Sivu: 44 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34424344454654 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1291:stä 1320:een 2024:sta
  1. #1291
    Tuli tuossa mieleen että olisko mahdollista tehdä semmosta listaa että mikä paikka tulee huollettavaksi mihinkäkin kilometrimäärään. Eli jos heittelen tämmöstä että:

    1. kansiremppa, välykset loppu 150 000 km
    2. jakoketju ?
    3. starttiketju ?
    4. kytkin remppa?
    5. joku muu kulumiskohta zetorissa..

    Olisko kellään heittää km määriä noihin kysymysmerkkikohtiin tai korjata tuota ykköskohtaa..
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  2. #1292
    Mielenkiintoinen kysymys, johon absoluutisesti oikeita vastauksia ei liene. Huoltoväli, öljyt, ajotapa, pyöräyksilö jne vaikuttanevat ratkaisevasti.

    Omalla C2:sella kilometrejä 50.000 joten sehän on vasta sisäänajettu. Näillä kilometreillä enemmän huolta ovat aiheuttaneet ihan iästä johtuvat jutut kuten kovettuneet kumiosat (stefat, letkut yms), haurastuneet ja halkeilleet sytytysjohdot, tukkeutuvat kaasuttimet, jumittuneet jarrut jne. Mutta nuohan on kaikki helppo korjata.
    ZZ-R1100 1991
  3. #1293
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoinen kysymys, johon absoluutisesti oikeita vastauksia ei liene. Huoltoväli, öljyt, ajotapa, pyöräyksilö jne vaikuttanevat ratkaisevasti.

    Omalla C2:sella kilometrejä 50.000 joten sehän on vasta sisäänajettu. Näillä kilometreillä enemmän huolta ovat aiheuttaneet ihan iästä johtuvat jutut kuten kovettuneet kumiosat (stefat, letkut yms), haurastuneet ja halkeilleet sytytysjohdot, tukkeutuvat kaasuttimet, jumittuneet jarrut jne. Mutta nuohan on kaikki helppo korjata.
    juuri näin, mutta olisin kuitenkin sitä mieltä että jonkinlaista haarukka olisi mahdollista tehdä. esim nokka tai startti -ketju tuskin menee ennen 50 000 km joku 100 000 - 150 000 vois olla lähellä. Lähinnä mietin semmosta tee-se-itse apu -listaa että vois stekata tiettyjä juttuja ennen kuin lentää osia pihalle ....
    Mikäli kokemusperäisiä kilometrulukemia löytyis niin haarukka(jakauma) tarkentuu mitä enemmän tietoja löytyy.



    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  4. #1294
    Lainaa gaagamel kirjoitti Katso viesti
    Lähinnä mietin semmosta tee-se-itse apu -listaa että vois stekata tiettyjä juttuja ennen kuin lentää osia pihalle ....
    Mikäli kokemusperäisiä kilometrulukemia löytyis niin haarukka(jakauma) tarkentuu mitä enemmän tietoja löytyy.

    -vk-
    Kannatettava ajatus. Kertokaapa paljon Zetorilla ajaneet mitä paikkoja on hajonnut?
    ZZ-R1100 1991
  5. #1295
    Onko Zetori siis ikuinen
    ZZ-R1100 1991
  6. #1296
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Kannatettava ajatus. Kertokaapa paljon Zetorilla ajaneet mitä paikkoja on hajonnut?
    Paljon ja paljon... Viime syksynä ihmettelin, kun pyörä ei yhtäkkiä kestänytkään lainkaan kaasua; alkoi tukehtumaan heti muutaman tuhannen jengan kohdilla, ja koneen lämmetessä ongelma paheni. Kertaalleen jouduin linkuttamaan kotio pikkuvahtia niin, että kone pysyi käynnissä vain ryyppi päällä. Ongelman aiheuttajaksi selvisi sen ihme kanteen liitetyn alipainehärvelin kello, joka alipaineliitäntänsä kautta vuoti ilmaa ainakin nelospytylle, johon tuon alipaineletku tulee. Tulppasin tuolle alipainekellolle menevän letkun ja ongelmat hävisivät.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  7. #1297
    Mistäs kannattais alkaa ettimään vikaa, kun jarruvalo menny pimeeks etujarrun osalta? Takajarrua painamalla syttyy mutta etujarrun vivusta ei tapahdu mitään?
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
  8. #1298
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jiipee99 kirjoitti Katso viesti
    Mistäs kannattais alkaa ettimään vikaa, kun jarruvalo menny pimeeks etujarrun osalta? Takajarrua painamalla syttyy mutta etujarrun vivusta ei tapahdu mitään?
    Mä kattoisin sitä katkaisijaa/kytkintä jarrukahvassa
  9. #1299
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä kattoisin sitä katkaisijaa/kytkintä jarrukahvassa
    Jep. Todennäköisimmin liitin on irronnut tai hapettunut.
    ZZ-R1100 1991
  10. #1300
    Välillä jotain muutakin ku tekniikkaa... joko ny tulee bannit foorumille

    Huomenna 6.7 olis lähtö vanhalla zetorilla reissuun. Perjantaille n. 600km ja puhokselle yöksi. Sunnuntaina pitäs olla utsjoella. Tuossa mietin että mitähän työkaluja tarttis ja melkein tekis mieli ottaa kaikki.

    jos näkyy Tampere -jäämeri välisessä maastossa zetori, mikä on levittäny osansa pitkin tietä niin se olen minä.
    Jos/kun pääsee parin viikon päästä kotio niin pitäs olla odottamassa kolari_zetorin etuputket ku kaveri haki romikselta. Saa ihmetellä sitte tarkemmin tuota etupäätä, jotain kummaa siinä vieläkin on.

    Kylmänä rosahtaa joku ku ykkosellä moottorijarruttaa, no, kaipa se tuon reissun vielä kestää. Starttiketju tai jakoketju kaiketi...

    Sivulaukut pysyi kiinni ainakin 120 vauhdissa, reissussa tuskin enempää tarviikaan. Laukut lähtee samantien irti ku ku pääsee kotion. koko kaistan vie tilaa

    Laittelin öljystimeen teräketjuöljyä. Saapi nähä kuinka menee letkuista ketjulle....

    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  11. #1301
    Elä hyvä mies arvosta ali pyörääsi. Se on hyvä pyörä. Just ajelin nuita ahterihommia, tuli 2600 km mittariin alle 36 tuntia. Miettiny tuossa että mithään ne uuet ko vanhalaki tollei.
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
  12. #1302
    Lainaa heikki57 kirjoitti Katso viesti
    Elä hyvä mies arvosta ali pyörääsi. Se on hyvä pyörä.ust ajelin nuita ahterihommia, tuli 2600 km mittariin alle 36 tuntia. Miettiny tuossa että mithään ne suuet ko vanhalaki tollei.

    Samat sanat. Tulin aamulla kahen vko reissulta Juuroopasta ja mittariin tuli 5900km ilman suuria ongelmia. Akku kuivui ja piti uusia Slovakiassa ja ed. mainittu jarruvalo pimeni mutta ei muuta. Ja välillä mentiin lujaa... Ps. Pyörä tuntu välillä aika käärmeeltä eli voiskos kyse olla swingin laakereista, jousitusongelmista vai ominaisuus vanhassa pyörässä?
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
  13. #1303
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä kattoisin sitä katkaisijaa/kytkintä jarrukahvassa
    Tuo kytkin on tarvikkeena niin halpa, että kannattaa jo vaihtaa huoltotoimenpiteenä ja todennäköisesti vikakin korjautuu samalla..
    Oliskohan ollut 16€ tjsp..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  14. #1304
    Lainaa jiipee99 kirjoitti Katso viesti
    Pyörä tuntu välillä aika käärmeeltä eli voiskos kyse olla swingin laakereista, jousitusongelmista vai ominaisuus vanhassa pyörässä?
    Kunnossa oleva Zetor kulkee varsin vakaasti ainakin kaikissa nopeuksissa mitä minä olen uskaltanut Euroopassa ajaa. Tosin voimakas sivutuuli aiheuttaa levottomuutta suuresta sivupinta-alasta johtuen. Myös vakioiskarin vaimennus saattaa tuntua puutteelliselta raskaalla kuormalla. En muista onko se säädettävissä, omassani on Öhlins.

    Jos kilometrejä on jo kertynyt kunnolla kannattaa tosiaan tarkistaa mahdollinen välys laakereissa ja jousituksen kunto. Esimerkiksi etuiskarien öljyn vaihto on suht helppo tehdä mutta unohtuu helposti.
    ZZ-R1100 1991
  15. #1305
    Aamulla päästiin kotio, viime perjantaina lähettiin. 3400km joista 1100km "eilen". Ei muita murheita ku tuo keula. Norjasssa alkoi stefa päästämään öljyä ja tullessa jyväskylän tienoilla meni keula muuten levottomaksi.Kaiketi ohjauslaakeri .. Pitää purkaa koko keula ku oli kotona odottamassa kaverin tuomia purkkamo-osia. Omasta on ehkä toinen räikkä rikki teleskoopin sisältä(ei löydy naksuja), ainakin sen saa vaihtaa ku nuo purkaa, myös liukuholkit jos niitä ny saa jostain. Stormille niitä tulee joskus elokuussa. Stefaa käyn kyselemässä ihan normi tiivistekaupasta jos ei oo niin täytyy tilata alkuperäiset. Noita "rainbow" vai mitä lie merkkisiä stefoja en enää laita (näitä löytyy mm: stormilta, motonetistä ja jostain muualtakin).

    Sitte kysymys: Voiko etuputkiin laittaa normi(moottori)öljyä vai onko siinä moottorinpyöräkuva-keulaöljyssä jotain erikoista... yhtäkkiä ku teleskoppien rakennetta ihmettelee niin liukuholkit tuskin on kriittisiä öljystä(vrt moottoriöljy / laakeriliuskat) ja virtaukset yms pysyy samana jos viskositeetti sama... mitä unohtui ja mikä meni väärin... ????

    -vk-

    edit:

    Ei kyllä ymmärrä mikä tuola keulassa on hajalla. Purkasin tänään kaikki irti. Emäputken laakerit silminnähden ok.liukuholkit tasaisen harmaat, pyöränlaakerit sormin tunnustelemalla kunnossa(5000 km ajetut)... no, emäputken laakerit menee vaihtoon joka tapauksessa ... muut on helppo korjata myöhemminkin. Jos oikein jaksattaa niin naputtelen pyöränlaakerit pois ja haen nekin samalla ...

    -vk-
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 13.07.2012 klo 17:49.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  16. #1306
    Kawa on alkanut viimeaikoina kuluttamaan öljyä normaalia enemmän. Mittasin toissapäivänä puristukset pytyistä ja ne olivat melko OK. 1 & 4 pytyissä 11bar ja keskellä 9bar.

    Männät ja venttiilit näyttivät melko karstattomilta, vaikka kilometrejä on takana jo yli 80tkm. Olen melko varma, että syy on kovettuneissa/kuluneissa venttiilinohjureissa. Ikää pyörällä on jo kertynyt vuodesta -95.

    Pitää vielä suorittaa tarkemmat mittaukset osille.
    Mutta kysymys kuuluukin, että mitä kaikkea kannattaisi laittaa uusiksi kerran kun pannu on auki?
    *Männänrenkaat?
    *Kannen seetit?
    *Venttiilit?

    Kommentteja?

    EDIT (kuvia jakoon):
    http://koti.kapsi.fi/juicci/ZZR/IMG_2929_small.jpg
    http://koti.kapsi.fi/juicci/ZZR/IMG_2930_small.jpg
    http://koti.kapsi.fi/juicci/ZZR/IMG_2931_small.jpg
    http://koti.kapsi.fi/juicci/ZZR/IMG_2932_small.jpg
    http://koti.kapsi.fi/juicci/ZZR/IMG_2933_small.jpg
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
  17. #1307
    Lainaa Juicci kirjoitti Katso viesti
    Kawa on alkanut viimeaikoina kuluttamaan öljyä normaalia enemmän. Mittasin toissapäivänä puristukset pytyistä ja ne olivat melko OK. 1 & 4 pytyissä 11bar ja keskellä 9bar.

    Männät ja venttiilit näyttivät melko karstattomilta, vaikka kilometrejä on takana jo yli 80tkm. Olen melko varma, että syy on kovettuneissa/kuluneissa venttiilinohjureissa. Ikää pyörällä on jo kertynyt vuodesta -95.

    Pitää vielä suorittaa tarkemmat mittaukset osille.
    Mutta kysymys kuuluukin, että mitä kaikkea kannattaisi laittaa uusiksi kerran kun pannu on auki?
    *Männänrenkaat?
    *Kannen seetit?
    *Venttiilit?

    Kommentteja?

    Pölläytteleekö pakoputkesta sinistä? Paljonko öljyä kuluu, tuleeko vuotamalla yhtään.?
    Ohjurivika(kumit) pölläyttää putkessa sinistä ainakin nelipyöräisissä..

    Kampiakseleita näistä on kulahtanu mutta se onkin isompi operaatio purkaa esille. Just soittelin
    jonnekkin vantaalle ja kk kaulan täytehitsaus+hionta maksais 400e / kaula.
    Lähinnä siis jos itelle tekee hyvää konetta, osaa ja on rahaa ja aikaa...

    jos tuo olis oma kone ja rahaa olis niin laittelisin kannen kuntoon kaikin puolin, vaihtaisin venat kokonaan jos
    niitä malleja mitkä kulahtaa, ehkä jopa rosteriset tilalle. Renkaat voi uusia jos pytyt vielä hyvät, muuten se on arpapeliä, monesti(välillä) rengastus/hoonaus hommat ei tuota haluttua lopputulosta.

    jos muutenkin rahaa menis ja itelle kunnolla tekis, niin voisin noilla kilometreillä nokkaketjun yms vaihdella.


    Tuo mun D-mallin projektikone on ajettu joku 60 000 ja pytyt/männät oli niinku uudet( ts. erittäin hyvät).Samoin oli ohjurit kunnossa. Seetit oli jo aikalailla ikävän näköset ....



    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  18. #1308
    Lisäsin edelliseen postiin muutamat kuvat männistä ja kannesta.
    Tosiaan öljyä menee se 5dl/1000km tai vähän alle.
    Putken päät on aikas mustat ja sinistä savua leijailee, kun antaa hanaa vähän enemmän.

    Ajattelin vaihtaa nokkaketjun, kun sen kustannus on varsin pieni 33e alkuperäisosana.
    Venttiileiden kanssa arvon vielä vähän, miksi muuten rosteriset venttiilit on parempia?
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
  19. #1309
    Onkos kellään tietoa mistä löytyisi zetoriin turbopakosarja tuolleen kätevästi?
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  20. #1310
    http://www.orientexpress.com/e-mmyproducts.aspx

    tuolta läytyy kaikenlaista zetorin (zx11) virittämiseen tarvittavaa...

    sieltä sai ainakin ennen myös täydellisiä turbo sarjoja...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  21. #1311
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    http://www.orientexpress.com/e-mmyproducts.aspx

    tuolta läytyy kaikenlaista zetorin (zx11) virittämiseen tarvittavaa...

    sieltä sai ainakin ennen myös täydellisiä turbo sarjoja...
    Thänks, tarttee yytsii toi läpi jos vaikka löytyis. Kaikkee kun ei tartte tehdä ite vaikka haluiskin (vaikka siihen se varmaan menee taaskin)
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  22. #1312
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Kunnossa oleva Zetor kulkee varsin vakaasti ainakin kaikissa nopeuksissa mitä minä olen uskaltanut Euroopassa ajaa. Tosin voimakas sivutuuli aiheuttaa levottomuutta suuresta sivupinta-alasta johtuen. Myös vakioiskarin vaimennus saattaa tuntua puutteelliselta raskaalla kuormalla. En muista onko se säädettävissä, omassani on Öhlins.

    Jos kilometrejä on jo kertynyt kunnolla kannattaa tosiaan tarkistaa mahdollinen välys laakereissa ja jousituksen kunto. Esimerkiksi etuiskarien öljyn vaihto on suht helppo tehdä mutta unohtuu helposti.
    Alan kallistua takaiskarin uusimiseen, jahka lompakko antaa myöten.

    Kokeilin takapyörästä väännellä ja käännellä swingiä, en mielestäni tuntenut välyksiä. Tosin takapyörähän nousee aavistuksen ylöspäin kun keskituki päällä nostaa rengasta ylöspäin...? Sivusuunnassa ei siis mitään liikahduksia tunnu.
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
  23. #1313
    Heippa taas. Onko öljypohjan tiivisteen vaihto mahdollista ilman koneen irroitusta ? On alkanu käryyttää pakosarjalle kun kone lämpiää ja hieman merkkailee reviiriään.kyseessä siis D-malli.
    Viimeksi muokannut: rumakuhelvetti; 25.07.2012 klo 19:09. Syy: tarkennus
  24. #1314
    Oisko kellään?

    ZZR 1100 C-mallin kawaan kaipais uutta pleksiä kun vanha on naarmuuntunut pahasti. Jos jollain on jääny nurkkiin siisti orkkis tai tuplakupla, teeppä kaupat.

    Tarjoukset privana tai emaililla: juhapetrik miukumauku gmail.com
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
  25. #1315
    Lainaa rumakuhelvetti kirjoitti Katso viesti
    Heippa taas. Onko öljypohjan tiivisteen vaihto mahdollista ilman koneen irroitusta ? On alkanu käryyttää pakosarjalle kun kone lämpiää ja hieman merkkailee reviiriään.kyseessä siis D-malli.
    Nostetaan edellisen ostoilmoituksen yli!!
  26. #1316
    Lainaa rumakuhelvetti kirjoitti Katso viesti
    Onko öljypohjan tiivisteen vaihto mahdollista ilman koneen irroitusta ?
    On. Jos irroitat öljyletkuja niin vaihda niihin samalla uudet tiivisteprikat. Alkuperäiset maksavat useita euroja kappale mutta löysin muistaakseni IKH:sta sopivia.
    ZZ-R1100 1991
  27. #1317
    Okei...hieman ihmettelen vuotoa. Pieni pelko persiissä että joku pultti on kierteensä menettänyt.ja siitä sitten tuleekin harmia... Pitäiskö odottaa talvea..no pitää miettiä mut kiitos tiedosta.
  28. #1318
    Kierteen korjaaminen on ihan simppeli homma mutta saattaa edellyttää moottorin irroitusta, jotta kohteeseen pääsee kunnolla käsiksi.

    Tiivisteen vaihdon yhteydessä tulisi mielestäni uusia myös kaikki paljastuvat O-renkaat. Niissä ei kannata säästellä vaan käyttää alkuperäisiä jotta koko on varmasti täsmälleen oikea.
    ZZ-R1100 1991
  29. #1319
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Tiivisteen vaihdon yhteydessä tulisi mielestäni uusia myös kaikki paljastuvat O-renkaat. Niissä ei kannata säästellä vaan käyttää alkuperäisiä jotta koko on varmasti täsmälleen oikea.
    Siltä varalta että tuo ihmetyttää niin tarkennetaan vähän:

    Ostin muutama vuosi sitten sarjan O-renkaita, jossa näytti olevan laaja valikoima sopivia kokoja. Näytti siltä että sarjasta löytyi juuri oikean kokoiset O-renkaat sylinteriblokin ja sen etupuolella olevan jäähdytinputken neljään liitoskohtaan. Aluksi kaikki hyvin mutta ensimmäisen pitemmän matkan jälkeen pysähtyessä jäähdytinneste valui pakoputkistolle. Osoittautui että O-renkaat olivat jonkin millin murto-osan liian suuret, jolloin asennettaessa joistain niistä leikkautui irti pieni siivu. Kun kuuman moottorin sammutti ja ilmavirta/flekti ei enää hoitanut jäähdytystä kohosi paine systeemissä sen verran että neste tursui ulos vioittuneiden tiivisteiden ohi.

    Tänä keväänä sorruin vielä kokeilemaan sarjan O-rengasta vesipumpun putken tiivistämiseen. Neste tippui ja lirisi iloisesti ulos jo ennen käynnistämistä vaikka renkaan mitattu koko oli mittaustarkkuuden puitteissa oikea. Onneksi varastosta sattui löytymään alkuperäistiiviste, joka korjasi ongelman.

    Öljypohjan O-renkaat liittyvät öljyn kiertoon ja parikymmentä vuotta vanha joustavuutensa menettänyt tai uusi vuotava/rikkoutuva tiiviste saattaa aiheuttaa häiriöitä öljynpaineessa ja kierrossa. Ainakaan minua ei kiinnosta ottaa selvää mihin se voi johtaa.
    ZZ-R1100 1991
  30.  
  31. #1320
    Lainaa rumakuhelvetti kirjoitti Katso viesti
    Okei...hieman ihmettelen vuotoa. Pieni pelko persiissä että joku pultti on kierteensä menettänyt.ja siitä sitten tuleekin harmia...
    Mistä kohtaa öljy oikein vuotaa? Ei ne kierteet itsestään hajoa.
    ZZ-R1100 1991
Sivu: 44 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34424344454654 ... ViimeinenViimeinen