Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 69:sta
    Mites Lutku oletko ajatellut VTR 1000F mallia ollenkaan?
    Tässä pyörässä on on kaikki mitä ensiajaja voi pyytää. Siinä on riittävästi tehoa ja vääntöä ajaa matkaa kaksi päällä. Sillä voi mennä pienillä ehostuksilla radalle, jota muuten voin suositella aloittelevalle (ennakoivan ajon kurssi). Se on riittävän kevyt harjoitteluun ja kaupunkiin, mutta riittävän vakaa pitkillekin matkoille. Sillä on hauska ajaa yksin, mutta matkustaja mahtuu ja viihtyy ihan hienosti kyydissä. Siihen saa asennettua laukkusarjan suht helposti ja edullisesti. Ja ennen kaikkea se on edullinen hankkia. Lisäksi joku tollanen tupla xx on vakuutuksiltaan kalliimpi, koska VTR:ssä on vähemmän tehoa (suoritus arvot ovat käytännössä samat). VTR:stä riittää pyörää pitkäksi aikaa toisin kun esim onneksi jo hylkäämästäsi cbr 600F:stä, joka on sekin "ihan kiva" pyörä.

Laajenna toki näkökulmia ja käy koeajamassa enen ostopäätöksen tekoa. Hienoa että olet valitsemassa HONDAA!!!
    Mä hommasin kans just ekan pyöräni,ja piiiitkän pähkäilyn jälkeen päädyin vfr:ään!Tosi helppo ajettava,ja mikä tärkeintä,luotettava ku mikä!!Tekniikkahan vifferissä on legendaarisen kestävää,eli ostettaessa tarttee "vaan" katella ketjut/rattaat,renkaat,jarrut ja tietenkin se yleiskunto...Ja hei,ei sovi unohtaa että miten hyvännäköinen pyörä se on
    VFR750F
    CBR1000RR
    Lainaa (rockjari @ Maalis. 25 2008,10:57) kirjoitti
    Mä hommasin kans just ekan pyöräni,ja piiiitkän pähkäilyn jälkeen päädyin vfr:ään!Tosi helppo ajettava,ja mikä tärkeintä,luotettava ku mikä!!Tekniikkahan vifferissä on legendaarisen kestävää,eli ostettaessa tarttee "vaan" katella ketjut/rattaat,renkaat,jarrut ja tietenkin se yleiskunto...Ja hei,ei sovi unohtaa että miten hyvännäköinen pyörä se on *
    Onnittelut loistavasta valinnasta. *
    Sitten vaan etsimään uutta mökäputkea niin pääsee V4 oikeuksiinsa. *
    VTR hondaa metsästin kyllä myös nettimotosta mutta yksilöt, jotka olisivat olleet kovinkin kiinnostavia ylittivät tämän hetkisen budjetin rajat.
    Sen sijaan olen katsellut VFR 750F mallia kovinkin hymyssäsuin kun tuo vielä on edullisempi huomattavasti kuin CBR1000F vastaavin kilometrein sekä vuosimallittain.

En osaa sanoa kumpi vai kampi ennenkuin pääsen tänään ensimmäistä kertaa koskaan istumaan toisen noista selkään.

Kutittaa jo aamusta.

No torstaina liideliin

Sieltä 2 x ajotakkeja *+ alusasut + hanskat ja saappaat.

Kypärät ja housut hommaat jostain muualta ja hups ollaa jo budjetissa
    Kyllä noilla harrastuksen aloittaa...

Ja nettimotohan on pyöriä täynnä, pyynnit monesti ihan mitä sattuu.
    2 päällä ajamiseen tuo 1000F on pirun hyvä laite.

Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Mulla oli ekana pyöränä xj 600, kokonaiset 60 hv ja kyllä silläkin tuli reissua heitettyä emännän kanssa. Ihan ok reissut sujuivat vaikka olikin 3 laukkua täynnä tavaraa pyörässä kiinni. Ohituksiin tietysti piti pari pykälää pienempää vaihtaa ja kierroksia käyttää mutta kyllä sillä ehti.
    Nykyään -00 VFR joka on yammua ketterämpi, vakaampi ja tilavampi. tehojakin on tietysti huomattavasti enemmän =)
    Kaverilla on -90 600F joka on kyllä VFR:ää rimpulamman tuntuinen. Pienempi, kiikkerämpi ym.
    Vähäisellä kokemuksellani suosittelen kyllä tuota VFR:ää.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
    Itse siirryin Honda Monkeystä --> CBR 1000F:ään, enkä hetkeäkään ole katunut "noin ison ja tehokkaan" ensipyörän ostoa. Päinvastoin, olen todella tyytyväinen tuohon pyörään, varsinkin kun tulee ajeltua paljon kyytiläisen kanssa. vm. on -98.

Liian pieni allekirjoitus poistettu.
    Elikkäs päivitystä asiaan..

Kävin herra X:n pyörää kattelemassa. CBR1000F vuodelta 1996. Säikähdin isoa fyysistä kokoa kovasti *

Selväksi tuli kyllä ettei tämä pyörä paljolti kioskin kulmalla kääntyile vaan keskittyy matkamiesten alle. Ehkä kuitenkin koen ensipyöräksi enemmän siromman mallin joten ensi viikon VFR750F kokeilu kiinnostaa yhä enemmän.

Mittarissa pyörällä oli n.40tkm joten en siihen kovastikkaan kiinnittänyt muuta huomiota kuin että sen voi kertoa kolmella niin ollaan todellisissa kilometrimäärissä lähempänä...

Siistikuntoinen ja hieno vehje tuo juna kyllä on mutta kuitenkin.. etsintä jatkuu keskittyen nyt VFR750F kuten jo totesinkin.

Voisiko joku VFR:n omistaja kertoilla onko pyörien fyysisissä eroissa suurikin kokoero vai onko tämä nyt vain kokemattomuuden piikkiin menevää kauhistelua??

Lainaa (Lutku @ Maalis. 27 2008,00:17) kirjoitti
    Elikkäs ppäivitystä asiaan..

Kävin herra X:n pyörää kattelemassa. CBR1000F vuodelta 1996. Säikähdin isoa fyysistä kokoa kovasti :(

Voisiko joku VFR:n omistaja kertoilla onko pyörien fyysisissä eroissa suurikin kokoero vai onko tämä nyt vain kokemattomuuden piikkiin menevää kauhistelua??
    Pistä viereen Varadero niin näet millainen on ISO pyörä. :--)
    -- sjm
    Lainaa (Lutku @ Maalis. 27 2008,00:17) kirjoitti
    Selväksi tuli kyllä ettei tämä pyörä paljolti kioskin kulmalla kääntyile vaan keskittyy matkamiesten alle.
    Ei se nyt mikään kovin iso ole.

Suurin syy siihen miksi nuo ei pyöri "kioskin nurkalla" lienee se, että ei se oikeastaan ole mikään poseeraajien pyörä.

Tuolla kun tekee pienen opintomatkan vaikkapa johonkin Mugellon tms. vastaavaan motogp-kisaan ja sitten ajelee siellä italiianojen joukossa, niin huomaa äkkiä, että ihmeen pienistä raoista sitä pääsee isommallakin pyörällä...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Sekoitetaan nyt Lutkua vielä vähän lisää....eli jos sen ei oo pakko olla Honda, niin Suzuki GSX 750 F vastaisi käsittääkseni aika hyvin tarpeitasi. Paljon kehuttu matkapyörä sekin, omakohtaista kokemusta mulla ei siitä tosin ole kuin muutama sata kilometriä.

ps. ja käsittääkseni paljon edullisempi kuin VFR

Lainaa (Ekku @ Maalis. 27 2008,09:07) kirjoitti
    Tuolla kun tekee pienen opintomatkan vaikkapa johonkin Mugellon tms. vastaavaan motogp-kisaan ja sitten ajelee siellä italiianojen joukossa, niin huomaa äkkiä, että ihmeen pienistä raoista sitä pääsee isommallakin pyörällä...
    Voi jäädä pujottelut meikäläisellä hiukan vähemmälle näiden sivulaukkujen kanssa. Tavaraa niihin kyllä mahtuu, mutta taitaa Smartti jäädä kakkoseksi leveydessä, kun ovat kiinni *

Lutku, lukaise tuolta Garagesta meikäläisen cebarinostotarina, jahkasin pitkään VFR:n ja Cebarin välillä, klik
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
    Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin, mikäli on ostamassa esim. 750 -kuutioista pyörää. Ne pärräilijät, jotka ajavat kesästä toiseen em. kokoluokan pyörällä on vähissä.

Jostain kumman syystä tuollainen pienehkö pyörä jää äkkiä pieneksi.
    Siitäkin huolimatta, että tehot riittävät kyllä vaikkapa matkustajan ja kapsäkkienkin kanssa.

Suosittelen ostamaan 1000:n pyörän niin ei tartte olla heti (välttämättä) sitä vaihtamassa. Mukamas ainakaan. Hetken päästä kuitenkin tekee mieli vaihtaa...oli pyörän kuutiot mitä tahansa.

edit: tervetuloa mielipuolisten joukkoon

Moto Guzzi Norge

"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
    Lainaa (rauman @ Maalis. 27 2008,12:21) kirjoitti
    edit: tervetuloa mielipuolisten joukkoon
    Mitäs mielipuolista Hondan ostossa muka on?

Jos kyseessä olisi ollut Ducati, urali tms. niin se olisi ollut huomattavasti mielipuolisempaa.

Hondan ostohan lienee "turvallinen valinta"
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Mites sitten XX vai meneekö se yli budjetin? On kevyempi ja näppärämpi kuin 1000F vaikkei sekään kyllä mikään rimpula ole.

Pyörät saattaa näyttää päällisin puolin suurelta varsinkin kun kauhulla niitä katsoo mutta yllättävän helppo suuriakin on käsitellä(omasta mielestäni). Ei se vifferikään varmasti huono vaihtoehto ole. Kannattaa kokeilla niin selviää se mikä miellyttää eniten.
    98% of all statistics are made up

Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
    Minä aloitin VfR750F:llä. Mikähän kuvaisi pyörää parhaiten... varmaankin "yllätyksetön". *Ruiskuvehkeellä varmaan vielä enemmän samaa. (mulla oli kaasaripeli ja sykkaamisessa oli kyllä "palaa hiat").

Tervetuloa mukaan joka tapauksessa, minkä sitten noista hyvistä pyöristä valitsetkin!

Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
    Pitkän tauvon jälkeen minäkin ostin 01 VFR:n jonka sain järkihintaan ja en halunnut tehdä suurempaa sijoitusta.

Vuoden kuluttua pistin VFR:n vaihtoon ja nettosin siitä jopa hieman vaikka kelasin mittariin 14tkm lisää.

Eli rahat oli sijoitettuna toistaiseksi. Suosittelen.
    VFR on järkyttävä pitämään hintansa.
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 27 2008,22:10) kirjoitti
    VFR on järkyttävä pitämään hintansa.
    Kertokaas vähän mikä olisi järkevä hinta VFR800 1998-2000 malleissa? Hinnat (pyynnöt) vaihtelee paljon, mutta mitä kannattaa maksaa ja mitä ei? Esim. joku -99 kohtuukilsoilla, vaikka tuontipelikin. Hyvä pyörä varmaan mutta onko ihan niin hyvä mitä jarkyttävät hintapyynnöt antaa ymmärtää. Tupla-X:ääkin saa melkein halvemmalla.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Taitaa käytettyjen hinnat laahaavan vielä hieman perässä, sillä täksi vuodeksi uuden VFR800 hintahan putosi 3kiloeskoa.
    Lainaa (Ekku @ Maalis. 27 2008,15:05) kirjoitti
    ...Mitäs mielipuolista Hondan ostossa muka on?...
    Ei Hondan hankkimisessa erityisesti mitään mielipuolista olekaan. Ajattelinkin merkistä riippumatta. Kyllähän me kaikki pärräilijät jotenkin mielipuolisia ollaan. Aina tarttis olla vaihtamassa pyörää milloin suurempaan, uudempaan, erilaisempaan etc.

Mutta silti. Aivan kuningasharrastus
    Moto Guzzi Norge

"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
    Lainaa (strider @ Maalis. 24 2008,13:27) kirjoitti
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 24 2008,12:19) kirjoitti
    Lainaa (lopu @ Maalis. 24 2008,11:06) kirjoitti
    Lainaa (Lutku @ Maalis. 24 2008,10:06) kirjoitti
    Lutku varaa ajovarusteisiin 1,5k ja toivoo sen olevan riittävä.
    Kyllähän tuolla summalla ajovarusteet saa.
    Kahdelle?

En lukenut varmaan riittävän tarkkaan.
    Tarkoitin yhdelle.
    Lainaa (Utah @ Maalis. 28 2008,17:57) kirjoitti
    Kertokaas vähän mikä olisi järkevä hinta VFR800 1998-2000 malleissa? *Hinnat (pyynnöt) vaihtelee paljon, mutta mitä kannattaa maksaa ja mitä ei? Esim. joku -99 kohtuukilsoilla, vaikka tuontipelikin. Hyvä pyörä varmaan mutta onko ihan niin hyvä mitä jarkyttävät hintapyynnöt antaa ymmärtää. Tupla-X:ääkin saa melkein halvemmalla.
    Maksoin vuosi sitten omasta 36tkm 2001 mallista karvan yli 7100€. Järkihinta olisi ollut silloin vielä noin 7500.

Muista että VFR uudistui hieman 2000.
    Järkihinta on Saksa n.4000€ + verot ja kulut 2500€. Palstoilla näyttää olevan sekä järkeviä että järjettömiä hintapyyntejä, esim. 99:stä lähes kymppitonni. Uuden rinnakkaistuodun saa 14 tuhannella. Ostaessa ei tarvitse pelätä hurjia pyyntejä, vaan voi tarjota sen, minkä katsoo oikeaksi hinnaksi. Myyjäkin oppii pikkuhiljaa ymmärtämään oikean hintatason. Aika yksinkertainen hintamittari on puhelimen pirinä.
    Lainaa (tuutticb @ Maalis. 29 2008,10:36) kirjoitti
    Järkihinta on Saksa n.4000€ + verot ja kulut 2500€.
    Verot näkyy -99 malleille olevan n.1300€, tuleeko kuluja yli tonni? Luulin että 500€ riittäisi hyvin kuluihin? Kokonaishinta jäisi siten alle kuuteen tonniin. No empä lähes 10-vuotiaasta alle tonnisesta yli 6t€ menis maksamaankaan, sekin tuntuu jo liian kovalta.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Jokos Lutku on käyny ostamassa,siis eiku kattomassa sitä vfr:ää
    VFR750F
    CBR1000RR
    Minulla on VFR 750F vm. 97. Johan tuota on tässä threadissa (ja lukemattomissa muissa) ylistetty, mutta todetaan nyt vielä että olen itsekin ollut erinomaisen tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin (olen ajanut omallani 30tkm). Kaksi päällä täyteen kuormattuna alkaa tehot loppumaan, mutta on erittäin hyvin ajettavissa niinkin. Kestävyys ja huollon tarve (eli sen puute) ovat legendaarisia. Bläkkäri tuntui isompana vähän möhköltä (vaikka taipuukin lopulta mutkiin hyvin) ja vaikka tehoja enemmän onkin, rivinelkku on tuon nokkarattailla varustetun vanhan liiton V4:n jälkeen äänimaailmaltaan (jos sillä on mitään merkitystä) aika nuhaisen kuulonen

Tämä VFR RC36 taipuu mainiosti myös radalla. Minua kuumottaisi seuraavana pyöränä (Hondista) lähinnä VTR SP1/2, mutta sen kanssa ei kyytiläistä ritsille paljon oteta. Joten olen jatkanut ajelua VFR:llä
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Itsellä CBR 600 F vm 2005 ja hyvin tuntuu keulivan kaksi päällä... Mihin hittoon sitä alavääntöä tarvitsee aina olla niin paljon, pyörissä on vaihteisto jotain varten??? Aprilia Mana tai uudet 800 cc skootterit olisivat varmaan hyviä monelle, ei tarvitse räimiä kytkinkahvan kanssa liikaa

Vakavasti, kyllä 100 hv ja 60 nm liikuttaa kahtakin ihmistä ihan kiitettävästi ja toisiovälitystä saa helposti muutettua, mikäli ajaa vain moottoriteillä. Todella kestäviä tosin ovat +1000cc masiinat, eihän niitä kovin suurilla kierroksilla tavalliset kuolevaiset käytä...
    Honda CBR 600 F -05
    Moro kaikki

VFR:n katsastaminen ehti mennä kiireiden vuoksi ohi ja nettimoto on taas(kin) auki. Jospa tuolta löytyisi se peli.

1000 zetoria kaupiteltiin tuossa joku aika sitten minulle suoraan, mutta se nyt ei niin kiinnnostanut. Varmasti hieno peli sekin mutta kun pidän tuota hondan konetta itse tod. suuressa arvossa niin pidetään nyt tämä honda-linja ainakin toistaiseksi.

Metsästys jatkuu..
    Lainaa (Utah @ Maalis. 29 2008,10:52) kirjoitti
    Luulin että 500€ riittäisi hyvin kuluihin?
    Viisisataa riittää nippa nappa siihen, että tilaat joltakin välittäjältä toiveidesi mukaisen pyörän, ts. ostat sian säkissä. Näinkin varmaan saa kohtuullisen asiallisia pyöriä, mutta omasta mielestä ainut oikea tapa on tutustua kaupan kohteeseen paikan päällä. Kun aikaa varaa muutaman päivän, ehtii katsastaa muutaman vaihtoehdonkin. Liian suurelta alueelta ei kuitenkaan kannata pyörää etsiä, muuten aika kuluu liikkumiseen. Karkea kululaskelma hakumatkasta ja muista kustannuksista: Matkat Saksaan 250€, vuokra-auto 3x50€/päivä, hotelli 2x50€/yö, rahti tai ajo Suomeen 400€, rekisteröinti ja todistukset 250€ tekee yht. 1150€. Osan kuluista voi laittaa matkailubudjetin puolelle. Hakureissu on varmasti antoisa kokemus.
  30.  
    Uskaltaiskohan tähän ketjuun tulla kuokkiin, kun on näköjään tota VFR:ää niin kehuttu.

Itse olen ostamassa 1994 VFR 750F:n ja olen keskikokoinen naisimmeinen. Olenkohan haukkaamassa liian isoa palaa, vai onnistuuko pyörän siirtely, vaikkei kantapäät ihan maahan ylläkään
    Edellinen pyörä oli viissatanen Kawa, eli kauas olen siitä tulossa.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen