Morjens, onkos mielipiteitä noista pöntöistä, olen jompia kumpia hankkimassa,Ixil muutaman kympin halvempi.
Leo Vincestä en oikein tiedä mallin ulkonäköö, välillä vaikuttaa että oli sellainen "kartion" muotoinen tuo loppuosa, joissain taas "perinteinen pystylaippa" josta se nysä sitten napottaa.
Suitza osastolla lienee ei kukaan tuohon GSR:n ole putkia vaihdellu, joten tämä on tuollainen yleiskysely/mielipiteen haku noista putkista pyörän merkistä välittämättä, kiitos !
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Ixilin putkista ainaki irtoo enemmä ääntä ku LeoVincest.. näin ainaki yleensä![]()
636 -06
ixilieistä tosiaan lähtee yleensä hyvä saundi.
Leo vincet on mun mielestä halpis änkkäreitä jotka ei välttämättä edes toimi toivotulla tavalla.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Tästä olisin hiukan eri mieltä. Kokemusta LeoVinceistä kahdessa eri mopossa ja ei ole valittamista. Hinta/laatu suhde mielestäni hyvä, äänet kummassakin tapauksessa just sopivat ja dynon kertoman mukaan toimii loistavasti verrattuna muihin vastaaviin pyöriin eri merkkisillä slipareilla.(rammus @ Maalis. 13 2008,11:24) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
No en käy kinastelemaan sen enempiä. Toisaalta ne testit joita minä olen lukenut on leo vince ollut lähes poikkeuksetta huonoin. Eipä niitä montaa ole, mutta kuitenkin.
07 gigserissä leo vince jopa tiputti tehoja.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
No kuka sliparia tehojen takia laittaa, eiköhän silloin pitäisi tehdä jotakin muutakin(rammus @ Maalis. 13 2008,11:41) kirjoitti
![]()
Ei taidolla vaan tuurilla!
Säädettiinkö testissä seoksia? Jos ei säädetty niin ei ole mitenkään harvinaista että huipputeho jopa tippuu.(rammus @ Maalis. 13 2008,11:41) kirjoitti
Moni laittaa ja olet ensimmäinen joka haluaa tehojen tippuvan.(Jupezku @ Maalis. 13 2008,11:51) kirjoitti
![]()
m 72 projekti
Eka vedettiin säätämättä jossa leo vincet olivat ainoat jolla tehot tippuivat. Sitten säädettynä jolloin tehon lisäys oli leo vinceilla heikointa.(Pahkasika @ Maalis. 13 2008,12:02) kirjoitti
mm viime kesänä bike testasi putkia ja eiköhän noita netistä löydä enemmänkin.
m 72 projekti
Ilmeisesti vincen pönttö ei ole gikseriin paras mahdollinen. Varmasti parempiakin pönttöjä on olemassa kuin Vincen tekeleet, mutta ei yhden tuloksen perusteella vielä kannata hirveitä johtopäätöksiä tehdä.
No ei kannata ei, mutta mä oon jotenkin päätynyt siihen tulokseen ettei ne oo laadukkaita ja siksipä en itse niitä ostaisikaan.
m 72 projekti
Mä jättäisin ixilit hyllyyn jo sen takia että ovat aivan karseen näköset. Yhdessä R6 jammussa katselin tommosia ja ekana tuli mieleen jotku derbin tuning änkkärit. Äänet oli mmyös kovat ja rumat. Jos tarttis nimetä yks halpisänkkärimerkkin niin ixil keulis kyllä kärjessä.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
No nämähän on makuasioita ja niistä ei voi ku kiistelläItse laitoin omaan zetaan ixilin underseatit koska ne on niin hienot, ainaki omasta mielestä ja äänikin muuttui paljo miehekkäämmäksi
Ei oo enää sellaista hyttysen ininää! Voi olla että tehot laski tai sitte ehkä nousi, ihan sama
Mulle se oli puhtaasti ulkonäköasia.
Z 750
Juu ei nuo Ixilit sen enempää "merkki" kannut ole kuin Leo Vincetkään. Itse laittaisin ne jotka omaa silmää miellyttää eniten.(Sledgehammer @ Maalis. 13 2008,15:49) kirjoitti
Pistin sitten Ixil:t tilaten
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Ja niidenhän olisi pitäny jo tulla, mutta kas kummaa, eipä ole vielä aloitettu tehtaalla kuulema tekemäänkään, eli reilu pari viikkoa lisää odottelua...........
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Isäukko heitti omaan suzukiinsa kiinni MIVV putket ja innostui vielä vaihtamaan väliputkenkin siihen jossa katti oli. Omasta mielestä oikeen mukavat äänet kyllä.
Musta 600 CBR F(armari)
Mulla ny on kawassa kiinni Leovincen slipari, noh mielipiteitä on monia mutta mulla nyt ei ainakaan ole ollut valittamista. hyvin laulaa ja hyvältä näyttää työnjälki. Kaikki kappaleet istuu toisiinsa heittämällä ja hitsaukset ym. näyttää ammattilaisen tekemiltä, rumempaakin työnjälkeä olen nähnyt... tehoista en tiedä ku ei tajunnut penkittää tuota vakiona joten eletään toivossa että parannusta tulisuosittelen, huonompiakin slipareita on... Ja lopuksi, jos päädyt Leoon, älä vaan laita niitä reikälevyjä putkeen
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Ei ainakaan banditissa tehot laskenut leo vincen asennuksen jälkeen.
vakio n.98hv/108Nm -> leovince +pcIII n.116hv/130,5Nm (ulkomuistista) ja takaselta tais olla 104hv/116Nm. Eagle racing , Kotka.
![]()
-
gsr Ixil
http://www.youtube.com/watch?v=dcQOv5dcWvw&NR=1
gsr Mivv
http://www.youtube.com/watch?v=uMmXv...eature=related
Mivv:issä hienot äänet (jos nuo nyt antaa oikean äänen), kattikin oli kyllä poistettu
Paljonko Mivv:it maksoi ja mistä??
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
Ebay'stä tuli putket tilattua, hintaa niille tais tulla rahteineen 500 euroa jos en ihan väärin muista. Toimitus tuli perille vähän yli viikossa Italiasta, vaikka tuota väliputkea sillä ei ollu "hyllyssä".(same @ Huhti. 18 2008,20:31) kirjoitti
Voin kaivaa esiin sen myyjän mailesta kun pääsen omalle koneelle, jos kiinnostaa.
Musta 600 CBR F(armari)
Siis väliputken kanssa 500e?
Laita vaan se myyjän osoite.
Nuohan saattaa mennä tilaukseen.
Laitoitko muuten PowerCommanderin ja penkitittekö ennen ja jälkeen vaihdon.
* *Busa 08
Tarkastin tuon hinnan ja muistin sen kyllä vähän väärin(same @ Huhti. 19 2008,09:34) kirjoitti
Hintaa koko setille tuli rahteineen 570€. Oli joku "very good price for you" diili
Penkitettiin (ennen ja jälkeen) ja säädätettiin pht-speed'llä ilman PowerCommanderia. Teho/vääntö lukuja en muista, mutta painoeroa ainakin tuli. Se vakio kattila siellä penkin alla paino ihan pirusti.
Edit: laitoin privana lisäinfoa
Musta 600 CBR F(armari)
No hitto, jahka putket saan niin tuonne lienee matka vie säädettäväksi, saiko siitä säädöllä sen on/off kaasun hieman mukavammaksi ? Tuolla vois näköjään teettää 6 tonnin huollonkin,kilsat menny jo umpeen noita putkia odotellessa.(Mankku @ Huhti. 19 2008,11:21) kirjoitti
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Tuosta on-off kaasusun (itseänikin se hieman häiritsee) korjaamisesta kuullut useampaa versiota
- pitää asentaa tre (timin retard eliminator). Suzukin moottorinohjaus käyttää 1-4 ja 5-6 vaihteilla erilaisia arvoja 1-4 vaihteilla tehoja kuristettu, josta kuulemma tuo on-off johtuu. Tre saa ohjauksen luulemaan että 5:nen on aina päällä. Pelkkä tre asennettuna aiheuttaa sen että vaihdeilmaisin näyttää aina 5.s vaihdetta (paitsi vapaalla).
HealTech:illä on GIpro w/atre jossa on myäs erillinen vaihdenäyttö.
-pitää asentaa PCIII (power commander)
-riittää pelkkä polttoaineen syötön säätö (Tekniikan maailma)
Muutetaanko tuossa moottorin omaa ohjelamaa vai mitä siinä tapahtuu/tehdään???
-tai sitten jotain em. yhdistelmistä tai kaikki??
* *Busa 08
"Hei,
Eli hieman väliaikatietoja tilauksetasi.
Tehdas ilmoitti, että putket olisivat matkalla.
Joten odotamme lähetyksen saapuvan ensi viikon lopussa.
Ilmoittelen vielä uudelleen milloin putket voi noutaa.
Kiitos kärsivällisyydestäsi."
Yllä oleva viesti tuli 7.5 ja tänään soitin sitten perään ja kas kummaa, eihän niitä putkia missään ole.
Koko homma kesti reilun 8 viikkoa, loppu tuloksena annoin tilinumeroni jotta saan ennakot takaisin (saas nähdä).
Mitähän nää liikkeet oikein tuolla voittaa, valehdellaan päin naamaa ym. kummaa hommaa, eniten vituttaa että en ole huoltoa pyörälle hommannut koska kuvittelin vieväni sen samalla säädettäväksi, putket piti tulla 2/3 viikossa.
Noh pitänee miettiä sitten jotain vaihtoehtoja.
Ja kyseessehän on Motoplaza.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Ikävä kuulla, ettei homma mennyt putkeen. Mä kyselin myös tietoja IXILin putkista ilmeisestikin samasta firmasta ja sain vähän ristiriitaisia vastauksia eri kerroilla. IXILin omat nettisivutkaan eivät kaikkei selkeimmin asioita ilmaise, joten vähän epäilyttää ostaa kyseisen merkin putkia.
Life is not a spectator sport!
Jaahans, pakko kommentoida. Nythän ilmeisesti puhutaan pelkistä slipareista?!? Ja fakta lienee, että jokainen slipari on pätkä reikäputkea (halkaisija lienee vaihtelee hiukan riippuen valmistajasta?) jonka ympärillä on kuoret ja villaa tms. Nyt siis pitäisi vielä uskoa, että sillä on tehoihin vaikutusta mitä sinne kuoreen on präntätty logoksi...![]()
Tää on justiin tätä 0,003 hevosvoiman virittämistä, millä ei ihan oikeasti ole mitään merkitystä. Varmaan et huomaa jos 180hv.n pyörässä sulla on oikeesti 178, tai 182 hepoa siellä takasella. Jos on rouheemmat äänet sillä 178hv.n sliparilla niin johan hehkutetaan että KYLLÄ MUUTEN LÄHTEE ja vannotaan jeesuksen nimeen jotta tehoa on tullu lisää ja kunnolla.Kun jaksettais ees niitä ketjuja/laakereita huoltaa kunnolla, ni sillä jo tekee tuon pari heppaa sinne dynokäyrään joka tuntuu raamattu olevan monille. Juuh...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Riippuu niin paljon hyöty mopon mallista. Isonn Banditiiin LV Oval II toi noin 10 lisähepoa, luonnollisesti seosta samalla rikastamalla.
-hh-
Kylllä se pöntön rakenne jonkin verran vaikuttaa. Läpivirtausvaimenninkin on melkein aina kompromissi virtauksen ja vaimennuksen kanssa. Mitä pienempi huilu, sitä paremmin vaimentaa ja jossain tapauksessa myös kuristaa. No ei sillä mitään maata kaatavia eroja saa aikaiseksi, mutta onhan sen jo testitkin osoittaneet että slipareissakin on eroa.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke