Sivu: 36 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536373846 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1051:stä 1080:een 2025:sta
  1. #1051
    Lainaa (Riksura @ Marras. 25 2011,22:52) kirjoitti
    Lainaa (gaagamel @ Marras. 23 2011,20:42) kirjoitti
    Voisko joku valaista asiaa tuosta säädettävästä syttypyörästä. Onko siis normisti kiinteä ja jostain saa säädettävää tjs. *?
    Mitä hyötyä/vaikutusta *? olisko kuvaa?

    Oheisen linkin kautta löytyy noista syttypyöristä jotain vanhempia keskusteluja asiasta.

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....93;st=0
    kiittää ja kuittaa, selvensi vähän.. en saa oikein tuota haku-toimintoa hakemaan.. selailen vain zetorijuttuja..

    vähä ebayssä hakusessa kansi tai moottori niin vois vähä mittailla ti- virtauspenkissä... matkaa kuitenkin ajelen, että saa vähä irti-arjesta oloa.. toki vois jonku gaagamel-motinki rakentaa jos jaksattaa .. *

    itellä talvi ohjelmassa katella läpi vähän tuota säksätintä. Saksantuonti joten kuristukset tsek, ja venttiilien välysten mittaus/säätö, teleskoppien stefat, etujarrut, valoille rele, tupakisytkäri liitäntä, laukut kiinni, takahaarukan laakeroinnin tarkistus kun loppukesästä oli jotenki levoton, kytkimen ihmettely kun palauttaa hitaasti, öljyt delvacciin * , ohjauskahvojen korotus, penkki uusiksi eli modaus, + joitan muitakin ihmettelyjä, jos tarrrat löytyis jostai etuisasti niin vois vaikka katteetkin yms maalata .. . *

    -vk-



    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  2. #1052
    Oon teettänyt tarroja tarramiehellä ja ollut hyvin tyytyväinen.
    Nyt viimeemmäksi teetätin huuto.netissä tarroja kaupittelevan kaverin kautta nimimerkillä voortitonmies...tarrat eivät ole vielä tulleet mutta asialliselle kaverille vaikuttaa. hinnat eivät ole pahoja.



  3. #1053
    Lainaa (gaagamel @ Marras. 26 2011,21:08) kirjoitti
    ...kuristukset tsek...
    ...kun niitä kuristuksia poistelet niin pistäs mullekkin viestiä että mistä löytyy halvalla pakonokat...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  4. #1054
    Lainaa (MustaSurma @ Marras. 29 2011,04:13) kirjoitti
    Lainaa (gaagamel @ Marras. 26 2011,21:08) kirjoitti
    ...kuristukset tsek...
    ...kun niitä kuristuksia poistelet niin pistäs mullekkin viestiä että mistä löytyy halvalla pakonokat...
    Saksalaisissa zetoreissa (ainakin C2) *ainoa kuristuskeino on kaasuttimien luistien yläosaan poratut ylimääräiset reiät, jotka estävät luisteja avautumasta kokonaan.

    Kawasakin varaosaluetteloista löytyy esim. C2 mallille viisi erilaista luistia eri varaosanumeroilla, ilmeisesti eri markkina-alueita ja kuristuksia varten. Nokka-akseleita löytyy vain yhtä mallia.

    Tuki reiät luisteissa (halpaa) tai vaihda reiättömiin (kallista), nokka-akseleihin ei tarvitse puuttua.
    ZZ-R1100 1991
  5. #1055
    Lainaa (tvan @ Marras. 29 2011,12:21) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Marras. 29 2011,04:13) kirjoitti
    Lainaa (gaagamel @ Marras. 26 2011,21:08) kirjoitti
    ...kuristukset tsek...
    ...kun niitä kuristuksia poistelet niin pistäs mullekkin viestiä että mistä löytyy halvalla pakonokat...
    Saksalaisissa zetoreissa (ainakin C2) *ainoa kuristuskeino on kaasuttimien luistien yläosaan poratut ylimääräiset reiät, jotka estävät luisteja avautumasta kokonaan.

    Kawasakin varaosaluetteloista löytyy esim. C2 mallille viisi erilaista luistia eri varaosanumeroilla, ilmeisesti eri markkina-alueita ja kuristuksia varten. Nokka-akseleita löytyy vain yhtä mallia.

    Tuki reiät luisteissa (halpaa) tai vaihda reiättömiin (kallista), nokka-akseleihin ei tarvitse puuttua.
    kertooko malli / runkonumero tjs mitään pyörästä. en ole vielä tutukinut tarkemmin mutta saksasta uitettu 6 vuotta sitten joten kuristuksista ei tietoa,..


    ZXT10C0 ...jne

    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  6. #1056
    Lainaa (tvan @ Marras. 29 2011,12:21) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Marras. 29 2011,04:13) kirjoitti
    Lainaa (gaagamel @ Marras. 26 2011,21:08) kirjoitti
    ...kuristukset tsek...
    ...kun niitä kuristuksia poistelet niin pistäs mullekkin viestiä että mistä löytyy halvalla pakonokat...
    Saksalaisissa zetoreissa (ainakin C2) *ainoa kuristuskeino on kaasuttimien luistien yläosaan poratut ylimääräiset reiät, jotka estävät luisteja avautumasta kokonaan.

    Kawasakin varaosaluetteloista löytyy esim. C2 mallille viisi erilaista luistia eri varaosanumeroilla, ilmeisesti eri markkina-alueita ja kuristuksia varten. Nokka-akseleita löytyy vain yhtä mallia.

    Tuki reiät luisteissa (halpaa) tai vaihda reiättömiin (kallista), nokka-akseleihin ei tarvitse puuttua.

    Tuota, noita rajoitettuja euroopan malleja on useampia ja kaasareilla on kuristettu huipputehoista bout 22 hv yli 8000 kierroksen, ja sekin on tehty kaasareiden kansilla:



    Rajoitettu kansi kuvassa vasemmalla, eli estää luistin täyden avautumisen, näitä on noissa saksan malleissa paljon. Mun kaasareiden luisteissa ei muistaakseni mitään reikiä ollut ja sekin on saksasta uitettu. Niistä reijistä en tiedä muutenkaan miten rajoittaisivat luistin liikettä, ellei ne sitten päästä alipainetta jotenkin jännästi ohi, tarttis melkein tutkailla sitä rakennetta tarkemmin. Neulan vieressähän luistissa on alhaalla 2,5mm reikä joka hidastaa luistin avautumisliikettä ja se on aika yleinen modi avartaa sitä - luisti liikahtaa rivakammin ylös läpän avautuessa ja vastaa kaasuun paremmin ellei reijästä tee liian isoa ja luisti ei liiku mihkään.

    Brittivehkeissä taasen oli tiputettu tehoja pelkästään noilla kansilla.

    Nuo saksan vehkeet (-95 ja vanhemmat) 100hv/88nm niin on niissä pakosta muutakin tehty kuin rajoitettu luistin liikettä, 110 nyyttonista 88:aan pelkällä kaasareiden kuristamisilla... ...kun tuo luistin täysi avautuminen vaikuttaa vissiinkin sinne huippukierroksiin enemmän, vai? Kait niihin on vaihdettu suuttimia, nokat, taikka pakonokka, on matalampi ja sytkäkin on vähän eri arvoilla (täystehoisen ennakko 10 astetta @1000rpm ja 40 astetta @6000rpm vastaan 5 astetta @1300rpm ja 37 astetta @6000rpm).

    Niin, ja ZRX:n nokat menee muuten suoraan zetoriin nekin, ja ne on muuten loivemmat. Ei ne välttämättä sieltä zetorin osien alta löydy ne kuristusosat...

    Disclaimer: saatan toki puhua ihan pskaa, kokeilemalla se vissiin selviää...



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  7. #1057
    Ei perskules. *

    Tartteekohan tässä huolestua mahd. kuristuksista, oma kun on -90 ja Saksan tuontia. Oston yhteydessä tuli kyllä teholappu, jossa saatu takapyörältä 123hv (muistaakseni Malmilla sijaitseva mp-huolto mitannut) mutta onhan noita optimistipenkkejä olemassa...
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
  8. #1058
    ei tartte...

    mulla oli karvan vaille 120 takarenkaalla, kun oli rajoitinreijät tukittu luisteista ja suuttimet , syttypyörä ym. vaihdettu...

    jenkkimalli...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #1059
    Zetorista on todellakin useita eri tavoin kuristettuja maakohtaisia malleja. Esimerkiksi Englannissa kuristus on hoidettu *madalletuilla kaasuttimien kansilla, kuten aiemmassa viestissä kuva kera kerrottiin. Niitä lienee joissain keskieuroopalaisissakin malleissa.

    Itse puhuin vain Saksan markkinoita varten kuristetuista pyöristä ja erityisesti C2 mallista.

    Mainitsemani kuristusreiät on porattu luistin kylkeen, sen yläosaan. Kun luisti nousee riittävän korkealle reiät "oikosulkevat" paine-eron luistin ylä- ja alapuolella eikä luisti voi nousta ylemmäs. Luistin alaosassa olevat reiät sen sijaan ovat välttämättömät kaasuttimien oikean toiminnan kannalta. Niitä ei pidä tukkia tai meno kyllä hyytyy.

    Saksan ebay:stä löytyy luistin sisään asennettavia holkkeja, jotka peittävät kuristusreiät, esimerkiksi tässä. Ainakin tuon tuotteen mainoslauseen mukaan teho nousee 74:stä 110 kW:iin.

    Luistin liikkeen rajoittaminen on erittäin helppo tapa rajoittaa tehoa. Itse olin luisteja ensimmäistä kertaa asentaessani huolimaton eivätkä kalvot olleet kunnolla paikoillaan joten ilmavuodon johdosta luistit eivät nousseet niin kuin pitäisi. Huipputeho tippui tämän vaikutuksesta noin 60 hevosvoimaan. Kalvot uudelleen asennettuna huipputeho nousi 143 heppaan samalla dynolla takapyörältä mitattuna. Dynolaput lienee tallella jos jotakuta kiinnostaa.

    Yllä mainittu systyseannkon muutos "5 astetta @1300rpm ja 37 astetta @6000rpm" *koskee Itävallan ja Sveitsin malleja, ei Saksalaisia pyöriä, ainakin tämän taulukon mukaan.

    En kuitenkaan väitä tietäväni ainoata, oikeat ja tyhjentävää totuutta asiasta
    ZZ-R1100 1991
  10. #1060
    Lainaa (adville @ Marras. 30 2011,13:43) kirjoitti
    ei tartte...

    mulla oli karvan vaille 120 takarenkaalla, kun oli rajoitinreijät tukittu luisteista ja suuttimet , syttypyörä ym. vaihdettu...

    jenkkimalli...
    Siis ZX-11 Yhdysvalloistako? Niitä ei ole käsittääkseni koskaan kuristettu lukuunottamatta Kaliforniaan tehtyjä saastemääräyksien mukaisia muutoksia. Vai mitä tarkoitit?
    ZZ-R1100 1991
  11. #1061
    Johan on sekalainen soppa, miks noita mopoja ylipäätänsä pitää rajottaa? Halvatun hankalaa kyllä tää...

    Niin, mun mopo on saksasta tuotu C1 ja siinä oli kuristimina nuo kaasareiden kannet ja kaveri joka noita kawoja on huoltanut sen reilut 20 vuotta tokas suoraan että pakonokka kanssa. Ja ainakin mun mopo on melkoisen hengetön alakierroksilla vaikka siinä on dynojetin suutinkitti, "huuto"ränni ja vapaafiltteri kiinni.

    Mistähän sais ihan virallista tietoa että miten minkäkin maan mallit on kuristettu?

    E: Onkos toi saksan 100 heppaa takarenkaalta vai koneesta? Tuo 147:hän on konetehoja ja takarenkaalle tulee tosiaan sen ~120hv, joten siitä tiputtaminen sataan onnistuisi kyllä pelkästään kaasareilla.

    E2: ..on toi mun mopo silti hengetön alhaalta...



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  12. #1062
    Lainaa kirjoitti
    Johan on sekalainen soppa, miks noita mopoja ylipäätänsä pitää rajottaa? Halvatun hankalaa kyllä tää...
    Totta. Lienee parasta vastedes pitäytyä siihen että "tällä nimenomaisella pyöräyksilöllä kuristus on thety näin" eikä yrittää yleistää.

    Saksasta hankittu pyörä voi ihan hyvin olla alunperin tuotu johonkin muuhun maahan, koska Keski-Euroopassa pyörän vienti maasta toiseen lienee helpompaa kuin täällä periferiassa. Ja mistä sen tietää minkälainen satsi pyöriä tehtaalta on kulloinkin mihinkin maahan lähtenyt.

    Tuohon nokkien erilaisuuteen suhtaudun kyllä edelleen epäilevästi sillä virallisessa korjaamokäsikirjassa annetaan nokkien kulumisen mittaukseen vain yhdet raja-arvot. *Muut maakohtaiset erot mm. sähköissä jne on huomioitu.

    Mutta asiahan selviää helposti mittaamalla. Irroita nokat niin verrataan niitä korjaamokäsikirjan arvoihin. Hyllystäni löytyy myös irralliset Englannista peräisin olevat nokka-akselit.

    Lainaa kirjoitti
    E2: ..on toi mun mopo silti hengetön alhaalta..
    Ei kai kukaan ole "parannellut" kannen pakokanavia? Se on helppo tapa kadottaa alakierrosten vääntö.
    ZZ-R1100 1991
  13. #1063
    No nyt ei tartte arpoa enää, alkoi painamaan sen verta mieltä niin käytin mopon Vittaniemen penkissä:



    Koneelta 127hv/103Nm ja renkaalta 115hv/96Nm. Käy rikkaalla alhaalta, sen takia tuntuis olevan nuhainen. Niin ja ajopomossa joka on projektina nytten niin on jo tyhjäkäynnillä se 120Nm ja risat niin sekin vissiin hieman hämää. Eli toisin sanoen puhuin paskaa noista nokka-akseleista. Tai no ZRX:n nokat käy edelleenkin ristiin mutta ne on loivemmat ne, eli ei kannata laittaa. Ellei turbota. Mut se onkin sitten taas toinen juttu se.

    Samin mielestä virkeä vekotin ja kun saa noi suuttimet kohdalleen niin on mukavampi ajaakin, enkä kyllä epäile yhtään. Jotta näin, nyt on paperia pöydässä. Ja kiinni siis dynojettiä, barracudan putkisto ja K&N.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  14. #1064
    Vääntökäppyrä on huomattavasti rouheempi alakierroksilla kuin vakiossa,muutenkin kautta linjan parempi kuin vakkarissa.
    Huipputehon lasku pienempää myös 9000 jälkeen vakioon verrattuna.
    Harmi kun en osaa linkittää omaa vakion käppyrää vaik ei noi eri dynojen lukemat ole keskenään vertailukelpoisia.
    Heppakäppyrä 5500 kohdalla vakioon verrattuna enempi notkollaan..vakio silloin 70 hv takarenkaalta.
    125.94 hp-9333 rpm
    100.09 nm-8662 rpm
    262 km/h-11964 rpm (5.vaihde)
    cf=0.9864
    air temp=25
    air press=1018
    air hum=52

    Suunnitellu kans piristää tuota vakio laitetta tehoputkella ja suuttimilla jne.. mut taidan tyytyä vain päivitteleen niilläkin rahoilla tourinkipleksiä ja parempia jarruja+muuta ylläpito/päivitys huoltoa ynnä ajovarustetta.
    Uusii sit koko mopokannan jos rikastuu tai lakkaa köyhtymästä ja vaik museoi tän zetorin omiin kokoelmiin.



    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  15. #1065
    Lainaa (tvan @ Joulu. 01 2011,00:15) kirjoitti
    Lainaa (adville @ Marras. 30 2011,13:43) kirjoitti
    ei tartte...

    mulla oli karvan vaille 120 takarenkaalla, kun oli rajoitinreijät tukittu luisteista ja suuttimet , syttypyörä ym. vaihdettu...

    jenkkimalli...
    Siis ZX-11 Yhdysvalloistako? Niitä ei ole käsittääkseni koskaan kuristettu lukuunottamatta Kaliforniaan tehtyjä saastemääräyksien mukaisia muutoksia. Vai mitä tarkoitit?
    harrikkamiesten painajainen ...

    tyyppilätkässä on teksti: made in USA ...

    saksan kautta suomeen, reijät luisteissa...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  16. #1066
    Yhdessä viestissä saa sen käsityksen että luistin reikä kannattaa tukkia ja toisessa ettei kannata?? Käsitinkö oikein jos luistin yläpäässä on reikä niin SE kannattaa tukkia?? Itse kun asensin dynojetin niin siinä tuli mukana pora jolla piti porata toinen reikä luistin pohjaan.. Tulinkohan taas kusetetuksi?!
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
  17. #1067
    Lainaa (aTu @ Joulu. 13 2011,00:44) kirjoitti
    Yhdessä viestissä saa sen käsityksen että luistin reikä kannattaa tukkia ja toisessa ettei kannata?? Käsitinkö oikein jos luistin yläpäässä on reikä niin SE kannattaa tukkia?? Itse kun asensin dynojetin niin siinä tuli mukana pora jolla piti porata toinen reikä luistin pohjaan.. Tulinkohan taas kusetetuksi?!
    Luistin yläosan reiät tukkoon ja alaosan reikää hieman isommaksi - jos sen alaosan reiän tukkii/poraa liian isoksi niin saattaa olla melkoisia käyntihäiriöitä tiedossa... ...se ei taida se luisti enää sen jälkeen liikkua.

    Jos se toimii niin älä korjaa sitä ;)

    Lainaa (kawaukko @ Joulu. 11 2011,20:02) kirjoitti
    Vääntökäppyrä on huomattavasti rouheempi alakierroksilla kuin vakiossa,muutenkin kautta linjan parempi kuin vakkarissa.
    Huipputehon lasku pienempää myös 9000 jälkeen vakioon verrattuna.
    Harmi kun en osaa linkittää omaa vakion käppyrää vaik ei noi eri dynojen lukemat ole keskenään vertailukelpoisia.
    Heppakäppyrä 5500 kohdalla vakioon verrattuna enempi notkollaan..vakio silloin 70 hv takarenkaalta.
    125.94 hp-9333 rpm
    100.09 nm-8662 rpm
    262 km/h-11964 rpm (5.vaihde)
    cf=0.9864
    air temp=25
    air press=1018
    air hum=52

    Suunnitellu kans piristää tuota vakio laitetta tehoputkella ja suuttimilla jne.. mut taidan tyytyä vain päivitteleen niilläkin rahoilla tourinkipleksiä ja parempia jarruja+muuta ylläpito/päivitys huoltoa ynnä ajovarustetta.
    Uusii sit koko mopokannan jos rikastuu tai lakkaa köyhtymästä ja vaik museoi tän zetorin omiin kokoelmiin.
    Hmm... ...oliko tuo sun mopo ajettu missä penkissä? Tuo Vittaniemen penkki on kuulemma suht tiukka (vaiko oikea arvoa näyttävä) tiedä sitten siitäkään, mitä nyt on tullut kuultua...

    Anyhow, ois kyllä kiva nähdä verrokkikäppyrät. Ja jos tuossa on vääntöä kautta rekisterin niin vakio on varmaan melkoisen tukkoisen tuntuinen

    Onko tuo CF arvo mikä, korjausarvo vai...?

    Uudestaan pitäis penkkiin mennä, vähän hakea noita suuttimia kohdilleen että sais af:n ees lähelle sitä 13.0:1. Tuosta käppyrästäkin huomaa että juuri tuolla 5500rpm missä on reilu notko tehoissa myös A/F tipahtaa taas 11:sta alle, ja 6000rpm:n jälkeen meni pilli tukkoon, eli seuraavan kerran penkissä pitäisi olla lambda-anturankin paikka hitsaíltuna valmiiksi niin sais jotain käyttökelpoista daattaakin ulos.

    ...ja sitten kun ehtii kaikelta muulta hössötykseltä niin vois vaikka noita nokkien ajotuksia vähän muutella, ja kokeilla minkälaisia vaikutuksia kanavien muotoilulla olis ja jos vaikka vähän jyrkempiä nokkia kokeilis...

    ...ihan kun noita projekteja ei ois nurkat pullollaan jo muutenkin, jos sitä vaan nyt yrittäis pitää ees ton yhden vehkeen ajossa.... ...paitsi että sen on pakko olla jostain rikki kun ei ton enempiä tuu tehoa ulos



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  18. #1068
    Mun mopedi on ajettu Woima kahveen dynossa Tyrväällä. *Ilmeisesti toi cf on jonkin sortin korjauskerroin, ei tietoa asiasta.
    Juu,vakio on aikas lepposen tuntonen laite noin pikkukierroksilla mut mihinkäs tässä kiirus valmiissa maailmassa.
    +ram-air tsydeemi antaa kaiketi muutaman kaakin lisää polle-laumaan vauhdissa,näin ainakin teoriassa.
    Voin laitella käppyrän vaikka s-postiisi jos kiinnostaa ja ilmottelet sen mulle vaik privana.
    Sen saa julkistaa täälläkin jos vaan osaa,itte en.



    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  19. #1069
    cf=correction factor

    sillä kompensoidaan muuttuvat olosuhteet eli ilmanlämpötila, -paine ja -kosteus jotta tulokset (ainakin samassa penkissä) olisivat vertailukelposia eri olosuhteissa.

    tuossa on käppyrät mun ex zx-11: http://www.moottoripyora.org/kuva-al....run.jpg



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  20. #1070
    Näyttää olevan samanlailla et ekassa setissä alarekisterin väännöt parempia kuin vakiossa,mutta ylhäällä jää pollet piiloon.
    Paremmassa setissä alkaa kiekua 7000/rpm jälkeen selvästi *raikkaammin kuin vakio laitos.



    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  21. #1071
    Lainaa (SamiN @ Joulu. 17 2011,01:22) kirjoitti
    cf=correction factor

    sillä kompensoidaan muuttuvat olosuhteet eli ilmanlämpötila, -paine ja -kosteus jotta tulokset (ainakin samassa penkissä) olisivat vertailukelposia eri olosuhteissa.

    tuossa on käppyrät mun ex zx-11: http://www.moottoripyora.org/kuva-al....run.jpg
    Jeshjesh, näin mä vähän aattelinkin. Harmi ettei tuossa ole A/F käppyrää näkyvillä. Ja onko penkeissä noin paljon eroja? Tuo mun käppyrä kun on konetehoja ja tuossa ois takarenkaalta nuo, eikä sytkän lisäksi muita eroja vissiin taida olla? Meinaan 143 takarenkaalta vs 127 koneesta on aika paljon...

    Kawaukko, mä laitoin viestiä.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  22. #1072
    joo kyllähän tuossa 7-9k välillä on melko iso loikka. lapussa mainittujen modien lisäksi kansi oli portattu. kilsoja tuossa kohtaa 122tkm takana joten varsin pirteä ja luonteikas oli vielä. toivottavasti on edelleen, kenellä sitten lienee.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  23. #1073
    Lainaa (MustaSurma @ Joulu. 17 2011,01:56) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Joulu. 17 2011,01:22) kirjoitti
    cf=correction factor

    sillä kompensoidaan muuttuvat olosuhteet eli ilmanlämpötila, -paine ja -kosteus jotta tulokset (ainakin samassa penkissä) olisivat vertailukelposia eri olosuhteissa.

    tuossa on käppyrät mun ex zx-11: http://www.moottoripyora.org/kuva-al....run.jpg
    Jeshjesh, näin mä vähän aattelinkin. Harmi ettei tuossa ole A/F käppyrää näkyvillä. Ja onko penkeissä noin paljon eroja? Tuo mun käppyrä kun on konetehoja ja tuossa ois takarenkaalta nuo, eikä sytkän lisäksi muita eroja vissiin taida olla? Meinaan 143 takarenkaalta vs 127 koneesta on aika paljon...

    Kawaukko, mä laitoin viestiä.
    en osaa sanoa penkkien eroista mitään.

    harvemmin takarenkaalta penkissä mitattuja tehoja ilmoitetaan konetehoina. moottoriteho voidaan kyllä jollain tapaa laskea siitä.
    12-13% lienee ketjuvetoisen tehohäviö voimansiirrossa?

    edit eikö tuo sun käppyrä ole kuitenkin takarenkaalta (driveline effiency 100%)...



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  24. #1074
    Lainaa (SamiN @ Joulu. 17 2011,02:12) kirjoitti
    en osaa sanoa penkkien eroista mitään.

    harvemmin takarenkaalta penkissä mitattuja tehoja ilmoitetaan konetehoina. moottoriteho voidaan kyllä jollain tapaa laskea siitä.
    12-13% lienee ketjuvetoisen tehohäviö voimansiirrossa?

    edit eikö tuo sun käppyrä ole kuitenkin takarenkaalta (driveline effiency 100%)...
    Harvemmin vissiin joo mutta varmistin vielä ovatko lapun lukemat koneelta vai renkaalta. Siihen tehohäviöön vissiin vaikuttaa kaikki renkaan ja vanteen painosta lähtien tälleen äkkisiltään pähkäiltynä. Siinä lapussa lukee jotakuinkin että "häviöt lisätty miinuslinjan mukaan (ketjuvedon tehokkuus 100%)". Jotenkin tuo penkki ne laskee. Luulisin.

    Niin että portattu, oliko nokat vaihdettu kanssa? Toi 142 on vissiin pääsuuttimen koko tuossa toisessa vedossa. Mietin tässä vaan että mulla on 145:t kiinni ja kuten näkyy niin on aika paksulla siihen asti kunnes menee mittari tukkoon. Sen takia ois ollu kiva nähdä tuo A/F kanssa että sais jotain osviittaa paljonko pitäis lähteä pienentämään tuota suutinkokoa.

    E: ...kyllä mun on varmaan täytynyt kuulla/tajuta väärin tuo nyt kyllä, ei ole kovin lepsu tuo pyörätohtorinkaan penkki. Tosin se on ilmeisesti vaihdettu just sillon -07 mutta silti.... ...tai sitten kannen työstöllä saa reilusti tehoja tosta vehkeestä... ...tai sitten jotain muuta...



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  25. #1075
    142 oli suuttimien koko eli niitä pienennettiin.
    nokista ei ole tietoa, vakiot luultavasti. kannenstakaan sen paremmin ei ole mulla tietoa kuin mitä Ruusila BikeDoctorilla kertoi sille tehdyn. pyörä oli tuolloin talvella -07 siellä isommassa huollossa, olin sen edellisenä kesänä -06 ostanut.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  26. #1076
    http://www.bikepics.com/pictures/2314868/

    Rumalla tuossa mikälie etulokari. Minkähän pyörän loksu. Itekki miettiny ko se alkuperänen nii raskastekosen näkönen.
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
  27. #1077
    Itseasiassa mie en tiie...leikkasin tuota dremelillä vieläkin pienemmäksi/muodokkaammaksi.. osat on maalarilla. koson mittari tilattu. ens vuonna tammikuun alussa nippuun..ohjausiskari pitää vielä laittaa koristeeksi.
  28. #1078
    Lainaa (kawaukko @ Joulu. 17 2011,01:10) kirjoitti
    Mun mopedi on ajettu Woima kahveen dynossa Tyrväällä. *Ilmeisesti toi cf on jonkin sortin korjauskerroin, ei tietoa asiasta.
    Juu,vakio on aikas lepposen tuntonen laite noin pikkukierroksilla mut mihinkäs tässä kiirus valmiissa maailmassa.
    +ram-air tsydeemi antaa kaiketi muutaman kaakin lisää polle-laumaan vauhdissa,näin ainakin teoriassa.
    Voin laitella käppyrän vaikka s-postiisi jos kiinnostaa ja ilmottelet sen mulle vaik privana.
    Sen saa julkistaa täälläkin jos vaan osaa,itte en.
    Nonni, tossa on käppyrä, kiitos, ja sori että kesti...

    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  29. #1079
    noni, tuli kivaa puuhattavaa talveksi ku sai itte tilaaman joululahjan. D- mallin alakertanaputtava kone tuli englannista työpaikan lattialle heti joulun jälkeen ja kunnollinen(haynes?) manuaali ebaysta ku noitten pdf-manuskojen kuvista ei ole ottanu oikein selvää...

    -vk-

    edit: noni alkaa pikkuhiljaa löytymään että mikä on ebay myyjän "pieni naputus alakerrasta"

    http://www.sontaa.com/kawko11.jpg
    http://www.sontaa.com/kawko12.jpg



    Aika isoja paloja, kaiketi liuskamateriaalia kaulalta... vähä niinku oluttölkin kuoresta paloja.. ohkasta ja rapeaa. Onneksi ei tullu laitettua konetta pyörään kiinni testimielessä, olis ollu turhaa hommaa monta päivää ....

    -vk-



    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  30.  
  31. #1080
    Lainaa (rumakuhelvetti @ Joulu. 18 2011,11:53) kirjoitti
    Itseasiassa mie en tiie...leikkasin tuota dremelillä vieläkin pienemmäksi/muodokkaammaksi.. osat on maalarilla. koson mittari tilattu. ens vuonna tammikuun alussa nippuun..ohjausiskari pitää vielä laittaa koristeeksi.
    Onko noi koson mittarit hankala asennella. Mihin anturi?
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
Sivu: 36 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536373846 ... ViimeinenViimeinen