jos jollain on 1 piikki isompaa takaratasta etusasti hyväkuntosta käytettyä niin vois kesän mittaan kokeilla..
- tai infoa mistä niitä saa..
Talvihuolto alkaa näyttää siltä että pikapuoliin saa laittaa katteet paikoilleen.Etukate täytyy vielä irrottaa ja ihmetellä että miksi valo näyttää vähän ylös säädöistä riippumatta.
Kytkimen kasaan tällä viikolla vakiojousilla ku ei näytä jousia tähän hätään löytyvän.
-vk-
edit: jaha, kytkinjouset tulikin kuitenkin. Aika jämäkän oloinen kytkin nyte. Tiedä sitte mistä johtuu. Jousista vai ilmauksesta.
Jos vaikka tällä viikolla sais mopon niputettua..
Viimeksi muokannut: gaagamel; 18.04.2013 klo 21:10.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
ZZRä lähti sitten purkaamomiehen matkaan ja uusi tuli tilalle... Oli siinä siis jotain hyvääkin, että kolmosen laakeri oli hajonnut ja kampi niin kiero, ettei pysty koneistamaan. En enää jaksanut ruveta vaihtokonetta metsästää... Nyt riitti.
Vaihdoin myös pienempään kyykkyyn![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Kawa ZZR1100-91
Entiset:
Suzuki Katana 1100 -83,
Honda CBR 600 -90,
Honda CBX 750,
Honda CB 900 Boldor,
Honda CB 125
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
tosta ton ostaa vaikka kampiakselin http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-Ninj...item35c6c9df31 ja taas ajelee.On jotkuu ajellu avaamatta alakertaa 170tkm,paljon riippuu ajotavasta ja öljyn määrästä,öljysilmä mieluummin täynnä kun puolillaan
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Muuten pelaa kawa ihan kohtuullisesti mutta vapaalla kylmällä koneella kulluu joskus tyhjäkäynnillä klak -ääni jommalta kummalta puolen. Epäsäännöllinen, kevyt ääni, ehkä nokkaketju...Kytkinpuoli oli talvihuollossa auki, sieltä ei löytyny mitään ihmeellistä. Nokkakiristäjää painon sormella kireemmälle, ehkä meni liian kireelle, pitää kokeilla pykälä löysätä. Sama ääni oli viime kesänä muutaman kerran. Puukalikka kuuntelua joku päivä ku ehtii ja on kylmä kone.
-vk-
edit: ilmeisesti nokkaketju. no, toivotaan että kestää tämän kesän , ei ny ehdi (ja jaksa) alkaa availemaan, ku on laukut sun muut kiinni ja maanantaina reissuun. Jännä sinänsä että välillä ääni on kateissa monta päivää. Ehkäpä joku jäykkä nivel ketjussa tai jotain.
Kiristimen käsisäätö naksua jäykempään ei muuttanu mitään. Ens talven huolto-ohjelmassa onkin sitte ainakin nokkaketju ja kaasari osaston purku ...
Viimeksi muokannut: gaagamel; 30.05.2013 klo 11:27.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Mistäs johtuu että kytkin rupeaa luistamaan noin 20 minuutin ajon jälkeen? Siihen asti pitää hyvin.
Öljyinä on Delvac MX15-w40 ja ne olen viimeksi vaihtanut viime syksynä. Mitä juoksevammaksi öljy käy sitä enemmän luistaa.
Onko kyse siis kuluneista kytkinlevyistä vai kuluneista öljyistä?
Suzuki S1 -84 -> Suzuki RG gamma 125 -86 -> Kawasaki ZZ-R 600 -90 -> Kawasaki ZZ-R 1100 -92
Muutama tuhat kilommetriä on takana kawasakilla ja tyytyväinen oon kyytiin ollu. Tosi vakaa ajettava ja voimaa tuntuu olevan aivan riittävästi.
Tuo gaagamellin kuvaama klak-ääni kuulosti tutulta koska omassani kuuluu tyhjäkäynnillä samalla tavalla. Vedätettäessä ääni häviää eikä muutenkaan enää kierroksilla kuulu. Viaksi paljastui kampiakselin ja kytkimen välinen isohko hammasvälys. Vaatisi varmaanki kampuran ja kytkimen vaihtoa jotta äänestä pääsis eroon.
ZZR 1100 -91
Vähän kun vertais kultaista noutajaa ja Rotikkaa.. Ei kiitos lapasia.
Mulla näytti olevan silmässä niin paljon öljyä ettei rajaa näy. Täyttöreijästä työnsin rautalangan ja se kastui pitkältä matkalta. Ainakin sitä on tarpeeksi ja oli aika hyvännäköisetkin. Ajattelin vaihtaa, et tulis laitettua oikea määrä, mutta keskustelua luettuani, en vähennäkään öljyn määrää.
Mulla ei ole omistajan käsikirjaa, joten mistähän löytyisi tieto mistä sitä jousitusta/iskunvaimennusta ruuvataan.
Takana kaiketi joku kaasupatruuna. Voiko siitä päästää kaasua pois ja mistä tietää kuinka paljon, vai onko vain kokeiltava? Mulla ei ole ollut samaa "ongelmaa" muissa pyörissä. Mähän tunnen itseni suorastaan keijukaiseksi![]()
Kawa ZZR1100-91
Entiset:
Suzuki Katana 1100 -83,
Honda CBR 600 -90,
Honda CBX 750,
Honda CB 900 Boldor,
Honda CB 125
takaiskarin alapäässä on sellanen muovirulla muistaakseni 4 asentoinen mistä voi vaimennusta säätää, ja takajousen alapäästä voi pyöritellä jousipainetta pienemmäksi niistä isoista muttereista jotka on jousen alla...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Mun zetorin mittarissa oli sellaset 100 000km kun se vaihtoi omistajaa ja koneen puolesta voisin kuvitella ettei ihan heti ole tiedossa rikkoja. Pitää tarpeeksi sitä öljyä sielä koneessa siten että se öljyä on siihen silmän yläreunaan asti muttei sen enempää. Ei se liikaöljykään ei kovin hyväksi ole sille koneelle.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Soittelin tänään mopo- ja rengasliikkeitä läpi kun piti saada reissurenkaat alle. Tampereen tienoilla siis. Edullisin oli 10e/kpl rengas irtovanteelle vaihto + tasapainotus . Kallein oli " se on jotain semmosta 100 - 150e ".
Samalla tuli pestyä ketjut ja ruutattua rasvaa takalinkkuun. Edelleen se yks rasvanippa on yhtä kivassa paikassa ku ennenkin.
jos ei kawa petä, niin kesäkuun alussa norjaan.... sivulaukut enää kiinni ens viikolla, sitte olis mopon suhteen valmista.
-vk-
110 cm leveä erikoiskuljetus starttailee maanantaina..
http://www.vkukko.fi/lauk.jpg
Viimeksi muokannut: gaagamel; 30.05.2013 klo 11:31.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
http://www.ikh.fi/images/wwwkuvat/Tu...5A_S_1_web.jpg
Tällainen 45° vaihtamalla tilanne helpottuu huomattavasti. Malli mukaan, tämä vain esimerkki.
Oma lepäilee vielä tallissa ja odottaa pientä kunnostutoimenpidettä.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Kiitos. Tarvii hakasavaimen. Mulla yks poikinut iskari, niin täytyy kokeilla töissä jos löytyis siihen sopiva avain. ja tuo rullajuttu täytyy tarkistaa. Uskaltaakohan siihen kaasupatruunaan kajota? Mistä sen tietää paljonko siellä pitää typpeä olla ja mille painolle? Löytyyköhän tiedot ohjekirjasta? Sitä ei tullut pyörän mukana (tietenkään)..
Kawa ZZR1100-91
Entiset:
Suzuki Katana 1100 -83,
Honda CBR 600 -90,
Honda CBX 750,
Honda CB 900 Boldor,
Honda CB 125
koko iskarin voi avata, myös kaasupatruunan, paine on 15 bar.
Tässä minun probleema
Tervehdys vaan ja kiitos kun luet tätä.
Ostin talvella käyntivikaisen 1100 ZZR:n c-malli, ennenkin raatojen kanssa taistelleena
oletin saavani sen pelittämään mutta toisin nyt on toistaiseksi ja hyvät neuvot olisi tarpeen.
Kone käynnistyy hyvin,käy tyhjäkäyntiä hienosti, kiertää pintakaasulla noin 4000 asti hienosti mutta sitten hanat auki
isommalla vaihteella vaikka 4:nen niin eipä tapahdu mitään, alkaa röpöttämään.
Röpöttävä alue on 4000-6500 välillä, kun päästään yli ton 6500 niin kiertää tapiin saakka moitteetta
voisi sanoa että hei, me lennetään.
Pako ja imupuoli vakio, ei siis vaparia eikä sliparia.
Lista mitä on tehty:
Moottori:
Hoonattu ja rengastettu, paineet 12,5 bar tasaisesti.
Venttiilit koneistettu ja säädetty tietty, säädöt vielä tarkistettu lämpimäksi käytön jälkeen.
Nokka-akselit merkkien mukaan paikallaan ja pinnimäärät oikeat, tarkistettu sekin uudestaan.
Nokka-akselit ja seuraajat kunnossa.
Pickup coil.n ja roottorin väli säädetty oikeaksi.
Sähköt:
Tulpat uusittu jo pariin otteeseen sekä johdot ja hatut uusia.
Akun jännite 12,8 volttia
Kaasarit:
Ilmanputsari uusi
Kaasarit pesty pariin otteeseen
Kalvot uutta vastaavat
Luistin reikä auki ja luistit nousee ylös sekä liikkuu herkästi
Bensan pinta tarkistettu
Neulaventtiilit uusittu
Suuttimet vakiokokoa
Neula ja neulan putki hyvät
luistin kalvossa olevat "suuttimet" paikallaan ja auki
Bensapumpun paine ok ja tankista tulee vauhdilla, bensansuodatin poistettu koemielessä
Imukurkut ehjät ja pehmeät, o-renkaat uusittu.
Voiko tosiaan olla niin että CDI, puolat tai pickup coil aiheuttaa tuollaista röpötystä,
kuitenkin alapää ja yläpää toimii moitteetta.
Kertokaa mielipiteitänne ja faktoja jos on sattunut kohdalle vastaavaa.
Kiittäen Jyrki
Aika pahan laitoit.
Kaikki on näköjään käyty läpi, mutta jos tämä on tullut sinulle käyntiongelmaisena, niin oletko katsonut, mitkä neulat kaasareissa on? Laitoit, että "Neula ja neulan putki hyvät", mutta tarkistitko neulojen koodit?
Vääränlainen neulan profiili voisi toimia juuri tuolla lailla: alhaalla ja ylhäällä OK, mutta välialueella seos on sekaisin.
Toinen yritys: saisitko lainaan jostain CDI-boksin, niin sen osuuden voisi myös sulkea pois.
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Kiitos tuosta tiedosta.
Just pari tuntia sitten mopo kävi penkissä ja tuomio oli, et hevosia hukassa...viety makkaratehtaalle.
Suutinsarja tilaukseen, venttiilien säätö ja puristusten mittaus.
Vanhojen kawojen ongelmaa kuulemma. Alkaa olla iltapuolen kulkija.
No toivotaan et noilla saa pelin vielä timmiin muutamaks vuodeks.
Tilaan Sormilta tuon suutinsarjan, näkyi maksavan 148 euroa.
Mulla vaihdettu tehoputki ja paukuttaa tyhjäkäynnillä putkessa, välillä sammuu kun kierrokset laskee.
Saa kuulemma liian vähän soossia.
Kawa ZZR1100-91
Entiset:
Suzuki Katana 1100 -83,
Honda CBR 600 -90,
Honda CBX 750,
Honda CB 900 Boldor,
Honda CB 125
Näissä vanhoissa (mutta hienoissa) kaasarikoneissa käyntihäiriöiden korjaamiseen kaasuttimien ultraäänipesu on usein paras ratkaisu. Kaasuttimia voi liottaa, harjata, törkkiä jne vaikka kuinka käsipelillä mutta kaikkea ei kuitenkaan saa puhtaaksi. Pahimmillaan liian ronskeilla otteilla saattaa aiheuttaa vaurioita.
ZZ-R1100 1991
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
kava vaihtu kavaa 1100 91vm en ois uskonu et mite hyvä peli o ajella kaikelaista viripalikkaa laitettu toimii ku ajatus onkoha näis mitää ihmeellisiä vikoja ollu nii malli on zzr
Viimeksi muokannut: zx 9r; 15.06.2013 klo 20:07.
ELI ilmanputsarin sisällä olevat imutorvet aikaa myöden kovettuneet, sekoitti main air jetin ilman kulun, jatkettu main air jetin putkee hieman että tulee putsarikotelon sisälle, toimii loistavasti.
Toisin sanoen VIKA EI SIIS OLLUT IMUKURKUISSA jotka ovat kiinni kannessa vaan putsarin sisällä olevissa kiihdytystorvissa.
Kiittäen kaikkia osallistujia
jyrki
Onneksi olkoon. Jos kaikkien palikoitten kans käy ja kukkuu niin sehän on vaan plussaa. Ihmisen tekemä laitehan se on joten joskus vikojaki tulee. Jos vaan kehtaa koko keskusteluosion läpi lukasta niin kyllä sieltä selviää mitä vikoja zzr:ssä vois olla.
Tuossa muutama kuvaa omasta:
https://lh5.googleusercontent.com/wl...E=w877-h526-no
https://lh4.googleusercontent.com/-_...511_153017.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-K...511_153410.jpg
Viimeksi muokannut: Karikko; 26.04.2014 klo 14:24.
ZZR 1100 -91
Onnittelut uudelle zetorimiehelle, vikoja on joka mopossa joten ei kawassa nyt sen ihmeempää juuri ole.
Pätee sama säänyö kun muihinkin, huonosti pidetty niin saa kädet täyteen paskaa, hyvin pidetty niin pelaa vuosia eteenpäin.
Legendat kertoo että venttiillivikoja, tuohon voi uskoa jos haluaa, enemmän vanhempien kawojen ongelmaa.
Romiksilla ja Ebayssä on liian paljon vanhoja kansia kaupan kohtuu hintaan tai välillä sika halpoja (alle 50 egee).
Mikäli tuo kansiongelma olisi laaja niin käytyttyja kansia olisi vähän ja hinta sen mukainen.
Avasin oman myllyni 70 000 km ajettuna ja yhtään painaumaa tai rotanreunaa ei ollut venttiileissä tai seeteissä, koneistin ne nyt vaan aikani kuluksi kun kerran auki oli. Nokat ja nostimet oli ok, ne on enemmän 1200 zzr:n murheita.
Kakkosen rattaita haukutaan myös, no kaiken saa rikki jatkuvalla raa-alla ajolla, niitäkin on kaupan riittävästi.
3:n kangen laakerointi on ehkä yksi vikakohde mutta älä keuli jos et ole rakentanut patolevyjä öljypohjaan ja vaihda öljyt usein, kaikki ei tunnu muistavan että laatikko ja kytkin on samassa ölpässä ja niistä sitten irtoaa aina hiukkasia, osa jää suodattimeen osa ei.
Varmaan yleisin ja takuuvarma on startin ketju, aivan naurettava systeemi joka kiristää ketjua, ihan kun kotona kudottu väliaikainen vimputin. Helppo vaihtaa uus ketju.
Viimeksi muokannut: jurvelo; 15.06.2013 klo 22:35.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten