Tallissa siis -00 mallinen VFR jossa 3 laukun sarja ja putkiteline. Telineen valmistajasta ei ole tietoja mutta kiinnitys jalkatappien alle ja matkustajan kahvojen paikkoihin. Probleemana telineen kanssa on että takajalkatapit eivät mahdu kääntymään auki, avain ei mahdu penkin lukon ja telineen väliin eikä matkustaja saisi millään jalkojaan tapeille vaikka ne auki kääntäisikin ennen telineen kiinnitystä.
Mikä olisi siis hyvä teline niin että matkustajakin mahtuisi kyytiin? Giwi wingrack?
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Normaali Givi/Kappa takalaukulle ja SW-Motech setti jos tarvitset sivulaukut.
Kokemusta on vain tuosta perätelineestä joka oli hyvä kun siinä samassa on vänkärille kunnon kahvat.
En ole kyllä varma noista motekin kahvoihin tulevista kiinnikkeistä että meneekö heittämällä yhtäaikaa, mutta rautaahan se vain on...
Motech asennuskuva
Wingrack on kauhean iso ja ruma häkkyrä.
Tuosta ei paljoa jää pyörään jos poistaa vielä perätelineen kun sitä ei tarvitse.
Itsellä oli samassa vehkeessä kiinni Givin Monorack ja siihen lisänä (siis irrotettavissa) putkisivutelineet. Motech voi olla siistimpi ratkaisu kuin Givi, mutta kalliimpi...Ja jos menet isoakovaa, niin harkitse tosissaan Wingrackia, putkiteline on vaan putkiteline. Sain muuten telineen etukiinnitysputken (satulan alla oleva poikittaisputki, johon Monorackin etupää *kiinnitetään) rikottua, kaksi päivää maksiminopeuksilla (200...250kmh) ja kohtuullisella tavaramäärällä riitti murtamaan vifferin rakenteita... *
![]()
MAD (mean absolute deviation)
Sama putki meni itellä rikki, kun pelkkä Givin monorack oli pikkasen löysällä.(Motoristorante @ Maalis. 28 2008,23:19) kirjoitti
Minulla pelissä on Hondan omat putkitelineet, kaiketi muuten samat kuin Givin, mutta lisänä lokasuojan takaa tuleva metallivahvike.
Jouduin pikkasen vääntelemään rautoja, että sain sopimaan ja avaimen menemää reikään.
Edittiä; ainakin nuo tellingit kestivät hyvin yli 200:n paukutuksen, sekä Romanian vuoristoetapit, joissa asvaltti repeilee ja ojat jatkuu keskitielle asti...
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx