Etsin kevyttä umpipottaa, minkä tulisi olla myös hiljainen. Ehdotuksia ja mielipiteitä KOKEMUSTEN/ vast pohjalta.
Onkohan missään testiä? Viimeisin minkä olen nähnyt on adac vuodelta 2004.
Suupertin S1 Carbon (1.290g). Tyyris kylläkin...
Saaks noita mistään?(Köpi @ Maalis. 20 2008,14:21) kirjoitti
mullekin piti viime vuonna tulla mut ei näkynyt, niin unohdettiin sit loppuen lopuks koko juttu.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Ole hyvä.(Sara @ Maalis. 20 2008,14:40) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Onkos tuo hiljaisuusvaatimus vain siksi ettei voi tai halua käyttää korvatulppia..? Rajaa valikoimaa melkoisesti jos pitää olla testivoittajapotta sillä saralla![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Minä käytän tulppia aina mopoillessa - oli päässä mikä potta tahansa. En luota edes S1-Suupertin hiljaisuuteen, mutta mähän olenkin nynny!(Earthend @ Maalis. 20 2008,14:53) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Orgin shopissa oli ainakin joku koko, oisko ollu S?(Sara @ Maalis. 20 2008,14:40) kirjoitti
Kuulun pieni piposeen sakkiin. XS on koko.
Niin ja jos Tokimoto ei pystyny toimittaan sitä, niin todellakaan mikään ulkomaan postipuotiin en ropojani tunge tässä kohtaa... Ton suupertin saatavuus tän kuupakoon kanssa on ollu aikaiseminkin ongelmia. Kiitos kuiteskin![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Eihän sitä kaikki ulukomaelle etes matkusta. Itse sain JÄTTIkuupalleni potan ihan Suupertin netistä löytyneen ohjeen mukaan:Mittasin kuulani semmoisella muovisella nauhamitalla. Löytynee joka mummon ompeluskorista? Ihan tuli soeva pelj ja HALAVALLA!(Sara @ Maalis. 20 2008,15:26) kirjoitti
![]()
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Kevyt ja edullinen carbon-potta löytyy Marushinilta, 299 €
*linkki Saksaan*
Painoa +/- 1.050g. Hiljaisuudesta ei mitään tietoa. Eurobikeriin sovittamaan kokoa/istuvuutta ja sitten tilausta kehiin Saksaan. Jos moraali antaa myöden.
Minkäs kokonen sun pääsi on? Pojan päänkoko on 56cm, tiedän..tarvis sovittaa, vaan ei jaksais lähteä helsinkiin asti sovittamaan. Muuten tyydyttäisiin xr-1000n:, mutta se on pari sataa grammaa painavempi.(Sara @ Maalis. 20 2008,15:26) kirjoitti
Mul on noita suubärttejä ollu kaikkiaan 4 kipaletta... Nyt on pari S1:stä. Eiköhän kuitenkin noilla viel ens kesä mene.(ttuttu @ Maalis. 20 2008,15:32) kirjoitti
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Kypärä koko XS (52/53) elikkä pään ympärys 52cm.(Räkä @ Maalis. 20 2008,16:57) kirjoitti
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Rupes kiinnostaa tollanen S1 Pro malli (vaikka en uutta kypärää tarvitsekkaan(Köpi @ Maalis. 20 2008,14:21) kirjoitti
). Mites saako tohon tummaa viisiiriä? Pertin sivuilta en ainakaan vastausta löytäny. Mitään tecno tuning iridiumia siihen ei kait ainaskaan saa ??
![]()
Ei kun siitä syystä, että kärsin tinnituksesta. Tulppia käytän ajossa aina. Tuota lisäaltistusta en halua yhtään, koska harrastan myös aktiivisesti ampumista. Tosin en yhdistä näitä kahta harrastusta samaan aikaan tapahtuvaksi. *(Earthend @ Maalis. 20 2008,14:53) kirjoitti
Itselläni on Schubertin avattava C2 (mikä toki on aivan huippu) mutta tarkoitus on hankkia umpiluu. Eli onko nyt sitten muita vaihtoehtoja ollenkaan kuin S1? Onko kellään käsitystä Shoei tonnisen kyvyistä?
Carbon-potat ei pääasiassa ole hiljaisia, varsinkaan jos on tehty painossa nipistellen. Itellä Lazerin Fiber-Pro Carbon Light, painoa +/- 1250g. Painoa vähän enemmän kuin Marushinilla joten uskaltaisin väittää että saattaa olla myös hitusen hiljaisempi, vaikka Carbon Lightia ei hyvällä tahdollakaan sanota millään muotoa hiljaiseksi. Tulpat tarvii maantiekäyttöön.(Köpi @ Maalis. 20 2008,15:48) kirjoitti
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Pakko suositella samaa,kun ei mielestäni tuosta kypärästä oman "kuulan" päälle laitettuna löydy mitään vikaa,vikaa....(Köpi @ Maalis. 20 2008,14:21) kirjoitti
Hiljainen ja kevyt on.
Hintava kylläkin,mutta Org shopista"kohtuu hinnalla"ainakin vielä viime kesänä.
Itsellä suupertti ja kakrulle hankittiin syksyllä ja se on kehunu sitä ja sanonu että miks en kertonu aikaisemmin että motorismi on tätä. mutta silti, se kypärä pitäis aina saada ajaa, kaikkien päähän ei sovi kaikki potat. Ja suupertti ei esimerkiksi käy mun Guzzin tuuliseinän kanssa alkuunkaan. Pitää olla naku tai nyky.banuhäiskä.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
OT, mutta;(Roadster @ Maalis. 25 2008,02:45) kirjoitti
Oisko tuuliseinä = tuulisuoja = windshield tms?? Nyky?? Tuli vaan mieleen.
Todellista ajatuksenvirtaa ja ulosantia. Taitaa olla ilmaisutaitolukio tai joku turkanteatterikoulu tms. takana, kun ei tämmöinen tavallinen meinaa millään ymmärtää?! *![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Shoei XR1000 on hyvä, mutta Shoei X-Spirit on paras mitä olen kokeillut. Ei edes visiiri vihellä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Hommasin juuri S1:sen ja kävin kahdella nakupyörällä sitä testaamassa viikko sitten. Yllätyin, ettei se ole oikeastaan paljoakaan hiljaisempi kuin Shoein Raid2:nen leukasuojan kanssa. Mulla on whisper kittikin Shoeihin, mutten ole vielä avannut paketista.
Pitää käydä vielä kyykyn kanssa testaamassa miten ääntelee kun pleksi heittää tuulen naamaan. Jos ei ole parempi kuin entinen, saatan jopa luopua kypärästä, Sen saattaisi saada edullisesti (koko L)
Aurinkovisiiri on kätevä, mutta visiirien optiikka ei miellyttänyt minua. Varsinkin aurinkovisiiri vääristää alareunasta, mikä tekee oudon fiiliksen ajaessa. Jokainen on varmaan kokeillut niitä 5 markan aurinkolaseja, joilla kävellessä portaita ei meinaa osua askelmiin kun kuva vääristyy. Ihmetys oli suuri noinkin kalliissa potassa.
Entä S1:sen visiiri, miten se kuuluu avata? Tuntuu hiton vaikealta varsinkin sulkea se, ettei rähmi viisiirin alareunaa hanskoilla. Aukaisu tuntuu onnistuvan siitä jousitetusta "kuonosta". Shoei on tässäkin mielessä muvampi kun siinä on se nipukka visiirin reunassa, josta saa otteen.
Harmi, ettei molempien hyviä puolia pysty yhdistmään..
Onko jollain tietoa XR1000:sen käytännön erosta Raid2:seen? Onko melutasossa mitään eroa?
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Täytyy sanoa ettei se XR-1000 mikään hiljainen ole jos sitten mikään on.Toisessa on kaikki kaula-aukon kuristimet ja ne kyllä poistavat jonkin verran tuulen kohinaa(hirveää mekkalaa).Kannattaa käyttää tulppia kun ajaa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Tulppia käytän aina, mutta kiinnostaisi onko xr-1000 meluisampi kuin raid II? X-spirit tuskin on noiden tasolla hiljaisuudessa, kun kehitystyö on ihan muissa asioissa.(lippa @ Maalis. 25 2008,11:10) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96