Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Terve! Tietaako kukaan millainen jumppa on saada esim. BMW R1200c kilpiin USAsta muuton yhteydessa (ei muuttoajoneuvona koska etu menee autoon)? Mita eroja on amerikan ja euroopan mallien valilla ja mita muutoksia pyoraan tulee tehda? Myos kaikki asialliset kommentit ko. mallista otetaan ilolla vastaan. Kiitti!
  2. #2
    Morjens,

    LUULEN, että erot jenkki- ja eurooppaversioiden välillä eivät ole kummoisia. LT:ssä (jonka tunne paremmin) on se hiilisuodatin jenkkien tiukempien päästömääräysten vuoksi, mailimittari sekä punaiset sivulaukun heijastimet keltaisten sijaan. Ei muuta.
    R 1200 C:stä oli myös se Phoenix-malli, jossa ne lisävalot kahden puolen päävaloa. Mahtaisko niistä tulla täällä jotain sanomista...
    Voithan kysäistä esim BMWLT.com foorumin bokseriosastolta tai saman saitin eurooppapuolelta, kyllä joku tuon tietänee tarkemminkin.

    "Asiallisia" kommentteja toisten pyörävalinnasta on paha mennä jakelemaan, semminkään kun ei itsellä ole kokemusta k.o. moposta. Tuo R 1200 C oli semmoinen erityisesti jenkkimarkkinoille tähdätty wannabe-kustomi, jonka elinkaari jäi aika lyhyeksi. Mitä lie se sitten kertoo...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  3.  
  4. #3
    Lainaa (tkiviniemi @ Maalis. 20 2008,22:20) kirjoitti
    Terve! Tietaako kukaan millainen jumppa on saada esim. BMW R1200c kilpiin USAsta muuton yhteydessa (ei muuttoajoneuvona koska etu menee autoon)?
    Nyt kannattaa pitää mielessä, että vaikka autoverosta saakin vain yksi ajoneuvo alennusta, niin USA:sta Suomeen tuotaessa pitää tavaroista maksaa myös tullia ja ALV - paitsi muuttotavaroista. Eli hoitamalla asiat oikein saat kuitenkin min. 22% alennuksen myös siitä pyörän arvosta. Lisäksi muuttotavaroita on kai kohdeltu vähän mukavammin teknisten vaatimusten osalta. En ainakaan tiedä, että muuttotavaroihin ei voisi sisältyä useampia muuttoajoneuvoja.

    Pikaisesti vilkaisemalla tullin ohje muuttamisesta listaa kyllä ajoneuvot monikossa esimerkkinä muuttotavaroista. Niiden ohjeesta muuttotavaroista ja siinä olevasta ajoneuvoja käsittelevästä kappaleesta en nopeasti löytänyt mainintaa siitä miten useamman ajoneuvon tuonti muuttotavarana tehdään. Periaatteessa muuttajan pitäisi voida valita mistä ajoneuvosta veronalennus tehdään. Joka tapauksessahan veroilmoitus tehdään aina, siitä autostasikin joudut sellaisen tekemään, ja edun autoverosta saat vain kun kaikki ehdot täyttyvät.

    Lisäksi kun tiedetään, että Tulli on soveltanut noita autoveroasioita vähän enemmän oman päänsä mukaan kuin autoverolain mukaan, niin suosittelisin soittamaan tullihallituksen neuvontaan vielä ennen muuttoa ja kysymään tuosta pyörän tuonnista auton rinnalla. Toivottavasti ei mene taisteluksi siitä mitä muuttotavaroihin voi kuulua; siltä varalta että menee, niin melkeimpä kehottaisin sekä nauhoittamaan puhelun että kysymään siinä samalla viitteen mihin ohjeeseen niiden toiminta perustuu. En nimittäin enää hämmästyisi vaikka joutuisit sitten suomessa byrokratiaa hoitaessasi itse esim. kouluttamaan niitä tullimiehiä..

    Mitä tulee siihen "kilpiin saamiseen", niin se toimitus muuttui juuri yksinkertaisemmaksi. Katso esim. "Kuntotarkastus poistuu maahantuotavilta" www.mmaf.fi:stä.

    [Selvennykseksi vielä, että muuttamisesta minulla ei ole kokemusta, mutta autoverotaisteluista kyllä on. Ja voin omakohtaisestikin perustellusti väittää, että tulli on sovellellut lakia oman päänsä mukaan ja joutunut sitten myöhemmin muuttamaan maahantuontiohjeitaankin..]