Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Eli tollainen FXD Super Glide tuli hommattua... mutta ilman manuskoja tietenkin, johan se on wanha...

Mutta asiaan:
    1) Tulpat? Mitä väki suosittelee?
    2) Ölpät: Koneen? Lootan? Ensiövedon? Vaihtoväli?
    3) venttiilien säätöväli? (vitsi vitsi...)

ei kai siiinä muuta? Jaa minkäs levyinen takakumi mahtuu pyörimään, onko kokemuksia?
    Dirty Nasty Furriner
    HDCF:n techboardista löytyy monensorttista mielipidettä/faktaa jokaiseen kysymykseesi.. käys lukaseen sieltä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Kannattaa varmaankin tutustua tohon HDCF:n foorumiin. Sieltä saat varmasti asiantuntevilta kavereilta neuvoja.

Laitoin viime kesänä omaan Dynaan iridium-tulpat kun halvalla sain, mutta eiköhän ihan alkuperäiset tai sitte jonkun tunnetun valmistajan tulpat toimi yhtäläisesti.

Koneen öljynvaihtoväli menee varmaankin vähän fiilispohjalta. Mun pyörään ne on vaihdettu 8000 välein(huoltoväli), mutta eiköhän niitä kannattais alle 10000 välein vaihtaa. 06 Dynan laatikon öljynvaihtoväli on 32000 ja enskaöljyn 16000. Muistaakseni laatikon huoltoväliä pidennettiin just 2006 mallisiin Dyniin eli sun pyörässä vaihtoväli on varmastikin lyhyempi?

Takakumista en sun pyörän kohdalla osaa sanoa mitään. Taitaa se vetohihna tulla ensinnä leveän renkaan tielle.Tiedän että omaan Bobbiin saa pelkästään vanteen vaihdolla menemään 200 leveän kumin.

Onneksi olkoon hienon hankinnan johdosta!

edit: Jaahas. Jazzo ehti juur ennen...

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Moottoriin öljyksi (esim. jonkun tunnetun merkin) 20W-50 öljy. Itse olen vaihtanut 5-8 tuhannen kilsan välein. Silloin tulee omilla ajoillani yksi vaihto kesällä ja syksyllä voi taas vaihtaa uudet öljyt.

Vaihteistoöljyt olen vaihtanut joko moottoriöljyjen kanssa samalla tai sitten vain syksyllä. Sportsterissa vaihtuu samalla ensiövedon öljykin.

BT:n ensiövedon öljyt meinasin vaihdella samaan tahtiin vaihteistoöljyn kanssa.

Tähän asti olen ainakin käyttänyt voimansiirron öljyina aina jotakin juuri noihin myytäviä ts. purkissa lukee, että Harrikoihin.

Mulla ei noin uutta pyörää ole, mutta eiköhän nuo öljyt ja vaihtovälit aika samoja ole silti.
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
    Liittyi Jun 2007
    Kiitoksia,

Tulikin jo tilattua ameriikoista NGK:n Iridiumit, tulee myös pari ylimääräistä paria. Jos jollakulla on kiinnostusta niihin niin kohtuuhintaan voisin parista luopua kun maahan saapuvat.
    Öljyistä näköjään vääntöä riittää HDCF:n boardillakin mutta ei kai siinä mitää. Delvacit koneeseen ;D (No ei... vaikka kai nekin toimisi).

Täytyy lähteä öljyostoksille kun ei tiedä miten on viimeksi vaihdettu ja pistää uudet litkut koneeseen.
    Moottoriöljyillä lienee tuo 8tkm hyvä vaihtoväli niin ei perusöljytkään vetisty vielä, loota ja ensiö kesän aluksi ja lopuksi niin eiköhän ole hyvä.
    Dirty Nasty Furriner
    Mikä tuossa TC:ssä on tulppien tyyppi? Tai minkätyyppisiä tulppia tulossa?

Toimiihan siinä kai mitkä vaan öljyt, kunhan pitää huolen, että se on sitä 20W-50:stä. Ei nimittäin ole lainkaan liioittelua tuo 50, että ei mene liian ohueksi kuumana. Sportsterissa oon sanut öljyn lämmöt nousemaan johonkin 120 asteeseen säiliössä. Sen jälkeen asensin öljynjäähdyttimen, niin on lämmöt pysyneet kurissa.
    FLHRI, eli Road King -97
    Liittyi Jun 2007
    NGK:n Sivujen mukaan tyyppi olisi DCPR7EIX joten Näitä tuli sitten tilattua.
    Jos kiinnostaa niin pari joutaa kun ne tulee.

Edit: Varattu VMT:lle noi pari.

Dirty Nasty Furriner
    tossa on tulppataulukko Hotbiken sivuilta..(.pdf)
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    tarkkana jarrunesteiden kanssa. hd käyttää DOT 5 (silikonipohjaista) ja huom! on täysin eri ainetta kuin DOT 5.1 jota yritetään joka normiliikkeessä tyrkyttää. ei saa sekoittaa!

edit: tai no enhän minä nuista uusista tiedä josko ne käyttäiskin jotain muuta kuin dot 5:sta. manuaali on kyllä hyvä olla vaikka ei mitään isompaa aikoisikaan

http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=CM425

Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa (TIJ @ Maalis. 17 2008,21:30) kirjoitti
    tarkkana jarrunesteiden kanssa. hd käyttää DOT 5 (silikonipohjaista) ja huom! on täysin eri ainetta kuin DOT 5.1 jota yritetään joka normiliikkeessä tyrkyttää. ei saa sekoittaa!

edit: tai no enhän minä nuista uusista tiedä josko ne käyttäiskin jotain muuta kuin dot 5:sta. manuaali on kyllä hyvä olla vaikka ei mitään isompaa aikoisikaan

http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=CM425
    Uudemmissa, tai ainakin 2006 etiäpäin, on glykolipohjasta eli DOT 4 nesteet. Vanhemmissa (<-2005) on silikoninesteet. Kannattaa ottaa kyllä tosta selvää, kummat nesteet jarruissa on, ettei tule ikäviä yllätyksiä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Liittyi Jun 2007
    Olikos noissa värieroa vai joutuuko maistelemaan makiaa?
    Dirty Nasty Furriner
    Lainaa (Staga @ Maalis. 18 2008,00:28) kirjoitti
    Olikos noissa värieroa vai joutuuko maistelemaan makiaa? *
    Mitä omissani olen jarrunesteiden kanssa puljannut, niin pois otetut nesteet ovat olleet ihan tavallisen jarrunesteen väristä ja ostamissani DOT 5 purkeissa on ollut violettia nestettä. Pois otetutkin ovat olleet DOT 5:ttä eli ei taida olla merkkiväriä.

Nykyisen nestetyypin varmistaminen taitaa onnistua vain siten, että otat nykyistä nestettä purkkiin ja sekoitat siihen toista nestettä. Jos mitään ihmeellistä ei tapahdu, niin on saman tyyppistä ja jos tapahtuu, niin eri tyyppistä.

Edit:
    Tulipa mieleen, että ehkä vedelläkin voisi testata. Silikoninesteeseen vesi ei sekoitu lainkaan ja glygolipohjaiseen sekoittuu ainakin jossain määrin. Täytyypä joskus ihan mielenkiinnosta testata...

FLHRI, eli Road King -97
    Näyttää vahvasti siltä, että ensi viikolla saan -99 FXDWG:n (tai se on minun jos hyväksyn kunnon mikä on tod.näk.). Usan tuontia. Perusjututhan siihen joutuu tekemään, eli öljynvaihdot yms. Kun olen kokematon näissä asioissa, niin olisiko netissä jollain sivuilla kuvia TC:n öljynvaihdosta? Ja jos löytyisi jotain pdf manuaalia Dynasta, niin sekin auttaisi.
    Ja paljonkohan menee öljyä:
    -moottoriin
    -vaihteistoon
    - ensiövetoon
    Siis noin suunnilleen, että voisi ostaa valmiiksi tarvittavan määrän.
    öljyä.

H-D Dyna Wide Glide -99
    Enpä tiedä, mistä löytyisi kuvia Dynan öljynvaihdosta, TC Softailista löytyy, mutta ei se auta, kun öljysäiliöt taitaa olla erilaiset.

H-D:n manuaaleja ei juuri netistä löydy. Moottoriöljyt kuitenkin lasketaan ulos joko öljysäiliön pohjassa tai jossain olevasta propusta taikka sitten irrottamalla alin öljyletku.

Suodattimen vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä.

Vaihteistoöljylle löytyy proppu jostakin kohti vaihteiston pohjaa. Tai voi se proppu näyttää kuuluvan öljysäiliöönkin, jos tuossa pyörässä öljysäiliö on vaihteiston alla.

Ensiövedon kopan pohjasta löytyy varmaankin sivulle aukeava pieni proppu. Öljyn täyttö kytkimen tai ketjun tarkastusluukusta.

Eri malleissa ja vuosimalleissa täyttömäärät vaihtelevat, mutta seuraavilla öljymäärillä pärjäät:
    Moottoriin riittää todennäköisesti 3 l., neljän ostokaan ei tietysti ole hukkaan heitettyä rahaa. Ensiövetoon ja vaihteistoon kumpaankin pari purkkia, litralla per reikä voi pärjätä, mutta saattaa toiseen mennä enemmänkin. Nuo määrät vaihtelevat eri vuosimalleissakin.

Joku varmaan voi laittaa tarkemmat määrät ja ohjeet, jos tuon mallin ja vm:n laite on tutumpi...
    FLHRI, eli Road King -97
    Meinas unohtua kysyä öljymäärän tarkistuksesta TC moottorista. Onko öljytikkua tms. millä voi tarkistaa öljynmäärän?
    Kiitos vastaksista *
    H-D Dyna Wide Glide -99
    Riippuen öljysäiliön paikasta, mutta tuossa mainitsemassasi pyörässä öljysäiliön korkki, jossa mittatikku, löytynee vaihteiston päältä pyörän oikealta puolelta.
    FLHRI, eli Road King -97
    Liittyi Jun 2007
    Juuh, öljytikku on sellainen pyöreä klunssi joka lähtee vetämällä ulos.
    Ölppien tarkistus ajon jälkeen kone lämpimänä, anna seisoa jokunen minuutti ja sitten tikusta asiaa.

Ölppien määrä (FXD TC88, -99 .. -05):
    - Kone filtterin kanssa 2,4l
    - ensiöveto 1,65l
    - loota 0,6-0,7l
    Koneen, lootan ja enskan ölyt tulee ulos pohjapropuista, laatikon öljyt sisään kuusiokoloavaimella avattavasta tulpasta koneen öljytikun vierestä, enskavetoon täyttö vaikka pyöreästä huoltoluukusta ja täyttö luukun alareunaan asti.

Mulla FXD TC88:n Clymerin manuaali, jos kysyttävää niin paiskaa viestillä. Alfamerista noita saa, ei oo 50e paha sijoitus tuollaiseen ja lukemista riittää sateisille päiville... .
    Dirty Nasty Furriner
  18.  
    KIITOS VASTAUKSISTA Täytyypä ostaa tuollainen manuaali.
    H-D Dyna Wide Glide -99