Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
    Elikkäs moottoripyöräkortin suorittaminen alkaa tällä viikolla ja olen koettanut katella itselleni ekoja kamoja pyörä mukaanlukien ja alustavasti olen päässyt tällaiseen settiin:
    http://motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=76951

http://www.duell.fi/product....d=31195

http://www.duell.fi/product....d=30574

http://www.duell.fi/product....d=93152

Lisäksi sitten jotkin ajohanskat ja huivi.Tuo lista epäilemättä muuttuu vielä moneen kertaan, mutta olisiko noista kenelläkään mitään sanottavaa? Pyörä sopivan hintainen/tehoinen? *Kenelläkään tommosta takkia? käyttökokemuksia? Kertokaa kun kuitenkin tiedätte *
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    tervetuloa harrastuksen pariin, kai tiedät että muuhun rahat ei enää riitäkään ei maar, tän alottelee ja harrastelee niin monella tapaa että... kamat vaikuttavat ihan asiallisilta, näitä foorumeita lukemalla saa varmasti hyvän kuvan mitkä kamppeet ovat itselleen sopivimmat, sekä paljon neuvoja että osta tämä tai toi j.n.e.
    itse aloittelin muutama vuosi sitten suzukin gsx 750 f:llä ja se oli mielestäni oikein passeli pyörä, on vieläkin mutta tuli uusi taloon kun tuo ei niin taida radalle istua kun sinne päätin mennä... ostetaanhan sitä uusia ensipyöräksi... itse aloitin harrastuksen pelkällä takilla, kypärän ja hanskojen lisäksi, housut ostin ekan sateisen reissun jälkeen ja maiharit vaihtu asiallisiin kenkiin kun alkoi syksyllä pakastaa... Siis tekstiilit, nyt olen viileyden ja suojan nimissä hommannut 2.-os. nahat ja racing-bootsit tourinki-saappaitten rinnalle. hanskoja on 2-paria, selkäsuoja pitäisi hommata ihan suositusten takia kun on vissiin ihan asia peli... Käytön mukaan ne tulee hommailtua, jonkun mielestä rukka on ainut oikea ja hyvä mutta omissa tekstiileissä on vain erillinen "gore" kalvo ja tyytyväinen olen ollut kuivan lisäksi... Ja kyllä, olen ajanut myös pidempään sateessa... Ja tunnehan näissä ratkaisee toivottavasti oli apua ja rikkaita kilometrejä sinulle...
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
    Ihan asiallinen setti varmasti, vaikka itsellä ei mitään noista olekaan. Suosittelen lisäksi hankkimaan heti alkuun kunnolliset kengät ja hanskat. Selkäsuojaa suosittelen myös. Siinä ne sitten alkaa ollakin.

Niin ja mukavuutta saa kummasti ns. teknisellä alusasulla, kuten kaikissa ulkoliikunnan muodoissa.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Teknisiä alusasuja löytyy nykyään lähes joka kaupasta ja niissä ei ole tällöin mukana mp-lisää. Ostin itse Prismasta pari vuotta sitten hengittävän ja kosteutta siirtävän kerraston 5 eurolla ja jostain muualta thermokerraston aiemmin vähän kalliimmalla olisiko ollut 10-15 euroa. Toimivat niin kuin pitääkin.
    Monster M695 > Triumph Sprint ST
    Eli lisätään alusasu listaan
    Kiitoksia kommenteista
    Lisää vielä tollaset siihen listaan...
    Buutsit
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
    Kaveri osti tollasen Thundercatin ekaksi pyöräksi ja kyllä se on ainakin tykännyt. Vaihtoehtohan tuolle on CBR mutta kaveri tykkäs enemmän tuon catin ulkonäöstä. Varmaa tekniikkaa molemmat.
    Asialliselta setiltä näyttää. Kannattaa muistaa, että osta heti kunnon vermeet, ettei tarvitse kuukauden päästä tuskailla sitä, että mistä löytyis paremmat. Köyhällä ei oo varaa halpaan

Selkäpanssarin lisäisin kans listalle
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
    Lainaa (Alottelija Aatu @ Maalis. 03 2008,18:40) kirjoitti
    Eli lisätään alusasu listaan *
    Kiitoksia kommenteista *
    Kun ostat alusasua, niin katso miten saumat menee pöksyissä.
    Rautapeffan ajettuani jäljet näkyivät verestävinä...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Lainaa (Skeletor @ Maalis. 03 2008,21:40) kirjoitti
    Buutsit
    Tässähän menee faijankin elääkkeet Vaikka onhan noi kyllä mageet
    Osta heti alkuun parhaa vermeet. Ajokamat kestää vuosia ja järkevää osta heti kunnon vehkeet koska jos ostat paskat niin kärsit niistä jatkuvasti ja niiden puolitoimivien vaihtaminen toimiviin on todella ikävää.
    Saa nähdä venyykö talous noihin hyviin kamoihin jos pitää yksi valita niin tarviinko eniten selkäsuojaa, kenkiä, vai ajohousuja? By the way, Jos sattuu käyttämään laseja niin sopiiko ne normikypärän alle, vai pitääkö ostaa jokin erityinen kypärä vai pitääkö siirtyä peräti piilareihin? Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa.
    Kypäriä kannattaa kokeilla eri malleja. Jokaisella on erinmuotoinen pää joten kaikki mallit ei käy kaikille. Ja varusteissa ei kannata tinkiä, halvemmaksi tulee ostaa kunnon selkäsuoja kun rullaattori.

Mulla olisi muuten tuolla kaapissa yks ylimääräinen lähes käyttämätön selkäpanssari jos kiinnostaa. Voisin luopua siitä 30€ jos kiinnostaa?

Hidas ollakseen nopea.

Suzuki GSX-R 1000 K6
    Lainaa (Alottelija Aatu @ Maalis. 04 2008,12:58) kirjoitti
    Saa nähdä venyykö talous noihin hyviin kamoihin * *jos pitää yksi valita niin tarviinko eniten selkäsuojaa, kenkiä, vai ajohousuja? By the way, Jos sattuu käyttämään laseja niin sopiiko ne normikypärän alle, vai pitääkö ostaa jokin erityinen kypärä vai pitääkö siirtyä peräti piilareihin? Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. * * * *
    Jos ei meinaan budejttiin mahtua niin kannattaahan toki ottaa huomioon myös mahdollisuus tilata kamppeita ulkomailta. Itse en juurikaan enään suomesta ajokamoja ostele, säästää siinä sen verran monta markkaa kun esimerkiksi saksasta taikka rapakon takaa tilailee.

Täältä foorumilta löytyy kyllä sivustoja ja ohjeita sekä vinkkejä joka lähtöön
    Lainaa (Alottelija Aatu @ Maalis. 04 2008,00:48) kirjoitti
    Lainaa (Skeletor @ Maalis. 03 2008,21:40) kirjoitti
    Buutsit
    Tässähän menee faijankin elääkkeet Vaikka onhan noi kyllä mageet
    Juu tuohan on varmaa että kaikki menee mikä on irrallista!

Mutta noista kengistä viel, ite viime viikonloppuna niitä useita sovittaneena suosittelen näitä. Todella jämäkät jalassa ja myyjä laittoi päänsä pantiksi jos menee vesi sisään. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin noita saa oxtar merkkisenä huokeeseen hintaan vaikka R. M. Heinolta espoosta.

Mutta tästä se lähtee! Tänään toiset teoria tunnit autokoulussa!
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
    Itse hommasin aikanani täyden setin Louisilta (olin Hannoverissa työmatkalla ) ja rahaa meni aika tasan 600€. Mukaan jäi irroitettavalla tikkivuorilla oleva kalvopuku, kengät, hanskat ja kypärä. Sitten ostin käytettynä jensiltä selkäpanssarin mitä ilman en aja kyllä metriäkään...

Kypärän valinnan tärkeyttä en voi korostaa. Sen vaan pitää sopia päähän. Louisilla oli mm. Scorpion-merkkisiä jenkkikypäriä mikä sopi parhaiten mun kupoliin... Kypärän sovitukseen löytyy paljon ohjeita, esim. yllämainitun kypärämerkin sivustolta.

Totta on että heikot kamat ärsyttää pidemmän päälle - itsellä tämä dilemma yleensä vaelluskamoissa - mutta kannattaa huomata että edullisetkin vermeet (ja ehkä ei niin vedenpitävät/hengittävät) suojaavat huomattavasti paremmin kuin ei lainkaan ajovarusteita.

Oma mielipiteeni on että osta vaikka B**teman vehkeet, kunhan on täyssetti CE-suojilla, kengät ja hanskat sekä sopiva kypärä ja selkäpanssari. Sitten kun ajokilometrejä kertyy niin niitä voi upgreidata.

Mutta se oli vain minun ajatukseni.

strider
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
    Lainaa Alottelija Aatu,Maalis. 03 2008,18:40 kirjoitti
    Eli lisätään alusasu listaan *
    Kiitoksia kommenteista *

Aluspukua voi pitää myös väärinpäin jos saumat hankaa. Itselläni löytyy useita Craft merkkisiä alusasuja, niissä kaikki saumat, pesulaput yms, merkit ommeltu ulkopuolelle, ei hierrä, ei kierrä, ja on helppo,,,,,riisua?

En tiedä oliko alkuperäisellä Aatulla listalla BUFF huivia, jos oli niin hyvä, jos ei niin osta myös sellainen!

Se on ihan ykkönen MP käytössä ja todella monikäyttöinen muissakin ulkona suoritettavissa hommissa.

Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
    henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
    minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
    tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
    Saa nähdä venyykö talous noihin hyviin kamoihin * *jos pitää yksi valita niin tarviinko eniten selkäsuojaa, kenkiä, vai ajohousuja? By the way, Jos sattuu käyttämään laseja niin sopiiko ne normikypärän alle, vai pitääkö ostaa jokin erityinen kypärä vai pitääkö siirtyä peräti piilareihin? Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. * * * *
    Shoei:n kypärissä on hyvä "kolo/railo" sankoja varten. Ainakin itselläni istunut lasien kanssa todella hyvin.
    xxx
    kiitän jälleen
    Sitten vaan Shoei:n kuvastoa selaamaan
    Ekasta teoriatunnista ei jäänyt mitään käteen. Kerrottin missä moottoripyörän eturengas ja ohjaustanko on
    Kaikesta sitä joutuukin maksamaan...
    Ihan vaan semmonen tuli mieleen, että kannattaa testata ettei toi kypärä huurru, vaikka siinä lukeekin että on huurtumaton visiiri..
    Ite ostin ekaks kypäräksi lazer merkkisen halpiksen ja sitä käytin vaan yhen kesän, koska se huurtu tosi herkästi. Viime kesänä ostin arain pinlock kalvolla ja oon ollu tosi tyytyväinen!
    gsr 600 *07
    gsx-f 600 *03
    Kannattaa muistaa että varusteet voi ostaa myös käytettynä. Säästänee pitkästi yli 50% jos löytää sopivat. Kypärää ei tosin ehkä kannata ostaa käytettynä ellei sitten löydä vähän käytettyä ja naarmutonta yksilöä.
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 05 2008,22:26) kirjoitti
    By the way, Jos sattuu käyttämään laseja niin sopiiko ne normikypärän alle, vai pitääkö ostaa jokin erityinen kypärä vai pitääkö siirtyä peräti piilareihin? Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa.
    Shoei:n kypärissä on hyvä "kolo/railo" sankoja varten. Ainakin itselläni istunut lasien kanssa todella hyvin.
    Kuten myös itsellä Araissa. Ainahan laseista haittaa kypärän kanssa on, mutta ei mahdotonta. Avattava malli voisi olla helpoin lasien kanssa.

Kypäristä sen verran, että itse en muita merkkejä edes katso kuin Arai, Shoei ja Suupertti. Ei sillä ettei muitakin hyviä olisi, mutta nuo on varmasti hyviä.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Lainaa (Harri82 @ Maalis. 06 2008,00:10) kirjoitti
    Ihan vaan semmonen tuli mieleen, että kannattaa testata ettei toi kypärä huurru, vaikka siinä lukeekin että on huurtumaton visiiri..
    Ite ostin ekaks kypäräksi lazer merkkisen halpiksen ja sitä käytin vaan yhen kesän, koska se huurtu tosi herkästi. Viime kesänä ostin arain pinlock kalvolla ja oon ollu tosi tyytyväinen!
    Huurtumiseen voi estää esim, *laittamalla pikkutippa Fairya tms, astianpesuanetta visiiriin tai optikolta saatavalla silmälaseihin saatavalla huurteenpoisto spraylla.

Näitä tököttejä laitetaa visiiriin sisäpintaan ohut ja mielellään läpinäkyvä kerros.

Kovat kuskit ei osta eikä laita kumpakaan edelläolevista, vaan ottavat oppia sukeltajilta ja käyttävät omaa sylkeään/räkää visiirin sisäpinnalla joka estää visiirin huurtumisen yhtälailla.

Lisäksi visiirin huurutumista voi estää tutkimalla oman kypärän ilmastoinnin säätöjä, käyttämällä useimpiin kypäriin saatavilla olevaa nenäpalaa joka ohjaa hengitysilmaa muualle kuin visiiriin tai pitämällä visiiriä auki esim, liikenvaloissa.
    Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
    henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
    minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
    tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
    Lainaa (Utah @ Maalis. 06 2008,08:33) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 05 2008,22:26) kirjoitti
    By the way, Jos sattuu käyttämään laseja niin sopiiko ne normikypärän alle, vai pitääkö ostaa jokin erityinen kypärä vai pitääkö siirtyä peräti piilareihin? Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa.
    Kuten myös itsellä Araissa. Ainahan laseista haittaa kypärän kanssa on, mutta ei mahdotonta. Avattava malli voisi olla helpoin lasien kanssa.

Kypäristä sen verran, että itse en muita merkkejä edes katso kuin Arai, Shoei ja Suupertti. Ei sillä ettei muitakin hyviä olisi, mutta nuo on varmasti hyviä.
    Itse valitsin kypäräksi Nolan N103 avattavan mallin. Mulla on laseina ns. hengettömät niin en niitä saanu kyllä yksiinkään umpi mallisiin menemään kunnolla. Saatikka sitten että oli kypärähuppu. Jos on laseissa paksut sangat niin sitten ne voi saadakkin ujutettua kunnolla. Ja sitten toinen seikka oli leukatila. Vaikka shoeita ja suuperttiä kehutaan niin niissä molemmissa mulla otti leuka kiinni, niet hjyvä. Molemmissa siis myös avattavat mallit kyseessä.

Kandee testailla kunnolla.
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
    Tuosta teoriatunnista! Toivottavsti ei ole myöhäistä, mutta varmista, että opettajalla oikeasti mp-koulutusosaamista. Mielellään vaikka SMOK auktorisointi, tai vähintään, että opettaja itse ajaa oikeasti moottoripyörää. Jos ei näin, olet aloittanut todellisen tuhlaamisen! Seuraavasta tiedän tulevan loputtoman itkun , taas, mutta kun uutena kuljettajana liikennesilmäsi mp:n sarvissa ei ole vielä varmasti "liian" kehittynyt, suosittelisin varusteisiisi jotakin oikeasti näkyvämpää. Jokin tehokas väripiste, mikä saattaa pelastaa henkesi varmemmin, kuin tuo täyslinjan musta.Tätä toki suosittelen kaikille, mutta uudelle kuljettajalle erityisesti. Minä olen ajanut vasta noin 30 vuotta, mutta enää en lähde liikenteeseen täysmustissa, kun liikenteessä kaikkien muiden liikennesilmä ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt.
    Shoei Raid II:n kanssa lasit toimii hyvin. Kypärän hintaan kuuluu huurtumaton Pinlock-kalvo. Ei ole ikinä huurtunut. Ihan turhaa pelailla minkään fairytippojen kanssa. Hinta-laatu kohdallaan, suosittelen.
    Lainaa (1955 @ Maalis. 06 2008,08:52) kirjoitti
    Seuraavasta tiedän tulevan loputtoman itkun , taas, mutta kun uutena kuljettajana liikennesilmäsi mp:n sarvissa ei ole vielä varmasti "liian" kehittynyt, suosittelisin varusteisiisi jotakin oikeasti näkyvämpää. Jokin tehokas väripiste, mikä saattaa pelastaa henkesi varmemmin, kuin tuo täyslinjan musta.Tätä toki suosittelen kaikille, mutta uudelle kuljettajalle erityisesti. Minä olen ajanut vasta noin 30 vuotta, mutta enää en lähde liikenteeseen täysmustissa, kun liikenteessä kaikkien muiden liikennesilmä ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt.
    Erittäin hyvä pointti. Omakin kypärä on musta, mutta ajattelin raakasti maalata sen jollain kirkkaalla värillä, valkoisella tai keltaisella. Kypärä on kuitenkin korkein ja näkyvin piste ajajaa. Siis jos voi valita niin muu kuin musta kypärä. Jotkut jopa pitää keltaisia turvaliivejä päällä, mutta muu kuin täysmusta ajotakkikin auttaa. Minusta täysmustat kamat ei ole edes tyylikkäät.
    Lainaa (GSXman1400 @ Maalis. 06 2008,08:59) kirjoitti
    Shoei Raid II:n kanssa lasit toimii hyvin. Kypärän hintaan kuuluu huurtumaton Pinlock-kalvo. Ei ole ikinä huurtunut. Ihan turhaa pelailla minkään fairytippojen kanssa. Hinta-laatu kohdallaan, suosittelen.
    Minullakin pinlock toiminut hyvin. Paitsi että alkoi loppu kaudesta vähän "vuotamaan", koska vaihtelin sitä kahden visiirin välillä jatkuvasti kauden aikana. Se silikoni reunus ei taida tykätä siitä. Tälle kaudelle ostin pinlockit joka visiiriin oman jotta pysyy paremmassa kunnossa.
    xxx
    Onhan tuo AGV ihan laatumerkki sekin. Ja samat "railot" laseille löytyy kuin muistakin. Tossa S-4:ssä näyttäisi vaan olevan pikalukko.. jotkut näkevät sen plussana, mutta itse suosin "tupla-D:tä". Ei sillä toisaalta niin suurta merkitystä ole. Buutsit ja housut olisi kyllä hyvä olla molemmat. Jos ei muuten kukkaronnyörit kestä, niin netistä kannattaa tilata.
  30.  
    Itselläni on pari kesää ollut käytössä mp-asun tixtexit, mutta ajattelin päivittää 2-osaisilla nahkoilla varastoa.
    Yamaha R1 -07
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen