Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Onko ihmiset kokeilleet pikku zetaan jäykempää etupään öljyä? Itse ostin käytetyn pelin ja toinen etupään stefa vuotaa. Mietiskelin jos vaihtaisi samalla öölärin jouset mutta maksavat 114e, joten olisiko jäykempi/parempi (lue:kalliimpi) öljy ajanut edes pienen osan samasta asiasta. Manuskahan suosittelee 5-15W öljyä. En tiedä mikä on ensiasennusöljyn viskositeetti..
    ps. osto pyörälläni oli ajettu 7tkm/4v ja stefa vuotaa, erikoista? Liekö kuivunut..
  2. #2
    Lainaa (holger @ Maalis. 13 2008,19:27) kirjoitti
    Onko ihmiset kokeilleet pikku zetaan jäykempää etupään öljyä? Itse ostin käytetyn pelin ja toinen etupään stefa vuotaa. Mietiskelin jos vaihtaisi samalla öölärin jouset mutta maksavat 114e, joten olisiko jäykempi/parempi (lue:kalliimpi) öljy ajanut edes pienen osan samasta asiasta. Manuskahan suosittelee 5-15W öljyä. En tiedä mikä on ensiasennusöljyn viskositeetti..
    ps. osto pyörälläni oli ajettu 7tkm/4v ja stefa vuotaa, erikoista? Liekö kuivunut..
    Ei se nyt niin erikoista ole, että vuotaa jo tuossa.. Pistä vain sitä 5w sinne niin toimii hyvin. Enpä usko, että merkittävää huomaat eroja vaikka vaihdat sinne öhlärit! Pistät kuntoon ne iskarit ja säädät niistä omista säädöistä vain menoa kireemmälle ja paluuta niin en usko, että tarvitse jäykempää alustaa siihen z:taan.. En tosin tiedä miten kovaa ajat radalla ymsyms.. Kokeilemalla tietää.
  3. #3
    Luepa tuota Z750-ketjua, vaikka mitä on kokeiltu. Kohtuullisen toimivaksi totesin 12,5W öljyt, öhlinsin jouset ja 1cm holkit esijännitystä lisäämään. Öljyt ja holkitus voisi auttaa ihan vakiojousillakin.
  4. #4
    Tuli viime viikonlopulla vaihdettua Öhlinsin jouset ja 15W öljyt etupäähän. Ajossa en ole vielä kokeillut eroa, mutta ainakin autotallissa pumpaten, tuntuu että muutosta tuli. Muuttui ehkä ihan hitusen jäykemmäksi, mutta ennenkaikkea keula muuttui herkemmän oloiseksi. Kai niissä öhläreissä on jotain eroa orkkisjousiin. Tuota esijännitystä voisi tosiaan vielä hioa, mutta kokeillaan nyt eka tolla setillä.
  5. #5
    Lainaa (JarmoV @ Maalis. 14 2008,08:39) kirjoitti
    Tuli viime viikonlopulla vaihdettua Öhlinsin jouset ja 15W öljyt etupäähän.
    Mitä tuli maksamaan jouset ja öljyt ja mistä?
    Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
  6. #6
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 14 2008,08:45) kirjoitti
    Lainaa (JarmoV @ Maalis. 14 2008,08:39) kirjoitti
    Tuli viime viikonlopulla vaihdettua Öhlinsin jouset ja 15W öljyt etupäähän.
    Mitä tuli maksamaan jouset ja öljyt ja mistä?
    Jouset oli postikuluineen n. 140 eur ja öljyt muistaakseni 20 eur. Ihan tarkasti en muista, enkä just nyt pääse kaivamaan kuitteja. Tilasin jouset täältä ja koska en jaksanut ajaa Hyvinkäälle, niin lähettivät jouset Bike Worldiin Vantaalle, josta poimin pois. Niin ja öljyt poimin Stormista - suosittelen. Loistavaa palvelua aina!
  7. #7
    Joo kiitoksia näkemyksistä. Kysehän nimenomaan on siitä kuka on valmis panostamaan tiettyyn ominaisuuteen mitäkin. Taidan luopua noista öhlins-haaveista ja "tyytyä" vakionokkaan. Vielä sen verran, että huolto ottaisi satkun vaihtotyöstä (+osat). Itselläni olisi huoltomanuska mutta onnistuuko vaihto ilman erikoistyökaluja, kuten manuskassa kehotettiin käyttämään? Tänks etukäteen
  8. #8
    Onnistuu ilman erikoistyökaluja, ei paha homma olleskaan. Itse nykäsin putket renkaineen irti. Tarkoitus oli aluksi ottaa eturengas irti ja putket erikseen, mutta kun se pirun rengas ei suostunut irtoamaan, niin tuli kaikki kerralla pois
  9. #9
    Lainaa (JarmoV @ Maalis. 15 2008,08:43) kirjoitti
    Onnistuu ilman erikoistyökaluja, ei paha homma olleskaan. Itse nykäsin putket renkaineen irti. Tarkoitus oli aluksi ottaa eturengas irti ja putket erikseen, mutta kun se pirun rengas ei suostunut irtoamaan, niin tuli kaikki kerralla pois
    Millä sait stefat irti? Mulla on putket tossa purettuna, mut en saa kuusiokoloa avattua putken päästä!! Ilmeisesti kuitenkin vaatii tuon avauksen ett saa liukuputken ja stefat vedettyä ulos?!?!? Perkele kun homma seisoo!!!
    Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
  10. #10
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 21 2008,11:50) kirjoitti
    Lainaa (JarmoV @ Maalis. 15 2008,08:43) kirjoitti
    Onnistuu ilman erikoistyökaluja, ei paha homma olleskaan. Itse nykäsin putket renkaineen irti. Tarkoitus oli aluksi ottaa eturengas irti ja putket erikseen, mutta kun se pirun rengas ei suostunut irtoamaan, niin tuli kaikki kerralla pois
    Millä sait stefat irti? Mulla on putket tossa purettuna, mut en saa kuusiokoloa avattua putken päästä!! Ilmeisesti kuitenkin vaatii tuon avauksen ett saa liukuputken ja stefat vedettyä ulos?!?!? Perkele kun homma seisoo!!!
    Nyt avaa se kuusiakolo sieltä ja sitten vain "nykäset" putkia erisuuntiin niin pitäisi alkaa tulemaan se liukuputki sieltä pois!
  11. #11
    Lainaa (PLaaf @ Maalis. 21 2008,17:37) kirjoitti
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 21 2008,11:50) kirjoitti
    Lainaa (JarmoV @ Maalis. 15 2008,08:43) kirjoitti
    Onnistuu ilman erikoistyökaluja, ei paha homma olleskaan. Itse nykäsin putket renkaineen irti. Tarkoitus oli aluksi ottaa eturengas irti ja putket erikseen, mutta kun se pirun rengas ei suostunut irtoamaan, niin tuli kaikki kerralla pois
    Millä sait stefat irti? Mulla on putket tossa purettuna, mut en saa kuusiokoloa avattua putken päästä!! Ilmeisesti kuitenkin vaatii tuon avauksen ett saa liukuputken ja stefat vedettyä ulos?!?!? Perkele kun homma seisoo!!!
    Nyt avaa se kuusiakolo sieltä ja sitten vain "nykäset" putkia erisuuntiin niin pitäisi alkaa tulemaan se liukuputki sieltä pois!
    Kyllä näin tekisin jos ei kuusiokolo pyörisi tyhjää! Eli sehän tässä onkin ongelmana millä saan sisältä pidettyä kiinni ja ulkoa väännettyä auki??
    Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
  12. #12
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 21 2008,11:50) kirjoitti
    Lainaa (JarmoV @ Maalis. 15 2008,08:43) kirjoitti
    Onnistuu ilman erikoistyökaluja, ei paha homma olleskaan. Itse nykäsin putket renkaineen irti. Tarkoitus oli aluksi ottaa eturengas irti ja putket erikseen, mutta kun se pirun rengas ei suostunut irtoamaan, niin tuli kaikki kerralla pois
    Millä sait stefat irti? Mulla on putket tossa purettuna, mut en saa kuusiokoloa avattua putken päästä!! Ilmeisesti kuitenkin vaatii tuon avauksen ett saa liukuputken ja stefat vedettyä ulos?!?!? Perkele kun homma seisoo!!!
    Ahaa, nyt täytyy hieman tarkentaa itseäni. Eli en siis purkanut "putkia" irti, vaan tarkoitin lauseella, että otin etupään siis renkaineen irti. Eli ruuvit auki yläkolmioista ja mopo ilmaan nosturilla ja hoplaa...

    edit: pahoitteluni, että sanoin epäselvästi ja väitin vielä että hommasta selviää ihan normityökaluilla.



  13. #13
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 21 2008,17:50) kirjoitti
    Kyllä näin tekisin jos ei kuusiokolo pyörisi tyhjää! Eli sehän tässä onkin ongelmana millä saan sisältä pidettyä kiinni ja ulkoa väännettyä auki??
    Perinteisesti tuohon on kaksi keinoa: joko käyttää pulttipyssyä (iskevä liike saattaa avata sen pultin) tai sitten sitä pidetään kiinni sisäkautta.
    Huoltomanuaalissa on tohonkin hommaan ohjeet & kuvat, siihen kiinnipitämiseen on oma erikoistyökalunsa. Kotioloissa sen voi vaikka vuoleskella harjanvarresta...
  14. #14
    Lainaa (zpete @ Maalis. 21 2008,21:00) kirjoitti
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 21 2008,17:50) kirjoitti
    Kyllä näin tekisin jos ei kuusiokolo pyörisi tyhjää! Eli sehän tässä onkin ongelmana millä saan sisältä pidettyä kiinni ja ulkoa väännettyä auki??
    Perinteisesti tuohon on kaksi keinoa: joko käyttää pulttipyssyä (iskevä liike saattaa avata sen pultin) tai sitten sitä pidetään kiinni sisäkautta.
    Huoltomanuaalissa on tohonkin hommaan ohjeet & kuvat, siihen kiinnipitämiseen on oma erikoistyökalunsa. Kotioloissa sen voi vaikka vuoleskella harjanvarresta...
    Arvaappa vaan onko se harjanvarsikin sinne vuoltu ja tungettu .....ja arvaappa vaan toimiko?
    Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
  15. #15
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 21 2008,22:35) kirjoitti
    Lainaa (zpete @ Maalis. 21 2008,21:00) kirjoitti
    Lainaa (riiviö @ Maalis. 21 2008,17:50) kirjoitti
    Kyllä näin tekisin jos ei kuusiokolo pyörisi tyhjää! Eli sehän tässä onkin ongelmana millä saan sisältä pidettyä kiinni ja ulkoa väännettyä auki??
    Perinteisesti tuohon on kaksi keinoa: joko käyttää pulttipyssyä (iskevä liike saattaa avata sen pultin) tai sitten sitä pidetään kiinni sisäkautta.
    Huoltomanuaalissa on tohonkin hommaan ohjeet & kuvat, siihen kiinnipitämiseen on oma erikoistyökalunsa. Kotioloissa sen voi vaikka vuoleskella harjanvarresta...
    Arvaappa vaan onko se harjanvarsikin sinne vuoltu ja tungettu .....ja arvaappa vaan toimiko?
    Siis käytä vain sitä pulttipyssyä niin lähtee... Tunge se harja jonnekkin ihan muualle
  16.  
  17. #16
    Kokeilitko avata niitä kuusiokoloja kun jouset oli sisällä putkissa ja korkit kiinni?

    Jos et, niin laita rojut jousia myöten takasin putkiin ja korkit kiinni. Sit pulttipyssy jostain ja ammut ne alapään kuusiokolot auki. Voi olla että ei edes tarvi pulttipyssyä.

    Aukee paremin kun niitä sisäpuolella olevia muttereita painaa jouset ym härpäkkeet.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05