Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 69:een 69:sta
    Mä itseasiassa ostin vifferini naiselta,eli kyllä se tottelee ladyn käskyjäkin
    VFR750F
    CBR1000RR
    Lainaa (rockjari @ Huhti. 04 2008,13:59) kirjoitti
    Mä itseasiassa ostin vifferini naiselta,eli kyllä se tottelee ladyn käskyjäkin *
    Samaten, oma VFR:ni on naiselta ostettu. Edellinen omistaja oli jonnii verran alle 170 pitkä, en muista tarkemmin, heitetään vaikka 165cm, hän oli säätänyt etu -ja takapään löysimmilleen että jalat yletti kohtuudella maahan. Itselläni on mittaa 175 ja juuri ja juuri ylettää kantapäät maahan, tosin alusta on säädetty 2 päällä ajoon, aikalailla jäykimmälleen. Kannattaa käydä koeistumassa ainakin, ja penkkihän pystyy aina muokkauttamaan.

Kotona se kauniimpi puolisko on 160 lyhyt ja hänelle -01 VFR on selkeästi liian korkea, vaatisi käytännössä alustasäätöä ja madalletun penkin.

Painosta on vaikea sanoa, ei se erityisen kevyt ole, mutta ei myöskään raskaammasta päästä (sawolainen vastaus) * CBR 600 F taitaa olla vähän kevyempi, mutta VFR:n nuista kahdesta valitsisin itse hetkeäkään miettimättä, vaikkakin CBR-F on ketterämpi, molempia olen ajanut.

DrJones
    Tosiaan jos matkaa haluaa pääosin taittaa ( 2 päällä ) niin 600f ei välttämättä ole vaihtoehto. yksin ajettaessa loistava ja kaksinkin menee mutta kun laittaa laukun perään yms kamat niin mukavuus loppuu. keulaakin nostaa "kohtuu" herkästi. Vaimon kanssa kun oltiin reissun päällä niin tiukemmissa kiihdytyksissä keula ei vaan pysynyt maassa millään ja parempi oli sitten pitää se hiukan ilmassa. Ja voimako noista loppuu?? -05 mallinen f vetää kyllä kivasti yksin ja kaksin. eihän se mikään rr pyörä ole mutta ei taida moinen olla esim cbr1000? Ja tämä ainainen vaihteen vaihto keskustelu.. "vääntö on kivaa ja ei tarvi vaihtaa kun ohittaa"... itse tykkään mopolla ajaessa käyttää niitä vaihteita ja ajaa sillä. Tästä asiasta jokaisella on kyllä omat mielipiiteet joten..( Autona meillä on diesel automaatti koska vääntää ja ei tarvi keppiä heilutella ) mutta joo melkein pyörä kuin pyörä niin kivaa on. et kertonut että millasia reissuja tulette heittämään ja paljonko tarvitsette tavaraa mukaan? sehän ratkaisee myös paljon. Ja muistakaa tosiaan ostaa KUNNON ajokamat älkääkö missään nimessä hakeko nuita super halpoja gorekuteita (200-300e srj ). Menee meinaan se mukavuus ajamisesta ja helpommin rupeaa ajamaan normi vaatteissa.. Itse tehtiin se virhe ja kamat tuli loppupeleissä aika hintoihin kun sai olla uusia ostamassa seuraavana kautena. Nyt on kaikkea tuplasti ja vanhoja ei kehtaa edes myydä.
    Terve kaikille!

Täälä on tällänen Tampereen likka, josta on myös kovaa vauhtia tulossa ensimmäisen moottoripyöränsä omistaja! Mietinnässä on ollut Hornet.

Kertokaapa nyt sitten fiksut immeiset, olisiko se hyvä valinta tällaiselle alottelijalle? ..vai tulisiko jollekkin jotain muuta pätevää mieleen? Silmää kun ei oikein miellytä nuo täysmuoviluodit. Toisena vaihtoehtona on ollut Ducatin Monster, mutta siitä ajatuksesta on taidettu jo luopua..
    If people were meant to pop out of bed, wed all sleep in toasters.

Ducati Monster 600 Dark
    Triumph Speed Four

eiköhän tuo hornetti olisi oikein passeli sitten sinulle. kawan er6 ja muut vastaavat myös. 500cc pyörät ( gs500,er5 yms ) ovat myös näppäriä mutta jos haluaa vähääkään mennä niin.. Meillä oli 2kk gs500 vaimon käytössä ja se kyllästyi siihen. hieman rimpula ja tehoton. tilalle tuli sitten 600gsx-r.
    Lainaa (Joke @ Maalis. 27 2008,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Maalis. 27 2008,09:07) kirjoitti
    Tuolla kun tekee pienen opintomatkan vaikkapa johonkin Mugellon tms. vastaavaan motogp-kisaan ja sitten ajelee siellä italiianojen joukossa, niin huomaa äkkiä, että ihmeen pienistä raoista sitä pääsee isommallakin pyörällä... :D
    Voi jäädä pujottelut meikäläisellä hiukan vähemmälle näiden sivulaukkujen kanssa. Tavaraa niihin kyllä mahtuu, mutta taitaa Smartti jäädä kakkoseksi leveydessä, kun ovat kiinni :;):
    Hei, leveyskilpailu! :-)

Tuossa on Varaderossa Krauser K4 sivulaukut.
    -- sjm
    Lainaa (sjm @ Huhti. 05 2008,14:50) kirjoitti
    Lainaa (Joke @ Maalis. 27 2008,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Maalis. 27 2008,09:07) kirjoitti
    Tuolla kun tekee pienen opintomatkan vaikkapa johonkin Mugellon tms. vastaavaan motogp-kisaan ja sitten ajelee siellä italiianojen joukossa, niin huomaa äkkiä, että ihmeen pienistä raoista sitä pääsee isommallakin pyörällä...
    Voi jäädä pujottelut meikäläisellä hiukan vähemmälle näiden sivulaukkujen kanssa. Tavaraa niihin kyllä mahtuu, mutta taitaa Smartti jäädä kakkoseksi leveydessä, kun ovat kiinni *
    Hei, leveyskilpailu! :-)
    Mittaamiseks menee, mutta taidan hävitä muutamalla sentillä, vissiin putkien takia toi viiden sentin hajurako laukkujen ja pyörän välillä?

Tommonen varaeero pitää käydä koittamassa jossain välissä. Työkaveri (VFR kuski) laitettiin ajamaan tuollaisella koeajoluonteisesti jänkhällä jytiseen ja takaisin, oli reissun jälkeen ihan myyty. Varmasti hyvä yleispyörä! Millaista matkavauhtia tuollaisella pystyy pitämään Saksassa? Joku moitti tankkausväliä lyhyeksi motarinopeuksista ylöspäin?
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
    Lainaa (Joke @ Huhti. 05 2008,16:11) kirjoitti
    Mittaamiseks menee, mutta taidan hävitä muutamalla sentillä, vissiin putkien takia toi viiden sentin hajurako laukkujen ja pyörän välillä? :p

Tommonen varaeero pitää käydä koittamassa jossain välissä. Työkaveri (VFR kuski) laitettiin ajamaan tuollaisella koeajoluonteisesti jänkhällä jytiseen ja takaisin, oli reissun jälkeen ihan myyty. Varmasti hyvä yleispyörä! Millaista matkavauhtia tuollaisella pystyy pitämään Saksassa? Joku moitti tankkausväliä lyhyeksi motarinopeuksista ylöspäin?
    Joo, pakoputkien takia siinä kai on reilusti väliä.

Itse olin myyty 42m ajon jälkeen. Se oli siis metriä, ei kilo-.
    Eka kosketus vara-eeroon oli toissakesän lopulla, kävin valkkaamassa
    kx-centeristä 50t ajetun vaihto-varren koeajoon ja otin sillä kunnon
    tyypit. Se jäi kaivelemaan, ja sit piti ostaa uusi samanlainen, ABS-jarruin.

Kyllä, on soiva peli ja kerrassaan mainio yleismopo.
    En ole ajanut Saksassa. En ihmettelis, että kulutus nousee
    reippaasti yli 120-140 vauhdeissa. Itselläni on kulutus ollut
    ihan hyvin 5,0..5,5 litran haarukassa satasella. Osatekijöitä noinkin
    pieneen kulutukseen: en tykkää räpätä pyörällä, mielestäni ajan
    joustavasti ja pidän turvavälit nyhjöttämättä kuitenkaan,
    ja nykyisissä varreissa on ruiskukone ja kuudes vaihde.

Laukkusarjan kanssa joku 130-140 matkavauhti oli ihan ok,
    kun joskus (pakon edessä) ajelin Tre-Hki motaria.

Allroad-pyörä on väärä valinta, jos pääasiallinen valintaperuste
    on saksalaiset moottoritiet. Sinne sopisi paremmin joku FJR,
    GTR1400 tai K 1200GT eli "sporttinen matkapyörä".

Tämä ei ole siinä mielessä sporttinen, mutta jalkoihin ei jäädä
    ja itse tykkään pyöräni ajoasennosta kuin hullu puurosta.
    -- sjm
  9.  
    Lainaa (sjm @ Huhti. 05 2008,16:59) kirjoitti
    Allroad-pyörä on väärä valinta, jos pääasiallinen valintaperuste
    on saksalaiset moottoritiet. Sinne sopisi paremmin joku FJR,
    GTR1400 tai K 1200GT eli "sporttinen matkapyörä".
    Kiitos kommenteista! Kai sitä rupee tulemaan vanhaksi, kun tuollaiset pystymopot alkaa kiinnostamaan *

Jos nyt kesän pari ainakin ajelisi tuon kilocebarin kanssa, syksyllähän se vasta tuli ostettuakin. Mulla on vielä eurooppa kiertämättä mopon kanssa, joten jonkunverran painaa myös noi motariominaisuudet. Saas kattoa miltä tuntuu, kun kuume iskee seuraavan kerran..
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123