Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Moro!

    Tuossa kolmisen viikkoa sitten vaihdoin Suzukin Ducatiin, malli on 750 Sport ja vm 02/03. Mopo on aivan mahtava ajaa ja ne äänet...

    Mutta mutta. Eilisen ajelun aikana päätin esitellä kaverilleni tuota kätevää "kippaavaa" bensatankkia. Jonkin matkaa tämän (ja tankkauksen) jälkeen alkoi peli rötäämään - pientä pätkimistä ja putkessa pamauttelua. Tulkitsin tämän vedeksi bensan joukossa ja murjaisin tänään puoli litraa Masinolia tankkiin. Vaan ei jeesannut, ajolenkin loppupuolella meno tyssäsi tyystin, startatessa ei oikein lupaillutkaan. Reippaan työntöurakan jälkeen pamahti taas tulille (niin kuin ei mitään vikaa olisikaan) pari sataa metriä ennen kotia.

    Mahtaako kyseessä olla bensapuolen vika (suodatin tulisi mieleen) vai onko kampiakselin asennontunnistin (onkos se tässäkin yläkuolokohta-anturi) hajoamassa?
    -- Urea jacta est --
  2. #2
    Kippasit tankkia ja pohjalla olevat mujut tukki suodattimen?

    Ihan vaan villi veikkaus..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  3. #3
    tai letku jäi ruttuun rungon ja tankin väliin tai johki
  4. #4
    Ducati siis ollu alla kolme viikkoa ja nyt ilmenee ensimmäiset viat? *
    Sori, oli ihan pakko...elkääkä nyt duku-kuskit vetäkö melonia sieraimeen, hienoja pelejä ne on *
    Niin ja tosiaan, mulle tuli kanssa mieleen että oisko pensaletku jääny pahasti mutkalle/ruttuun siinä tankkia kippaillessa?
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  5. #5
    Lainaa (Skeletor @ Maalis. 12 2008,20:48) kirjoitti
    Ducati siis ollu alla kolme viikkoa ja nyt ilmenee ensimmäiset viat? *
    Sori, oli ihan pakko...elkääkä nyt duku-kuskit vetäkö melonia sieraimeen, hienoja pelejä ne on *
    Niin ja tosiaan, mulle tuli kanssa mieleen että oisko pensaletku jääny pahasti mutkalle/ruttuun siinä tankkia kippaillessa?
    Juu, ei herneitä nenään. Tarkistin kyllä jo pariin kertaa ne letkut, eivätkä ne ainakaan näytä olevan lytyssä.
    -- Urea jacta est --
  6. #6
    Kyllä toi scheisse polttoainelinjoissa kuulostaa todennäköisimmältä. Siihen viittaa myös "ihmeparaneminen" hetken kuluttua.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7. #7
    Lainaa (pastorisilli @ Maalis. 12 2008,19:39) kirjoitti
    Moro!

    Tuossa kolmisen viikkoa sitten vaihdoin Suzukin Ducatiin, malli on 750 Sport ja vm 02/03. Mopo on aivan mahtava ajaa ja ne äänet...

    Mutta mutta. Eilisen ajelun aikana päätin esitellä kaverilleni tuota kätevää "kippaavaa" bensatankkia. Jonkin matkaa tämän (ja tankkauksen) jälkeen alkoi peli rötäämään - pientä pätkimistä ja putkessa pamauttelua. Tulkitsin tämän vedeksi bensan joukossa ja murjaisin tänään puoli litraa Masinolia tankkiin. Vaan ei jeesannut, ajolenkin loppupuolella meno tyssäsi tyystin, startatessa ei oikein lupaillutkaan. Reippaan työntöurakan jälkeen pamahti taas tulille (niin kuin ei mitään vikaa olisikaan) pari sataa metriä ennen kotia.

    Mahtaako kyseessä olla bensapuolen vika (suodatin tulisi mieleen) vai onko kampiakselin asennontunnistin (onkos se tässäkin yläkuolokohta-anturi) hajoamassa?
    Ducsu on nk. 'Aurinkoisen Sään Pyörä' *

    Se. että pyöräsi käy +3 - 7 °C säätilassa kuvatulla tavalla lienee yksinkertaisesti pyörän sisäänrakennettu ominaisuus.

    Voi olla, että tsekkaamalla ihan kaikki syttypuoleen liittyvät kilkkeet saa oikuttelua vähennettyä. Toisin sanoen, sytytystulpista lähtien päätyen akkumulaattorin napojen tiukkaamiseen. Ja jok'ikinen liitin auki ja kiinni muutamaan otteeseen. Vaikkei olisikaan syttypuolen semmoisia...

    Voihan se olla toki polttoainepuolen juttu myös. Sillä eikös tämä armaasi olekin ruisku...? (niin ne liittimet ja ruiskupuolen virransaanti)

    Älä lannistu. Sulla on hieno, vaativa ja palkitseva pyörä. Sillä on luonnetta ja sun täytyy opetella se.

    Kesä tulee, nam.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  8. #8
    Veikkaan imukurkkujen jäätymistä.Tuon työntömatkan aikana jää suli kurkuista ja siitä ihmeparantuminen.
    ex suzuki gs 500e-90,ex suzuki dr 650e-97,ex Ducati 900 ss -91,ex Ducati900ss-97,ex Ducati ST2 -03,Triumph Thruxton -07
  9. #9
    Lainaa (jamirai @ Maalis. 13 2008,01:33) kirjoitti
    Ducsu on nk. 'Aurinkoisen Sään Pyörä' *

    Se. että pyöräsi käy +3 - 7 °C säätilassa kuvatulla tavalla lienee yksinkertaisesti pyörän sisäänrakennettu ominaisuus.
    Totta, ihme sinänsä että pyörä edes käy tämmöisellä kelillä.
    Itse ajattelin kokeilla ducsua tulille vasta juhannuksen jälkeen jos vuorokauden keskilämpötila on ylittänyt 20 °C.
    Ja sittenkin täytynee vaihtaa ensin kaikki sähköt pyörään.



  10. #10
    Itse laitoin tuossa juuri ducsua käymään talven ja kaiken pikkurempan jäliltä. Ekalla pyörityskerralla lähti, vaikka lämpötilaa oli juurikin tuollaiset +3.

    Ihmettelin tuota vähän itsekkin, kun entistä kylläkin luotettavaa laitetta Hondan pc25:sta sai sahata aika tavalla talven jälkeen. Sahauksen jälkeen sain kerrankin avata koko pyörän, että sain ilmanputsarin auki ja kuivateltua sinne talven aikana tiivistyneen kosteuden pois. Sen jälkeen kyllä lähti..


    "Ducsu on nk. 'Aurinkoisen Sään Pyörä' " - kuulostaa ihan tuulipuvun kahinalta.
  11. #11
    Mun mörkö on jo ajoon otettu. Parhaimmillaan pakkasellakin on ajeltu kun on kuivaa ollut. Kaiken maailman raekuuroja sun muuta on koettu, ja nou problem. Viime kesänä oli hauska kun kertaalleen yli 80-asteiseksi lämmennyt moottori viileni suoraan ajosta raekuurossa alle 50-asteiseksi ja taas rupes lo-lämpötilateksti diginäytössä vilkkumaan...

    Mutta noista vanhemmista kaasarimalleista on kyllä kuullut noita kaasuttimen jäätymisjuttuja. Ruiskuilla ei tietenkään sellaisia vaivoja ole.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  12. #12
    Mopoissa kun tuo vesi ei jäähdytä varsinaisesti lohkoa vaan lähinnä öljyjä, niin se ei ole niin tasalämpöinen kuin autot.

    Ducati toimii nollakelillä ihan ok, mutta starttaaminen pakkasella voi olla akulle kova juttu..

    Ruiskukoneet käy sinänsä ok kylmässä mutta herkästi liian viileänä, jolloin ongelmia voi ilmetä. Eiköhän lähinnä pidonkin kannalta ole kivointa ajella +10 ja yli lämopötiloissa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  13. #13
    Mun entinen S750 käyttäytyi vastaavasti, kunnes pimeni kokonaan. Vika oli sytytyksen pick-up anturi made by Bosch siinä moottorin vasemmalla kyljellä - hinta tais olla noin 130 - epäviralliset huhut kertoo sen olevan jonkinasteinen tyyppivika noissa. Muuta vikaa ei sitte 3 vuoen aikaan ollukkaan. Jos ei kipunoi kunnolla niin vika tod. näk. tuossa. ST4ssa se samaisen anturin johtoliitos taas oli täynnä vettä ja aiheutti käyntiongelmia - putsaus/CRC autto.

    Käytetyissä pyörissa pikkuvikoja sattaa olla just "uudekseltaan".

    Jos se vika tosiaan alko siitä tankin kippamisesta niin voi ollla tietty paskaa tankissa tai bensaletku lytyssä niinku joku arvelikin.



    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  14. #14
    Lainaa (jamirai @ Maalis. 13 2008,01:33) kirjoitti
    Ducsu on nk. 'Aurinkoisen Sään Pyörä' *

    Se. että pyöräsi käy +3 - 7 °C säätilassa kuvatulla tavalla lienee yksinkertaisesti pyörän sisäänrakennettu ominaisuus.

    Voi olla, että tsekkaamalla ihan kaikki syttypuoleen liittyvät kilkkeet saa oikuttelua vähennettyä. Toisin sanoen, sytytystulpista lähtien päätyen akkumulaattorin napojen tiukkaamiseen. Ja jok'ikinen liitin auki ja kiinni muutamaan otteeseen. Vaikkei olisikaan syttypuolen semmoisia...

    Voihan se olla toki polttoainepuolen juttu myös. Sillä eikös tämä armaasi olekin ruisku...? (niin ne liittimet ja ruiskupuolen virransaanti)

    Älä lannistu. Sulla on hieno, vaativa ja palkitseva pyörä. Sillä on luonnetta ja sun täytyy opetella se.

    Kesä tulee, nam.

    -jami
    Juu, ruisku on. Enpä usko kuitenkaan, että kyseessä olisi ominaisuus * Toimihan tuo ihan hyvin ennen tankin kippailua. Mutta pitäisihän tuo bensansuodatin vaihtaa joka tapauksessa, niin aloitan vaikka siitä...

    Mulla oli yhdessä harrasteautossa samanlaista häröilyä, ja siinä oli vika tuossa yläkuolokohta-anturissa (siinäkin made by Bosch).
    -- Urea jacta est --
  15. #15
    Vaikka oletkin jo katsonut ne bensaletkut, niin tarkista kuitenkin vielä se tankin hengitysletku. Nuo bensaletkut ovat sen verran jäykkiä, että harvemmin ne jäävät pahasti mutkalle, mutta tuo hengitys- / ylivuotoletku voi hyvinkin mennä tukkoon. Silloin, kun tankki ei saa korvausilmaa, tulee juuri noita kuvailemiasi oireita. Helposti käy niin, varsinkin Sportissa / Supersportissa, että tankkia nostettaessa se nostaa mukanaan hengitysletkua ja tankkia laskettaessa se sitten jää mutkalle ja lyttyyn. Joten siis on aina syytä varmistaa tankin laskun jälkeen, että letkun linjaus on kunnossa.
  16. #16
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 12 2008,21:24) kirjoitti
    Kyllä toi scheisse polttoainelinjoissa kuulostaa todennäköisimmältä. Siihen viittaa myös "ihmeparaneminen" hetken kuluttua.
    Kyllä vain. Avasin tänään tuon tankkimysteerin, lappopumpulla tyhjäsin tankin ja huomasin heti että melkoista muhjua menee letkussa *

    Tankin pohja ihan kivasti ruosteessa, syynä huollossa (ilmeisesti ihan valtuutetussa) rikottu täyttöaukon vedenpoisto. Poisti sitten vedet suoraan tankkiin. Perkele.

    No eipä siinä, uusi suodatin on paikallaan ja enimmät paskat poissa. Mitenkäs on, lähteekö se karkeasuodatin ehjänä siitä pumpusta irti? Aattelin että josko vaikka senkin putsaisi...

    Ja kunhan olen saanut sen vedenpoistohärpäkkeen korjattua, niin pitäisi saada korkkimysteeri takaisin paikalleen. Olisikos jollakin tuohon vippaskonstia, ei taida ihan itsekseen lopsahtaa paikalleen?
    -- Urea jacta est --
  17. #17
    Sitä korkkia joutuu oikeasti painamaan varsin voimakkaasti, että asettuu samaan tasoon tankin kanssa.
    Paras konsti IMO on ottaa kaveri avuksi ja jakaa roolit, kumpi pitää paikallaan ja kumpi kiristää ruuvit?
  18. #18
    Onko tuossa tankin korkissa jokin erikoinen systeemi, vai ihan peruskorkki jossa o-renkaat jne.

    Jos on o-rengas, niin hieman vaseliinia siihen ja hups korkki on jo paikallaan..
  19. #19
    Lainaa (Red Noisy @ Maalis. 21 2008,09:23) kirjoitti
    Sitä korkkia joutuu oikeasti painamaan varsin voimakkaasti, että asettuu samaan tasoon tankin kanssa.
    Paras konsti IMO on ottaa kaveri avuksi ja jakaa roolit, kumpi pitää paikallaan ja kumpi kiristää ruuvit?
    Jep. Korjasin vedenpoiston (tein 6 mm kierteet ja putken pätkä siihen kiinni).

    Tankinkorkkihässäkän asennuskin onnistui voitelemalla o-rengas ja painamalla tasaisesti 10 mm vanerilevyllä. Painamiseen käytin n. 95 kilon painoa *

    Latasin akun ja mopo lähti tulille tuolta pakkasesta *
    -- Urea jacta est --
  20. #20
    Ja lisää kysymyksiä: mopossani on asennettuna yläkautta vedetyt Termignonin sliparit. Äänet on hienot ja motti toimii hienosti (tuossa on käsittääkseni koko DP -satsi, ainakin i-putsari & kansi on vaihdettu..).

    Mutta: kesällä varmaan tarttis muutaman kerran takajalkatappeja * Eikä sitten millään kehtaisi niitä orkkisvaimentimia alkaa ruuvaamaan satunnaisia kyydityksiä varten paikalleen. Johan siinä menee äänetkin piloille * Olisiko jollakulla tiedossa hyviä virityksiä takatapeiksi?

    Voisin myös vaihtaa nuo Termarit alakautta kulkeviin vastaaviin (näitä on kai tehnyt ainakin Remus DP:lle?)
    -- Urea jacta est --
  21. #21
    Ylösnostettuihin putkiin saa jalkatappisarjaa maahantuojalta, hinta oli pari vuotta sitten ~600e Olisi ollut jotain titaania koko setti tms.

    Itse toteutin seuraavan. Vanhoista kiinnikkeistä tapit ja mekanismi irti, tein uusien kiinnikkeiden mukaiset levyt joihin vanhat tapit hitsattiin kiinni. Lopuksi hiekkapuhallus ja näyttivät liki originaaleilta.


    Tuossa olisi kuvia tapeista. Holkkiratkaisu olisi ok, mutta juurikin tuo kestävyys-kysymys voi olla kohtalokas.



    748 -01 ja minimoto -05
  22. #22
    Tai sitten ostaa holkit ja pidemmät pultit joiden kanssa tapit saa siirrettyä sen verran ulospäin että putki mahtuu menemään takaa. Sitten ei kyllä tartte mitään norsuja sinne ritsille ottaa ja muutenkin saa varmaan ohjeistaa, ettei kiipeä koko painollaan sinne tapin päälle....
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  23. #23
    Lainaa (pastorisilli @ Maalis. 24 2008,19:39) kirjoitti
    Ja lisää kysymyksiä: mopossani on asennettuna yläkautta vedetyt Termignonin sliparit. Äänet on hienot ja motti toimii hienosti (tuossa on käsittääkseni koko DP -satsi, ainakin i-putsari & kansi on vaihdettu..).

    Mutta: kesällä varmaan tarttis muutaman kerran takajalkatappeja * Eikä sitten millään kehtaisi niitä orkkisvaimentimia alkaa ruuvaamaan satunnaisia kyydityksiä varten paikalleen. Johan siinä menee äänetkin piloille * Olisiko jollakulla tiedossa hyviä virityksiä takatapeiksi?

    Voisin myös vaihtaa nuo Termarit alakautta kulkeviin vastaaviin (näitä on kai tehnyt ainakin Remus DP:lle?)
    Voisin hyvinkin vaihtaa vaimetimia kanssasi. Minulla on Ducati Performance (Remus) hiilikuitualaputket.
    Ducati 900 SS
  24. #24
    Lainaa (pastorisilli @ Maalis. 24 2008,19:39) kirjoitti
    Ja lisää kysymyksiä: mopossani on asennettuna yläkautta vedetyt Termignonin sliparit. Äänet on hienot ja motti toimii hienosti (tuossa on käsittääkseni koko DP -satsi, ainakin i-putsari & kansi on vaihdettu..).

    Mutta: kesällä varmaan tarttis muutaman kerran takajalkatappeja * Eikä sitten millään kehtaisi niitä orkkisvaimentimia alkaa ruuvaamaan satunnaisia kyydityksiä varten paikalleen. Johan siinä menee äänetkin piloille * Olisiko jollakulla tiedossa hyviä virityksiä takatapeiksi?

    Voisin myös vaihtaa nuo Termarit alakautta kulkeviin vastaaviin (näitä on kai tehnyt ainakin Remus DP:lle?)
    Itselläni oli tuo jalkatappi "ongelma" viimekesänä.
    Ratkeaa aika kivasti sillä, että ruuvaa orggis putket paikalleen silloin, kun niitä tarvitsee.
    Putkien vaihtoon menee noin 5,5 min eli ei vaativa projekti.

    Jos meinaat kyydittää naista niin suosittelen orggis putkia, jos taas kyydissä on karvanaama niin ihan sama omapahan on murheesi...

    Ne putkien hintaiset jalkatapit niihin ylös vedettyihin termareihin on istujan kannalta hirveät.
  25. #25
    [QUOTE= (Double Trouble @ Maalis. 25 2008,09:08)]
    Lainaa pastorisilli,Maalis. 24 2008,19:39 kirjoitti
    Ne putkien hintaiset jalkatapit niihin ylös vedettyihin termareihin on istujan kannalta hirveät.
    En mä kuullut koskaan mitään hellasäröä uusista jalkatapeista. Eli kai se on myös vähän kyytiläisestäkin kiinni.
    748 -01 ja minimoto -05
  26. #26
    Jos opettaa eukon ensin istumaan pan europeanin takana niin säröä taatusti tulee Kai toi ducatilla kaksin reissaaminen muutenkin on vähän niin ja näin. Itseä se ei ainakaan kiinnosta. Joskus voi ottaa kyytiin pikku lenkille ja silloin on ihan sama millä korkeudella ne tapit on. Myy mulle ne termit ja osta uudet tilalle ;) Tai laita ne holkit
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  27. #27
    Oli pakko vastata tuohon röpötys/ei käy juttuun sen verran, että edesmenneessä monsterissani ilmeni samanlaisia oireita ja pitkällisen tutkinnan jälkeen viaksi paljastui bensatankin ja korkin välisen korvausilman läpivienti kumin väsyminen joten korkkia kiinni laitettaessa se meni vähän sivuun eikä saanu korvaus ilmaa joten ei sitten löylyäkään ja meno loppui, tsiisus että mä hain sitä vikaa kauan! ---> kumi hevoon eikä vastaavia oireita enää ilmenny! Korkit on kaiketi kokolailla samoja mallista riippumatta?
    Muijaani voit arvostella, pyörääni et
  28. #28
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Se. että pyöräsi käy +3 - 7 °C säätilassa kuvatulla tavalla lienee yksinkertaisesti pyörän sisäänrakennettu ominaisuus.

    Toteamushan se oli tuokin, vaan kyllä se ittellä aikoinaan sammahteli jaappanialainenkin työmatkoja tehdessä pikku pakkasissa, minuutin odotus ja taas mentiin, jos kone oli edes vähän lämmin, jos ei, sitten v****ti. *

    Entinen pikku Guzzi teki samaa joka tankkauksen jälkeen, kunnes huuhtelin tankin oikein kunnolla.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  29. #29
    On nää ruiskupelit kivoja.

    Edellinen buelli ja tää nykynen 2v ruiskukone lähtee tosi nätisti käyntiin, moottorinohjaus jopa osaa lopettaa startin pyörittämisen heti ku kone lähtee käyntiin.

    Tänäänki lähti hyperi ku palmun alta käyntiin ekalla startin napautuksella.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  30.  
  31. #30
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    moottorinohjaus jopa osaa lopettaa startin pyörittämisen heti ku kone lähtee käyntiin.


    Luojan kiitos, muutenhan siinä oliskin ongelma jo ennen käyntiinlähtöä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen