lisää kiihtyvyyttää mutta ei kuitenkaan liiallisella kulutuksen kustannuksella. Paljonkohan sun pyörä vie enemmän rattaiden muutoksen jälkeen?
-91 Kawasaki ZZR 1100
Tuota ku tuli laskettua niin kyllä taitaa 17/47 olla mulle sopivin, sillä ei oo suuresti eroa onko 16/47 vai 17/49 rattaat.
toi 17/47 on sopivasti vakion ja edellisten väliltä. Kannattaisko samalla uusia myös eturatas ja ketju jos alkaa vaihtaa? vaikuttaako kulumiseen jos on muut vanhaa ja ratas vain uusi?
-91 Kawasaki ZZR 1100
Mä tein tuon stefojen vaihdon ite, öljyksi laitoin Motorex Racing 15W Fork Oil, eli hieman jäykempää kuin alkuperäinen.(Terppis @ Huhti. 20 2008,13:20) kirjoitti
On tuossa stefojen vaihdossa omat naamanliikkeensä, multa ei olis onnistunut ilman Haynesin opastusta, suosittelen manuaalin hommaamista.
Mut pari vinkkiä, jos tosimies ei manuaaleja tutki: Pulttipyssy on hyvä apuväline, kun aukaisee putken alapäässä olevaa kuusiokoloruuvia. Siinä on kierrelukitetta, ja sisäpuolen romut tuppaa pyörimään mukana. Sit kun on ruuvit auki, muutamalla tiukalla vetäisyllä putket irti toisistaan, vanha stefa tulee mukana.
Zetorimiehet heiluttaa
kun ketjuilla olen ajanut n. 20 000 km - 25 000 km, niin ainakin etummaisen rattaan olen nähnyt hyväksi vaihtaa uuteen. se kuluu nopeammin kuin takanen. tälläkin konstilla arvelisin ketjujen kestäneen pitempään. mutta jos ketju on jo ihan lopussa, niin ei siinä enää rattaiden vaihdot auta.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Onneksi olkoon Utahille ja tervetuloa vanhan kympin omistajien joukkoon !
Täältä foorumilta saa hyvin kaikkeen omatoimihuoltoon neuvoja ja kuten bata taisi aiemmin vihjata niin kawazi.net on se toinen must-paikka.
Juuh, kawajack muisti oikein zzr1200 taitaa olla just tuo zxt-20c. Sen sijaan voin kyllä oikaista, että zzr 1100:n ja zx-10 venttiilin säätöpalat ovat samat, taisi olla halkaisijaa tuo 9,5 mm ; ) ...taitaa vielä zxt-20c:ssäkin olla samat palat.
Tuosta ajettavuudesta sen verta, että olen muutamalla zzr 1100 ajellut, kun joskus aikoinaan pohdin kympin vaihtamista tonnisatkuun. Hylkäsin kuitenkin ajatuksen, koska omasta mielestä en löytänyt näiden pyörien väliltä ajettavuudessa niin paljoa erilaisuuksia, että olisi ollut tarve siirtyä isompaan / uudempaan. Eli kyllä ne varsin samanlaisia olivat.
Mulla tietysti tehoeroa kuroi umpeen se, että oma kymppi oli laserin kokoputkistolla varustettu, joten tuo kaasuun vastaavuuskin oli kunnossa.
Loppupeleissä myös uudemmasta zzr1200:stakin huomaa kyllä vanhat historian jäänteet, eli kyllä käytökseltään muistuttaa harvinaisen paljon edeltäjiään kymppiä ja tonnisatkua. Ulkomuodollisesti on laitettu vähän modernempeihin asusteisiin. Ja kun vääntää tarpeeksi kahvasta, niin kyllä sieltä puristusta perstuntumallakin löytyy vielä vähän enempi kuin edeltäjistään. Ai niin valot ovat huiput, ei edes tusinassa ole moisia tuikkuja !
kapsu
Laivasto:
kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
Ohoh, luinpas huonosti. Kawajack sanoikin että säätöpalat ovat samat.
Tarttee varmaan alkaa tutkimaan noita pilkkuja tarkemmin, kun näemmä ammatin puolesta en olekaan kehittynyt vielä tarpeeksi tarkaksi pilkunnus##jaksi ; )))
kapsutin
Laivasto:
kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
Löysin Sumekon käyttöohjekirjan kun ettin pyörän papereita. Mukana oli vanha "Omistuskirja"(SamiN @ Huhti. 06 2008,21:15) kirjoitti
Mahtaakohan Keikyän mies pyöriä täällä?![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tietysti, eturatas vaihtoon myös, mikäli paljon kilometrejä. Jotkut kuulemma vaihtaa kaksia ketjuja keskenään, niin rattaat kestää pidempään. Taitaa olla niin, että n. 10tkm:n välein.(mutu)(TuomasJ @ Huhti. 21 2008,11:30) kirjoitti
Mikäli laitat vaan taakse isomman rattaan, etkä pienennä edestä, sulle menee sit pidemmät ketjut, kuin alkuperäiset.
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Tässä viime kesältä tankkauksia. Rattaat vaihdettuna.(TuomasJ @ Huhti. 21 2008,10:44) kirjoitti
* * pvm * * * km * *l * * * *€/l * * * l/100km
2007-08-05 153 *7.61 * *1.5 * * * 4.97
2007-08-05 175 *12.63 *1.397 * *7.22
2007-08-05 205 *13.6 * *1.319 * 6.63
2007-08-05 288 *18.22 *1.37 * * 6.33
2007-08-05 274 *16.83 *1.339 * 6.14
2007-08-05 267 *16.54 *1.349 * 6.19
2007-08-05 189 *9.1 * * 1.56 * * 4.81
2007-08-05 148 *7.06 * 1.44 * * 4.77
2007-08-05 113 *6.75 * 1.379 * *5.97
2007-08-05 104 *5.68 * 1.349 * *5.46
2007-08-05 190 *10.9 * 1.349 * *5.74
2007-08-05 221 *12.49 *1.329 * 5.65
2007-08-05 240 *14.24 *1.379 * 5.93
2007-08-05 265 *15.3 * 1.344 * *5.77
2007-08-05 140 *8.54 * 1.393 * *6.1 *
2007-08-05 184 *10.97 *1.365 * 5.96 *
2007-08-19 155 *12.2 * 1.312 * 7.87 *
2007-08-19 178 *8.9 * * 1.314 * 5 *
2007-08-19 183 *12.65 *1.312 * 6.91 *
2007-08-22 305 *18.96 *1.299 * 6.22 *
2007-08-24 262 *17.47 *1.317 * 6.67 *
2007-08-30 290 *19.17 *1.289 * 6.61
Ilmankos kaikki raha meni polttoaineisiin viime vuonna
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Kovat on kulutuslukemat per km.(ZZR_TRE @ Huhti. 22 2008,20:29) kirjoitti
![]()
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
(lippa @ Huhti. 22 2008,22:13) kirjoitti
ei aina voi onnistua
![]()
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
höhiö, sitä vain tuossa ihmettelin, että mistähän opuksesta mahtollisesti nuo ohjeet on otettu tai kuka kirjoittanut kun omassa zzr1100 kwaakussa ei ole varsinaista polttoainehanaakaan ollenkaan. pumppu imee ja se on siinä. sitten on muistaakseni, ehkä (ellen väärin muista) tankin alla sellainen "remonttihana" jolla saa bensanvalumisen poikki tankkia irrotettaessa. vai muistanko taas jostain muusta pyörästä tämänkin?(SamiN @ Huhti. 22 2008,15:04) kirjoitti
varatankille on c-mallisessa zetorissa vain ne vilkkuvalot mittaristossa. hanaa ei ropeloimalla löydä, ainakaan helposti, hehiö. itse olen ajanut enimmäkseen 95 oktaavilla ja kokeillut 98 oktettia, muttei se ole kummemmaksi muuttunut. vetoa en lähde lyömään, kun ei sekään mua, siis tuosta manuskan oktopyssyvaatimuksesta.
sellainenkin seikka voisi selittää toisaalta 98-99 vaatimusta, että silloin vuonna kawa ja maailmannopein pyörä eli 1990 ... jne... polttoainelaatuja oli joko 99 tai 92 oktaavinen ja ensimmäiset teboilin terra 98E pensat tuli markkinoille joskus vuosikymmenen 1990 alkuvuosina, ettei just joskus 1991 tai -2.
siis senkin takia voisi olla suositus 99 tai 98E, koska 92 olisi ollut silloin olleista oktaavilaaduista liian alhainen.
tosin koskas 97 oktetti poistui? ei muistikuvaa ole nyt siitä. ja koska 95E tuli sitten. vissiin aika monta vuotta 98E:n tulon jälkeen kuitenkin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyseessä on maahantuojan tekemä käännös owner´s manualista.(kawabata @ Huhti. 23 2008,04:22) kirjoitti
Englanninkielisessä versiossa, joka mulla on myös, sanotaan:
The fuel tap has two positions: "OFF and ON. For normal operation turn the tap to the ON position." Mutta jatkuu sitten... "...blabla..turn the fuel tap OFF position when the fuel tank is removed for maintenance and...blabla.."
Pientä epätarkkuutta käännöksessä siis.
Eihän siellä tosiaan muuta hanaa olekkaan. Siihen hanaan muuten pääsee käsiksi kun varovasti raottaa vas.puolen sivukatetta etummaisen kiinnikkeen kohdalta. Varoo vaan ettei väännä liikaa ja riko katetta.
Tossa bensa asiassa olet varmaankin oikeassa. Ei tainnut silloin olla 95E:tä. Toisaalta tuossa englanninkielisessä versiossa on RON 91 ja siittä ylöspäin.
Jooh, jos tänään sais aikaiseksi aloittaa sen huollon. Kaikki muut tarpeet on nyt hommattu paitti öljykello ja tulpanjohtojen läpiviennit (joille muuten EN löytänyt osanumeroa).
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Noni, tuli heti ongelmia. Kumman kätinen kierre on eturattaassa? On meinaan pikkasen tiukassa![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ihan normaali kierre,kiristyy myötäpv ja aukeaa vastapv.
En koskaan kiristä eturatasta sen kummemmin kuin sormitiukkuuteen ZZr:ssä ja lukitusprikka linttaan yhdeltä kohtaa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Ok, kiitos Lippa!
Meen jatkaan ähellystä..![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ja taas kaivataan tietoo ku ei meikäläinen noin pikaisella etsinnällä löytänyt vastauksia että paljonko niihin etuputkiin sitä ölppiä lutrataan![]()
Stefat ja öljyt hommattu ja lauantaina todennäköisesti alkaa vaihto hommat ellei pää ole todella kipeä..
Ölpit otin castrollin 10w.
Kawasaki ZZR 1100 -93