Joo näin teemme(SamiN @ Heinä. 06 2010,23:56) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR 1100 -93
Sattuuko keneltäkään löytyä ylimääräinen tai binäärimuotoinen versio omistajan manuskasta? D-malliin olisi hakusessa ja maahantuoja kuittasi että ei ole. En siis etsi korjaus-/huoltokirjoja, niitä jo löytyy.
Tiedä sitten kuinka tarpeellinen tuo läpyskä edes on, mutta olisi sekin mukavaa iltalukemista.
![]()
Ducati 750 SS -04
(Kawasaki ZZR-1100 -93, Suzuki PV50 -90)
Seuraava onkelma. Pyörä paukuttaa kevyesti putkeen. Vaimeaa, epäsännöllistä pauketta, sekä kylmällä että kuumalla koneella. Pyörä kuulostaa karkealta alakierroksilla mutta kun antaa hanaa, kiihtyy, kulkee ja kuulostaa normaalilta.
Kovista helteistä huolimatta lämmöt on pysyneet alhaalla mutta tänään kone kuumeni oudon kuumaksi. Flekti jäi pyörimään sammuttamisen jälkeen hetkeksi.
Kylmänä käynnistäminen on vaikeutunut. Keväällä oli tiedossa että venttiiliremontti saattaa oll edessä kun säätövara alkaa olla jossain venassa lopussa.
vastaavatko oireet venamurheita? Tuota lämpenemistä lähinnä ihmettelen...?
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Nonniin. Alkoi C-Zetori happanemaan siihen malliin, että on reilumman huollon paikka. Listataan hiukkasen:
* Polttoaineen syöttöpuolella mättää joku. Motti rötää hitaammissa nopeuksissa ( ~20km/h ) tasakaasulla aika pahasti, ja moottorijarrutuksissa ( mitä kovemmasta vauhdista, mitä pienemmällä vaihteella, sitä suurempi efekti ) äänimaailma muistuttaa Raatteentietä ja Tali-Ihantalaa. Armoton rätinä ja pauke. Kylmänä tuntuu joskus aivastavan vastapalloonkin, eli räkäisevän seoksen tulille imupuolella. Tai tuommoiseksi minä sen vielä toistaiseksi olen aavistellut. Koneessa kiinni Dynojetit + K&N + Devilin kokoränni.
Kaasaripuolelta myös kuuluu aika selkeä säksätys / naksutus kaasua avattaessa. Mikä siellä tuommoista voi pitää? Mitä tohon Stormilta löytyvään "kaasuttimen korjaussarjaan" tulee? Vai meneekö Sumeko-hommiksi - ja helvetin kalliiksi - jos noihin alkaa kaasareiden sisälle romuja vaihtelemaan? Suosiolla joku hyväkuntoinen kaasarisatsi purkaamolta? Vielä en ole tuota pakettia kokonaan aukonut, joten ei ole tietoa missä kunnossa esim. kalvot on. Paljonko noissa sisuksissa ylipäätään saa olla väljää? Ainakin luistit tuntuivat heiluvan millin-pari joka suuntaan.
* Jakoketju rohisee ja rallattaa siihen malliin, että uusiksi menee. Jos ketjun vaihtaa, täytyykö kiristäjä uusia samaan kiukkuun, vai onkonä väliä?
* Ketjuille + rattaille sama homma. Mulkoilin Louisilta, että reilua kahtasataa pyytävät DIDin paketista, mutta ainakin nettisivujen mukaan tarjoavat sitä vain D-malliin. Eikös ensimmäisissä D-mallin Zetoreissa ollut kuitenkin sama 110-45-17 ratastus ja ketju, kuin C-mallissakin?
* Bensatankki vuotaa sieltä etu"jalan" tuntumasta. Suoranaista reikää siellä ei näy, mutta löpö tihkuu läpi siihen malliin, että noroina tiputtaa ja valuu koneen päälle. Millä tuota kannattaa yrittää paikkailla?
* Etupumput aika kypsät. Stefat ja öljyt uusiksi.
* Takapää tuntuu välillä laskevan täräykset suoraan läpi. Iskari varmaan alkaa vedellä viimeisiään, mutta jotenniin luulisin että siellä kanittaa joku muukin.
* Jarruihin uudet palat
* Renkaat alkaa olla loppu. Mistä porukka noita on yleensä tilaillut?
* Öljyt, suodatin ja tulpat uusiksi.
* Jarrunestesäiliöiden kannet täytyisi hommailla. Entisten kiinnitysruuvit on niin pehmeät ja pyöreäksi mulkatut, että tuskin enää lähtevät ehjänä irti edes iskuruuvarilla.
...Tuossahan noita jo olikin...
.
Zetor
.
D-mallin eturatas on suora levy kun taas C-mallin eturatas kupera ja kalliimpi.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Olisikohan aika purkaa ja putsata kaasuttimet? Ultraäänipesuri on paras ratkaisu, kaasutinpuhdistusaineet tai CRC:n Brakleen, Powerkleen tms. toimivat myös mutta eivät välttämättä puhdista kaikkia pikkutiehyitä.(Djinn @ Elo. 16 2010,11:34) kirjoitti
Stormin korjaussarja sisältää kohokammion tiivisteen, neulaventtiilin istukoineen ja pari O-rengasta. Tarkoitan siis neulaventtiiliä, joka säätää bensapinnan korkeutta, en luistin neulaa. Luistin neula ja sen suutin saattavat kuluneina kuulemma myös aiheutttaa kuvatunkaltaisia oireita.
Jos luistit heiluvat useita millejä niin silloin kyllä sekä kasuttimien rungoissa että luisteissa pitäsi näkyä aivan selvät kulumisjäljet. Jos näin ei ole niin en murehtisi asiaa liikaa. Itse vaihdoin viime talvena omaan C2:seeni luistit ja kalvot, ihan vain koska olen perfektionistiEn huomannut käytännössä mitään eroa, joten jos kalvot ovat täysin ehjät niin taaskaan ei liene syytä huoleen.
Sytytysjohdot puolilta tulpille kannattaa ehkä myös vaihtaa koska murtuneet johdot voivat aiheuttaa ongelmia varsinkin kosteilla keleillä. Parikymmentä vuotta vanhoissa pyörissä ne saattavat olla jo varsin hauraat. Hyvin halpa ja helppo homma.
Jakoketjusta en osaa sanoa mitään.
D-mallin ketju/rataspaketit eivät sovi C-malliin koska ainakin eturatas on erilainen. C-mallin paketteja on runsaasti saatavissa, esim. Ebay Englanti tai Saksa.
Bensatankkiongelmaan saattaa löytyä yllättävän helppo ratkaisu Englannin Ebaysta. Ostin sieltä toissatalvena uuden alkuperäisen tankin vuoden -91 väreissä hintaan 70€ kotiin tuotuna. Tuossa oli kyllä tuuria mukana
Etupään ongelmat ratkaisin hankkimalla Race Tech:in jäykemmät jouset (en todellakaan ole 65 kiloinen japanilainen), asentamalla Race Techin Gold Valve Emulator kitin (vaatii pientä työstämistä) sekä Bel-Ray:n 15W öljyt. Toimii hienosti! Liukulaakerit kannattaa myös vaihtaa, eivät maksa paljoa mutta saattavat olla yllätävän kuluneet.
Takaiskarisi on varmaankin väsähtänyt. Laiskana miehenä vaihdoin Öhlinsiin, mutta halvempikiakin vaihtoehtoja on, esim. Bitubo, Maxton jne. Englannin Ebayssa tarjotaan ajoittain alkuperäisen iskarin korjauspalvelua, lienee ihan hyvä ja edullinen vaihtoehto. Rahtikulut saattavat nostaa kustannuksia. Suomessa ei korjauspalvelua nykyään taida kukaan tarjota, korjannette jos olen väärässä.
Iskarin lisäksi kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa kaikki takapyörän ja iskarin linkityksen laakerit, tapit ja tiivisteet. Alkuperäisosia saa halvemmalla esim. www.cornwallkawasaki.co.uk, Suomesta ei kannata ostaa.
Uudet jarrupalat on aina hyvä idea
Renkaita saa suht edullisesti esim. http://www.mprengas-online.com. Dunlopin RoadSmart:eja ajattelin kokeilla seuraavaksi, nyt on Pirellin Diablo Rossot.
Öljyt ovat kiistelty asia (Delvacia yms. kehutaan), itse käytän Castrol Power 1 GPS 15W-50. Öljypinta kannattaa pitää ylhäällä.
Iridium-tulppia saa Englannin Ebay:stä usein halvemmalla kuin vakiokamaa Suomesta.
Jarru- ja kytkinnesteiden säiliöiden kannet tiivisteineen saa suht. edullisesti Stormilta. Ruuvit olen vaihtanut torx-kantaisiin haponkestäviin, jotka hankin muistaakseni Helsingin Ruuvihankinnasta (voin muistaa väärinkin). Kuusiokolo- ja varsinkin torx-kannat kestävät paljon paremmin kuin ristipäät.
Muista vaihtaa myös jarru- ja kytkinnesteet jos et lähivuosina ole niin tehnyt!
ZZ-R1100 1991
Kaasareiden ultraäänipesun luulisi jelppivän tuota rötäämistä. Joku siellä varmaankin jumittaa, jos putoaa pienellä osakaasulla ja moottorijarruissa niin laihalle että paukkuu & rätisee. Tuo nakutus ja louskutus tosin varmaan vaatii ihan uutta osaa. Syyttävä sormi osoittaa tällä hetkellä juuri noihin luisteihin ja niiden neuloihin.kirjoitti
Löysin jo sopivan DIDin ketju/rataspaketin.kirjoitti
Tankista tuli onneksi vielä kalu. Ongelma ei sinänsä ole uusvanhan tankin hinta, vaan sen maalaus. Pyörä on väritetty vihreä-sinisellä kameleonttivärillä. Ihanan kallista.kirjoitti
Takaiskari varmasti on hiukkasen väsähtänyt, mutta läpi tulevat täräykset ovat sen verran teräviä, että siellä on varmasti muutakin väljää. Täytyy tutkia ja laittaa uusia palikoita.kirjoitti
Delvacit siellä on sisässä, ja öljynpinnat on pidetty käytännössä ikkunan ylälaidassa. Ei myöskään tunnu olevan kovin perso öljylle, kun ei sitä kerran pahemmin syö.kirjoitti
Allenit noissa kansissa on nytkin, mutta silti ovat aikojen saatossa päässeet pyöristymään. Tuntuu, että noissa ruuveissa metalli on kovuudeltaan lähempänä muovailuvahaa kuin mitään muuta. Katselin, että Stormilla noita on lähes sopuhintaan myytävänä.kirjoitti
Vaihdan varmaan samaan kiukkuun kaikki nesteet tuohon. Öljyjä olen vaihtanut 3-5tkm välein, mutta muiden kanssa en ole vielä jaksanut pelata. On noilla varmaan vähintään sellainen 15tkm ajeltu.kirjoitti
.
Zetor
.
Myyntiosastolla myös oma kaupan, kiirusta olis.
Ilmoitus
Jos et muuten löydä ultraäänipesuria niin otapa yhteyttä. Olisin oikeastaan utelias näkemään kaasutinrunkojen ja luistien kunnon(Djinn @ Elo. 30 2010,10:21) kirjoitti
Paljonko pyörälläsi on ajettu?
ZZ-R1100 1991
Täytyy kysellä. Tässä lähistöllä on kyllä kansi- ynnä muita hommia tekevä koneistamo, josta luulisi ultraäänikamojakin löytyvän. Mutta voisihan tuota teikäläisellekin näyttää, kun kerran asiantuntemusta löytyy.(tvan @ Elo. 31 2010,00:05) kirjoitti
Motilla on ajeltu pyöreästi 87tkm.
Muoks:
Niin, se kaasuttimista lähtevä ääni on luonteeltaan samanlaista naksutusta ja säksätystä kuin vanhempien ruiskumoottoreiden jumittavista suuttimista lähtevä ääni. Taajuus on kohtuullisen korkea, ja kuuluu eritoten alle ~3,5k kierroksilla kaasua avattaessa.
Venttiilit tarkastin ja säädin tuossa keväällä, ja siellä pitäisi ainakin välysten puolesta kaiken olla ok. Hiukkasen raksuttaa ja ronksottaa Kawasakimaisesti kylmänä, mutta vaimenee kyllä koneen lämmetessä.
.
Zetor
.
Kaasuläpät noissa monesti naputtavat. Tuo on helppo todeta kun käyttää pyörää ilman ilmansuodatinkoteloa ja painaa kaasuläppää jollakin pitkänomaisella esineellä -> naputus lakkaa. Kaasuläppien akselit varmaankin ovat kuluneet sen verran väljiksi reikiinsä että kaasuläpät pääsevät heilumaan.(Djinn @ Elo. 31 2010,10:59) kirjoitti
Zetori 1100 -94 loppu toimimasta tänään!Ei ota kierroksia ja sammuu koko ajan,kattelin bensafiltteriä startatessa ja siellä oli hyvä pyörre,mutta kun pitäis varvata niin rupee pikkuhiljaa tukehtuun kun ei sais bensaa vaikka se saa sitä!Voiko vika olla itte bensassa,tulpissa vai mistähän on kysymys.Oon ajellu sateellakin jos nyt sillä on jotain tekemistä asian kanssa?On menny 74t ja pelannu koko kesän mainiosti,kaikki alko tänä aamuna kun piti lähtee töihin,eipäs lähettykkään kun ei ottanu kone kierroksia!Voiskohon jollain olla hyviä neuvoja?
Voisiko neulaventtiili valskata ja mylly tukehtua bensaan? Jos otat bensapumpun liittimen irti niin piristyykö käynti (hetkeksi)?(jokkev @ Elo. 31 2010,20:14) kirjoitti
Jos se on neulaventtili niin eikö kaasarin pitäs tulvia yli,vai?Tankkia en ole ottanut pois jotenka letkutkaan ei voi olla puristuksissa,oliskohan itte bensa pumpussa vikaa?Se käy heikosti hetken sitten sammuu,pitää odottaa vähän aikaa ja sitten taas sahata niin käy taas hetken.Jos tulppa on mennyt se kai pitäs enemmänkin kuulla äänestä että ei käy kaikilla,mutta se on selvästikin bensapuolella vika mitä mää luulisi,pitää kai repiä tankki irti ja kattella mitä sieltä löytyy.Kumma juttu.(micco @ Elo. 31 2010,20:37) kirjoitti
No niin,vähän update,tulin töistä ja kokeilin käymään ja väänsin hanan "RES" niin hetken päästä kävi ihan kun ennenkin,siis normaalisti.Eikö siellä tankin sisällä oo kaks eri sihtiä,yks normaalitankille ja toinen varatankille.ilmeisesti siinä normaalissa on paskaa tai jotain kun varatankki asennossa käy ihan kun ennenkin.Ei kai sillä oo mitään merkitystä jos sillä nyt ajelee lopun sesongin sillä ja sitten talvella tankki pois ja sihdit puhdistukseen...vai?(jokkev @ Syys. 01 2010,12:06) kirjoitti
D-mallissa tosiaan on kaksi suodatinta tankissa. Eipä tuosta haittaa liene.(jokkev @ Syys. 01 2010,20:19) kirjoitti
Vai olisiko yksinkertaisesti bensa vähissä?![]()
ZZ-R1100 1991
Ei,tankki on täynnä(tvan @ Syys. 01 2010,22:42) kirjoitti
Huomasin aamulla että kun käynnistin niin ei siedä ryyppyä niin paljon kun ennen,meinaa tukehtua kun starttaan ryyppy vähän yli puolen välin.Koko kesän on aina käynnistyny sillai laakista,sitten kun se siinä on röpöttäny vähän lämpimäks niin menee ihan normaalisti,eiköhän siä oo vaan vähän roskaa jossain bensasysteemeissä vai mitä luulette te jotka näitä ootte paljon ruuvaillu?
(Djinn @ Elo. 16 2010,11:34) kirjoitti
heh... toi alkaa kuulostaa jo mun parin vuoden takaiselta "laajalta" öljynvaihdolta...
mitä kaikkea siinä samalla voikaan tehdä
huollosta voi lukea aiempaa tästä ketjusta![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Jos jollain tarvetta c-mallin MRA tuplakupla pleksille (shadow line) musta. Niin lähtee 60 e tahi vaihdetaan mustaan tourinkimalliseen. Kesän käytetty ja hyvässä konduulissa.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
luistin puolen voi ihan vertailla ja läpät sekä kuunella saundeja ihan kylmiltääkin,katso video .Mäkin luulin että kaasareissa vikaa vaikka ihan ok.Kannattaa vertailla tulpien värejä ja todeta mikä pytty oikuttelee .Mulla 1 pytty söi tulpia kun nokeentu,uusin turhaan kannen ja keskityin kaasareihin,vika oli silloin männänrenkaat väljät vain 1:ssä pytyssä.Järkimies ois uusinu kaikkiin pyttyihin männärenkaat mutta kun vain yhdessä ongelma uusin vain yhteen ja ajettu 5000 *sen jälkeen ilman ongelmia(Djinn @ Elo. 16 2010,11:34) kirjoitti
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Lainaan itse itseäni. Nyt lopetti kulkemisen kokonaan. Toissapäivänä vielä käynnisty, tosin helevetin huonosti. Kuulosti siltä, että kävis kolmella, mutta kaikki pakarin käyrät kyllä kuumeni.(jiipee99 @ Elo. 12 2010,22:13) kirjoitti
Tänään ei enää mitään. Kokeilin piruuttani Motor starter-suihkeella ja sillä sai pariksi sekunniksi eloon. Mutta se siitä. Oliskohan bensapumppu finito vai mitä viisaammaat veikkaa?
Vaihdoin akun ja pyörittää hyvin, siitä ei ole kiinni. Tulpat vaihdettu äskettäin myös.
Yritin kurkkia käynnistäessä bensafiltteriin, näkyykö siellä mitään eloa, ei ainakaan meikäläisen töllöttimillä näkynyt.
Pajalle kai se on hommattava, sateeseen ja pakkaseenkaan nyt raukkaa talveksi voi unohtaa.
![]()
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
startatessa pitäis näkyä filtteristä katsomalla toimiiko bensapumppu. silloin tällöin pitäisi nytkähtää, eli ei suinkaan pumppaa koko ajan.
jos sulla tankki on irti, niin tsekkaa ettei tulpahatut ole hapettuneet.
kuumeneminen voi viitata laihalla käyntiin, joten vika voi olla likaisissa kaasareissakin.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Otin tankin irti ja tsekkasin bensapumpun. Ainakin "räknättää" kovasti kun on bensaletku irti ja yrittää työntää ainetta eteenpäin. Toimii?(SamiN @ Syys. 27 2010,23:30) kirjoitti
Tankin hanan kun aukasee niin ainetta virtaa vauhdilla ulos myös.
Tsekkasin tulpanhatut ja putsasin sähkölaitteiden puhdistusprayllä.
Starttailin akun tyhjäksi. Latasin ja tänään uusi yritys. Lähti vasta työntämällä käyntiin mutta ei kestä kaasua yhtään vaan sammuu. Ryyppy päällä pysty ajamaan takas parkkiin. Pientä paukutusta kuuluu vähän väliä pakarista.
Kierrokset jäi tyhjäkäynnillä noin 3 tonniin kiinni yhtäkkiä, sitten ku käänsi kaasua tippu alas, kunnes taas nousi yhtäkkiä.
Pyörä on ollu muutaman viikon parkissa ja säiden armoilla, voisko liittyä siihen? Tosin oireilu alkoi jo aiemmin.
Harmi. Kun ei ois muuta ku pitäny päästä ajamaan talvisäilöön ni ei rakkine edes tähän suostu prkl...
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
joo noin sen pumpun pitääkin toimia.
venojen kantamisesta johtuva kakistelu ei tule yhdessä yössä, vaan oireilee ensin huonona käynnistyvyytenä kuumana.
veikkaan kyllä että kaasareissa on roskia. voit vielä kokeilla niin, että kaadat vaikka limupullon korkilla vähän bensaa joka kurkusta. jos ei muutu miksikään niin sitten puristuspaineiden mittaus vaikka bilteman mittarilla. sähkövika ei mielestäni oireile noin. puolatkin yleensä kyrvähtää eikä temppuile koko kesää.
edit:
niin ja katso vielä ne kumikurkut, ettei ole halkeamia tai irvistä mistään. kyllä noi oireet laihaan seokseen mun mielestä viittaa.
venttiilien säätöpaloja sai muistaakseni ohuempiakin kuin kawan oma manuaali kertoo, kun etsii halkaisijalla. rajoittava tekijä palan ohuudelle on nostajan osuminen lautaseen säätöpalan sijasta.
myös palan hiomisella voi siirtää kansiremonttia muutaman kesän.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kiitos paljon neuvoista!
Tyhmä kysymys mut miten käytännössä toi operaatio "korkilla bensaa kurkkuihin" pitäs tehdä... Ilmanputsarikotelo pitäs saada välistä veke ja startata heti ku ainetta on kaatanu kurkkuihin? Täystumpelo näissä...
Yksi venttiilin säätöpala jouduttiin hiomaan keväällä kun ei mitta riittäny.
Lämpimänä lähtenyt koko ajan ok käyntiin, kylmäkäynnisysoireita alko olla loppukesästä.
Täytyy vielä kokeilla se bensan kaato kurkkuun, mut jos ei tepsi niin mitäs sit? Kaasarit irti ja putsaus? Millä aineilla muuten noita putsaillaan kun puretaan? Mä mitään mistään tiedä mutta ropaan mielelläni...
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
joudut sen kotelon irroittaan, mutta ei se paha homma ole kun kerran tankki on muutenkin pois.
roiskaiset vaan joka kurkusta vähän (1/4 korkillista, ei se niin tarkkaa ole) bensaa ja sitten koitat startata.
jos sulla on startti pilottia, niin sitäkin voi koittaa suoraan suihkia. joskus se vaan tussauttaa ikävästi takaisin kun on jo valmiiksi kaasuuntunutta.
jos ei kaasareita ole ennen purkanut niin kannattaa käyttää ne jossain pajalla tai pyytää jotain osaavaa homman tekemään, ellei halua itse opetella kantapään kautta. ei sekään mitään rakettitiedettä ole, mutta kuitenkin.
ennen isompaa purkamista kannattaa mitata puristuspaineet. sillä voi poissulkea ohivuodot. helppo homma ja mittari on halpa hankkia jos ei ennestään omista tai saa lainaan.
en huomannut lukiessani, että olitko ihan ensimmäiseksi kokeillut uusilla tulpilla? vianhaku kun on helpointa tehdä poissulkemalla ensin todennäköisimpiä kohteita.
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Juu, uusilla tulpilla alottelin vian etsinnän, ei ollut vaikutusta.
Täytyy kokeilla lähipäivinä tätä bensanlorautusta, sehän starterilla jo aiemmissa testeissä yritti käynnistyä. Jos ei tokene, sitten saa huoltomies töitä, kerrostalon pihalla ropaaminen näillä säillä ei hirveämmin houkuttele.
Lopuksi *neuvoista!
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
moi.mikähän tohon zetoriin iski kun startti on mykkänä vaikka kuinka painelee nappia,valot pelaa normaalisti ja työntämällä lähti hyvin käyntiin joten jos vastaavaa tautia ilmaantunut joskus muillakin niin ei muutakuin vinkkiä tännepäin.
naksuuko starttirele kun painelet nappia?
jos ei, niin vika voi olla siinä start-nappulassa tai releen liittimissä. veikkaan kuitenkin hapettumaa jossain.
12-24v sähkökynällä on helppo tarkistaa releeltä missä vika. rele on akun vieressä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Bensapumppu toimi joten ei auttanu ku pajalle tilata kyyti. Isompi remppa tuli useampi vena kanto ja säätövarat loppu. Nyt laitetaan kansi kondikseen ja samalla uudet männänrenkaat. Nokkaketju vaihtoon myös. Halapaa ku saippua mutta toisaalta, onpahan sitten tehty. Mutta yksi kyssäri. Joku väitti että kun männnrenkaat vaihtaa niin seuraavaksi rupeaa paukkumaan paikat alakerrassa. Näin kuulemma ainakin autopuolella, väitti. C-mallissahan on ollu näitä kampiakselirikkoja? Pitäiskö huolestua....?(jiipee99 @ Syys. 29 2010,07:04) kirjoitti
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125