Teimpä tossa viime syksynä kaupat -06 bleidistä, jolla ajettu kahden kesän (-06 ja -07) aikana huimat 1500 km. Kauppakirjaan tehtiin pykälä, että huoltokirjan mukainen ensihuolto on tehtävä -07 syksyllä myyjän toimesta.
No nyt kun myyjälle soittelin, niin eihän se mitään huoltoa siihen ollut teettänyt. Tietysti lupasi korvata tämän ja maksaa viulut ja vaivan jos teetän huollon itse. No pyörä on Lahdessa ja itse oon Espoossa.
Kysymys kuuluukin että uskaltaako ton pyörän Espooseen edes ajaa ensiasennusöljyt koneessa? Pyörä on vielä ylivuotinen -05 malli, joten öljyt saattaa olla jopa 3 vuotta vanhat, vaikkei niillä paljon oo ajettukaan.
Toinen kysymys on että kannattaako tuo ensihuolto teettää liikkeessä, vai teenkö sen itse (jep, prätkän korjaus on tuttua puuhaa) siitäkin huolimatta että tohon huoltoon kuuluu kaikkia pulttien ja muttereiden kiristystsekkauksia, joita ei huoltokirjassa ole erikseen määritelty.
Honda CBR 1000 RR -06
Honda CBR 600 F -96
No ei se nyt hajoo kun hiljalleen ajat sen esbååseen. Ihan huoletti. Tai jos kerran myyjä korvaa kulut, niin soita johonkin lahtelaiseen puljuun ja varaa huoltoaika ja vie se eka sinne.(Jiihaa @ Huhti. 02 2008,10:39) kirjoitti
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Kuulostaa erikoiselta, että miksi myyjä ei voi teettää tai tehdä sitä huoltoa nyt keväällä ennen kuin menet hakemaan sitä pyörää?
©
Myyjä vaikuttaa vähän sellaselta hällä väliä -tyypiltä. Kertoo sekin jotain että on ostanut ton hintasen pyörän ja kilometreja on kertynyt noin vähän. Kausihuoltojakaan ei ole tehnyt. No plussana mielestäni hintakin oli vähän sellanen, että "viet vaan sen pois ni se on sillä selvä"(Petri12r @ Huhti. 02 2008,10:49) kirjoitti
*
Ei sitä siis mitkään huollot enää kiinnosta, joten hoidan homman paljon mielummin itse, ni tiedän mitä saan.
Honda CBR 1000 RR -06
Honda CBR 600 F -96
En mä kyllä tuolla viitsisi ajaa. Kyllähän se kone sen varmasti kestää mutta itse olin katsomassa kun omaan vanhaan R6:een tehtiin ensihuoltoa se oli kuin vettä olisi päästänyt öljytilasta ulos. Lisäksi siellä voi olla kaikenlaista romua öljyn seassa mutta kai niistäkin on suurin osa päätynyt suodattimeen.
Vie suoraan liikkeeseen ja teetä siellä huolto. Sitten köröttele rauhassa kotiin.![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Kannattaa aina ostaa käytetyt noilta hälläväliä tyypeiltä. Ovat varmasti hyvin pidettyjä.. ettei olisi mittaria huijattu myös jotenkin tai vahdettu.
No toivottavasti on hyvä pyörä ja pääsee käyttöön vihdoinkin, kun ei tuo seisottaminenkaan hyvää koneelle tee.
Myyjän tavattuani en jaksa uskoa että olisi jaksanut mitään näperrellä. Autot ja talo sitä luokkaa (=pirun kalliita) että on varmaan vaan kiinnostus lopahtanut.. *(Harri @ Huhti. 02 2008,11:59) kirjoitti
Taidan sen körötellä rauhassa uuteen kotiin ja hoitaa ite öljynvaihdon, takuukaan ei oo enää voimassa (ee-speed-pyörä) ni en tarvi niitä huoltokirjamerkintöjäkään.
edit. Ja näin voin pitää itelläni myyjältä saamani huoltorahat
Honda CBR 1000 RR -06
Honda CBR 600 F -96
Itse en ajaisi. Nostelisin pakuun ja tekisin/teettäisin huollot ja ajelisin turvallisin mielin.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Paskat se rauhallisella ajolla mihinkään tuolla 100km matkalla hajoo tai halkee..... kattele vaan että sitä öljyy siellä on tarpeeksi ja aja.![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Kun öljyä on tarpeeksi, niin ei muuta ku hanaa...![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Noilla kilometreillä on ihan sama miten sitä on "huollettu". Eri asia jos sillä olisi veivattu monta 10tkm samoilla öljyillä...(Harri @ Huhti. 02 2008,11:59) kirjoitti
Pari vuotta seisottamista ei ole vielä uudelle pyörälle liikaa, kun kaikki on vielä niin tuoretta. Meneehän niitä muutaman vuoden ylivuotisia uusia ajamattomia pyöriäkin jonkun verran, eikä niissä muuta ongelmaa ole kuin mahdollinen akun kyrvähtäminen..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Se on vaan hyvä että ajat sen pyörän niin saat moottorin kunnolla kuumaks ja sitten suoraan proppu auki vaan ja öljyt ulos heti ajon jälkeen.
Kävisin uuden suodattimen ja öljyt ja vaihtaisin ilman muuta itte. Tuskin ne huollossakaan mitään muuta tekee...
Eikä se siitä hajoa vaikka sen huoltoon ajatkin, kunhan sitä öljyä siellä vaan on tarpeeksi.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Kuuluisia viimeisiä sanoja(kane80 @ Huhti. 02 2008,12:44) kirjoitti
![]()
![]()
Honda CBR1100XX
Juuri näin.... Täytyyhän ne öljyt saada lämpöiseksi ennen vaihtoa(wesba @ Huhti. 02 2008,13:20) kirjoitti
![]()
Seisontapaikasta ei ole tietoa (lämmin/kylmä talli), mutta enemmän hallaa tuo pitkä seisottaminen melkein tekee kuin tuollainen lyhyt ajo.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Ei nää moottoripyörät mitään rakettitekniikkaa ole... Kyllä moottori kestää tuollaiset pari vuotta seisseet öljyt. Jos kysyjää hirveästi huolestuttaa, niin rahan avullahan kaikkeen saa ratkaisun. Kuljetuttaa sen vaikka pumpulissa japaniin tehtaalle huoltoon.(CebariTonni @ Huhti. 02 2008,20:00) kirjoitti
Ei tehdä asioita liian vaikeaksi.![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!