Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Moro,olisin tuommoista kyseistä pyörää hakemassa virosta ja mukava olisi vähän saada/kuulla kokemuksia kyseisestä pyörästä?!
    onko tyyppivikoja,missä kilometreissä on remontteja tiedossa ja mitä remontteja?siis ajattelin että pyörä olisi vm:1991-1995 onko tullut mitä muutoksia noina vuosina yms yms?

Ajoasento,edellinen pyöräni on Honda CBR600f(-93)eli siis onko tuossa 900:ssa paljon kyyrympi asento?onko pyörä yhtään korkeempi olen kumminkin aika iso äijä ja 600:nen näytti mun alla lähinnä mankilta;)
    Vielä en tiedä millaisen pyörän välttämättä sieltä toisin,voi olla että joku "nakukin"kiinnostaisi?
    esim:Kawasaki ZR7 (1999) mut sen näkee muutaman viikon kuluessa mitä mukaan tarttuu;)
    Kiitos jo etukäteen vastauksista,makoisia ajokelejä motoristeille ja tietty kevättä kaikille muillekkin.........
    eipä taida täällä kukaan vastauksia annella,jos foorumilla on aikaisempi keskustelu niin sen linkkikin kelpaisi
    millanen tuommoinen on pidemmällä matkalla?kuussatkulla matka meni kumminkin ihan kivasti
    Mulla oli -99 900rr.

Mitäs siitä sanoisi.

Ihan kiva peli kaikenlaiseen ajeluun. Riittävästi tehoa vaikka kuka sanoisi mitä (no piti kyllä itsekin vaihtaa hieman tehokkaampaan). Kaasaripelinä ymmärrettävä teknisesti eikä siinä mitään ihmeellisiä vikoja ilmennyt.Lienee se perushonda vika eli nokkaketjun kiristin vaihdettava joskus, mutta kyllä se sitten ilmoittelee. Ehkä joskus >60tkm jälkeen.

Varsinainen matkapyörähän se ei ole, mutta tuli sillä viime kesä ajettua Aasiaan ja takaisinkin vielä. Hieman paikat jäykkinä (184 pitkä), mutta kun venyy tankatessa niin pärjää.

Oliskohan tuo -95:n hieman extremempi ajoasennoltaan kuin -99.

Solifer Tm->Cbr1000f->Cbr900rr->DUCATI 1098
    Kierros on päättynyt. Mopokin oli aikoinaan punainen.
    mulla 97 900 rr,suosittelen,ainoa probleema ollut mulla kevään eka käynnistys,tarttee vaihtaa tulpat,ei auta vaikka pistää syksyllä uudet,ei lähde keväällä käymään kuin uusilla kynttilöillä...
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    Ootko koittanu auton akusta käynnistää?
    Lainaa (jarihonda @ Maalis. 30 2008,20:39) kirjoitti
    mulla 97 900 rr,suosittelen,ainoa probleema ollut mulla kevään eka käynnistys,tarttee vaihtaa tulpat,ei auta vaikka pistää syksyllä uudet,ei lähde keväällä käymään kuin uusilla kynttilöillä...
    Kuullostaa aika erikoiselta, mun ex -95 rr lähti laakista joka kevät käymään vaikken tehny pyörälle mitään muuta kun öljyt ja suodattimen vaihdoin ennen kauden alkua. pyörässä oli yhtenä talvena akku kokoajan kiinni ilman yhtään käynnistystä.

Aloittajalle:

Omat kokemukset -95 firebladesta:

+ Kevyt
    + helppo ajaa huolimatta rankasta ajoasennosta
    + Hauska ++
    + Todella luotettava ja kestävä konstruktio
    + Kuluttaa melko vähän, takillisella (18L) ajelee + - 300km
    + Kaunis pyörä edelleen

- Ei sovellu kovin hyvin 2päällä reissaamiseen (ainakaan vanhemmat versiot 92-95). rankka ajoasento kuljettajalla sekä varsinkin matkustajalla, ei saa paljoa tavaraa mukaan.

-Edelleen kovia pyyntejä käytetyistä suomessa

Kaikista omistamistani pyöristä( yli 10kpl) fireblade oli ehdottomasti hauskin laite, menin vaihtamaan bladen 1100 xx:än mutta möin tupla x:n melko nopeasti pois. suunnitelmissa on mahdollisesti hankkia jälleen cbr 900, oli se sen verran muakva pyörä vaikka emäntä ei enää ole kovin innokas istumaan uudelleen sinne patalapulle

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Itse siirryin muutama kesä sitten -89 CBR 600:sta -96 900:seen enkä ole katunut. Luotettava peli, tyyppivikoja ainoastaan ne tutut nokkaketjun kiristäjä ja lataussäädin. Ainakin 100 Mm pitäisi päästä ilman suurempia ongelmia.

Ajoasento ei tässä SC33 mallissa ole juurikaan kuussatasta makaavampi mutta polvikulma on kovempi, ei siis kovin mukava pitkillä matkoilla tälläiselle 185 senttiselle. Kokoeroakaan 600 ja 900 välillä ei taida paljoa olla.

Muutoksista mallien välillä löytyy vaikka täältä: http://www.honda-fireblades.co.uk/history.html
    --
    Kende
    GSX-R 1K7
    Mulla on kans kiikarissa 900rr. Paria eri pyörää olen koittanut ja täytyy myöntää että hauskin laite ja luotettava. Matkustajalle ei mikään herkku mutta menettelee. Ite olen aikas pitkä mutta pidin ajoasennosta.
    Pojan ja isän välinen ero on lelujen hinta!
    Nyt on mullakin sit Blade(-95) mut eipä lähde käyntiin,kai se pitää alkaa tulppa talkoisiin!!Onkos tuohon muuten saatavana tankoihin sellasia korotuspaloja ja kuinka korkeet mahtuu?
    Laittelen sit pyörästä kuvia kunhan saan sen KÄYNTIIN!!!tänään sen hain penkissä oli mitattu takapyörätehoksi 89kw
    eiks se ole kohtuu hyvin?putki näky olevan ainakin vaihdettu luulen kyllä että oli jotain muutakin tehty kun sitä testasin tallinnassa=P

Vähän vaan harmittaa kun en saanu sitä enään tulille oikeen sen jälkeen kun bensat loppu=((sit loppu akku mut eipä käynnistyny vaikka oli auton akku mistä anoin sille elvytystä
    mitä sanotte onko ne tulpat vaihdettava??
    Juu kannattaa vaihtaa tulpat ja miksi ei akkukin samaan vaivaan.
    Mä käyttelin omaani koko talven autohallissa n. viikon välein mutta sit reissun takia jäi muutama viikko väliin ja jopas piti ladata akku, että sain käyntiin ja ajoon. Nyt jo muutama sata kilsaa takana ja tänään * lisää.
    Jakopäänremontti tehty bladeen tossa 57tkm kohdalla, ketju + kiristimet, nyt ajeltu jotain 70tkm ja toimii moitteettomasti kunhan muistaa tehdä perushuollot.
    Suzuki 1300R hayabusa 2006.
    No eilen kattelin bladee vähän,otin tankin pois ja kattelin tulpat Suht heleppo homma oli vaikkakin tankin pois ototssa tarvin vähän kaveria,putkien pois otossa Olishan sen yksinkin pois saanu mut kun sattu siinä kaveri olemaan vierellä niin kyllähän se apu kelpas!
    Kuivasin ja putsasin vaan tulpat kun halusin sen tulille,eikä mulla ollu uusia tulppia niin laitoin ne vanhat sinne takasin ja hienosti se niilläkin pärähti,kyllä oli kiva ääni
    tänään kävin irrotamassa takavanteen ja vaihdoin uuden nakin alle,olisin kerenny kyllä paljon muutakin touhuamaan mut kaveri ei kerenny vaihtamaan sitä gummia mulle ihan heti.
    Nyt pitää sit viikonloppu tehdä duunia ja maanantaina vaihdan vielä eturenkaan,öljyt+suodattimen ja sit katsastan sen ja jos vaikka ensi viikon puolessavälissä sais sen sit ajoon,pitää kyllä vissiin ajella hetki tarroilla ennen kun veropäätös tulee.....

nyt alan lukemaan tuota duellin luettelee ja kattelen mitä sieltä pitää ostaa,pian pääsenkin sit :maan
    Lainaa (Earache @ Maalis. 30 2008,21:10) kirjoitti
    Lainaa (jarihonda @ Maalis. 30 2008,20:39) kirjoitti
    Kuullostaa aika erikoiselta, mun ex -95 rr lähti laakista joka kevät käymään vaikken tehny pyörälle mitään muuta kun öljyt ja suodattimen vaihdoin ennen kauden alkua. pyörässä oli yhtenä talvena akku kokoajan kiinni ilman yhtään käynnistystä.

Aloittajalle:

Omat kokemukset -95 firebladesta:

+ Kevyt
    + helppo ajaa huolimatta rankasta ajoasennosta
    + Hauska ++
    + Todella luotettava ja kestävä konstruktio
    + Kuluttaa melko vähän, takillisella (18L) ajelee + - 300km
    + Kaunis pyörä edelleen

- Ei sovellu kovin hyvin 2päällä reissaamiseen (ainakaan vanhemmat versiot 92-95). rankka ajoasento kuljettajalla sekä varsinkin matkustajalla, ei saa paljoa tavaraa mukaan.

Kaikista omistamistani pyöristä( yli 10kpl) fireblade oli ehdottomasti hauskin laite, menin vaihtamaan bladen 1100 xx:än mutta möin tupla x:n melko nopeasti pois. suunnitelmissa on mahdollisesti hankkia jälleen cbr 900, oli se sen verran muakva pyörä vaikka emäntä ei enää ole kovin innokas istumaan uudelleen sinne patalapulle

Tuo ei mua haitannu kun kävin hakemassa omani tallinnasta ;)
    kyllä siinä aika kivasti säästää kumminkin,sit ostin sieltä samalla uudet renkaat! mezler M1 suomessa hinta:236€(lähtö)
    tallinnasta ostin hinta:125€ eli molemmat renkaat+ketjut ja rattaat ostin!!
    Ovelaa miettiä että vaikka ostais risteilyn(54€) niin pelkän takarenkaan ostaminenkin tulee halvemmaksi No seuraavan kerran kun sinne meen niin tuon kyllä bladeen pirusti kuluosia kyllä niissä sen verran säästää...
  13.  
    Lainaa (van_gils @ Huhti. 04 2008,19:54) kirjoitti
    mezler M1 suomessa hinta:236€(lähtö)
    tallinnasta ostin hinta:125€ eli molemmat renkaat+ketjut ja rattaat ostin!!
    Ovelaa miettiä että vaikka ostais risteilyn(54€) niin pelkän takarenkaan ostaminenkin tulee halvemmaksi * No seuraavan kerran kun sinne meen niin tuon kyllä bladeen pirusti kuluosia kyllä niissä sen verran säästää...
    Mistä liikkeestä ostit? Noi hinnat kuullostaa jo aika houkuttelevilta ja samalla reissulla tietty kontti täyteen juotavaa
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä