Jep. Ja startti ei pyöri jos kone on käynnissä, säästää starttia jos vahingossa napauttaa ajossa sitä..(Moto guzzi @ Maalis. 29 2008,20:30) kirjoitti
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Suosittelen sorvaamaan/sorvauttamaan.(pastorisilli @ Maalis. 24 2008,19:39) kirjoitti
Omaan pyörään tehtiin sorvaamalla tapit taakse ja toimii.
Kuvia lopputuloksesta löytyy tuolta Albumi :sta.
No nyt on ala-Remukset mopossa ja hienosti toimii sekä äänet että tapit.
Eikä tosiaan röpötyksistä ole tietoakaan bensansuodattimen vaihdon jälkeen.
Tuossa mopoa pestessäni (tämä on siis ns. dark -malli, värinä satiinimusta) huomasin, että ilmeisesti joku on peittänyt keskikatteiden Ducati -teippaukset mustalla spraymaalilla (!). Ihan taidokkaasti ruiskittu, ei siinä mitään. Mutta nyt kun vahan kanssa poistin maalipinnoista hapettumia, niin alkoi paukkupurkin jälki näkymään. Kestääkö Ducatin oma maali tinnerillä pyyhkimistä jos lähden tuota maalia poistamaan?
-- Urea jacta est --
Pitäis kestää. Tuskin mitään vehkeitä tehtaalla maalataan 1k väreillä.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Juu, ja kestikin. Poistin tänään toiselta puolelta "keskikatteesta" jälkikäteen vedetyt maalit. Ilmeisesti joku on halunnut niin kovasti poistaa alkuperäiset teippaukset, että on hiomalla irrottanut ne...eli kilikalimaalin alta paljastui valkoista(Sledgehammer @ Huhti. 06 2008,22:14) kirjoitti
Mutta siis pyörä toimii mahtavasti ja fiilistä on![]()
-- Urea jacta est --
Pahoittelut siitä, että menee aiheen ulos ja osin väärälle alueellekin. En vaan oikein tiedä, miten ja minne tämän siirtäisi.(Italowestern @ Maalis. 13 2008,19:53) kirjoitti
Mutta asiaan. Onko todellakin niin, että vesi jäähdyttäisi öljyä ja öljy lohkoa? Jotenkin tuo malli leikkaa kiinni mun aivoissa, sillä ainakin nopeasti ajatellen se tuntuu järjettömältä. Öljy kestää enemmän lämpöä kiehumatta ja sen kierrättäminen jäähdyttimen läpi saisi aikaan paremman jäähdytystehon. Miksi ihmeessä pistää vesi jäähdyttämään öljyä, kun sen öljyn voisi jäähdyttää suoraankin? En tarkoita, etteikö asia voisi olla noin, mutta kaipaisin jotain muutakin tueksi väitteelle kuin lainaamani kohdan. Sen perustelut jäävät mutun ja sutun asteelle.
Edit: lisäsin pari puuttuvaa sanaa...
No kyllä se vesi lohkoa ja kantta jäähdyttää. Miksi siellä muuten olisi edes vesitiloja ja kanavia. Jos se jäähdyttäisi vain öljyä, ei mopon vesien kiehuminen pitäisi olla edes mahdollista. Öljyn lämmöthän ei nouse edes sataan normaali köröttelyssä. Ilmajäähyissähän öljyn lämmöt kannen kriittisissä paikoissa nousee hemmetisti korkeammiksi kuin vesijäähdytetyissä mopoissa. Siksi se vesi siellä kiertää, että nimenomaan kansi ja lohko pysyisivät viielämpänä.
Ilma/öljy jäähdytteisissä mopoissa öljylllä on suurempi merkitys myös jäähdyttäjänä.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Moi,
Osaisko joku neuvoa, mulla o ducati monster 750 vm. 2001
joka nokee tulppia ihan urakalla siis käy varmaan aika rikkaalla, osaisko joku kertoo miten sais säädettyä?
Onko ilmaputsari puhdas?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)