Sivu: 37 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27353637383947 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1081:stä 1110:een 2024:sta
  1. #1081
    Oli aika helppo. katsoin pyörän sähkökaaviota ja koson mittarin kaavion kanssa yhteen ja kuriste sukka päälle. lämpömittarin anturi omaan kohtaan ja nopeusmittarin anturi tulee jarrulevyn kiinnityspulttiin tuleva magneetti ja lukija jarrusatulan kiinnitykseen. yksin kertaista. hyvät ohjeet.



  2. #1082
    Kysellään taas tyhmiä...

    D-mallin koneesta putos purkaessa tuommonen..
    http://www.vkukko.fi/pala.jpg

    haynesistä en yhtäkkiä löytäny että mistäköhän tuo ?. pötkön toinen pää on täysin auki.
    Lähinnä että onko nuita sielä lisää ... jostain vaihdelaatikon/ öljyosaston - puolelta ilmeisesti ..

    -vk-

    edit: halkaisija n. 5 mm ulkomuistista. pihalla -20 , ei jaksa mennä enää mittailemaan..
  3. #1083
    Jos Haynes, katsoppa sivu 79, kuva 39.1b. "Oil nozzle". Joku laittaa siinä O-rengasta siihen. Muistakin luetteloista löytyy usein vain "nozzle" nimikkeellä.
    Viimeksi muokannut: lippa; 15.01.2012 klo 20:41.
  4. #1084
    Lainaa lippa kirjoitti Katso viesti
    Jos Haynes, katsoppa sivu 79, kuva 39.1b. "Oil nozzle". Joku laittaa siinä O-rengasta siihen. Muistakin luetteloista löytyy usein vain "nozzle" nimikkeellä.
    jees, löytyi noista valokuvista. tässä haynesissä ei oo sivunumeroita vaan on tuommonen 2-36 merkinnällä oleva sivu jossa 39.1b kuva. siinä on tuommonen , kiitän. Täytyy katella nuo kaikki läpi että onko tuommosia lisää...Tässä haynesissa mikä mulla on , ei ole kunnollista räjäytyskuvaa tuosta öljypuolesta.. muista paikoista on ihan kohtuullisen hyvät.
  5. #1085
    Tässä on yksi vapaasti ladattava korjaamokäsikirja. Osio 6-10 alareunassa on sen osan asennusohje.
    http://www.markofshame.com/fsm/97_Ni...11/zx11man.pdf
  6. #1086
    Lainaa lippa kirjoitti Katso viesti
    Tässä on yksi vapaasti ladattava korjaamokäsikirja. Osio 6-10 alareunassa on sen osan asennusohje.
    http://www.markofshame.com/fsm/97_Ni...11/zx11man.pdf
    juurikin tuo ja kiittää... noita ei ny ole vissiin sitte ku tuo yksi. Uskaltaa alkaa lohkon puolikkaita pikkuhiljaa laitella pesulle.
    muita vikoja ei ole löytyny ku yks laakeri korkannu kiertokangesta. viikonloppuna vois mittailla kaulat läpi niin saa vähä kustannusarviota .

    -vk-
  7. #1087
    Ilmoittaudutaan nyt itsekin tänne sivuille, kun tuli itselle hommattua kyseinen mopo vuosimallia -93

    Joten jossain vaiheessa voin kysellä hieman tyhmiä remonteista
    Viimeksi muokannut: Kalma; 03.02.2012 klo 23:21.
    ex Suzuki GSX 750F -93
    Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
  8. #1088
    Ei kai tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan.
    Ja ihan hyviä vastauksia täällä kawa-keskusteluissa ainakin tähän asti on saanut ittekin.
    Taitaa olla tuoreempaa D-mallia ku-93?
    Hyvä laite tarkotukseensa jokatapauksessa.
  9. #1089
    Lainaa Kalma kirjoitti Katso viesti
    Ilmoittaudutaan nyt itsekin tänne sivuille, kun tuli itselle hommattua kyseinen mopo vuosimallia -93

    Joten jossain vaiheessa voin kysellä hieman tyhmiä remonteista
    Suniltako hait? Oli ainakin hävinny ku viimeks kävin kyyläämässä..

    Muoks. Olis pitäny lukee kattavammin, eli sieltähän se nähtävästi.
    Viimeksi muokannut: purjo; 05.02.2012 klo 23:35.
    Kawasaki ZZR 1100 -93
  10. #1090
    Lainaa purjo kirjoitti Katso viesti
    Suniltako hait? Oli ainakin hävinny ku viimeks kävin kyyläämässä..

    Muoks. Olis pitäny lukee kattavammin, eli sieltähän se nähtävästi.
    Eikun hain sen Kone-Koskimiehestä..
    ex Suzuki GSX 750F -93
    Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
  11. #1091
    Minkäs mittaisia itse olette? Olen harkinnut seuraavaksi pyöräksi tuollaista D-mallia ja olen 191cm pitkä.
    Nyt kun ei pääse koeajamaankaan, niin kertokaas kannattaako minun edes harkita tätä pyörää?
  12. #1092
    Lainaa TomeS kirjoitti Katso viesti
    Minkäs mittaisia itse olette? Olen harkinnut seuraavaksi pyöräksi tuollaista D-mallia ja olen 191cm pitkä.
    Nyt kun ei pääse koeajamaankaan, niin kertokaas kannattaako minun edes harkita tätä pyörää?
    178cm. Ei tarvi polvet suussa ajella vielä sinunkaan mittasen kaverin. Ajoasento ei ole liian kyykky ainakaan itteni mittasella kaverilla.
    Pleksin korkeus ja malli tietysti ihan makuasioita,itte aattelin kokeilla seuraavaksi korkeampaa touringmallia,tuplakupla oli liian matala itselleni(n.10cm matalampi kuin orggis)
  13. #1093
    172cm kellaripalomies täällä ja tuntuu että ois vähän liikaakin tilaa, noin niinkun ajoasento on normivauhdeissa jopa liiankin makaava, autobaanalla sen ei niin väliä...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  14. #1094
    Lainaa Kalma kirjoitti Katso viesti
    Eikun hain sen Kone-Koskimiehestä..
    No juu, vielä piti vetää väärin eli ok. Pysyykö väritys samana..?
    Kawasaki ZZR 1100 -93
  15. #1095
    Lainaa TomeS kirjoitti Katso viesti
    Minkäs mittaisia itse olette? Olen harkinnut seuraavaksi pyöräksi tuollaista D-mallia ja olen 191cm pitkä.
    Nyt kun ei pääse koeajamaankaan, niin kertokaas kannattaako minun edes harkita tätä pyörää?
    moro!

    ite 198cm ja 110kg ... suurin ongelma ollut että kenkä(47) ei saappaana mahdu kunnolla vaihdepolkimen alle... äh,vähä vaikea selittää. Pientä mekaniikkamuutosta tuolle kohtaa kun saa muut huollot tehtyä. Omaan makuun aavistuksen verran liian makaava matka-ajossa, irto tanko tulossa kans talven mittaan paikalleen jos sattuu d -mallin(-98) kolmiopala sopimaan c -malliin...

    viimekesänä tein muutaman tuhannen kilsan lappireissun ja penkki on mun mielestä semmonen että vois olla pehmeenpikin.

    kokonaisuutena koko pyörä on ehkä aavistuksen liian ns. matala eli hieman liikkaa polvet koukussa.Toki itelä tuota pituuttakin riittää joten varmaan jotain hd:tä lukuunottamatta sama tunne muissakin peruspyörissä..

    Nämä siis henk koht.mielipiteitä , ei herneitä nenään..

    -vk-
  16. #1096
    Heijjaa!

    Olis "kevät" huollon aika, ainakin öölit+ suodatin, välykset, putsari ja muuta pientä. Mutta ku purin pyörän välysten tarkistusta varten tuli mieleen tälläine seikka: eikös se oikea oppinen tapa tarkistaa välykset tehdä kone lämpimänä? Kone on ny osissa eli vaikeaa on tarkistaa enään lämpimänä. Mitä pitäisi tehdä, laittaa konetta sen verran kasaan että saan sen käyntiin? Ny jelppiä zetori veljet ja siskot.

    Ps. Mulla taitaa olla koko Suomen ainoa? (PAPEREISSA) 25kw 1100 -98 Zetori. Oli aika sieluton peli, kulki sen 170km/h. Ny pääs turun motarilla 270, eikä edes suoralla tiellä
    Viimeksi muokannut: bikenike; 13.02.2012 klo 21:48.
    Suzuki TS 125R -92
    Suzuki DR 350 -92
    Kawasaki ZZR 1100 -98
  17. #1097
    Välykset mitataan aina kylmänä (~20c)
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  18. #1098
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Välykset mitataan aina kylmänä (~20c)
    Nyt -3c on liian lämmin Tarvii oottaa et tulee -20c, siksi pyörät huolletaan talvisin (eikä sit mielellään lämpimässä tallissa)
    Moottoripyöräily on asenne laji

    (kylläpä nyt revityttää!)
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  19. #1099
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Nyt -3c on liian lämmin Tarvii oottaa et tulee -20c, siksi pyörät huolletaan talvisin (eikä sit mielellään lämpimässä tallissa)
    Moottoripyöräily on asenne laji

    (kylläpä nyt revityttää!)
    Etteivät viattomat hämääntyisi niin '~20' tarkoittaa 'noin +20'...
    ZZ-R1100 1991
  20. #1100
    mitä ny taas. tuo on tilde eikä miinusmerkki

    osta kakkulat


    e: tvan ehti ensin
    Viimeksi muokannut: SamiN; 14.02.2012 klo 20:14.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  21. #1101
    No menipä pilkun viilaamiseksi. Jaa että huoneen lämpoisenä... oon aina luullu et tehtäis kone lämpimänä. No, onneks en ole aikaisemmin itse tätä tehny, olis tuoki menny jo useasti pieleen.... Kiitoksia
    Suzuki TS 125R -92
    Suzuki DR 350 -92
    Kawasaki ZZR 1100 -98
  22. #1102
    Tulpista, ettäkö iritiumi vai tavallinen tulppa. Ebaussa iritiumia (4kpl) sais alta kolmen kympin, ois halvempi ko normi tulppa.
    Tässä sitä talvihuoltoa teheskelly. Tuommosta että onko vastaavaa hyötyä?
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
  23. #1103
    Lainaa heikki57 kirjoitti Katso viesti
    Tulpista, ettäkö iritiumi vai tavallinen tulppa. Ebaussa iritiumia (4kpl) sais alta kolmen kympin, ois halvempi ko normi tulppa.
    Tässä sitä talvihuoltoa teheskelly. Tuommosta että onko vastaavaa hyötyä?
    12r:ssä kesti iridium 3000tkm hain sitten NGK CR9EKPA ja nyt kestänyt jo huimat 4000tkm ,oli viimeset iridiumit mitä ostan
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  24. #1104
    Lainaa heikki57 kirjoitti Katso viesti
    Tulpista, ettäkö iritiumi vai tavallinen tulppa. Ebaussa iritiumia (4kpl) sais alta kolmen kympin, ois halvempi ko normi tulppa.
    Tässä sitä talvihuoltoa teheskelly. Tuommosta että onko vastaavaa hyötyä?
    ei ole.
  25. #1105
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    12r:ssä kesti iridium 3000tkm hain sitten NGK CR9EKPA ja nyt kestänyt jo huimat 4000tkm ,oli viimeset iridiumit mitä ostan

    Sulla on ollut joku häikkä niissä tulpissa?

    Tunnen 3 ZX-12R yksilöä, joissa on pelannut NGK-iridiumit loistavasti.. Omassani yli 30tkm ->..

    1400:ssa on OEM-tulppana tuo samainen..

    Tuo 12R:n vakio platinatulppa on järkyttävän hintainen, ainakin suomessa..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  26. #1106
    Täällä ilmoittautuu taas yksi uusi zetorilainen.
    Viime keväänä hommasin vm. 93 D-mallin tonnisatkun. Ajelin sillä oston jälkeen ehkä muutaman satkun, jonka jälkeen vaihdoin öljyt ja suodattimen. Tämän jälkeen ajelin koko kesän.
    Pyörä on toiminut moitteetta ilman mitään ongelmia. Koneen äänistä en osaa sanoa mitään, mutta se on toiminut moitteetta joka tilanteessa. Kauden lopetin lokakuun alussa ja kilometrejä tuli jotain 7 tkm.

    Nyt prätkämessujen jälkeen alkoi kuumottelemaan tuleva kausi. En meinaa paikallaan pysyä. Nyt oon kartoittanut perushuoltoa varten erilaisia osia. En vain oikein tiedä, mitä pitäisi ja mitä kannattaisi nyt osata tarkistella.

    Renkaat ajattelin uusia ja koska pyörät ovat irti, niin ajattelin myös pyörän laakerit vaihtaa, jos ei ole suuritöinen homma. Ketjut ja rattaat näyttivät olevan vielä kondiksessa, joten niille en ehkä tee mitään. Swingin laakerit täytyy myös uusia.
    Luettuani tämän zzr-ketjun läpi, niin olen tullut siihen tulokseen, että myös venttilien välykset tulisi tarkastaa.
    Koska pyörässä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia moottorissa, niin voinko olla huoletta ja tsekata vain nuo venttiilit?

    Kesällä huomasin, että jossain mutkateillä tuli sellainen fiilis, että takarenkaan ote irtoaisi tiestä ja että se luistaisi. Tämä ilmiö on voimakkaimmillaan kaksipäällä ajettaessa. Ajattelin, että swingi voisi olla löysä tai takarengas vähän väärässä kulmassa. Mutta toisinaan saa kanttailla huomattavankin voimakkaasti ilman, että tuota ilmiötä tulee esiim. Onko arvauksia, mistä tuo voisi johtua? Takapamppu on aika hengetön ja se olisi tarkoitus huoltaa myös. Samoin etupamput olisi tarkoitus purkaa, laittaa öljyt ja uudet hapet.

    Onko suurta väliä, mitkä renkaat valitsen? Ajatus olisi hommata joko Dunlop Roadsmartit tai Michelin Pilot road 3:set. Onko suurta eroa?
    Toivottavasti ette vaipuneet epätoivoon tätä lukiessa ;)
  27. #1107
    Lainaa heikki57 kirjoitti Katso viesti
    Tulpista, ettäkö iritiumi vai tavallinen tulppa. Tuommosta että onko vastaavaa hyötyä?
    ittelläni oli mokomat iridiumit kun ne sai jonkun hinnoittelun kukkasen takia 4yhden hinnalla stormilta 14,90/4kpl...

    niiden kanssa huomasin etteivät kestä laihalla käymistä vaan pimenevät sitten todella helposti ja lopullisesti..

    talvella kun hallissa käyttelin niin piti aina ryyppy päällä käyttää ihan lämpöiseksi ja sitten vasta ryyppy pois,
    jos laittoi ryypyn pois melkein heti kun käynnistyi , ja hiukan käänsi kaasusta , poks ja se tulppa oli sitten siinä...
    alkoi käydä vajailla eikä enää lähtenyt toimimaan, vaikka käytti kuumaksikin.

    suorituskyvyssä eikä kulutuksessa huomannut mitään eroa... luulenpa että ovat turhaa hifistelyä...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  28. #1108
    Lainaa heikki57 kirjoitti Katso viesti
    Tulpista, ettäkö iritiumi vai tavallinen tulppa. Ebaussa iritiumia (4kpl) sais alta kolmen kympin, ois halvempi ko normi tulppa.
    Tässä sitä talvihuoltoa teheskelly. Tuommosta että onko vastaavaa hyötyä?
    Jos sattumoisin ajat paljon talvella, eli käynnistelet välillä hyvin kylmilläkin keleillä, sitten voi olla jotain hyötyä. Siksi niitä käytetään esim. läpivuoden ajossa olevissa mönkkäreissä.

    Mutta muuten se on käytännössä aivan sama.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #1109
    Kyllä nuo iridium-tulpan edut ihan perusteltuja ovat..

    Tuossa lainaus eräästä aiheeseen liittyvästä keskustelusta:

    "Tein pienen kokoomishaun netistä.

    Iridium on tunnetuista metalleista kaikkein korroossionkestävin. Lisäksi sillä on korkea sulamispiste, 2466 astetta Celsiusta (http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium) kun normaalin seosmetallisen keskielektrodin sulamispiste on 1200 - 1300 astetta Celsiusta. (http://www.ngksparkplugs.com/tech_su...qs/faqread.asp) Sulamispisteellä on pienempi merkitys, koska mm. keskielektrodin eriste ei kestä älyttömän kuumia olosuhteita. Yleensä sytytystulppien lämpötila-alue on 500 - 850 astetta Celsiusta. Kylmemmässä ne nokeentuvat, korkeammassa eriste ja perinteinen keskieletrodi rikkoontuvat. (http://www.ngksparkplugs.ca/tech-info-spark-plugs.cfm).


    Iridium-sytytystulpalla ja sen kapealla keskielektrodilla on kuitenkinainakin kaksi muuta selvää etua, korroosionkeston ja korkean lämpötilan keston lisäksi:

    Ensinnä kapea keskielektrodi synnyttää kipinän pienemmällä jänitteellä. Tämä johtuu siitä, että keskielektrodilla oleva varaus jakautuu pienemmälle elektrodin ulkokärjelle, ja saadaan riittävä varausero elektrodien välille valokaaren, eli kipinän synnyttämiseksi. (Onkohan valokaari nyt oikea termi tässä kohtaa?) Asiaa voisi havainollistaa sillä ,että neulankärjestä saat kyllä aikaseksi (todella pienen) kipinän 1,5 V pariston plus- ja miinusnavan välille. Mutta yritäpä samalla paristolla tehdä kipinä kahden ison metallilevyn välille, joiden välissä on pien, tasaineni rako. Tietysti, jos paristo pystyy varamaan molemmat isot pinnat tarpeeksi suurella pintavarauksella, niin kyllä se kipinä sielläkin syntyy samalla etäsiyydellä. Minä nyt kuitenkin oletan (ehkä virheellisesti), että pienempi keskielektrodi antaisi korkeamman pintavarauksen."


    Lähinnä kai se konkreettisin etu on kulutuskestävyys ja toimintavarmuus.



    Yleensä havaittuina etuina kuulee tasoituneen tyhjäkäynnin ja parantuneen käynnistyvyyden..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  30.  
  31. #1110
    Paska puhetta. mainonta on uponnut...
Sivu: 37 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27353637383947 ... ViimeinenViimeinen