Kuinka monella on käytössä erikseen motoiluun hankitut rillit? Spekuloin itse toisten lasien hankkimista kypärän sisään ängettäväksi kun pelkään ns. normilasien vääntyvän.
Onko havaintoja edullisista tarjoushinnoista? Muistan nähneeni jollain firmalla mainoksen, 1-tehot 79€. Se olisi jo ihan sopuhinta "ajolaseista" *
Onko kokemuksia minkälaiset sangat painaisi vähiten?
Piilareita en harmikseni voi leikaattuihin silmiin laittaa. *![]()
Käy kattoo specsaversilta, et löytyykö sopivan kokoisia, ku mainostavat yksitehoja alkaen 9,-
http://www.specsavers.fi/cgi-bin....fer=237
Mulla on Nolanin umpipotta ja ajorilleissä on suorat sangat. Hyvin pelaa. Kysyt vain malleja, joissa on tai joihin saa suorat sangat. Semmoset saa helpommin työnnettyä päähän korvan päälle.
Kaikissa kypärissä muuten ei ole edes sopivalla kohdalla pehmusteissa koloa, että voisi rillit työntää päähänsä.
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
Mä olen suosinut metallisankoja ja vaikka nyt on trendikästä käyttää leveää aisaa, niin mä olen siitä kohtaa tinkinyt.![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Itse olen päätynyt ratraisuun "Rillien kanssa sopiva avattava kypärä". Niitä on ollu BMW ja Schubert, viimeisin hankinta Nolan N103.
Kaikkien kanssa rillit on päässä kypärää laitettaessa, niin hyvin toimii.
![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Itse ostin joskus lasit niin että saapastelin kypärän kanssa optikolle ja sitten soviteltiin kypärä päässä sankoja. Tälleen löyty kyllä sopivat vaikka olihan se varmaan aika koomisen näköstä touhua.
Ensi kesänä toivottavasti ajelen sitten ilman rillejä, kun tuli syksyllä käytyä laserin alla.
<br /><br type="_moz" />
Ite joudun käyttämään jo kaksitehoisia. Lähellekatsomisen (mittarit, kartta tankin päällä) kanssa on vähän ongelmia, kun kypärän aukon alareuna tulee vähän tielle.
Eks kannattaa hankkia sellainen kypärä, jossa on sopivat pehmusteet rillien sankoja varten (niitä löytyy, itsellä Shoei).
Tokaks tosiaan sopivan kapeat kehykset, että mahtuu hyvin kypärään, ja suorat sangat, jotka on helppo laittaa korvien päälle/taakse. Sankojen säätöön korvalla pitää käyttää vähän aikaa, että saa sopivaksi. Mulla on suht tiukka kypärä, joten alussa vähän painoi, mutta nyt on hyvä.
Mulla on lisäksi vahvuuksilla olevat aurinkolasit, joissa ihan suorat sangat, eli ovat vain korvan päälle. Net tuntuvat itseasiassa parhaimmilta. Otan seuraavat vakiolasit samanlaisilla.
Aikaa tohon saa kyllä menemään, mutta se kannattaa. Ei oo kivaa, jos rillit painaa korvalla tai nenällä tai jos ei näe kunnolla.
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Ohuet teräs- ym. sangat. Niissäkin on ihan tarpeeksi paikalleen-
sijoittelemista. Nämä suorat, mitekä ne pysyy päässä ilman pottaa?
Sinäsä ihan hyvä idis, eipä vaan ole tullut ajatelluksi.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Pehmusteissa on kolot sopivassa kohdassa sankoja varten.
Otankin siis potan mukaan optikolle *
Koomisuudesta viis jos löytyy toimiva yhdistelmä. Kapea, suht suora metallisanka taitaa olla ainakin teoriassa toimivin ratkaisu. *
Äksjiiärrä: Toivottavasti saat laserista hyvät tulokset! Itselläni silmät leikattiin v.2000 ja pääsin kokonaan laseista eroon *No nyt sitten kahdeksan vuoden jälkeen näkö on taas huonontunut niin, etten enää lähde ajamaan ilman laseja *
* Suosittelen silti lämpimästi laseria kaikille, joilla on oikeasti huono näkö. Itselläni miinusta oli ennen laseria sen -12, ja nytkin siis 8 vuotta leikkauksesta noin -0,8.... ero on siis merkittävä.
Juu, kyllä tämä aika hyvältä näyttää (siis näkökyky, en minä). Marraskuun alussa kävin ja ensimmäiset pari viikkoo oli ongelmia lähinäön kanssa erityisesti tietokoneella puuhasteleminen oli hankalaa. Helmikuun lopussa oli edellinen tarkastus ja tähän mennessä kaikki kunnossa. Tosin mulla oli korjattavat vahvuudet vaan -2,25 ja -3,5 sekä vähän sylinteri korjausta.(Hulda @ Maalis. 14 2008,12:53) kirjoitti
<br /><br type="_moz" />
Onpas halba kun 9€ lähtee kehykset ja vakioteholinssit. Hurautan kyllä heti Ouluun tuonne Specsaversille kun ajokelit tulevat. Pitänee samalla tarkistuttaa mikä on nykyinen tilanne noiden silmien kanssa. On se luksusta sitten kun ei tarvitse arvailla onko vastaantuleva vekotin auto vai moottoripyörä!![]()
youtube.com/user/mototuomas
Oletko ihan varma ettei sinun leikattuihin silmiin voi laittaa piilolinssejä?(Hulda @ Maalis. 14 2008,11:10) kirjoitti
Onko sinulla esim, kuivat silmät, joka voisi olla esteenä.
Kannattaa käydä silmälääkärillä kysäisemässä asiaa.
Ihan "normi leikkaus" ei pitäisi olla este piilolasin käytölle, varsinkaan kun siitä on noin pitkä aika...
JK
Yamaha FZR 600 -89 -->
Yamaha YZF 750 R -95
Lasien vuoksi, ja muistakin syistä, käytän avattavaa kypärää. Lasit on päässä, kun tällään kypärän päähän. Joskus otan lasit pois ennen kypärän ottamista, mutta yleensä ei tarvitse. Tekniikkalaji. En käytä mitään yltiötiukkaa kypärää. Kolmea sorttia on ollut, Shoei, Suupertti ja BMW. Laseja useita erilaisia.
Ei tarvitse olla mitään tietyn mallisia sankoja avattavien kypärien kanssa. Vahvathan ne saa olla ja päätä myötäilevät, ettei purista toplingit. Umpikypärien kanssa lienee pakko olla suorat sangat, jotta saa erikseen lasit päähän/päästä.
Mutta ei paksuja aisoja, ne saisi kieltää liikenteessä, olkoot kuinka trendikkäitä vaan. Oikein lääkärintarkastuksessa ensin tsekataan, että näkökenttä sivulle on riittävän laaja, ja sitten sangoilla kumotaan koko homma.
Laserleikkaus itsessään ei ole este, mutta silmän pinnan muoto on sellainen, ettei siinä linssi pysy
Ei pysynyt ennen leikkaustakaan kunnolla ja nyt ei senkään vertaa.
Itsellä tällä hetkellä käytössä suorat metallisangat eikä ongelmaa ole hyvin menee umpipotan sisään. Aikaisemmin olen käyttänyt umpikypärissä monelaisia sankoja enkä ole ongelmaan törmännyt minkään sankojen kanssa. Päähän laittaminen vaatii vaan pientä harjoittelua, mutta sen jälkeen menee hyvin kun sen oppii. Suorat sangat on kyllä helpoimmat laittaa ja paksut sangat vaatii eniten harjoittelua.
Tosin minun muoti ei ole koskaan mennyt mitenkään kovin paksuihin sankoihin, eikä ole niihin menossakaan. Kypärä optikolle mukaan on hyvä konsti saa varmasti sinne alle hyvin sopivat lasit.
Kawazaki ZZR 600
Mä ajelin pari kesää avattavalla kuupalla Schuberth Concept ja C2.(hlpvu8 @ Maalis. 14 2008,11:41) kirjoitti
Silti parempi ratkaisu on ollut umpimalli.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Nissenhän pisti nyt 5 eurolla ykstehot tarjoukseen..(toni^^ @ Maalis. 14 2008,11:29) kirjoitti
Täytyy tosin muistaa, että noi halpalasit molemmilla eivät ole mitään kummoisia. Ei pinnoitteita eikä ohennettuja linssejä jne..
Enemmän sisäänheittotuotteita. Menee kyllä varmaan jonain kakkos- tai remonttilaseina.![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kantsii ostaa sellainen kypärä missä on otettu rillipäät huomioon. Mulla tuo Shoien Raid hyvin ajanu asiansa. On ollu suoraa ja käyrää sankaa mut hyvin on potan alle menny. Tietysti jos kypärä koko päivän päässä niin alkaa sangat puristaa.
Z 750
Muute, kun tässä joku aika sitten kävin Nissenillä ja Specissä, oli
homman nimi se, että yksi tai kaksi mallia ( näitä ei taatusti osta
erkkikään ) ja loppu ihan normaalia kauppatavaraa. Optikon pakko-
myynti tulisi vielä kaupan päälle.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mulla on tällä hetkellä käytössä Oakleyn silmälasit joissa on suorat sangat. Ostinkin ne sitä silmällä pitäen, että ovat helpot tunkea kypärän sisään. No, eivät ole... Sangat ovat aivan liian paksut. Ovat siis vaikeat saada silmille kypärä päässä ja alkavat nopeasti painaa kipeästi...Valitessani seuraavia kehyksiä, otan potan mukaan liikkeeseen. Aurinkolasit(voimakkuuksilla) valitsin kypärän kanssa ja toimivatkin helvetin hyvin kypärä päässä ja ilman tietysti. Sangat voivat olla käyrät kunhan ovat ohuet ja litteät, jolloin paine sangoista tulee pikkasen laajemmalle alueelle. Kumilla päällystetyt sangat ovat hankalat saada paikoilleen ja liian teräväkärkiset sangat rikkovat ajan mittaan kypärän vuorikankaan.
Edellinen puhtaasti omista kokemuksista, eli ei mutua.![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Ohutsankaiset normisafilot käytössä avattavan potan kanssa, aurinkoisempaan ajeluun "road"- linsseillä varustetut lasit vahvuuksilla, hiukka hämärässäkin maisemat näyttävät noilla kirkkaammilta kuin tavallisilla linsseillä.![]()
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Samanlaiset on havainnot kuin SenioRR:lla. Pelkästään suorat aisat eivät käy, jos on kumipäällystetyt. Ja mitä paksummat, sitä helpommin puristaa.
Hyvin on pärjänny ohutsankaisilla kennyO laseilla ja myös paksusankaisilla aurinkolaisella missä vahvuudet.. molemmissa sangat metallia.. ei oo juurikaan vääntyilly ja hyvin pysyy paikallaan..
Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
Itellä semmoset taipuvat adidaksen sangat, taipuvat siis noin 45 astetta molempiin suuntiin, eivät paina päätä vasta kun parin tunnin jälkeen. Ainoa huono puoli on niiden saanti korvan taakse kun antavat periksi, mutta kun oikean taktiikan keksii niin aika hyvin siihe tottuu.
Juu Shoei raid on hyvä ollut. Kyllä se isompi kysymys taitaa olla niinpäin että etsii rillipäähän sopivan kypärän kuin kypäräpäähän sopivat rillit. Raidin kanssa ei ole mitään tarvetta olla mitkään viivasuorat sangat, tosin sellaiset korvan taakse taittuvat jousisangat nyt tuskin onnistuisi päähän laittaa shoeillakaan.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Itselläni on KBC:n avattava, sopii kyllä rillit kuin rillit, eli normisangalliset ja vähän paksummat aurinkolasit.
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
X-lite on ja ei oo ollut ongelmaa lasien kanssa. Vie aikaa sen 5 sekunttia kun työntää lasit kohdilleen. Ei tullut edes mieleen että olis ostanut avattavan mallin. Tiukka kypärä on, mutta hyvin toimii.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Ainakin Shoei Multitech:in kanssa ei ole ollut ongelmia...
ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda CBR 1100XX -1998
ex. Honda VFR 750F -1994
Jeps!
Lasit on mullakin 2-tehoiset vielä. Potta on ollut AGV:n avattava malli ihan OK.
Nyt pyörän vaihdettuani kypäräkin uusiitui ostin Nolanin avopotan.
Sopiii pyörän tyyliin. Uskon myös lasien pidonkin ed. helpottuvan....
P.S Oikein isoon ongelmaan näkisin ratkaisuna vain 2 x monokkeli.
Niin ja tietysti molemmista narut stongaaaaaan......![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Itsellä "Peak Performance:n" titaani sangat joissa vielä joustosaranat, kestää mitä vaan. Sangoilla ikää jo useampi vuosi ja näyttää siltä että vaihdatan vain uudet linssit noihin sankoihin; ei ole edes lakkaus kulunut sangoista.
Joskus vaan kannattaa ostaa hyvää ja jättää lelut lapsille
Ai joo, Shubertin avattava on aika poppi kypärä laseja käyttävälle; lisäksi leukasuoja otsalla ajaessa on näkyvyys sivuille avokypärän luokkaa = hieno juttu kaupungissa.
Dirty Nasty Furriner