nyt se vihdoinkin tuli ja on jopa paikallaankin...
ai mikä vai??
NO vance&hines racing 4-1 putki , tilasin jenkeistä, maksoi rahteineen 407€ + tulli ja alvit+alvin alvit 130€
tilaus oli ihan vain koe siitä että miten jenkeistä saa tavaraa ja mitä muita kuluja siihen tulee.
hienosti toimii siihen asti että saapuu suomen mantereelle, 2 päivää tilauksesta suomessa ja 6 päivää itella logistigilta pajalle...
ääni on aivan hirvee ,mutta sitä saa mitä tilaa, oli ennen tollanen nexxus 4-2 rosterihormisto missä oli ihan säälittävät tuhinat, saatan myydäkkin jos jollakulla on tarvetta!
nyt ajettu viikko korvanapit suupertin sisällä ja alkaa tuntua ihan kivalta...
ulkonäkö muuttuu muuten 4-1 putkella ihan pirusti että kannattaa ottaa huomioon jos tahtoo vain yhden "vaimentimen"
notta näin tällä kertaa...
seuraavat jutut varmaan jänkhän jälkeen??
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
ei uskota jos ei tuu kuvia(adville @ Heinä. 23 2009,23:35) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
no hitto...
...Mites tähän saa liitettyä kuvan???
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
http://www.moottoripyora.org/kuva-albumit/(adville @ Heinä. 26 2009,18:41) kirjoitti
tuolla on oikein paikka käyttäjien omille kuville *
ja ohje http://www.moottoripyora.org/kuva-albumit/faq.php
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jeeeee... Meikäkin sai hyvin pienellä avustuksella ton mopotin kuvan tonne![]()
Kawasaki ZZR 1100 -93
mistä mahtaa johtua ohjauksen lyöminen käsille kun reilulla avauksella heittää kakkoselle, vai onko tuo normaalia vai onko vika kuskissa. säikäyttää...
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ootko katsonut, ettei etupäässä ole välystä?
Pyörä keskiseinostatuelle, joku roikkumaan takapäähän ja eikun heiluttelemaan...
[ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
en ole. ennen kautta 07 vaihdatin ohjauslaakerin ja viime kesänä kiristin hieman. voi kai se olla vieläkin hieman liian löysällä, tai epäilenkin että on tai sitten liukuputkissa (holkeissa) alkaa olla klappia? kylmällä ilmalla tuo kun on aina pitänyt sellaisen terävän napsahduksen tai kilauksen kun voimakkaammin jarruttaa. (edit: samalla vaihdettiin kaikki etupään stefat + öljyt ja etupäätä säädettiin löysemmälle bike doctorilla. ite noista säädöistä ymmärrä näppituntumalla mitään)(Juicci @ Heinä. 29 2009,21:35) kirjoitti
kyseessä ei ole varsinainen släpperi vaan tanko lyö kerran rajusti sivulle ja rauhoittuu. voi tietysti olla että roikun tiedostamattani liikaa sarvissa silloin kun tuo tapahtuu = etupää kun hetkellisesti kevenee niin "vedän tankoa" ja kun paino palautuu niin rengas suoristuu.
keulitellut en ole kuin kerran ja sekin vahingossa, ja harvemmin muutenkaan tulee reviteltyä kun ei tuota taitoa pahemmin ole, joten sillä kiinnostaa mistä on kyse.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Joka on näköjään nyttemmin hävinnyt jonnekkin .....(Terppis @ Heinä. 28 2009,22:04) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR 1100 -93
mun kaikki kuvat on liian suuria...
pitää kai pakata jotenkin, lähen hakemaan kuplamuovii...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Koitetaas uudestaan ku meni väärään paikkaan tuo eka viesti....
Täytyypä itelläkin ilmoittautua tänne ja että millain mun kawasakeilu alkoi. Tuli tässä pari viikkoa sitten vaihdettua auto vm-94 1100 zetoriin. Olin kyllä kuullut kauhujuttuja zetorin venttiiliongelmista ja kiertokangen laakerivioista mut aatteli ettei ne nyt kaikki voi olla semmosia. Pyörällä on mittarissa 68tuhatta ja on kaikinpuolin siistissä kunnossa. Kävin koeajaa sitä ja hyvin tuntui kiihtyvän,pelaavan ja vetoja olevan. Öljyä näytti olevan koneessa.(Silloin en vielä tiennyt että öljyä TÄYTYY olla niin paljon ettei silmästä näy tasoa.) Tehtiin kaupat ja lähdin kotia kohti ajelee. Pitihän sitä siinä tulomatkalla yhden kerran kokeilla että miten se kiihtyy. Ja hyvin äkkiä otti reilu 200 mittariin. enempää en viittiny kokeilla kun en koko kesänä ollu ajanu pyörällä. Mutta sitten, n.50km ennen kotia alkoi koneesta vaimea kalkatus kuuluu ja ihmettelin että mikäs nyt tuli. Pieni pelko alkoi hiipiä puseroon sitä myöden mitä ääni koveni. Pysähdyin tien reunaan ja sammutin pyörän mikä oli virhe. Pyörä ei käynnistynyt enää ennen kuin soitin muijalle että nyt äkkiä tänne autolla ja virtakaapelit mukaan. Käynnistyihän se sitten apuvirran kans mutta kalkatus vaan jatkui ja muijakin kalkatti vieressä että mitä helvetin romuja sä oot taas mennyt laittaa... Hermothan siinä alkoi vähemmästäkin menee ja päätin että tuon ajamalla pyörän kotiin, tapahtui mitä tapahtui. Seuraavana päivänä alkoi sitten kannen ja sylinterien irroitus. Kansi näytti olevan kunnossa, ei ollut venttiilejä poikki tai nostajia. Sitten sylinterit pois ja kas, ykköspytyn mäntä teki epämukavaa liikettä kun sitä heilutti ylösalas. Ei muuta ku koko moottori irti ja halki ja nyt se on sitten levällään tuossa takapihan terassilla.Kiertokanki irti ja liuskathan sieltä on kulunu lähes kokonaan pois. Samalla hieroen kampuran kaulan pilalle. Nyt sitten seuraakin kysymyksiä:Pystyykö tuota kampuraa korjaamaan missään? koska mistään ei tunnu löytyvän ehjää tilalle. Niitä ilmeisesti hitsataan ja hiotaan tai ainaki autojen kampuroita mut eivät ilmeisesti kestä hyvin. Kannattaakohan nyt vaihtaa kaikki laakerit koneeseen kun se kerran on atomeina? Mistä löytäis halvimmalla uuden männän kun samalla oli sekin vähän hajonnut siitä 1.sylinteristä? Vai laittaako wisecot?(maksaa vaan aika paljon) Pahoittelut pitkästä tekstistä... Voitte vaan kuvitella vitutuksen määrää kun n.60km pääsi ajelee pyörällä. Mutta kuntoon se laitetaan,sen oon päättänyt.
![]()
Onnea uudesta pyörästä ja harmittelut huonosta tuurista *
riippuen missä kunnossa se kampura on, niin muistaakseni löytyy kolmea ylikoon laakeria.
http://216.37.204.203/Kawasaki_OEM/KawasakiMC.asp
tai
http://kawasaki.com/Kawasak....HTABS=1
voit katsella osanumeroita.
muoks, eli katsot mitä laakeria löytyy ja käyt näyttään kampuraa jossain koneistamolla. ei täyttöä vaan hionta.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Voi surkeuksien kurjuus!
Opiksi otetettavaa: jos moottori alkaa kolista, pysäytä se HETI, äläkä yritä jatkaa ajoa, vaikka olisit kaukanakin kotoa. Yleensä vaurioilla on tapana vain pahentua, ja aika nopeastikin, jos jatkaa ajoa. Voi tulla halvemmaksi roudata pyörä suoraan pajalle, kuin yrittää "nilkuttaa" kotiin.
Ja tämä koskee kaikkia pyöriä, ei vain "kasawikoja".
Itse vikaan sen korjaukseen sanoisin, että tämä ei ole se tyypillinen zetorin laakerivika, jos se on mennyt #1 kiertokangesta. zetorin (ja sitä vanhempien ZX-moottorien, kuten GPz900R, GPz1000Rx ja ZX-10) tyypillinen laakerivika iskee #3 kiertokangen laakeriin, koska sille on pisin öljynsyöttö ja siksi myös öljynpaine heikoin, jos öljystä tulee pulaa.
Tällä kertaa kallistuisin kyllä enemmän kiertokangen pultin löystymiseen, jonka seurauksena myös laakeri "löystyy" (=alkava kolina) ja voitelu karkaa, jolloin laakerimetalli alkaa muokkautua ja kulua varsin nopeasti välyksien lisääntyessä ja kolinan pahentuessa. Tästä "alkavasta kolinasta" voi vielä selvitä laakerien uusimisella, mutta noin pitkälle päässyt vaurio vahingoittaa myös kampiakselin kauloja.
Onneksi sinulla ei mennyt kk-pultti poikki, jolloin olisi todennäköisesti hajonnut jotain myös kampikammion ja sylinteriryhmän alueella. Itsellä kävi näin, kun #1 kk-pultti katkesi, ja "ampui" itsensä läpi kampikammion pohjasta. Olen myös nähnyt sellaisen ZX-10 -koneen, jossa #2 kampi oli katkennut "uumasta", ja pyörinyt "isoa ympyrää" sahaten ympäriltään valtavan aukon sylinteriryhmään ja kampikammioon.
Oli aika surullinen näky *
Kampiakselin korjaaminen on vaativa laji, eikä moottoripyörissä useinkaan onnistu, koska niissä laakeripaineet on paljon kovemmat kuin autojen moottoreissa. Jos hionta ei onnistu, ei kannattane yrittää täyttöä, ellei löydä sellaista pajaa, joka osaa tehdä myös riittävän jälkikäsittelyn, esim. nitrauksen. Itsellä GPz900R kampea koetettiin aikanaan korjata täyttämällä, ja se kesti jopa 500 km sisäänajon, ja zetorin konehan on tuota samaa sukua.
Joka tapauksessa kaikki kaulat kannattaa tarkastaa, mitata ja kiillottaa, jos korjaaminen onnistuu, eikä #1 vaurio ole liian suuri. Uudet laakerit kannattaa laittaa myös runkopukkeihin, jos kone on kerran auki, ja kilometrejä on jo noinkin paljon. Eivät ole kohtuuttoman hintaisia suhteessa siihen turvaan, mitä antavat.
Miten muuten tuo #1 kiertokanki? Oliko siinä pultit ehjät eikä löystyneet? Jos oli, on se alasilmukkakin todennäköisesti kärsinyt, ja tarvitset siihenkin varaosan, ellei sitten silmukan korjaus onnistu hiomalla vähän jakotasosta, jolloin reiästä tulee vähän soikea, ja koneistamalla se sitten taas pyöreäksi ja oikeaan halkaisijaan. Jos joudut vaihtamaan kiertokangen, katso, että varaosa on samaa painoluokkaa kuin #2 kk. Painoluokka näkyy kirjainmerkinnästä, joka on "poltettu" laakerikannen sivuun.
Käytettyä, ehjää kampuraa tuskin löydät koko Suomenniemeltä, vaikka soittaisin kaikki purkaamot läpi. Sylinteriryhmä mäntineen, tosin aika paljon ajettu, näyttäisi löytyvän MP Pitstopista, eikä hintakaan ole huima. Osa# ZZR1191061, on tosin C-mallista (1990-1992), mutta varaosanumeron perustella männät on C-malleissa ja ainakin alkupään D-malleissa (myös 1994) samannumeroiset.
Niin, ja jos et vielä hoksannut, niin noissa SamiN postaamissa linkeissä zetori on amerikkalaisittan ZX-11.
Kun moottori kerran on auki, kannattaa myös puhdistaa öljypumppu ja koko kanavisto, jos kerran laakereistä on lähtenyt materiaalia "kiertoon". Öljynsuodatin tietysti pannaan myös uusiksi. "Hifistit" uusivat mielellään myös kiertokangen pultiti+mutterit, mutta tuskin on tässä tapauksessa välttämätöntä, ainakaan muissa kuin tuossa #1 vauriokangessa.
Eli eipä muuta kuin onnea ja kestävyyttä korjausprojektille. Kun kerran jo pääsit pyörän "makuun", niin pakkohan se on saada kuntoon ja ajoon!
-kawajack
PS Mustathan sitten pitää koneessa aina riittävästi öljyä!
Ohjeet öljymäärän tarkastamiseen zetorissa löytyy täältä forumilta!
Tästä voi myös olla apua Linkki pyöräpurkaamot-ketjuun
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Laakereita tosiaan löytyy kolmea eri kokoa mutta niiden erot ovat niin pieniä että mistään ylikokolaakereista ei voi puhua. Jos kampiakselin kaula on vähänkään kulunut ei välystä saa noilla laakereilla kohdalleen.(SamiN @ Heinä. 31 2009,19:13) kirjoitti
Joo kyllä se kampura on entinen kun kulumista on melkein puoli milliä. Pultit oli kyllä tiukasti kiinni kun avasin ne. Itse kans mietin että taitaa olla sama uusia nyt kaikki laakerit ja stefat mitä vaan voi kun kerran kone on auki. Kiertokangesta voi vielä saada käyttökelpoisen. Ja siltä se näyttää ettei suomesta saa mistään varaosakonetta tuohon. Jokapaikkaan on soiteltu ja ei ole missään.
Oli tuossa aiemmin joillakin jotaki juttua niistä kampikammion väliseinien poistoista niin töissä yks kaveri jutteli kans että sillä tulisi lisää tehoa kun ne poistaa. Ja samoin sillä kun säätää nokka-akselien ajoitusta. Se on ajanu 10v.kilpaa sivuvaunupyörillä ja heillä on ollut kans zetorin koneita käytössä niissä. 184hv olivat kuulemma takapyörältä mitanneet. Muita muutoksia ei kuulemma ollut kuin imu ja pakokanavien siistiminen, säädettävät nokkapyörät ja ne väliseinät poistettu. Muisteli että imua oli 2astetta aikaistettu ja pakoa samanverran myöhemmälle. Saattoi olla toisinpäinki mut en nyt muista varmaksi. 2astetta kuitenki molempia. Tuli vaan mieleen ku toi kone on nyt levällään että josko sieltä kaivais ne väliseinät pois...
Noin 40% lisää tehoa pikku siistimisellä ja säädöllä. Kuulostaa uskottavalta(Henkka81 @ Elo. 02 2009,19:17) kirjoitti
![]()
Juu pakko siihen on jotain muutakin varmasti tehdä jos sen verran on tullut.Mut täytyy itellä koittaa kans että onko mitään vaikutusta kun tekee ne säädettävät nokkapyörät. Tiedä sitten koska löytyy jostain se kampura...
![]()
vaihda siihen 1200:sen zetorin kone. löytyy juttua tätä ketjua selaamalla alusta.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
http://www.ebay.de/ Tuolla ois pari,kolme 1100 konetta kaupan saksanmaalla.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
zx-10:stä kahdesta ja zzr-1100:sta viidestä kappaleesta kokemukset -90 luvulta ja kavereilta samoilta ajoilta.
Summa summarum yheskään kympissä ei kone hajonnut mutta
kolmessa zetoris kyllä ja ihmettelen täällä olleita tulkintoja kirtokangen pulttien löysyydestä?? En ikinä kuullut moista!
Kolmessa zetoris hajos kone ja nimenomaan #1 ja #4 kiertokangen kampuran laakereista ei mistään löysistä pulteista. Laakerit vain yksinkertaisesti oli leikannu kiinni voitelun puutteesta ja niitä syitä ja spekulointeja löytyy jenkkipalstat täynnä, mm. keuliminen, liian vähä oljyä, suunnitteluvirhe yms.
Muzzy kauppas muuten parannettua öljynkiertoa ko. propleemaan. Ja noilla kolmel hajonneella kahella ei ollut
ikinä keulittu ja öljyt oli varmasti aina kohdillaan ja ne pultitkin
oli joka talvi vedetty momenttiin kiihditysajoja varteen.
Kaupasta löytyy uusia kampiakseleita. Hinta taisi olla 1133e.(Henkka81 @ Elo. 03 2009,08:22) kirjoitti
Pahoittelut täältä kanssa, tiedän tasan miltä tuo tuntuu, itellä kävi muutama vuosi sitten sama juttu, pääsin tosin noin 2000 km ennenkuin kolina alkoi. Mulla meni se perinteinen kolmospytyn laakeri, ilmeisesti öljynpinta pääsi liian alas.(Henkka81 @ Elo. 03 2009,08:22) kirjoitti
Jotenkin tuntuu, että sulle on tuupattu laakerivikainen Zetori vaihtokaupassa, kolina saattaa nimittäin vähäksi aikaa hiljentyä kokonaan, alkaakseen jonkun matkan päästä uudelleen...
Pelkkää kampuraa ei toisiaan varmaan mistään muualta löydy kuin kaupasta, mutta hinta on tosiaan tuo reilu tonni, + tarvittavat tiivisteet, laakerit ym.
Mulla ratkaisuna oli se, että ostin metsään ajetun raadon parilla tonnilla, jossa oli kone kunnossa. Vaihdoin koneen itelle, ja myin ylimääräiset osat parin vuoden aikana pois. Jäin hommasta suurin piirtein omilleni, ja tuo vaihtokone on nyt pelannut hienosti about 20 000 km, ja sillä mennään edelleen. Noita raatojakaan ei tietty ihan joka oksalla kasva, mutta laita esim. ostoilmoitus keltaiseen pörssiin tms...
henkka81, tuliko mukana huoltokirjaa, että näkisit että esim. ölpät vaihdettu säännöllisesti ja oikeanlaiset. Täällä puhutaan jo tyyppivioista ja samaan hengenvetoon varsinkin kawan sivuilla kehotetaan työntämään koneeseen dieselmoottoriöljyä.
FZS1000 -03, Hayabusa -06
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Herra, suojele moottoriani, olisit kiltti. Se on niin halpaa se ...(SamiN @ Elo. 04 2009,23:01) kirjoitti
FZS1000 -03, Hayabusa -06
On se viime keväänä ollut huollossa oliko se nyt mouhijärvellä jossain liikkeessä. kuitti löytyy siitä. Mut ei mitään huoltokirjaa ole...Kyllähän siellä ebayssa olis varmasti koneita mutta mutta, kun ei oo kokemusta sen ebayn käytöstä... Avk:lla olis 1200zzr mut hintaa vaan on aika reilusti...
Kanattaa seurata aktiivisesti myös Englannin ebay:tä.(Henkka81 @ Elo. 03 2009,08:22) kirjoitti
Tällä hetkellä näyttäisi olevan C-mallin kampiakseli ja kiertokanget "good running condition" hintaan kokonaista £75. Tuosta voisi saada aivan hyvän laakerit vaihtamalla.
D-mallin kampuroitakin tullee myyntiin ennen pitkää.
ZZ-R1100 1991