Minkälaisia rasvoja/öljyjä tai muita käytätte nahkaisten ajovarusteiden hoitoon?
Tietysti melkein mikä vaan nahanhoitoaine on parempi kuin ei mitään, mutta mikä ei esimerkiksi värjäisi valkoista nahkaa pilalle tai jätä rasvaista pintaa asusteisiin. Vaimolla on nyt osittain valkoinen ajotakki ja luulisi että suojaamatta lika alkaa pinttymään siihen kiinni tehokkaasti. Miten tätä voisi estää?
Yamaha FZ6
Valjasrasva auttaa joka pulmaan.
Hopi hopi heppatarvikekauppaan.
****************
VT750C2 -2000
Tällä vetelin tänään (siis ajovarusteet) . Ihan hyvää kamaa tuntuu olevan. (Löytyy mustaa ja keltaista purnukkaa). Tuoksuu hieman hepalle.
Storm Valjasrasva
Liv to Raid! Raid to liv!
Puhdistitko ajokamoja mitenkään sitä ennen? Vai pistitkö suoraan rasvan?(jukkamv @ Maalis. 16 2008,20:50) kirjoitti
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Suoraan vetelin kun ei nuo kamat muutenkaan näyttäneet mitenkään kuraiset olevan. Samalla tökötillä meni nipullinen kenkiä sekä satulalaukut. Tuntuu tekevän nahasta hieman vettä pitävän. Aika riittoisalta purnukalta vaikuttaa.
Liv to Raid! Raid to liv!
Ja vermeen värillä ei ole väliä?(jukkamv @ Maalis. 16 2008,21:46) kirjoitti
edit: ärrävika
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Käytän itse "keltaista" purnukkaa (väritön rasva) ja mustaan nahkatakkiin sitä laitoin. Vaimolla on kermanvärinen/valkoinen takki ja siihen samaa tököttiä ja hyvä tuli. Ymmärisin, että toi musta purkki johon toi edellinen linkkikin osoittaa on sitten kai tarkoitettu pelkästään mustaan nahkaan.
Tässä linkki siihen keltaiseen tököttiin:
Keltainen valjasrasva
Liv to Raid! Raid to liv!
Kävin kylän suutarilta hakemassa jotain tököttiä, joka on tarkoitettu motskarihommiin. Oli ihan oikean pärrämiehen kuva kyljessä. Öljy oli ohutta ja imeytyi hyvin takkiin. Kesän monsuunikausi sitten paljastaa miten hyvin takki imee vettä. Jos imee.
Saatan raportoida myöhemmin kovien odotusten luomia pettymyksiä.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Jos nahka on likaista, kannattaa se ennen rasvaamista puhdistaa nahkasaippualla tai muulla vastaavalla nahan puhdistukseen tarkoitetulla aineella. Muuten lika jää rasvan alle muhimaan ja pilaa hiljalleen nahan laatua.
Ohessa viimekesäistä keskustelua aiheesta, kannattaa lukaista läpi: juttua nahan hoidosta. *![]()
Jep, heppakaupasta valjasrasvaa ja jos pestä tarvii niin satulasaippuaa... rasvaksi sitä keltaista niin ei mikään värjäänny ja imeydyttyään pinta on kuin ennen, tosin hoidettu. Eikä sitten liikaa, ruokalusikallinen rasvaa riittää koko pukuun...![]()
![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Kannattaako uudet nahkavaatteet käsitellä ennen käyttöönottoa, vai onko ne aina valmistajan toimesta jo käsitelty "riittävästi"?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Toinen kerros rasvaa nahkojen päälle tälle kaudelle.
On se vaan toi valjasrasva hyvää kamaa, ensin kiiltää pirusti mut lopuksi palautuu mattaväri takaisin puvun pinnalle.
Sateen pitävyyttä ei vielä kokeiltu mut ainakin prätkäpoliisi sanoi et paras ajopuku sateella on rasvalla käsitelty nahkapuku.
Pitää vettä niin kauan kuin ajelee kastuu kuulemma vain sakkoja kirjoitellessa.
Edelliseen kysymykseen oma mielipide uusille nahkoille hetken päästä rasvaa pintaan kun ei ne ole tehtaalla kummoisesti käsitelty.
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
Niin ja tuota valjasrasvaa saa sitten esim. Prismoista... Tallipoika merkkistä, maksaa vitosen luokkaa ja purnukka kestää kauan... Mulla varmaan 10 vuotta kun kolmeen kertaan vuodessa rasvailee...
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX