Oli aika helppo. katsoin pyörän sähkökaaviota ja koson mittarin kaavion kanssa yhteen ja kuriste sukka päälle. lämpömittarin anturi omaan kohtaan ja nopeusmittarin anturi tulee jarrulevyn kiinnityspulttiin tuleva magneetti ja lukija jarrusatulan kiinnitykseen. yksin kertaista. hyvät ohjeet.
Kysellään taas tyhmiä...
D-mallin koneesta putos purkaessa tuommonen..
http://www.vkukko.fi/pala.jpg
haynesistä en yhtäkkiä löytäny että mistäköhän tuo ?. pötkön toinen pää on täysin auki.
Lähinnä että onko nuita sielä lisää ... jostain vaihdelaatikon/ öljyosaston - puolelta ilmeisesti ..
-vk-
edit: halkaisija n. 5 mm ulkomuistista. pihalla -20 , ei jaksa mennä enää mittailemaan..
Jos Haynes, katsoppa sivu 79, kuva 39.1b. "Oil nozzle". Joku laittaa siinä O-rengasta siihen. Muistakin luetteloista löytyy usein vain "nozzle" nimikkeellä.
Viimeksi muokannut: lippa; 15.01.2012 klo 20:41.
jees, löytyi noista valokuvista. tässä haynesissä ei oo sivunumeroita vaan on tuommonen 2-36 merkinnällä oleva sivu jossa 39.1b kuva. siinä on tuommonen , kiitän. Täytyy katella nuo kaikki läpi että onko tuommosia lisää...Tässä haynesissa mikä mulla on , ei ole kunnollista räjäytyskuvaa tuosta öljypuolesta.. muista paikoista on ihan kohtuullisen hyvät.
Tässä on yksi vapaasti ladattava korjaamokäsikirja. Osio 6-10 alareunassa on sen osan asennusohje.
http://www.markofshame.com/fsm/97_Ni...11/zx11man.pdf
Ilmoittaudutaan nyt itsekin tänne sivuille, kun tuli itselle hommattua kyseinen mopo vuosimallia -93
Joten jossain vaiheessa voin kysellä hieman tyhmiä remonteista![]()
Viimeksi muokannut: Kalma; 03.02.2012 klo 23:21.
ex Suzuki GSX 750F -93
Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
Ei kai tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan.
Ja ihan hyviä vastauksia täällä kawa-keskusteluissa ainakin tähän asti on saanut ittekin.
Taitaa olla tuoreempaa D-mallia ku-93?
Hyvä laite tarkotukseensa jokatapauksessa.
Minkäs mittaisia itse olette? Olen harkinnut seuraavaksi pyöräksi tuollaista D-mallia ja olen 191cm pitkä.
Nyt kun ei pääse koeajamaankaan, niin kertokaas kannattaako minun edes harkita tätä pyörää?
178cm. Ei tarvi polvet suussa ajella vielä sinunkaan mittasen kaverin. Ajoasento ei ole liian kyykky ainakaan itteni mittasella kaverilla.
Pleksin korkeus ja malli tietysti ihan makuasioita,itte aattelin kokeilla seuraavaksi korkeampaa touringmallia,tuplakupla oli liian matala itselleni(n.10cm matalampi kuin orggis)
172cm kellaripalomies täällä ja tuntuu että ois vähän liikaakin tilaa, noin niinkun ajoasento on normivauhdeissa jopa liiankin makaava, autobaanalla sen ei niin väliä...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
moro!
ite 198cm ja 110kg ... suurin ongelma ollut että kenkä(47) ei saappaana mahdu kunnolla vaihdepolkimen alle... äh,vähä vaikea selittää. Pientä mekaniikkamuutosta tuolle kohtaa kun saa muut huollot tehtyä. Omaan makuun aavistuksen verran liian makaava matka-ajossa, irto tanko tulossa kans talven mittaan paikalleen jos sattuu d -mallin(-98) kolmiopala sopimaan c -malliin...
viimekesänä tein muutaman tuhannen kilsan lappireissun ja penkki on mun mielestä semmonen että vois olla pehmeenpikin.
kokonaisuutena koko pyörä on ehkä aavistuksen liian ns. matala eli hieman liikkaa polvet koukussa.Toki itelä tuota pituuttakin riittää joten varmaan jotain hd:tä lukuunottamatta sama tunne muissakin peruspyörissä..
Nämä siis henk koht.mielipiteitä , ei herneitä nenään..
-vk-
Heijjaa!
Olis "kevät" huollon aika, ainakin öölit+ suodatin, välykset, putsari ja muuta pientä. Mutta ku purin pyörän välysten tarkistusta varten tuli mieleen tälläine seikka: eikös se oikea oppinen tapa tarkistaa välykset tehdä kone lämpimänä? Kone on ny osissa eli vaikeaa on tarkistaa enään lämpimänä. Mitä pitäisi tehdä, laittaa konetta sen verran kasaan että saan sen käyntiin? Ny jelppiä zetori veljet ja siskot.
Ps. Mulla taitaa olla koko Suomen ainoa? (PAPEREISSA) 25kw 1100 -98 Zetori. Oli aika sieluton peli, kulki sen 170km/h. Ny pääs turun motarilla 270, eikä edes suoralla tiellä
Viimeksi muokannut: bikenike; 13.02.2012 klo 21:48.
Suzuki TS 125R -92
Suzuki DR 350 -92
Kawasaki ZZR 1100 -98
Välykset mitataan aina kylmänä (~20c)
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
mitä ny taas. tuo on tilde eikä miinusmerkki
osta kakkulat
e: tvan ehti ensin
Viimeksi muokannut: SamiN; 14.02.2012 klo 20:14.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No menipä pilkun viilaamiseksi.Jaa että huoneen lämpoisenä... oon aina luullu et tehtäis kone lämpimänä. No, onneks en ole aikaisemmin itse tätä tehny, olis tuoki menny jo useasti pieleen.... Kiitoksia
Suzuki TS 125R -92
Suzuki DR 350 -92
Kawasaki ZZR 1100 -98
Tulpista, ettäkö iritiumi vai tavallinen tulppa. Ebaussa iritiumia (4kpl) sais alta kolmen kympin, ois halvempi ko normi tulppa.
Tässä sitä talvihuoltoa teheskelly. Tuommosta että onko vastaavaa hyötyä?
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Täällä ilmoittautuu taas yksi uusi zetorilainen.
Viime keväänä hommasin vm. 93 D-mallin tonnisatkun. Ajelin sillä oston jälkeen ehkä muutaman satkun, jonka jälkeen vaihdoin öljyt ja suodattimen. Tämän jälkeen ajelin koko kesän.
Pyörä on toiminut moitteetta ilman mitään ongelmia. Koneen äänistä en osaa sanoa mitään, mutta se on toiminut moitteetta joka tilanteessa. Kauden lopetin lokakuun alussa ja kilometrejä tuli jotain 7 tkm.
Nyt prätkämessujen jälkeen alkoi kuumottelemaan tuleva kausi. En meinaa paikallaan pysyä. Nyt oon kartoittanut perushuoltoa varten erilaisia osia. En vain oikein tiedä, mitä pitäisi ja mitä kannattaisi nyt osata tarkistella.
Renkaat ajattelin uusia ja koska pyörät ovat irti, niin ajattelin myös pyörän laakerit vaihtaa, jos ei ole suuritöinen homma. Ketjut ja rattaat näyttivät olevan vielä kondiksessa, joten niille en ehkä tee mitään. Swingin laakerit täytyy myös uusia.
Luettuani tämän zzr-ketjun läpi, niin olen tullut siihen tulokseen, että myös venttilien välykset tulisi tarkastaa.
Koska pyörässä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia moottorissa, niin voinko olla huoletta ja tsekata vain nuo venttiilit?
Kesällä huomasin, että jossain mutkateillä tuli sellainen fiilis, että takarenkaan ote irtoaisi tiestä ja että se luistaisi. Tämä ilmiö on voimakkaimmillaan kaksipäällä ajettaessa. Ajattelin, että swingi voisi olla löysä tai takarengas vähän väärässä kulmassa. Mutta toisinaan saa kanttailla huomattavankin voimakkaasti ilman, että tuota ilmiötä tulee esiim. Onko arvauksia, mistä tuo voisi johtua? Takapamppu on aika hengetön ja se olisi tarkoitus huoltaa myös. Samoin etupamput olisi tarkoitus purkaa, laittaa öljyt ja uudet hapet.
Onko suurta väliä, mitkä renkaat valitsen? Ajatus olisi hommata joko Dunlop Roadsmartit tai Michelin Pilot road 3:set. Onko suurta eroa?
Toivottavasti ette vaipuneet epätoivoon tätä lukiessa ;)
ittelläni oli mokomat iridiumit kun ne sai jonkun hinnoittelun kukkasen takia 4yhden hinnalla stormilta 14,90/4kpl...
niiden kanssa huomasin etteivät kestä laihalla käymistä vaan pimenevät sitten todella helposti ja lopullisesti..
talvella kun hallissa käyttelin niin piti aina ryyppy päällä käyttää ihan lämpöiseksi ja sitten vasta ryyppy pois,
jos laittoi ryypyn pois melkein heti kun käynnistyi , ja hiukan käänsi kaasusta , poks ja se tulppa oli sitten siinä...
alkoi käydä vajailla eikä enää lähtenyt toimimaan, vaikka käytti kuumaksikin.
suorituskyvyssä eikä kulutuksessa huomannut mitään eroa... luulenpa että ovat turhaa hifistelyä...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kyllä nuo iridium-tulpan edut ihan perusteltuja ovat..
Tuossa lainaus eräästä aiheeseen liittyvästä keskustelusta:
"Tein pienen kokoomishaun netistä.
Iridium on tunnetuista metalleista kaikkein korroossionkestävin. Lisäksi sillä on korkea sulamispiste, 2466 astetta Celsiusta (http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium) kun normaalin seosmetallisen keskielektrodin sulamispiste on 1200 - 1300 astetta Celsiusta. (http://www.ngksparkplugs.com/tech_su...qs/faqread.asp) Sulamispisteellä on pienempi merkitys, koska mm. keskielektrodin eriste ei kestä älyttömän kuumia olosuhteita. Yleensä sytytystulppien lämpötila-alue on 500 - 850 astetta Celsiusta. Kylmemmässä ne nokeentuvat, korkeammassa eriste ja perinteinen keskieletrodi rikkoontuvat. (http://www.ngksparkplugs.ca/tech-info-spark-plugs.cfm).
Iridium-sytytystulpalla ja sen kapealla keskielektrodilla on kuitenkinainakin kaksi muuta selvää etua, korroosionkeston ja korkean lämpötilan keston lisäksi:
Ensinnä kapea keskielektrodi synnyttää kipinän pienemmällä jänitteellä. Tämä johtuu siitä, että keskielektrodilla oleva varaus jakautuu pienemmälle elektrodin ulkokärjelle, ja saadaan riittävä varausero elektrodien välille valokaaren, eli kipinän synnyttämiseksi. (Onkohan valokaari nyt oikea termi tässä kohtaa?) Asiaa voisi havainollistaa sillä ,että neulankärjestä saat kyllä aikaseksi (todella pienen) kipinän 1,5 V pariston plus- ja miinusnavan välille. Mutta yritäpä samalla paristolla tehdä kipinä kahden ison metallilevyn välille, joiden välissä on pien, tasaineni rako. Tietysti, jos paristo pystyy varamaan molemmat isot pinnat tarpeeksi suurella pintavarauksella, niin kyllä se kipinä sielläkin syntyy samalla etäsiyydellä. Minä nyt kuitenkin oletan (ehkä virheellisesti), että pienempi keskielektrodi antaisi korkeamman pintavarauksen."
Lähinnä kai se konkreettisin etu on kulutuskestävyys ja toimintavarmuus.
Yleensä havaittuina etuina kuulee tasoituneen tyhjäkäynnin ja parantuneen käynnistyvyyden..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Paska puhetta. mainonta on uponnut...