Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Kertokaas, mitä hyötyä oikein peilivisiiristä kypärässä on ?

Mietin, että onko kyseessä pelkkä ulkonäköjuttu, vai onko joitain muitakin syitä maksaa moisesta 100 euroa...
    Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
    Ei tarvitse aurinkolaseja. Sehän myös tummentaa, mutta mielestäni ei niin paljoa kuin tumma visiiri.
    Ulkonäköseikka varmaan suurimmaksi osaksi. Ehkä se vähän heijastaa auringon säteitä paremmin pois kuin pelkkä savuvisiiri, mutta Suomessa tota nyt on vähän vaikea perustella..

Mistä mulle on jäänyt mielikuva, ettei tummaa/peilivisiiriä saisi käyttää tielikeenteessä? Siis samasta syystä kuin auton etuikkunoitakaan ei saa tummentaa...
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (svahnm @ Maalis. 13 2008,21:56) kirjoitti
    Ulkonäköseikka varmaan suurimmaksi osaksi. Ehkä se vähän heijastaa auringon säteitä paremmin pois kuin pelkkä savuvisiiri, mutta Suomessa tota nyt on vähän vaikea perustella..

Mistä mulle on jäänyt mielikuva, ettei tummaa/peilivisiiriä saisi käyttää tielikeenteessä? Siis samasta syystä kuin auton etuikkunoitakaan ei saa tummentaa...
    Ainakin mun yönmustassa lukee "daytime use only". Ilmeisesti yöllä "laittomia". Hiukan vaikeuttaa havainnointia säkkipimeässä. Hyvin oon öisinkin pärjäillyt. Mukavampaa ois toki kirkkaalla, mutta kun pitää näyttää katuhaukalta.
    Onhan siitä päiväsaikaan ainakin mun mielestä paljonkin hyötyä.
    Tosin heti kun hämärtyy, tulee usein vaihdettua heti kirkas visiiri paikalleen.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Kyllä taitaa olla väärä mielikuva, samalla kaavallahan aurinkolasitkin ois laittomat * Mutta teksti Daytime use only, päästää valmistajan vastuusta jos joku vatipää keksii syyttää pimeässä lepikkoon ajosta tummaa visiiriä... *
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
    Iridiumin kanssa ei tarvi aurinkolaseja...ei mulla ainakaan muuta syytä ole.
    ja onhan se paljon siistimmän näköstä kun on musta/iridium visiiri. Itellä se oli lähinnä ulkonäköseikka ja samallahan tuo vähän tummentaa aurinko säällä.
    600rr
    Mulla iridiumvisiiri korvaa aurinkolasit. Pimeässäkin vielä menee jotenki, mut jos siihen yhdistetään vielä sade, ni sit menee jo melko hankalaks ajaminen. Eikä useinkaan ole kirkasta visiiriä matkassa...

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
    Lainaa (Siipiveikko @ Maalis. 13 2008,22:05) kirjoitti
    Kyllä taitaa olla väärä mielikuva, samalla kaavallahan aurinkolasitkin ois laittomat * Mutta teksti Daytime use only, päästää valmistajan vastuusta jos joku vatipää keksii syyttää pimeässä lepikkoon ajosta tummaa visiiriä... *
    Joo, näin se voi olla, jotenkin vain sellaisen käsityksen saanut..

Eihän tosin autossakaan ole aurinkolasit laittomat..

Kyllähän noi iridiumit on käheen näköisiä.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (Siipiveikko @ Maalis. 13 2008,22:05) kirjoitti
    Kyllä taitaa olla väärä mielikuva, samalla kaavallahan aurinkolasitkin ois laittomat Mutta teksti Daytime use only, päästää valmistajan vastuusta jos joku vatipää keksii syyttää pimeässä lepikkoon ajosta tummaa visiiriä...
    sikäli kuin oikein ymmärsin aurinkolaseja ostaessa, niin niistäkin on lakipykälät kuinka tummat saa olla. joku tietty prosentti (jota en muista) valosta pitää päästä läpi.
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
    niin, enkä mä ainakaan satasta moisesta maksanut...
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 13 2008,22:14) kirjoitti
    Eikös nuo Arain kypäriin maksa satasen...
    Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
    Lainaa (cafe_racer @ Maalis. 13 2008,22:15) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 13 2008,22:14) kirjoitti
    Saa satasesta vielä kolikoita takasin

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
    Ite käytän aina päivisin, sitte jos tulee pidempi reissu ni kirkas visiiri reppuun tms. Just sopiva silleen että keskipäivän auringossa ei tartte aurinkolaseja alle ja kuiteki senverran vaalee että ihan vaan yön pimeimpinä tunteina tarvii kesäsin kirkasta pleksiä.
    Hirvee ninjapomperi
    Olin hommaamassa tummaa visiiriä shoeihin, mutta tuli sitten hommattua kypärä, jossa on integroitu aurinkovisiiri (Schuberth). Ei tarvii miettiä milloin tulee pimeä.

Vaikka aika kammottavan kokoinen kuulahan tuo S1:nen on...
    Autoissa mm. sen takia että liikennevalvonnassa viranomaiset näkee kuka autoa kuljettaa.

Pyörän kuljettajanhan näkee vaikka se säkki päässä ajelisi.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 13 2008,22:06) kirjoitti
    Iridiumin kanssa ei tarvi aurinkolaseja...ei mulla ainakaan muuta syytä ole.
    Samasta syystä. Meikäläinen puolustelee tuota vielä sillä, että oma hipiä kärähtää suorassa auringonpaisteessa ~ nanosekunnissa ==> säästyy omituisilta "rusketus"rajoilta.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Lainaa (svahnm @ Maalis. 13 2008,22:24) kirjoitti
    Olin hommaamassa tummaa visiiriä shoeihin, mutta tuli sitten hommattua kypärä, jossa on integroitu aurinkovisiiri (Schuberth). Ei tarvii miettiä milloin tulee pimeä. *
    Mullakin on Schuberth S1 ja niin kätevä kuin integroitu aurinkovisiiri onkin, niin kyllä iridium on parempi auringonpaisteessa.

Itselläni silmät on erityisen valoherkät (skimbatessakin pakko käyttää laseja), joten ilman jompaa kumpaa liki mahdoton tehdä reissuja.

Integroitu on kätevä Alpeilla kun ajaa paisteesta suoraan pimeään tunneliin, taikka jos pimeys "yllättää".

Iridiumin kanssa ajelin Norjassa pitkiä tunneleita, jolloin kyllä sielläkin olisi nähnyt, mutta kun ulkona oli 35 astetta, sisällä tunnelissa 12 astetta, niin alkoi olla muita ongelmia *

Vaikka aika kammottavan kokoinen kuulahan tuo S1:nen on... *
    Mittailin jossain muussa topikissa ulkokuoren suurutta ja oli hämmästyttävästi pienempi kuin moni muu, jotka kaapissani on, yllättäen.

Lainaa (cafe_racer @ Maalis. 13 2008,22:15) kirjoitti
    Kalliiltahan nuo kuulostaa, mutta kai ne on sitten 2,5 kertaa parempiakin kuin ne visiirit, jotka maksaa vain 35 - 39 € *
    Uskoo ken tahtoo...
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 13 2008,23:05) kirjoitti
    Kalliiltahan nuo kuulostaa, mutta kai ne on sitten 2,5 kertaa parempiakin kuin ne visiirit, jotka maksaa vain 35 - 39 € *
    Uskoo ken tahtoo...
    En tiedä onko sitten 2,5 kertaista, mutta ainakin Arain visiirit kestävät taivutusta enemmän kuin tarpeeksi. Ken uskaltaa, niin voi polkaista Arain visiirin vaikka polveaan vasten kaksinkerroin ja taittaa takaisin oikein päin. Kestää. Tuollaisen "testin" kestävästä visiiristä tuskin tulee lokit lentämällä läpi. Nämä 35-39e visiirit ovat varmasti yhtä näyttäviä kuin kalliimmatkin, mutta ei välttämättä yhtä kestäviä.
    Aurinkolasien korvikkeenahan tuo tumma (lue musta) visiiri toimii ja täällä pohjoisessa ei tarvitse pimeää pelätä kuin aivan alku ja loppukesästä.
    -Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
    -Yamaha FZR1000@1040 (ex)

http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
    Juu itsellänikin Arain kypärä ja " punertava iridium"-visiiri (daytime use only), päivällä tosi hyvä sekä näyttävä, mutta yöllä sit ajellaan ihan hissukseen visiiri auki yökiitäjiä hampaiden välissä, jollei ole kirkasta mukana...
    "I'm not driving fast, I'm just flying low"

-Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
    -Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Komppaan edellisiä...päivällä mennään peilivisiirillä, ja öiseen aikaan kirkkaalla, jos on kerennyt vaihtaa. Ja siis onhan toi ihan vitun siisti...voi tuijotella autoilijoita liikennevaloissa ja eivät nää, että minkä näköinen pullaposki siellä kypärässä lymyää
    Lainaa (JaskaP @ Maalis. 13 2008,23:52) kirjoitti
    ...ainakin Arain visiirit kestävät taivutusta enemmän kuin tarpeeksi. Ken uskaltaa, niin voi polkaista Arain visiirin vaikka polveaan vasten kaksinkerroin ja taittaa takaisin oikein päin. Kestää. Tuollaisen "testin" kestävästä visiiristä tuskin tulee lokit lentämällä läpi. Nämä 35-39e visiirit ovat varmasti yhtä näyttäviä kuin kalliimmatkin, mutta ei välttämättä yhtä kestäviä.
    En tiedä mitä olisi pitänyt tapahtua (visiiri katketa, pinnoite särkyä yms.), mutta väärän värisyyden takia vaihtoon menevää "halpis-iridiumia" suht väkivaltaisesti vääntelin ja kääntelin, ilman mitään vaurioita. Melkein harmitti.
    Olin hommaamassa tummaa visiiriä shoeihin, mutta tuli sitten hommattua kypärä, jossa on integroitu aurinkovisiiri (Schuberth). Ei tarvii miettiä milloin tulee pimeä.

Vaikka aika kammottavan kokoinen kuulahan tuo S1:nen on...
    Just meinasin kirjuuttaa, että Suupertissa on sisään rakennettu aurinkosuoja, niin johan täällä joku "Kaunis Poika" on huolissaan mopoilevasta ulkonäöstään! Soon semmoone juttu notta soon rumaa ku miäs on komee!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (cafe_racer @ Maalis. 13 2008,21:51) kirjoitti
    Kertokaas, mitä hyötyä oikein peilivisiiristä kypärässä on ?
    Sieltä takaa voi rauhassa tuijottaa suojatietä ylittäviä tyttösiä.

Optisesti mielestäni ainakin Arai hopeinen peilivisiiri on huonompi kuin vaikka pelkkä mustaksi tummennettu. Peilivisiirillä tulee aavistuksen enempi outoja heijastuksia sinne sisäpinnalle.
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 14 2008,08:54) kirjoitti
    Lainaa (JaskaP @ Maalis. 13 2008,23:52) kirjoitti
    ...ainakin Arain visiirit kestävät taivutusta enemmän kuin tarpeeksi. Ken uskaltaa, niin voi polkaista Arain visiirin vaikka polveaan vasten kaksinkerroin ja taittaa takaisin oikein päin. Kestää. Tuollaisen "testin" kestävästä visiiristä tuskin tulee lokit lentämällä läpi. Nämä 35-39e visiirit ovat varmasti yhtä näyttäviä kuin kalliimmatkin, mutta ei välttämättä yhtä kestäviä.
    En tiedä mitä olisi pitänyt tapahtua (visiiri katketa, pinnoite särkyä yms.), mutta väärän värisyyden takia vaihtoon menevää "halpis-iridiumia" suht väkivaltaisesti vääntelin ja kääntelin, ilman mitään vaurioita. Melkein harmitti.
    Kerros ihmeessä mistä saat nuin halvalla iridium/tummennettuja visiireitä araihin!?
    04 Buell xb12s

Lainaa (Inkku @ Maalis. 14 2008,09:29) kirjoitti
    Kerros ihmeessä mistä saat nuin halvalla iridium/tummennettuja visiireitä araihin!?
    Sorry jos annoin ymmärtää väärin, kun puhun halpis-iridiumeista, tarkoitin muita merkkejä kuin Arai, noihin muihin kun saa noin halvalla iridiumeja.
    shoeiin oli ainakin niin kallis että jäi kaupan hyllylle
    =)
  30.  
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 14 2008,09:40) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 14 2008,09:29) kirjoitti
    Sorry jos annoin ymmärtää väärin, kun puhun halpis-iridiumeista, tarkoitin muita merkkejä kuin Arai, noihin muihin kun saa noin halvalla iridiumeja.
    mjaa..koskeekos tämä "muu hinta" shoein kypäriä myös? Niihin kun joskus maksoi iridiumit enemmän kuin araihin..
    04 Buell xb12s

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen