Minkälaisia kokemuksia maxisteilla on huoltotarjonnasta? Kaipaan lähinnä positiivisia kokemuksia, niin huollon laadun kuin hinnan puolesta. Mistä huoltofirmasta antaisit hyvät arvosanat ja miksi?
Sumekon sivuilta löytyy pitkä lista Piaggion huoltofirmoja, mutta epäilyttää hieman heidän skootteereiden tekniikan tuntemus. Joukkoon mahtuu jos jonkinlaista yritystä -nyt pitäisi vain osata poimia listasta jyvät akanoista. Monien päätoimiala kun on jotakin muuta kuin moottoripyörät tai skootterit. Skootterit ovat ilmeisestikin osalla edustajista mukana marginaalituotteina. Esim. viime kesänä kun soitin erääseen listassa olevaan huoltoliikkeeseen tilatakseni huoltoaikaa, niin huoltomies vastasi ettei hän ole koskaan huoltanut X8:aa, joten häntä ei sen huolto kiinnosta ja skoottereissa on niin paljon purettavia suojiakin, joten voisinko soittaa johonkin toiseen huoltoon .
Sumekolta Piaggion tuotepäälliköltä olen saanut hyvää palautetta ja neuvoja kun olen kysellyt sähköpostitse -kiitokset Sumekolle!
Hieman on samansuuntaisia kokemuksia. Vaihdatin nimittäin taannoin eräässä maahantuojan (Brandt Oy) valtuuttamassa huoltoliikkeessä Hondaani takarengasta. Tämä valtuutettu huoltoliike ei osannut sitä vaihtaa, ennekuin sain maahantuojalta postitse kuvalliset ja kirjalliset ohjeet jotka sitten esittelin tuon huoltoliikkeen huoltomiehelle. Kiitos vaan Brandtille ja sen huoltopäällikölle. * ....että tällainen tapaus tälläkertaa.
Väärinkäsitysten välttämiseksi lisättäköön, että tapahtumasarja ei liity nykyiseen asuinkuntaani.
Kuulostaa kyllä oudolta. Uskon kuitenkin, että tilanne korjaantuu ajan kanssa, koska maxien lukumäärä on kasvamassa, joten on huoltofirmojen omankin edun mukaista pitää väkensä ajan tasalla. Maahantuojathan tarjoavat eri mallien huolto koulutusta, on sitten vain näistä huoltamoista kiinni, minkä verran tahtovat investoida väkensä koulutukseen. Yleensä kai tuppaa olemaan niin, että mitä suurempi pulju, sen paremmat mahdollisuudet satsat koulutukseen ja palvelun tarjontaan. Mutta kai tässäkin poikkeus vahvistaa säännön, terveiset AJ-Bikelle Mustasaareen!
Kyllä vain, niin minäkin uskon että maxien lukumäärän kasvun myötä palvelu tulee parantumaan. Olen samaa mieltä, että onhan se huoltoliikkeitten kuin myös maahantuojienkin etu, että heillä on hyvä huoltoverkosto, jossa tehdään hyvää huoltotyötä ja palvellaan asiakkaita mallikkaasti. Hyvällä huoltoverkostolla on merkitystä koko merkin maineeseen ja potentiaaliseen markkinaosuuteen.
Valitettavasti usein käy niin, että paikallisessa huoltoliikkeessä ammattitaitoiselle huoltomiehelle annetaan hoidettavaksi myös tiskin takaiset tehtävät -koska on niin hyvä mies. Syntyy tilanne, jossa huoltomies ei enää ehdi tekemään osaamaansa työtä, koska hän joutunut tehtäviin joita ei osaa eikä haluakaan tehdä. Häviäjiä ovat motivaationsa menettänyt huoltomies, huoltoliike menetettyinä asiakkaina, maahantuoja huonontuneena maineena ja tyytymätön asiakas.
Kannanotossani paistaa lievä närkästys, mutta en liene ainut ja uskon että moni pystyy samaistumaan mielipiteeseeni. Loppujen lopuksi me kuluttajat äänestämme kukkarollamme -tehtävämme onkin löytää jyvät akanoista.