+1(Kimmo1959 @ Syys. 28 2011,16:08) kirjoitti
Tuossa viime viikolla ihmettelin hiukan muljuttelua myöskin varsinkin kun olin vastikään tarkastanut motonetin kompuralla ja mukana tulleella mittarilla. No ei se ollut sinne päinkään! Huoltoaseman mittari näytti alle 2,4bar. *
Alkoi kummasti toimia kun tuon asian korjasi.
Toki myös jos takarengas on kulunut kantille niin taas on vähän muljuherkempi.
Ducati 750 SS -04
(Kawasaki ZZR-1100 -93, Suzuki PV50 -90)
Muutama kyssäri. Ajattelin talven aikana muun ropaamisen ohessa vaihtaa ohjauslaakerin sekä swingin laakerit, jos pyörä vähän jämäköityisi kun tuppaa hakemaan varsinkin urissa.
Nopeella haulla löysin viestin, jossa todettiin, että C-mallissa ohjauslaakerin vaihtoon tarvitaan "ulosvetäjä" kun on kuulemma lujassa. Onnistuuko homma kotikonstein ja korjauskäsikirja kädessä vai jätänkö suosiolla ammattilaiselle?
Onko kukaan vaihtanu alkuperäsiä peilejä sirompiin? Jos kyllä niin vinkkejä/suosituksia. Itteäni noi alkuperäset mollukat alkanu jostain syystä vaivaamaan...
j-p
ps. Ja jos jollain jääny 4-2 pakoputkistoa nurkkiin, voisin olla kiinnostunut...
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
No bärkkele. Tossahan oli pari viestiä taakkepäin sama remppa ollu. Ei tosin selvinny, onko homma millanen, lähinnä toi ohjauslaakeri hirvittää.
Joutuukos swingin laakerirempassa ottamaan muuten keskiseisontatuen veke? Kesällä vaihdoin takaiskarin jäi sellanen muistikuva, että tukeen ja oliko jopa niin, että pakariinkin piti koskea...
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
C-mallin ohjauslaakerin vaihtoon tarvittavat työkalut:(jiipee99 @ Loka. 13 2011,09:48) kirjoitti
- sopivan kokoinen sisäpuolinen ulosvetäjä (en muista kokoa mutta voin tarkistaa)
- tukeva ja riittävän pitkä tuurna
- sopiva lyöntiväline, esim reilun kilon painoinen moska
- kuumailmapuhallin
- halkaisijaltaan ja pituudeltaan sopiva metalliputken pätkä
- puunpalanen, esim laudanpätkä tms
Purku:
- pura katteet
- irroita etupää ja myös tässä vaiheessa irrallaan oleva ylemmän ohjauslakerin sisäosa
- poista mielellään myös tankki
- kaveri on hyvä olla varmistamassa ettei pyörä kaadu kun alat heiluttaa moskaa, ihan mielenrauhan vuoksi
- kiinnitä ulosvetäjä alalaakerin sisäkehään
- kuumenna emäputken alaosaa kuumailmapuhaltimella reilusti, varo kuitenkin polttamasta maalia tai mitään muutakaan
- aseta tuurna yläpuolelta emäputken läpi keskelle ulosvetäjää
- iske muutama kerta moskalla ja laakeri pullahtaa ulos mutta varo ettei moska siinä tilanteessa osu mihinkään arkaan paikkaan, esim tankkiin (jonka fiksuna tosin olit tietysti jo irrottanut)
- kiinnitä ulosvetäjä ylälaakerin sisäkehään ja toista loput työvaiheet alakautta
- T-kappaleeseen kiinni jämähtäneen alemman laakerin sisäosan poisto voi olla haastavaa. Meisselillä tai taltalla ja vasaralla naputtamalla & vääntämällä saattaa hyvinkin onnistua. Omani oli niin tiukassa että vein sen kiltisti läheiseen maahantuojan huoltoon, jossa irroittivat sen nimellistä korvausta vastaan
Asennus:
- laakerien ulkokehät ja T-kappale pakastimeen joksikin aikaa
- alemman laakerin sisäkehä uuniin hetkeksi
- sujauta alemman laakerin sisäkehä T-kappaleeseen ja naputa se pohjaan asti putkenpätkää ja moskaa käyttäen
- kuumenna emäputken yläpäätä kuumailmapuhaltimella
- naputa laakerin ulkokehä paikalleen, aluksi puupala laakerin ja moskan välissä, loppuvaiheessa vanhaa ulkokehää hyväksi käyttäen
- jos ulkokehä alkaa mennä vinoon eikä helposti oikene EI kannata käyttää liikaa voimaa koska silloin laakeripesä saattaa vaurioitua ja ollaan kusessa - sen sijaan laakerikehä tuurnalla tai ulosvetäjällä varovasti irti ja uusi yritys
- reilusti rasvaa laakereihin ja kokoaminen
Ei tuo ihmeempää taitoa vaadi.
Ulkokehien asennusta helpottaa työkalu, jonka voi askarrella vanhoista ohennetuista laakerien ulkokehistä, kierretangon pätkästä ja parista sopivasta laakerin asennusholkista.
Käsittele ylemmän laakerin yläpuolelle tulevaa tiivistettä huolellisesti, sitä ei ole enää satavissa varaosana.
Swingiä irroitettaessa ei tarvitse irrottaa keskiseisontatukea, ainakin vahvan muistikuvani mukaan. Ja jos ajattelee rakennetta niin miksi pitäisikään.
ZZ-R1100 1991
Keskituki on parempi jättää paikoilleen ja varmistaa sen pysyminen alla kuormaliinalla tai vastaavalla esim. etuvanteeseen kiinni kun irroittaa swingiä. Silloin ei tarvitse miettiä pyörän nostamista tai tukemista, vaan se pysyy keskituen varassa imlan swingiäkin.(tvan @ Loka. 13 2011,13:16) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Kiitokset yksityiskohtaisista ohjeista. Niitä lukiessa oli helppo tehdä päätös että jätän ohjauslaakerin vaihdon ammattilaisille. menee turhan monimutkaseks varsinkin kun talvisäilöpaikasta ei uuneja saati pakastimia löydy.
O
Mut swingin kimppuun täytyy joku talvi-ilta käydä. Hommaa riittää siinäkin kun pakoputki pitää ottaa veke, putki on muistaakseni jonkun pultin edessä prkl.![]()
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Jos tarve alkuperäisestä 4-2-1-2 vai mikä se nyt oli, niin löytyy. Löytyy myös yksi ylimääräinen alkuperäinen vasemman puolen vaimennin ja kaatumattomia tietysti.(jiipee99 @ Loka. 13 2011,07:18) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
http://www.motosport.com/motorcycle/...MUFFLER%28S%29
"Pakoputkettimista" että ko mie olen kattonu sitä vasenta putkea (18001) niin tulleeko se juuri moottorilta saakka yhtenä pötkönä ja siihen pultattas se oikea vaimenninnin (18090) siellä moottorin alla kylkeen. Nii että jos mulla ois tarvetta vasemmalle vaimentimelle niin??
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
Korjaan kirjoitustani. Piti oikein käydä katsomassa räjäytyskuvaa ja todeta että mulla onkin kaksi oikean puolen irroitettavaa vaimenninta. Käyrästö, kollektori ja vasemman puolen vaimennin ovatkin yhtä pakettia.(heikki57 @ Loka. 13 2011,22:47) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Löytyis virheettömät alkuperäiset vaimentimet. Kunhan löytyy alkukäyrästö, niin saa virheettömän putkiston, kun hitsaa.
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Manuaali suosittaa SAE 10w/20 öljyksi,voiko tonne tuupata 15w öljyä jos ei satu tota suositeltua saamaan?
Vinkkejä iskareiden huuhteluun/puhdistukseen ja muuhun huomioon otettavaan otetaan myös vastaan kiitollisina.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Kokeillaas ny tuleeko oikeeseen säikeeseen ku viimeksi meni kawavalikkoon. Eli eli
Voisko joku valaista mitä eroa on kawa zz-r 1100 ja zzr 1100 malleilla ? nettimotossa ainakin erikseen.. ?
Voiko kaasarin synkat katella ite esim 4:llä alipainemittarilla vai vaatiiko kaasarin imupuolelle virtaus-mittavermeet ?
-vk-
![]()
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
mitenkäs , onkos zetori-ihmisillä kesäkokoontumisia ollu? jos ei niin käviskö ens kesänä jossain päin suomea...tuli vaan mieleen että vois olla kiva katella muitakin samanlaisia pyöriä...
ehdotus: kesäkuun eka viikonloppu la 17:45:29 jyväskylän ABC , se mikä on ekana Tampereelta päin tullessa.
-vk-
![]()
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Sama vehje se on, niinkun zx-11:kin (jenkkimallimerkintä)(gaagamel @ Loka. 20 2011,20:52) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Eiköhän se 15w (-25 asteen pumpattavuuden raja) riitä näihin peleihin. Nimeltä mainitsematon 15w40 on pelittänyt viimeisen 17tkm moitteetta.(kawaukko @ Loka. 18 2011,00:40) kirjoitti
Laitetaanpa kalenteriin merkintä...(gaagamel @ Loka. 20 2011,21:23) kirjoitti
![]()
Ducati 750 SS -04
(Kawasaki ZZR-1100 -93, Suzuki PV50 -90)
Etupumppuihinhan sä sitä öljyä oot laittamassa ? Kyllä se 15W toimii mutta voi tulla jäykempi kuin 10:llä. Älä kuitenkaan sitä 15W40 sinne laita ....
ZZR 1200 2003
Edellinen ZZR 1100 -92
Merkitty kalenteriin...(gaagamel @ Loka. 20 2011,21:23) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1100 -93
olen ostamassa lipattua pyörää ja kysynkin että tuleeko ölppä pihalle vasemman puolen kopasta...?mielestäni se on nimeltään pulssianturin koppa. esim gsx i/ö se on kuiva joten ihmetyttää se et miksi sieltä tuli öljy pihalle kun se koppa halkesi?pikaista vastausta kehiin ..kaupat odottaa![]()
En tiedä oikeaa vastausta mut osta toi mun zetori pois, on valmiiks jo jatkettukin ja kaikkee... ;)(rumakuhelvetti @ Loka. 24 2011,18:10) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Öljy valuu sylinterinkannesta alas takaisin öljypohjaan juuri tuota sylinterien vasemmalla puolella olevaa kanavaa pitkin, jossa kulkee ketju nokka-akseleilta kampiakseliin. Poistamalla pulssianturin kansi paljastuu kyseisen nokka-akselin ketjun alapää, kampiakselin pään ratas ja pulssianturi.(rumakuhelvetti @ Loka. 24 2011,18:10) kirjoitti
Jos pyörä on paikallaan, suurin piirtein pystyssä, moottori EI käy ja irroitat pulssianturin kannen niin muutama tippa sieltä saattaa valua ja pohjalla on varmasti öljykalvo. Älä avaa kantta koneen käydessä *
Jos taas pyörä makaa vasemmalla kyljellään ja kansi on halki/irti niin öljyt valuvat pihalle.
Huom! Tämä lausunto ei muuten ota moottorin kuntoon mitään kantaa (amerikkalainen lakiteksti).
ZZ-R1100 1991
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zzr/1218173
Tuotako kattelet?
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ™, mutta jos se on tuo niin tarvitsetko vain moottorin yms varaosiksi vai ajattelitko kunnostaa ajoon? Jos ajattelit ihan ajokuntoon laittaa niin(heikki57 @ Loka. 24 2011,20:32) kirjoitti
Hyvää:
- suht "uusi" vuosimalli
- jos mittari pitää paikkansa niin ei kohtuuttomasti kilometrejä
- pakoputkisto on vaihdettu ja näyttää ehjältä, alkuperäiset putket olisivat todennäköisesti puhkiruostuneet
- moottori saattaa olla ehjä
Tarkista:
- rungon suoruus olisi tärkein asia, mutta miten tarkistaa?
- katso että jäähdytin ja öljynlauhditin ovat ehjät
- onko etuhaarukka suora, jos on niin antaa hieman uskoa rungon kuntoon mutta ei takaa mitään
- entä takahaarukka?
- ovatko vanteet ehjät & pyöreät?
Huonoa:
- kaikki katteet on todennäköisesti menetetty - jos aioit rakentaa katteettoman bomberin tai rottapyörän niin se ei ole ehkä ylipääsemätön ongelma, muuten maksaa...
- lailliseen ajokuntoon tuota ei "muutamalla satasella" saa millään
Työkalut, tilat, kokemus?
Vaikka eihän se todellakaan minulle kuulu... Ja mopojen ropaus on hauska harrastus![]()
ZZ-R1100 1991
Kun kattelee noita jannun kuveja edellisistä mopottimista niin vois kuvitella työkalujen pysyvän käsissä(tvan @ Loka. 24 2011,22:27) kirjoitti
![]()
Multa sitten löytyis usd-keulaa, vannetta, syyläri ja parikin swingiä tuohon...![]()
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Taidatpa olla oikeassa, hyvä niin(MustaSurma @ Loka. 25 2011,15:01) kirjoitti
![]()
ZZ-R1100 1991
Kiitti. vanhoja kuvia. osa menneistä pyöristä on jääny lisäämättä tuonne. Sellaista pommittajaahan minä siitä meinasin.(tvan @ Loka. 25 2011,17:44) kirjoitti
Niin mä vähän aattelinkin, taidat kirjoitella tuonne naapurifoorumillekkin? Tosiaan pidempi swingi löytyis sitten tallilta:(rumakuhelvetti @ Loka. 25 2011,23:33) kirjoitti
Jos kävit petrolissa niin huomasit varmaan että pitkä swingi on uus musta *
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Kyllä vain, kirjoittelen vain toisella nimimerkillä . ajatus oli tehdä siitä pyörästä mad max tyylinen pyörä. olen kyllä miettinyt että minkäköhän lainen tuollainen pitkä svingi on ajaa?? Hienon näköisiä ne on. kuitenkin melko pieni budjetti käytössä kun pitää tätä vanhaa taloakin rempata .
http://www.bikepics.com/pictures/395520/
Onkopa se joku kokkeillu tuommosia sarvia? Tulisko vähä ylemmäs ja takemmas. Lyhyt kätisellä jos sais asentoa vähä pystymmäs. Tormilta sais.
http://www.storm-motor.fi/osat....-zxt10d
Aikasta vain hintavat on.
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
pidennettyä *takahaarukkaa(rumakuhelvetti @ Loka. 26 2011,22:02) kirjoitti
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Etupamppuihin juu.(Kimmo1959 @ Loka. 21 2011,11:27) kirjoitti
Nimeltä mainitsettamattomaan D:llä alkavaa 15w40 ölppää käytetään moottorissa mieluummin.
Tarvinnee etsiskellä jostain tota manuaalin suosittelemaa öljyplaatua etupamppuihin niin pitäis ainakin toimia.
Ja putsaus hoitunee parhaiten millä vaan kun pamput purkaa ****un päreiksi,tuleepahan samalla stefatkin vaihdettua varmuuden välttämiseksi.
Täältä ois ainakin yks tulossa zetori-tapaamiseen pällisteleen.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08