Sivu: 46 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36444546474856 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1351:stä 1380:een 2024:sta
  1. #1351
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    Oon laittanut noin 3 -4desiä,pikkasen savuttaa sitten mutta todettu toimivaksi ratkaisuksiToiseen kawaan 12r en uskalla laittaa koska se on ruiskupeli mutta kaasaripeleissä ei ongelmia
    Pitääpä kokeillakkin tuota, kiitos vinkistä
  2. #1352
    Oon tuossa miettiny silleen takaraivossa(vasta) vaihdenäyttöä kawaan. Eli kun se vaihdevipu(vaakatasossa) tekee
    sivusuuntaista liikettä niin josko se paikkaa mittais vastusarvolla ja kojetaulussa olis näytösegmentti.

    Joka tapauksessa tarvisin ykkösvaihteelle mikrokytkimen tuota ketjuöljystintä varten. Nyte ohjaus on jarruvalosta mutta ykkösvaihteesta olis parempi... pitää vähä talvella tutkia kuinka sinne saa jotain kiinni.

    HElpompi vaihtoehto tuolle koko hommalle on kaksi indukstiivista lähestymiskytkintä. Vipu on ääriasennossa ykkösellä ja kutosella, joten kutoselle sais ledin kojetauluun joka riittänee alkuhätiin..


    -vk-
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 11.11.2012 klo 10:46.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  3. #1353
    Vipuhan on samassa asennossa kaikilla vaihteilla.. Eli vivun asennosta ei voi päätellä, onko sisässä 1. vai 6.
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  4. #1354
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Vipuhan on samassa asennossa kaikilla vaihteilla.. Eli vivun asennosta ei voi päätellä, onko sisässä 1. vai 6.
    Vaihdepolkimen asento muuttuu ylös alas suunnassa(muistaakseni) ja se on kytketty välitankoon L-muotoisella nivelvivulla.Tästä päättelen että vaakavipu liikkuu sivusuunnassa. Voin toki olla väärässä, kunhan sisällä pähkäilen talven virityksiä...

    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  5. #1355
    Kattelin ja samaa ja joku on sen toteutanu mutta miten? Ohessa ilmoitus missä vaihde näyttö toteutettu ja helkutin hieno ketjun suoja,mistäköhän noita saisi?

    http://www.nettimoto.com/kawasaki/zzr/1411751
  6. #1356
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    Kattelin ja samaa ja joku on sen toteutanu mutta miten? Ohessa ilmoitus missä vaihde näyttö toteutettu ja helkutin hieno ketjun suoja,mistäköhän noita saisi?

    http://www.nettimoto.com/kawasaki/zzr/1411751
    Jonkun verran uudemman osia tuossa yksilössä. Mitenkähän vanteet saa tuommosiksi, tai siis kiillottamisen jälkeen pysymään... On kyllä siistissä kunnossa koko pyörä.

    -vk-
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 11.11.2012 klo 19:44.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  7. #1357
    Stormilta yleismallinen vaihdenäyttö Gipro X-type (SPE-GPX-WSS 95euroa),
    ketjusuoja löytyy ebay.de
  8. #1358
    Tuolta mun kuvagalleriasta löytyy yamaha mikä oli aikas nuohottu ja kiilloitettu...ei kiva pitä puhtaana.
  9. #1359
    Lainaa gaagamel kirjoitti Katso viesti
    Oon tuossa miettiny silleen takaraivossa(vasta) vaihdenäyttöä kawaan. Eli kun se vaihdevipu(vaakatasossa) tekee
    sivusuuntaista liikettä niin josko se paikkaa mittais vastusarvolla ja kojetaulussa olis näytösegmentti.

    Joka tapauksessa tarvisin ykkösvaihteelle mikrokytkimen tuota ketjuöljystintä varten. Nyte ohjaus on jarruvalosta mutta ykkösvaihteesta olis parempi... pitää vähä talvella tutkia kuinka sinne saa jotain kiinni.

    HElpompi vaihtoehto tuolle koko hommalle on kaksi indukstiivista lähestymiskytkintä. Vipu on ääriasennossa ykkösellä ja kutosella, joten kutoselle sais ledin kojetauluun joka riittänee alkuhätiin..


    -vk-
    Tarkoitatko vaihdevivulla vaihdelaatikosta tulevan akselin päässä olevaa vipua, joka on yhdistetty tangolla vahdepolkimeen? Siinä voi olla sivuttaissuuntaista välystä enemmän tai vähemmän mutta vaihteen määrittely ei siitä onnistu, olettaen että vaihteisto on ehjä.

    En aivan tavoita tarkoitustasi, miten käytetty vaihde liitty ketjuöljystimeen?

    Nimimerkki vilpittömästi utelias ja tiedonhaluinen

    P.S. Okohan täällä muita jotka muistavat vielä 70-luvun Linklyfe-ketjujenkeittotalkoot
    ZZ-R1100 1991
  10. #1360
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitatko vaihdevivulla vaihdelaatikosta tulevan akselin päässä olevaa vipua, joka on yhdistetty tangolla vahdepolkimeen? Siinä voi olla sivuttaissuuntaista välystä enemmän tai vähemmän mutta vaihteen määrittely ei siitä onnistu, olettaen että vaihteisto on ehjä.

    En aivan tavoita tarkoitustasi, miten käytetty vaihde liitty ketjuöljystimeen?

    Nimimerkki vilpittömästi utelias ja tiedonhaluinen

    P.S. Okohan täällä muita jotka muistavat vielä 70-luvun Linklyfe-ketjujenkeittotalkoot


    Heh, ketjun öljystimeen se liittyy siten että nyte ketjunöljystin on kytketty jarruvaloon. Eli aina kun jarruvalo palaa on magneettiventtiili auki ja öljyä pääsee ketjulle kuristimella säädettyä virtausnopeutta. Isommilla nopeuksilla ei kovin hyvä .. vaan olis parempi että öljyä menee ketjuille vain pienemmässä vauhdissa ja jos öljystimen magneettiventtiili olisi kytketty ykkösvaihteeseen niin tällöin öljyä menisi ketjuun vain ykkösvaihteen ollessa päällä. Tosin nykyinenkin pelittää hienosti(vähän sottaa ku ilmavirta roiskuttaa) mutta tää on vähä semmone kehitysrojekti. Viime kesänä oli säädöt silleen että 2 desiä meni 5000 km aikana. ei tarviinu huolehtia mitenkään ketjuista koko kesänä ja ketjuissa aina pieni öljykalvo.

    http://www.vkukko.fi/kawasaki/oiler31.jpg

    tuosa kuva jossa piuhat vielä kytkemättä.



    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  11. #1361
    Lainaa gaagamel kirjoitti Katso viesti
    Heh, ketjun öljystimeen se liittyy siten että nyte ketjunöljystin on kytketty jarruvaloon. Eli aina kun jarruvalo palaa on magneettiventtiili auki ja öljyä pääsee ketjulle kuristimella säädettyä virtausnopeutta. Isommilla nopeuksilla ei kovin hyvä .. vaan olis parempi että öljyä menee ketjuille vain pienemmässä vauhdissa ja jos öljystimen magneettiventtiili olisi kytketty ykkösvaihteeseen niin tällöin öljyä menisi ketjuun vain ykkösvaihteen ollessa päällä.
    Eli logiikka olisi käänteinen verrattuna Pro-Oileriin, joka lykkää öljyä sitä enemmän mitä kovempaa mennään? Eikös silloin olisi johdonmukaista kytkeä magneettiventtiili vapaan merkkivaloon, eli öljyä roiskautettaisiin kun vaihde on vapaalla?
    ZZ-R1100 1991
  12. #1362
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa gaagamel kirjoitti Katso viesti
    Oon tuossa miettiny silleen takaraivossa(vasta) vaihdenäyttöä kawaan. Eli kun se vaihdevipu(vaakatasossa) tekee
    sivusuuntaista liikettä niin josko se paikkaa mittais vastusarvolla ja kojetaulussa olis näytösegmentti.
    En tiedä onko kaikissa mopoissa samantyylinen vapaan merkkivalon kytkimen ratkaisu… Mutta osui kerran jossain netissä silmään kun…
    …ääää… Siis tuossatässä tapauksessa vapaan anturi on eturattaan vieressä, koska se on siis teknisesti samassa kohtaa-linjassa missä on vaihdelaatikossa vaihteensiirtäjän rumpu (vai mikä se oli) mikä pyörähtää aina tiettyyyn asentoon tietyn vaihteen kohdalla. Siinä vaihteensiirtäjän rummun päässä on joku kuula tai nuppi/tappi mikä osuu vapaanvalon anturissa olevaan kontaktinastaan. Oukei, eli kun rumpu pyörähtää vapaan kohdalle, se kontaktinasta vapaavalon anturissa saa yhteyden runkoon ja maadoittaa mittarissa vapaan merkkivalon ja se alkaa loistamaan.

    No niin, siis siellä jossain internetissä sitten joku oli lisäillyt siihen vapaan anturiin kuuskappaletta lisää niitä kontaktipintoja, just niihin kohtiin missä on joku pykälä päällä. Sitten kuuskappaletta ohuita johtoja vaan sieltä eturattaan kotelosta jonnekin mittaritauluun ja kolvailemaan vaihdenäyttöä. Helpoimmillaan kuus kappaletta pieniä polttimoita joihin johdetaan virtaa ja maakontakti sitten per polttimo niihin uusiin johtoihin jotka sojottaa sieltä sivuposken alta jostain. Siten yksi lampuista palaa aina tietyn vaihteen ollessa päällä.

    Mut tietty näitä on varmaan erilaisia ratkaisuja ja joissain toi voi onnistua ja joissain ei, jne. yms. etc…

  13. #1363
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Eli logiikka olisi käänteinen verrattuna Pro-Oileriin, joka lykkää öljyä sitä enemmän mitä kovempaa mennään? Eikös silloin olisi johdonmukaista kytkeä magneettiventtiili vapaan merkkivaloon, eli öljyä roiskautettaisiin kun vaihde on vapaalla?
    juu, kokeiltu, mutta sitte tulee lammikko ilmiö. Eli ainakin omat ajotavat on semmosia ettei tule paljo vapaalla rullattua. eli ketjun tarttis pyöriä ku öljystin tiputtaa ketjuun öljyä. Nykyinen jarruvalosysteemi on ihan kohtuullinen ratkaisu, toimii eikä paljoa sotke. Puran kuitenkin pyörää taas talvella niin vois jotain kokeilla rakennella tuohonkin.

    painonappi kojetaulussa on kans yksi vaihtoehto .. tosin tuo jarruvaloautomaatti on semmonen että ei tartte enää välittää koko asiasta kun automaattinen... ja tääkin on ny semmonen harrastus.. kuhan tuli värkättyä...

    -vk-
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 14.11.2012 klo 19:10.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  14. #1364
    Moro..

    Olisikos jonkun hyllyyn jäänyt ylimääräiseksi ja haluais luopua edulliseen hintaan , ´93 mallin Zzr:n sopivaa ohjaustangon muutos sarjaa?
    Vois kokeilla vähän pystympää ajoasentoa..
  15. #1365
    Minkäslaisia ketjurataspaketteja ootte hommailleet zetoriin.Onko päätymättömät fiksumpi kuin käydä niittailee,mulla ei takahaarukka koskaan ollut irti?Tuolta mie ne kuitenkin tilaan http://www.motorradteile-hamburg.de/ .Renkaat pitäis ja vaihtaa,onko hyviä ehdotuksia tähän päivään ja linkkejä?

    Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette (endlos)
    Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette (offen)
    Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette (endlos)
    Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette (offen)

    mikä noista?
    Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 01.01.2013 klo 15:15.
  16. #1366
    jos joltain löytyy (2kpl) peitelevyjä zetoriin, jolla saa peitettyä perälaukkutelineen kiinnityspulttien paikat, niin ostan heti..=)
  17. #1367
    Olisi ylimääräisenä suutinsarja Dynojet jet kitti stage 1 ,ZZR 1100 C malliin 90-92 sekä holkki sarja 4 kpl (74kw-110kw)kaasari luistiin jos kuristus reijät.
    Uudet paketissa.
    Kyselyt yksityismailina.
  18. #1368
    zetori houkuteltu käyntiin ennen huoltotoimia. Paljon helpommin lähti kun viimeksi, johtunee viimetalvena asennetusta bensapumpun pakkosyöttönapista.


    jos jaksattaa niin ennen ajokautta olis listalla:

    - vent.välys tarkastus
    - kaasarien synkkaus
    - tupakinsytkäkiriliittimen ihmettely(ei tuu virtaa)
    - Etuvalon säätö.Taisi tulla etukate viimeksi vähän väärään kohtaan ku tuntuu että näyttää ylös vaikka kuinka säätelis.

    - Pakoputkien avaus, toinen antaa enemmän ääntä
    - jalkatappien siirto. Bilteman bulkkitapi tuli ostettua(25e) jos ei alkuperäisiä saa alemmas.

    - Kytkimeen kurkistus: starttiketjun tsekkaus ja levyjen/jousien ihmettely.

    Renkaat ennen pidempää reissua (ehkä norjaan taas)

    - Maalaus(= suttaus) jos aikaa riittää.Tankkiin ny ainakin pakkelia lommoihin ku tuli kolhittua viimetalvena.
    Vähän aatellu vetää kynäruiskulla katteet,tankin,kypärän ja laukut saman väriksiksi..

    - ykkösvaihteen tunnistin, jos vaikka onnistuis helposti.(ketjunöljystimen ohjaukseen)


    -vk-
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 19.02.2013 klo 18:31.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  19. #1369
    [QUOTE johtunee viimetalvena asennetusta bensapumpun pakkosyöttönapista.


    jos jaksattaa niin ennen ajokautta olis listalla:

    - Pakoputkien avaus, toinen antaa enemmän ääntä

    -vk-[/QUOTE]

    mahtaako kannattaa...

    onko sulla vakioputket?
    muistaamkseni oli niin että vasemmanpuoleinen on tehtaalla "kuristettu" ettei kulkenut ihan miljoonaa vakiona...

    joten kuuluukin olla erilaiset äänet
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  20. #1370
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    [QUOTE johtunee viimetalvena asennetusta bensapumpun pakkosyöttönapista.


    jos jaksattaa niin ennen ajokautta olis listalla:

    - Pakoputkien avaus, toinen antaa enemmän ääntä

    -vk-
    mahtaako kannattaa...

    onko sulla vakioputket?
    muistaamkseni oli niin että vasemmanpuoleinen on tehtaalla "kuristettu" ettei kulkenut ihan miljoonaa vakiona...

    joten kuuluukin olla erilaiset äänet[/QUOTE]


    njoo, voi olla. Sielä kuitenkin heliseekin joku. siitä kiiltävän osan etupäästä lähtee se rinkula irti ja sen alla on sauma, joten jos siitä katkaisee niin jää sauma piiloon.

    tuo mun kawa ny ei mikään kukkanen ole muutenkaan , ainakaan maalauksen jälkeen



    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  21. #1371
    Moi!

    Harkitsen tässä vanhemman 1100 zzr hankintaa. Osaatteko neuvoa mitä C ja D versioita katsellessa pitäisi ottaa huomioon?

    Kiitän jo etukäteen!

    Matti
  22. #1372
    Täältä löytyy vastauksia vaikka muille jakaa kawasta oli sitten c tai d, usein valitetaan laatikkoa ja venttiileitä, pitää paikkansa mutta asialla on kaksi puolta. Onko pyörä pidetty hyvin niin useimmiten silloin viat on korjattu tai niitä ei edes ole ilmaantunut. Keulitulla versiolla on todenäköisesti konepuoli heikossa hapessa koska nämä ei nyt vaan ole tehty keulimista varten.
    Kaikissa pyörissä on omat vikansa, enemmän tai vähemmän, hondan cebari edustaa ehkä tuota vähemmän mallia mutta se on aivan sieluton laite, ei jaksa kiinnostaa.

    Kawassa on paljon hyviä puolia joita nämä esson baarissa olevat "tietäjät" eivät edes tiedä olevankaan.
    Esimerkkinä vaikkapa rasvanipat takajousituksen linkuissa ja erikseen irti lähtevä öljypohja.


    MUTTA NYT ITSE ASIAAN joka ei liity kysymykseen.
    Ostin tuossa itselleni c mallin zzr:n (1100) ja se on nyt käyty täysin läpi.
    Täällä keskustellaan paljon tekniikasta mutta pistän tässä hieman omaa tarinaani mukaan mikäli se jotakin auttaisi taas eteenpäin.
    Puhutaan siis katteiden halkeamien tee se itse menetelmästä.
    Välineet ovat vain kolvi (200w tai isompi) nippusiteitä tai orggis katteen rojupala, kuumaliimaa ja siinä se.
    Työvaiheet:
    Puhdista halkeama ja sen ympäristö (santapaperi, teräsharja porakoneessa tai jotain vastaavaa)
    Poraa halkeaman päähän pieni reikä
    Laita nippuside halkeaman päälle ja sulata se siihen ensiksi vai sen verran että se pysyy perusaineessa.
    Ala sulattamaan nipparia siten että se ja perusaine halkeamassa ja sen ympäristössä sulaa kunnolla.
    Anna jäähtyä hetki ja tasoittele isommat epätasaisuudet kolvilla pois.
    Katteen takapuolelle sama homma mutta lisää vielä kolvilla sulattaen halkeaman päälle ja reilusti reunoille kuumaliimaa ja sulata se perusaineeseen kiinni.
    Lopuksi hionta ja kittaus jne eteenpäin.
    Näin homma toimii ja pelaa, ei kannata kittailla tai kuiduttaa saatikka yrittää epätoivoisesti liimata niitä halkeamia, ei tule kun pyllyyn rupia.

    Kuvissa korjattu zzr:n peilin kohta jossa useita halkeamia.



    Viimeksi muokannut: jurvelo; 03.03.2013 klo 17:56.
  23. #1373
    Harvinaista herkkua myytävänä! Suoravetokaasarit Zetoriin:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...nsetti-ZZR1100
  24. #1374
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Harvinaista herkkua myytävänä! Suoravetokaasarit Zetoriin:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...nsetti-ZZR1100
    Hitupiikkisen hinta ylhäällä, ebayssä meni viime viikolla 220 puntaa täysin peruskorjatut.
  25. #1375
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    Hitupiikkisen hinta ylhäällä, ebayssä meni viime viikolla 220 puntaa täysin peruskorjatut.
    Laitas linkkiä moisiin. Minä en löydä kuin tuhannen taalan paketteja.
  26. #1376
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Laitas linkkiä moisiin. Minä en löydä kuin tuhannen taalan paketteja.
    Kiitos samoin. Jos tuhon hintaan saisi niin ostaisin heti mutta enpä ole koskaan moista nähnyt.
    ZZ-R1100 1991
  27. #1377
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Kiitos samoin. Jos tuhon hintaan saisi niin ostaisin heti mutta enpä ole koskaan moista nähnyt.
    On niitä välillä siellä, tuppaavat vaan menemään noin nanosekunnissa kun sellaiset joku sinne laittaa...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  28. #1378
    Tuli aloitettua talvihuolto. Venttilinvälykset oli ennallaan(10 000 ajettu viime kesänä), ite hiotut palat. Kytkimen sain luistamaan pari kertaa vimme kesällä(vääränlaiset öljyt), vähän oli lämpeemisen merkkejä, laittelen rojektikoneen levyt varoiksi. Vähä tiivisteitä tilailla,kasaus, synkkaus ja olis moottoriosasto valmis.

    Delvaccia kokeilen seuraavaksi.saa kotteroon laitella sitte samaa isosta kannusta.
    Starttiketjun mittailin paikallaan.Vaikutti ihan hyvältä. Mittausohjeesta ja vaihtorajasta puolet pois niin pääsi tönärillä mittailemaan.
    Vähän ihmetytty kiristäjän alla oleva ohut prikka(korjausopas) jota tuossa ei ollut ollenkaan.


    edit: ei ole mitään tekemistä joten höpötän tänne lisää.

    Stormista tilailin kytkinjouset ja kytkinkopan tiivisteen.postissa odottelee tulpanreunustiivisteet. kai se tästä. Katteet tuli suihkussa pestyä. Maalaus taitaa siirtyä ens talveen. Ei ole keksiny mitään teemaa.Automaaleja olis kyllä muttei lakkaa eikä isompaa hyvää ruiskua... ja rahat loppu...

    edit2: nyt olis delvaccia ja parit ö-suodattimet. Perjantaina pitäs olla huoltokamat kasassa. jos vaikka viikonloppuna kasais moottoriosaston.Vaijereiden öljäys sun muuta samalla.

    edit3: ei tarvinnu tänä viikonloppuna kasata mopoa, kiitos stormille. Risuja osastoon vollotettu ja sähköpostia laitettu.

    Onko tiedossa jotain ostopaikkoja mistä löytyy tuo 1 piikki isompi takaratas(TAMPERE?).




    -vk-
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 14.04.2013 klo 09:07.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  29. #1379
    ZZR:n viimeistely pikahuolto ennen ajokauden aloitusta, panin akun latautumaan täyteen iskuun.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  30.  
  31. #1380
    Päivää vaan

    liityn joukkoon sankkaan, zetori on niputettu ja katteetkin pohjavärissä, tossa aamulla vetelin rajateippiä
    että saan kuviot tehtyä. Sitten vaan peitto ja baset päälle, candyt sideaineen sekaan ja lopuksi lakkaa joskohan vapuksi sais ajoon.
    mikäli jollain on kysyttävää maalaushommista niin vastaan kyllä, saadaan sitten teidänkin ongelmat ratkottua ja zetorit sävyyn.
Sivu: 46 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36444546474856 ... ViimeinenViimeinen